Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2007, 21:04
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
Oke dames en heren, dit is de situatie:

Sinds enige tijd woon ik in een studentenhuis met ongeveer 30 medebewoners (afhankelijk hoeveel extra Polen in dit huis vertoeven). Ik betaal 325 euro voor 14,5m2 (in de advertentie stond dat ik zou beschikken over 17m2). Op de site van de huurcommissie heb ik uitgerekend dat ik meer dan 100 euro teveel betaal voor mijn kamer. Ik heb dit uiteindelijk maar laten zitten, want ik had geen zin in gedoe.

Nu heeft een andere huisgenoot van mij (kleinere kamer, maar betaalde ook teveel) wel de brief naar de huurcommissie gestuurd. De huisbaas was hier duidelijk niet van gecharmeerd en tijdens een afspraak met mijn huisgenoot is deze laatste min of meer bedreigt dat als ie niet zo ophouden met zeuren, dat ie dan op kon rotten.

Als klap op de vuurpijl heeft de huisbaas vandaag de deur van zijn kamer met dubbele platen hardboard dicht geschroefd. Mijn huisgenoot kon zijn kamer dus niet meer in. Uiteindelijk hebben zijn ouders een gat in platen gemaakt zodat hij wat spullen uit zijn kamer kon halen..

Nou is mijn vraag: dit kan toch niet jongens? We hebben toch nog wel ergens recht op? Stel dat hij in zijn kamer had gezeten en er was brand uitgebroken.

Heeft iemand enig idee welke stappen we nog kunnen nemen?
__________________
Sushii is better than chocolate
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2007, 22:17
Verwijderd
Bel gewoon de politie even op voor illegalen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 23:07
Verwijderd
Sja, als zoiets gebeurt kun je rustig stellen dat de sfeer zo verziekt is dat je daar zo snel mogelijk wegmoet. Ik bedoel kom op, je huisbaas schroeft de deur dicht, wat denk je dat er gebeurt als de plee verstopt raakt? Of het regent in? Of je hebt hem op een andere manier nodig? Die gast laat je gewoon keihard stikken, reken daar maar op. Ik zou dus gewoon z.s.m. op zoek gaan naar een andere kamer en die gozer zo hard mogelijk naaien als je daar weggaat, bijvoorbeeld door zijn eigen kamer/huis dicht te timmeren (en dan goed, dus gewoon met een paar dikke houten balken onder de klink et cetera).
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 00:03
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Is je huisbaas zó gestoord dat ie die kamer ook dicht zou hebben getimmerd als je huisgenoot er nog in zat?!

Als jullie nu eens met z'n allen gaan lopen klagen, zou dat helpen? Ik neem aan dat ie niet 30 man eruit gaat schoppen of 30 deuren gaat dichtspijkeren. Maar goed, je was vast zelf al op dat idee gekomen .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 00:28
Lovegood
Lovegood is offline
hoi!
ik heb een vriendin die iets soortgelijks heeft meegemaakt!
Je hebt in dit geval wel iets aan deze link http://www.lsvb.nl/diensten/LSHC/jur..._ondersteuning
als je de telefoondienst belt die daar staat helpen ze je verder met wat nu te doen!
Succes!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 00:37
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Sja, als zoiets gebeurt kun je rustig stellen dat de sfeer zo verziekt is dat je daar zo snel mogelijk wegmoet. Ik bedoel kom op, je huisbaas schroeft de deur dicht, wat denk je dat er gebeurt als de plee verstopt raakt? Of het regent in? Of je hebt hem op een andere manier nodig? Die gast laat je gewoon keihard stikken, reken daar maar op. Ik zou dus gewoon z.s.m. op zoek gaan naar een andere kamer en die gozer zo hard mogelijk naaien als je daar weggaat, bijvoorbeeld door zijn eigen kamer/huis dicht te timmeren (en dan goed, dus gewoon met een paar dikke houten balken onder de klink et cetera).
En dan wachten tot 'ie in z'n kamer zit, hé?
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 08:03
Nyawa
Ik zou idd zo snel mogelijk op zoek gaan naar een andere kamer. 325 euro voor krap 15 vierkante meter vind ik echt veel te veel, daar betaalde ik in Groningen 260 voor en dan had ik nog een eigen keuken erbij ook. En als je weggaat, bel de politie dan gewoon even op.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 09:15
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
Ja het huis dichttimmeren zou wel een goeie actie zijn, alleen woont hij zelf niet in het huis dus jammer.

