Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2005, 10:24
Thirsa
Avatar van Thirsa
Thirsa is offline
Vrijdagochtend heb ik met mijn Rabobank geld overgemaakt naar een Postbank nummer. Weet iemand hoeveel dagen duurt het voordat diegene mijn geld dan binnen heeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2005, 10:26
Verwijderd
vaak zie je het direct staan, maar duurt het 3 dagen voor het daadwerkelijk op de nieuwe rekening staat.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 10:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-08-2005 @ 11:26 :
vaak zie je het direct staan, maar duurt het 3 dagen voor het daadwerkelijk op de nieuwe rekening staat.
Bij mij 1 dag volgens mij?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 10:34
Estar
Estar is offline
Met internet bankieren vaak meteen of 1 dag.
Anders duurt het meestal 3 dagen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-08-2005 @ 11:32 :
Bij mij 1 dag volgens mij?
Je hebt de boekdag en de rentedag, die laatste (geloof ik) ligt vaak drie dagen na de boekdag. De bank mag het geld drie dagen vast houden om er rente over te vangen, je ziet het geld dan wel op je rekening staan, maar als je het uitgeeft, dan moet je er rente over betalen omdat het eigenlijk nog niet van jou is. Zo kan het dus zijn dat wanneer je een groot bedrag van je spaarrekening naar je gewone rekening zet en diezelfde dag uitgeeft, je flink wat rente moet betalen omdat het eigenlijk nog niet op die rekening stond en je dus eigenlijk tijdelijk rood stond. (Maar volgens mij doen niet veel banken dat zo; alleen wanneer het van een rekening die niet van jou is komt, houden ze het vast.)
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 10:52
Thirsa
Avatar van Thirsa
Thirsa is offline
dus als we uitgaan van 3 dagen zal diegene het geld nu toch zeker binnen moeten hebben, als ik het vrijdagochtend heb overgemaakt?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 10:55
ganralph
ganralph is offline
3 WERKdagen natuurlijk...

maar het zal er nu dus wel moeten zijn...
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 12:14
Hagel
Hagel is offline
Ik had het vorige week van postbank naar rabobank en daar duurde het toch 4 dagen, dus het kan nog weleens verschillen. Heb het eerder ook wel eens binnen een dag gehad.
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 16:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-08-2005 @ 11:35 :
Je hebt de boekdag en de rentedag, die laatste (geloof ik) ligt vaak drie dagen na de boekdag. De bank mag het geld drie dagen vast houden om er rente over te vangen, je ziet het geld dan wel op je rekening staan, maar als je het uitgeeft, dan moet je er rente over betalen omdat het eigenlijk nog niet van jou is. Zo kan het dus zijn dat wanneer je een groot bedrag van je spaarrekening naar je gewone rekening zet en diezelfde dag uitgeeft, je flink wat rente moet betalen omdat het eigenlijk nog niet op die rekening stond en je dus eigenlijk tijdelijk rood stond. (Maar volgens mij doen niet veel banken dat zo; alleen wanneer het van een rekening die niet van jou is komt, houden ze het vast.)
Hmz, ik heb laatst geld "gekregen" van mn vriend (via internet). Hij stuurde het me donderdag en ik had het vrijdag. En diezelfde dag was het ook weer weg. En daar heb ik bij mijn weten geen rente over betaald.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-08-2005 @ 17:22 :
Hmz, ik heb laatst geld "gekregen" van mn vriend (via internet). Hij stuurde het me donderdag en ik had het vrijdag. En diezelfde dag was het ook weer weg. En daar heb ik bij mijn weten geen rente over betaald.
Misschien dat ze niet altijd die 3 dagen hanteren... Ik weet het ook niet zeker, alleen dat ze het maximaal 3 dagen vast mogen houden.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-08-2005 @ 17:22 :
En daar heb ik bij mijn weten geen rente over betaald.
Jij hoeft ook geen rente te betalen, maar de bank houdt dat geld dan even om er zelf rente van te trekken.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 16:45
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef op 24-08-2005 @ 17:41 :
Jij hoeft ook geen rente te betalen, maar de bank houdt dat geld dan even om er zelf rente van te trekken.
't Kan ook zo zijn dat je het geld wél ziet staan, maar het eigenlijk nog niet hebt en dus rente moet betalen omdat je eigenlijk rood hebt gestaan. (Ik weet nog dat mensen dat misleidend vonden van banken en dat daarom zowel de boekdatum als de rentedatum vermeld moesten worden.)
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 17:57
spookaapje
spookaapje is offline
Het heeft er mee te maken hoelang het duurt van welke bank naar welke bank het is. Van de rabobank naar een andere rekening van de rabobank gwordt binnen een paar minuten overgeboekt terwijl het naar een andere bank meerdere dagen duurt.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 18:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
spookaapje schreef op 24-08-2005 @ 18:57 :
Het heeft er mee te maken hoelang het duurt van welke bank naar welke bank het is. Van de rabobank naar een andere rekening van de rabobank gwordt binnen een paar minuten overgeboekt terwijl het naar een andere bank meerdere dagen duurt.
Of dus 1 dag

Maar dat van dat vasthouden zou kunnen en dat ik dus ongezien in het rood stond... Ik weet niet wanneer de rekening daarvan dan komt Zal wel binnenkort zijn want het is al bijna een half jaar geleden
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 18:10
Verwijderd
Citaat:
spookaapje schreef op 24-08-2005 @ 18:57 :
Het heeft er mee te maken hoelang het duurt van welke bank naar welke bank het is. Van de rabobank naar een andere rekening van de rabobank gwordt binnen een paar minuten overgeboekt terwijl het naar een andere bank meerdere dagen duurt.
Daar heeft het niet heel erg mee te maken, wel een beetje natuurlijk. Maar meestal zie je het na 1 dag wel staan, maar dat wil dus niet zeggen dat je het al daadwerkelijk hebt. Dat ligt aan de banken, hoe lang ze het geld vasthouden om er rente over te vangen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Geld overmaken van ABN naar Rabo, hoe lang?
TBSpatient
10 11-07-2011 15:03
Werk, Geld & Recht Geld overmaken naar Canada
x-spekkie-x
8 27-10-2010 15:04
Werk, Geld & Recht Geld overmaken als je rood staat??
Zet00
19 06-11-2008 19:58
Werk, Geld & Recht [tegemoetkoming] wanneer overgemaakt
remy476
9 20-04-2006 17:11
Werk, Geld & Recht Geld overmaken
boxx
3 11-04-2006 15:10
Werk, Geld & Recht Geld overmaken
Daantje_0705
13 02-03-2006 11:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47.