Oud 23-06-2006, 07:45
Ninnoc
Ninnoc is offline
Ik werk vaak s avonds met 30 minuten eetpauze waarin ik alleen een magnetron tot mijn beschikking heb. Magnetron / stoommaaltijden vind ik niet te eten en verder weet ik eigenlijk niet goed wat wel en niet op te warmen is. De nasi komt mijn neus uit, iemand nog ideen voor een fatsoenlijke maaltijd?
dank je
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2006, 09:35
Verwijderd
Oh, hier ben ik goed in! Ik heb zelf ook altijd 30 minuten eetpauze, met de keuze uit magnentron of McDonald's.

Maargoed, lasagne is heel goed op te warmen.
Spaghetti vind ik zelf wat minder, saus kan heel goed, maar de spaghetti zelf vind ik dan nooit zo lekker meer, maar je zou het natuurlijk een keertje kunnen proberen

Verder alles wat je met rijst en een sausje maakt kan ook heel goed
(kip tandoori, kip hawaii enz.)

Van die wereldgerechten van Knorr kunnen ook heel goed opgewarmt worden

Tja, je kan ook een keer aardappelpuree, vlees en groente mee kunnen nemen, maar dat vind ik altijd zo'n geklungel, want dan wil ik dat ook in 3 aparte bakjes, en dat past meestal niet zo goed in de magnentron.

En als ik verder nog iets bedenk, zal ik het wel zeggen
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 09:59
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Bij de AH heb ik laatst een shoarmarol voor in de magnetron gehaald, die was ook goed te eten

Shoarma met rijst is ook lekker

In de vriezer en de koeling bij de supermarkt liggen ook een hoop dingen voor in de magnetron, keuze genoeg dus
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 10:26
Ninnoc
Ninnoc is offline
dank je corinne (vanavond iets met rijst en kip )

@ alopia dat vind ik dus heel vies -kant en klaar magnetronvoer- , ik warm liever iets op wat ik zelf heb gemaakt.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 12:41
Verwijderd
Je kan natuurlijk ook een maaltijdsalade maken en die opeten (heb je niet eens een magnetron nodig). Dat deed ik vaak tijdens mijn stage als ik late dienst had.

Verder wat er gezegd is, rijst met een sausje, spaghetti etc. Natuurlijk, maar dat is meer voor in de winter, zou je ook een stamppot kunnen opwarmen (dat is ook altijd nog goed wanneer je dit opwarmt uit de magnetron).
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 12:44
Verwijderd
de meeste zelfgemaakte rijst- en pasta gerechten zijn wel op te warmen. Wanneer het niet kan merk je dat vanzelf zo wordt broccoli ontzettend vies als je het opwarmt.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:11
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Is het een combi magnetron?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:12
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Corinne schreef op 23-06-2006 @ 10:35 :
Tja, je kan ook een keer aardappelpuree, vlees en groente mee kunnen nemen, maar dat vind ik altijd zo'n geklungel, want dan wil ik dat ook in 3 aparte bakjes, en dat past meestal niet zo goed in de magnentron.
Wij hebben van die borden met verschillende vakjes erin
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:20
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MTpower schreef op 23-06-2006 @ 15:11 :
Is het een combi magnetron?
Dat maakt niet zoveel uit als je maar 30 minuten hebt toch? Dan duurt de combi-stand nog te lang denk ik.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 14:58
Bertje B.
Bertje B. is offline
Lasagne is inderdaad een aanradertje. Boerenkool normaal gesproken ook, maar in de zomermaanden is het nog zuurder dan een lolly. Wat te denken van pizza?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 15:07
Verwijderd
't Slimste is denk ik thuis iets maken (voor bv. twee dagen) en dan een portie opwarmen op het werk. Dan heb je normaal eten uit de magnetron, in plaats van zo'n standaard magnetron maaltijd.

Dingen die je in een bak kan doen, zijn dan natuurlijk het makkelijkste. Je kan ook eens soep eten, met brood erbij bijvoorbeeld. Dat is ook lekker voor de afwisseling.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 15:26
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Bloem schreef op 23-06-2006 @ 15:20 :
Dat maakt niet zoveel uit als je maar 30 minuten hebt toch? Dan duurt de combi-stand nog te lang denk ik.
Dan zou je heel goed pizza kunnen doen, gewoon thuis bakken en daar even op de ovenstand opwarmen, dan hoeft het echt maar heel even.
Als je pizza in een gewone magnetron doet wordt het slap en kleverig
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 18:59
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik eet ook nog wel eens ooit noodles, alleen kokend water nodig en tot mijn verbazing vult het ook nog.

Verder is de macdonalds bij ons om de hoek

Mocht het een combi magnetron zijn, dan is tijd en pizza niet zo'n heel groot probleem. Als je een wat dunnere pizza neemt hoeven ze er maar 10 minuten tot een kwartier in, goed mogelijk dus.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 20:42
Verwijderd
Citaat:
marrel schreef op 23-06-2006 @ 19:59 :
Ik eet ook nog wel eens ooit noodles, alleen kokend water nodig en tot mijn verbazing vult het ook nog.

Verder is de macdonalds bij ons om de hoek

Mocht het een combi magnetron zijn, dan is tijd en pizza niet zo'n heel groot probleem. Als je een wat dunnere pizza neemt hoeven ze er maar 10 minuten tot een kwartier in, goed mogelijk dus.
dan hou je maar een kwartier over om een pizza te eten... Daar zou ik echt niet genoeg aan hebben

Oh, en ik eet nu opgewarmde tagliatelle met zalm, champignons en roomsaus, is ook erg lekker.