Mijn huisgenoot is ook naar de politie geweest en die zeiden dat ze niks konden doen omdat de huisbaas het recht heeft in zijn huis aanpassingen te doen (dus blijkbaar ook de deuren dichtschroeven) en dat die bedreiging een waarschuwing was, dus dat we het hadden kunnen weten
__________________
Sushii is better than chocolate
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Ik zou idd zo snel mogelijk op zoek gaan naar een andere kamer. 325 euro voor krap 15 vierkante meter vind ik echt veel te veel, daar betaalde ik in Groningen 260 voor en dan had ik nog een eigen keuken erbij ook. En als je weggaat, bel de politie dan gewoon even op.
Ligt er maar net aan waar je zit, in Utrecht en Amsterdam is zo'n prijs best normaal. Maar met zo'n psycho huisbaas zou ik ook zsm verkassen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 09:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Bel gewoon de politie even op voor illegalen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 10:01
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Ja het huis dichttimmeren zou wel een goeie actie zijn, alleen woont hij zelf niet in het huis dus jammer.

Mijn huisgenoot is ook naar de politie geweest en die zeiden dat ze niks konden doen omdat de huisbaas het recht heeft in zijn huis aanpassingen te doen (dus blijkbaar ook de deuren dichtschroeven) en dat die bedreiging een waarschuwing was, dus dat we het hadden kunnen weten
Van die aanpassingen, dat kan, maar natuurlijk niet op die manier. En bedreigingen als waarschuwingen zien...? Sorry hoor, maar ik snap niet wat die mensen op een politiebureau te zoeken hebben behalve koffie drinken als ze zo gaan redeneren.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 12:54
Verwijderd
Ik zou echt aangifte gaan doen van dat bedreigen en als ze bij de politie vinden dat je kámers mag dicht timmeren, zijn ze goed gek; maak er foto's van en laat het zien, het mag gewoon niet. Nodig de brandweer eens uit voor zo'n brandveiligheidsonderzoekje, dat zal vast niet goed zijn. En ga lekker klikken over die illegalen.
Oh, en ga dan als de sodemieter daar ook weg, want dit los je gewoon niet meer op.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 13:11
Verwijderd
Wie heeft het trouwens over illegalen? Het zijn Polen, vrij verkeer enzo.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 13:23
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
Citaat:
Wie heeft het trouwens over illegalen? Het zijn Polen, vrij verkeer enzo.
Okay, maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat ze met z'n 8ten 2 kamers delen

En tsja, kheb de vraag ook even naar de Studentenlijn gemaild (thanks voor de tip nog) en we zien wel wat er van komt.
__________________
Sushii is better than chocolate
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 15:51
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ik zou idd zo snel mogelijk op zoek gaan naar een andere kamer. 325 euro voor krap 15 vierkante meter vind ik echt veel te veel, daar betaalde ik in Groningen 260 voor en dan had ik nog een eigen keuken erbij ook. En als je weggaat, bel de politie dan gewoon even op.
Je moet er wel rekening mee houden dat de OP aan de UU studeert, en de huurprijzen in Utrecht en Amsterdam gewoon een stuk hoger zijn dan in Groningen. 15m2 voor 325 is heel normaal.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Je moet er wel rekening mee houden dat de OP aan de UU studeert, en de huurprijzen in Utrecht en Amsterdam gewoon een stuk hoger zijn dan in Groningen. 15m2 voor 325 is heel normaal.
Als ik zo om mij heen kijk is het in groningen ook best normaal.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 16:12
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Als ik zo om mij heen kijk is het in groningen ook best normaal.
dan kijk jij in de verkeerde wijken. ik had voor dat geld echt flink wat meer, in de zeeheldenbuurt. Korrewegwijk is ook echt niet zo belachelijk duur. Voor 15m2 betalen de meesten denk ik zo rond de 250-270/mnd.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 16:13
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Als ik zo om mij heen kijk is het in groningen ook best normaal.
M'n ouders versturen units in een studentenhuis, en in groningen was het altijd wat goedkoper dan hier in Utrecht, maar ik ben niet echt meer 'into' de huurprijzen dus ik weet niet hoe erg het gestegen is. 325 voor 15m2 is niet veel, helemaal niet als je in het centrum zit.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-12-2007, 16:28
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Ja het huis dichttimmeren zou wel een goeie actie zijn, alleen woont hij zelf niet in het huis dus jammer.

