Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2005, 14:27
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Ik heb vandaag een map gekocht. Een mooie, rode map. In deze map ga ik mijn leven archiveren. Elke stap, elke zucht en elke gedachte zal ik erin opslaan, net zolang als nodig is. Men raadde mij aan een laptop te kopen, dat was praktischer en dan had ik alles op een rijtje. “Maar”, zei ik, “een laptop is niet rood.” Ach, deze mensen begrepen mij niet.
Op een mooie zomermiddag ging ik op zoek naar mijn map. Het duurde lang eer ik hem vond, maar uiteindelijk zag ik hem: in zijn prachtige roodheid stond hij op een plank. Stevig, solide, betrouwbaar, alsof hij mij vroeg hem mijn leven te geven. Stilzwijgend converseerden wij en smeedden wij een band, sterk en soepel.
De meneer bij de kassa keek me vreemd aan toen ik de kaft van mijn map streelde en verzuchtte: “Wat is hij mooi hè?” Hij, de eenvoudige dwaas, zag niet in hoe veel meer zo’n map te bieden had.
Met de map in mijn armen heb ik door de stad gedwaald, hem al mijn favoriete plekjes getoond. “Zo zal je weten waar ik het over heb wanneer ik je vertel waar ik geweest ben.” De zon verdween langzaam en wij keken toe hoe hij verdween. Een glanzend gele bol, de tegenhanger van het perfecte rood van mijn map. Even benam het overweldigende gevoel van liefde en respect mij de adem, voor het eerst was ik verliefd. Langzaam streelde ik de vurige ietwat ruwe kaft, even leek de map iets roder dan eerst, maar dat was natuurlijk slechts verbeelding. Hoe zou een map, zo perfect, kunnen blozen door mijn aanraking?
Tersluiks gluur ik naar mijn map, die uitnodigend op mijn bed ligt. Heel even kom ik in de verleiding, maar nee. Ondanks het feit dat ik overtuigd ben van mijn liefde voor hem, wil ik toch eerst meer over zijn gevoelens aan de weet komen.
Ik heb vandaag een map gekocht. Mijn leven is veranderd. Ik heb vandaag een map gekocht…
14-6-2005
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.

Laatst gewijzigd op 15-06-2005 om 14:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2005, 14:33
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Haha, heerlijk stukje. Kan alleen niets bedenken aan inhoudelijk commentaar.

nja... er is altijd iets om op terug te vallen ;
[mierenneuk]
Citaat:
Tersluiks gluur ik naar mij map, die uitnodigend op mijn bed ligt.
mij = mijn
[/mierenneuk]
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 14:36
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
mierenneuker
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 14:42
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Lekker gestoord stukje! Leest lekker weg, al vind ik je einde een beetje zwak (die laatste twee zinnen).

Citaat:
De zon verdween langzaam en wij keken toe hoe hij verdween.
In één zin twee keer verdween, beetje jammer.

Citaat:
Een glanzend gele bol, de tegenhanger van het perfecte rood van mijn map.
Is het niet 'glanzende gele bol'? Correct me if I'm wrong, 't is meer een vraag dan een opmerking..
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 14:44
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 15-06-2005 @ 15:42 :
Lekker gestoord stukje! Leest lekker weg, al vind ik je einde een beetje zwak (die laatste twee zinnen).


In één zin twee keer verdween, beetje jammer.


Is het niet 'glanzende gele bol'? Correct me if I'm wrong, 't is meer een vraag dan een opmerking..
Tja, ik heb maar geprobeerd er een eind aan te draaien, en ik vond een cirkelverhaal wel grappig
Ik wist dat iemand over die 2x verdween zou vallen! Maar ik vond het wel mooi staan zo...
Glanzend slaat terug op geel, en niet op bol, zeg maar. Ik hoop dat ik het zo goed zeg, en of het dan ook klopt...
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 14:50
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
I C U schreef op 15-06-2005 @ 15:36 :
mierenneuker


Ik had de mierenneukmode alweer uitgezet... (a)
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 14:51
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Citaat:
Changshan schreef op 15-06-2005 @ 15:50 :


Ik had de mierenneukmode alweer uitgezet... (a)
Zo ben je leuker



__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 15:05
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ghehe, altijd leuk zo op een zonnige woensdag middag
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 16:32
Verwijderd
Citaat:
I C U schreef op 15-06-2005 @ 15:44 :
Tja, ik heb maar geprobeerd er een eind aan te draaien, en ik vond een cirkelverhaal wel grappig
Ik wist dat iemand over die 2x verdween zou vallen! Maar ik vond het wel mooi staan zo...
Glanzend slaat terug op geel, en niet op bol, zeg maar. Ik hoop dat ik het zo goed zeg, en of het dan ook klopt...
Klopt!