@Andijvie, zo doe ik dat ook altijd ja, voor een paar dagen koken, en dan een paar porties invriezen. Is wel lekker makkelijk, ook als ik pas om 8 uur klaar ben met werken, dan heb ik ook niet altijd nog zin om te koken.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 21:23
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gewoon even een broodjeszaak (Subway bijvoorbeeld) of een supermarkt inlopen, als deze in de buurt zijn en nog open zijn.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 20:07
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Aah, daar heb ik ook last van! Ik neem meestal brood mee en eet tussen de middag warm. Anderen halen soms patat of pizza in een oven (een kwartier van te voren dan) of zo'n intermezzo quick of een ander magnetron ding..

Gelukkig woon ik vlakbij dus kan ik thuis eten
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 22:12
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
Corinne schreef op 23-06-2006 @ 21:42 :
dan hou je maar een kwartier over om een pizza te eten... Daar zou ik echt niet genoeg aan hebben

Oh, en ik eet nu opgewarmde tagliatelle met zalm, champignons en roomsaus, is ook erg lekker.

@Andijvie, zo doe ik dat ook altijd ja, voor een paar dagen koken, en dan een paar porties invriezen. Is wel lekker makkelijk, ook als ik pas om 8 uur klaar ben met werken, dan heb ik ook niet altijd nog zin om te koken.

Kun je niet even snel de pizza 10 minuten voor je pauze begint in de magnetron gooien dan?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 08:55
Verwijderd
Citaat:
reine claude schreef op 24-06-2006 @ 23:12 :
Kun je niet even snel de pizza 10 minuten voor je pauze begint in de magnetron gooien dan?
Als je vaste pauzetijden hebt vast wel, maar wij weten vaak pas 1 minuut van te voren wanneer we pauze krijgen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-06-2006, 18:09
botervleug
Avatar van botervleug
botervleug is offline
Kun je niet een kookplaatje meenemen?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 18:36
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
als je dat hebt mee genomen hoe wilde je in een half uur koken en opruimen en het opeten?
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 20:10
Ninnoc
Ninnoc is offline
het is geen combimagnetron helaas.
nog iets wat erg goed is : koude pastasalade. verder tot nu toe andijvie opgewarmd (dat ging goed) en rijstgerechten. Ik ga aankomende week pastas proberen en couscous , ben benieuwd of pasta niet overgaar en smerig word.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 20:11
Verwijderd
als je het van te voren klaarmaakt, 2 minuten korter koken dan je normaal doet en zorgen dat het in de magnetron helemaal bedekt is met saus, anders wordt 't taai.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 20:24
Verwijderd
Pasta uit de magnetron kan prima, wij doen het iig regelmatig.

Vind je magnetronmaaltijden van de AH ook niet te eten? Ik vind sommige (eentje, want zoveel vegetarische hebben ze niet) daarvan zelf lekkerder dan zelfgekookt opgewarmt eten.

Spinazie moet je btw niet opwarmen, gekookte aardappels vind ik zelf niet echt een succes, maar verder kan het meeste geloof ik wel, als het niet kan merk je het idd vanzelf wel.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 22:06
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
een aardappelsalade thuis maken + pot groente meenemen. Dit in de koelkast op je werk zetten en in de pauze opeten?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 27-06-2006 @ 21:24 :
Spinazie moet je btw niet opwarmen
Dat is alweer achterhaald. Tegenwoordig vinden de autoriteiten dat

"Vandaar dat het huidige (per januari 2005) advies luidt: Nitraatrijke groenten kunnen een tweede keer worden opgewarmd mits ze na de eerste keer binnen enkele uren zijn gekoeld en koud genoeg [4-7 graden Celsius] zijn bewaard."

http://www.food-info.net/nl/national/ww-spinazie.htm

Het gebruik van citroensap bij het opwarmen kan gunstig zijn.

Laatst gewijzigd op 27-06-2006 om 23:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2006, 23:22
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Als ik snel moet eten, wil ik nog wel eens broodjes bakpao erin gooien, sla erbij en klaar. Snel en lekker

Als het op regelmatig basis is, kun je beter gaan voor de volwaardige maaltijd. Rijst met kip + Chicken Tonight leent zich prima voor opwarmen. Ik vul die saus meestal aan met wat extra paprika en prei, dan kun je het gewoon in één bakje opwarmen en opeten.

Bami of nasi is ook goed te doen, maar ik vind het persoonlijk niet zo'n spannende maaltijden

Een gouden tip is ook vulling maken voor wraps. Je kunt wraps met allerlei lekkere opwarmbare zaken vullen, zoals bijvoorbeeld:
- Chil,i in de vorm gehakt met bruine bonen, paprika, uien et cetera;
- Kipvulling, denk bijvoorbeeld aan de burrito seasoning mix + paprika, prei, rode peper en uien met verse sla;
- Roergebakken groente;
- Een lekkere salade.

Het fijne is dat het zo opgewarmd is, je de vulling in grote hoeveelheden kan bereiden (en invriezen) en het vaak lekkerder is dan een "gewone" kant en klaar maaltijd. Het nadeel is dat het een knoeiboel kán worden (met chili is het bijvoorbeeld moeilijker eten), dus de omstandigheden moeten zich er wel voor lenen.

Zorg vooral ook dat het niet te saai wordt.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 14:04
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
De stoommaaltijden van de Albert Heijn zijn wel goed te eten, maar voor de prijs laat ik ze meestal staan.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 09:17
Bell
Avatar van Bell
Bell is offline
de Babi Ketjap magnetron maaltijd van de AH is erg lekker.

(das dan ook een van de weinige hoor)
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 12:15
Verwijderd
ik zou idd voor de salade gaan

of gazpacho met stokbrood enzo

of broodjes, saai maar vullend

of iets van mama's eten: rijst, pasta's, maar ook stamppotjes zijn prima op te warmen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.