Mijn huisgenoot is ook naar de politie geweest en die zeiden dat ze niks konden doen omdat de huisbaas het recht heeft in zijn huis aanpassingen te doen (dus blijkbaar ook de deuren dichtschroeven) en dat die bedreiging een waarschuwing was, dus dat we het hadden kunnen weten
Aanpassingen? Wat een onzin. Het is op z'n minst normaal dat deze overlegd worden tevoren, maar ook: de huisbaas heeft niet het recht ongevraagd binnen te komen. Het is jouw of jullie eigendom, ook al wordt het gehuurd.

Maar goed, hier kan volgens mij al geen politie of Huurcommissie tegenop, ik zou ook maar vertrekken.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 17:24
Verwijderd
Citaat:
dan kijk jij in de verkeerde wijken. ik had voor dat geld echt flink wat meer, in de zeeheldenbuurt. Korrewegwijk is ook echt niet zo belachelijk duur. Voor 15m2 betalen de meesten denk ik zo rond de 250-270/mnd.
Misschien was jij gewoon heel lucky?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 18:21
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Misschien was jij gewoon heel lucky?
Denk dat dat wel meevalt. Als ik van mensen die ik ken hoor hoeveel ze voor een kamer betalen in Groningen word ik wel jaloers. De meesten zitten echt rond (kamer van vanaf 18 m2) of onder de 300 (bij een kamer vanaf 15 m2) incl. Ze zitten misschien niet allemaal hartje centrum, maar dat hoeft ook niet per se.

En als je kijkt naar de gemiddelde huurprijzen in Nederland staan Utrecht en Amsterdam ruim boven de 300 euro en de rest bijna allemaal eronder.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 00:01
Verwijderd
Citaat:
Denk dat dat wel meevalt. Als ik van mensen die ik ken hoor hoeveel ze voor een kamer betalen in Groningen word ik wel jaloers. De meesten zitten echt rond (kamer van vanaf 18 m2) of onder de 300 (bij een kamer vanaf 15 m2) incl. Ze zitten misschien niet allemaal hartje centrum, maar dat hoeft ook niet per se.

En als je kijkt naar de gemiddelde huurprijzen in Nederland staan Utrecht en Amsterdam ruim boven de 300 euro en de rest bijna allemaal eronder.
Ik weet uit ervaring dat utrecht belachelijk duur is, maar zo superspotgoedkoop van onder de 300 euro voor meer dan 12a 14m2 hoor ik hier in groningen zo goed als nooit.

Overheid gaat van een gemiddelde uit van 325 euro in nederland trouwens, toen ik 4 jaar geleden begon met studeren was dat nog 260.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 00:09
Verwijderd
Citaat:
Heeft iemand enig idee welke stappen we nog kunnen nemen?
Trouwens even ontopic:
Ik zou maken dat ik daar weg kan als het mogelijk is, of in ieder geval geen problemen zoeken met de huisbaas. De huurcommissie is wel heel leuk, maar een huisbaas heeft daar geen zin in, en het probleem is dat jij die kamer hard nodig hebt en die huurbaas het niet kan schelen wie erin zit. Die huurbazen gaan dan vervelend doen, en uitzitten word dan moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 11:00
Verwijderd
Precies. Kennelijk is die huisbaas van het soort dat fysieke handelingen niet schuwt als hij niet blij is met zijn huurders en je zult echt niet het eerste studentje zijn dat thuiskomt en gewoon letterlijk zijn meubels kapot op straat vindt.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Ik weet uit ervaring dat utrecht belachelijk duur is, maar zo superspotgoedkoop van onder de 300 euro voor meer dan 12a 14m2 hoor ik hier in groningen zo goed als nooit.