En leuk stukje !
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 18:26
Jenneke.*
Avatar van Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Leuk en origineel stukje! Ik raak zelfs echt nieuwschierig of de hoofdpersoon daadwerkelijk gevoelens voor zijn map krijgt. Oke, loos. Echt leuk.
__________________
Zo. En dat is weer een genot voor het oog.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 18:36
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Leuk!....
Die lieve map..
__________________
Tsja...nou zeg...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 20:01
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
I C U schreef op 15-06-2005 @ 15:27 :
Het duurde lang eer ik hem vond, maar uiteindelijk zag ik hem: in zijn prachtige roodheid stond hij op een plank.14-6-2005
Volgens mij moet die dubbele punt een punt komma zijn.

Verder, tof stukje! Simpel, grappig...dus leuk!

Kus Soaps
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 20:05
Saarah
Saarah is offline
Vind het leuk! En grappig


Citaat:
Ik raak zelfs echt nieuwschierig of de hoofdpersoon daadwerkelijk gevoelens voor zijn map krijgt. Oke, loos. Echt leuk.
Hahah, idd, ik dus ook
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 20:20
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Leuk. Alleen in je laatste alinea, heb je twee keer "Ik heb vandaag een map gekocht" staan. Ik zou die eerste zin weghalen...
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 12:39
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
“Maar”, zei ik, “een laptop is niet rood.”
Geweldig, ronduit geweldig! Ik vind je begin en midden erg sterk, naar het einde toe vind ik het ineens een stuk zwakker worden, dat bevalt me een stuk minder. Maar over het algemeen is het een erg aangenaam stukje

Citaat:
De meneer bij de kassa keek me vreemd aan toen ik de kaft van mijn map streelde en verzuchtte: “Wat is hij mooi hè?”
Toen ik je stukje gisteren snel doorlas, dacht ik dat de man aan het verzuchten was, maar dat ben jijzelf. Dat is natuurlijk logisch met de inhoud, maar toch is het een zin die je gemakkelijk fout kan lezen. Snap je?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 12:43
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 16-06-2005 @ 13:39 :
Toen ik je stukje gisteren snel doorlas, dacht ik dat de man aan het verzuchten was, maar dat ben jijzelf. Dat is natuurlijk logisch met de inhoud, maar toch is het een zin die je gemakkelijk fout kan lezen. Snap je?
Ik vind dat deze zin best wel duidelijk is hoor.
Er staat toch: 'toen IK de kaft streelde' en daarop volgend: 'én verzuchtte..'
Citaat:
De meneer bij de kassa keek me vreemd aan toen ik de kaft van mijn map streelde en verzuchtte: “Wat is hij mooi hè?”
Duidelijk genoeg lijkt mij
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 12:53
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 16-06-2005 @ 13:43 :
Ik vind dat deze zin best wel duidelijk is hoor.
Er staat toch: 'toen IK de kaft streelde' en daarop volgend: 'én verzuchtte..'

Duidelijk genoeg lijkt mij
Mja, ik snap de zin ook wel en op zich is hij ook wel duidelijk, maar ik las hem eerst verkeerd. Als je "toen ik de kaft streelde" als bijzin neemt, die je in principe weg kunt laten, dan is hij gewoon een beetje vaag.

Ach ja
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 12:55
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 16-06-2005 @ 13:53 :
Mja, ik snap de zin ook wel en op zich is hij ook wel duidelijk, maar ik las hem eerst verkeerd. Als je "toen ik de kaft streelde" als bijzin neemt, die je in principe weg kunt laten, dan is hij gewoon een beetje vaag.

Ach ja
Ach zo. Ja, ik snap je.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Voortgangstopic
Verwijderd
38 17-01-2011 14:07
De Kantine Het is Geel en het is (meerder)jarig!
Verwijderd
23 22-10-2010 13:55
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Verhalen & Gedichten [novelle] Liefde is fret
juliettebinoche
4 04-02-2004 05:24
ARTistiek ckv map beplakken met foto's [foto's dus]
freakinaround
16 18-10-2003 16:21
Psychologie Wat vinden jullie hiervan? Hoe moet ik reageren? Is het mishandeling of niet?
Marit_temp
9 08-05-2002 09:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.