Overheid gaat van een gemiddelde uit van 325 euro in nederland trouwens, toen ik 4 jaar geleden begon met studeren was dat nog 260.
14+5 m² voor 220 inclusief
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2007, 23:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wie heeft het trouwens over illegalen? Het zijn Polen, vrij verkeer enzo.
De kans dat de papierwinkel daadwerkelijk klopt ligt tussen de 0% en 1%.

Probeer ook eens bij je plaatselijke afhaalchinees de achteringang en schreeuw 'politie'. Opeens hebben ze de helft minder personeel.


Maar goed, er is niet zoveel dat je tegen die huisbaas kunt doen tenzij hij over de schreef gaat. Hij is een klootzak, maar een klootzak zijn is niet strafbaar.

Normaal gesproken zou iedereen hem niet meer moeten en hij economisch bestraft worden, maar goed, voor jou tien wanhopige idioten die zich gerust laten intimideren om maar aan een kamer te komen. Dat soort figuren zorgen dat de misstanden blijven bestaan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-12-2007, 08:08
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
deze foto van de huidige status van ''de deur'' wilde ik jullie niet onthouden



PURRRRschuim
__________________
Sushii is better than chocolate
Met citaat reageren
Oud 25-12-2007, 11:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Als het slachtoffer uit die kamer is ga ik er van uit dat alle sleutelgaten van huizen, kamers en auto's van de verhuurder op een zelfde manier met purschuim vol gaan?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-12-2007, 11:37
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Okay, maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat ze met z'n 8ten 2 kamers delen .
Het getuigt mijn inziens alleen dan wel van een judasstreek om mensen die buiten het gebeuren staan een loer te draaien alleen om iemand anders een hak te zetten.
Citaat:
deze foto van de huidige status van ''de deur'' wilde ik jullie niet onthouden

[afbeelding]

PURRRRschuim
Duidelijk tijd om te verkassen

@T_id even realistisch blijven met vandalisme krijg je alleen nog maar meer problemen.Hij zal echt wel weten waar hij moet zoeken hoor.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 25-12-2007, 12:07
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Aanpassingen? Wat een onzin. Het is op z'n minst normaal dat deze overlegd worden tevoren, maar ook: de huisbaas heeft niet het recht ongevraagd binnen te komen. Het is jouw of jullie eigendom, ook al wordt het gehuurd.

Maar goed, hier kan volgens mij al geen politie of Huurcommissie tegenop, ik zou ook maar vertrekken.
He3t ligt eraan hoe het contractueel is vastgelegd? In mijn contract stond dat de huisbaas zonder aankondigen in de algemene ruimtes mocht komen + van mijn toilet gebruik maken.

Ikzelf heb een boel gezeik gehad met mijn huisbaas (heel erg intimideren, dreigementen, heel extreme lekkages weigeren te maken + heeel vaak onaangekondigd op mijn kamer komen). Ik heb bij het juridisch loket etc geïnformeerd maar eigenlijk viel er weinig aan te doen. Behalve bezwaarschriften sturen en aangetekende brieven viel er weinig te doen. Zelfs een huurcommissie schijnt geen dingen van een verhuurder te kunnen afdwingen (en dat verbaasde mij). Ze kunnen wel bijv een tijdelijke huurverlaging doorvoeren als het onderkomen in ernstige gebreke is, maar niet heel veel meer dan dat.

Zoals een aantal anderen al hebben gezegd: probeer zsm iets anders te vinden..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2007, 13:10
Ivo
Ivo is offline
Een huisbaas mag aanpassingen doen, maar niet als deze (ernstig) ten koste gaan van het woongenot van de huurders. Het niet meer kunnen betreden van de gehuurde kamer lijkt mij een zeer ernstige inbreuk op het woongenot.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2007, 15:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
@T_id even realistisch blijven met vandalisme krijg je alleen nog maar meer problemen.Hij zal echt wel weten waar hij moet zoeken hoor.
Als je er toch al weg bent na al die pesterijen? Ik zou als iemand me iets dergelijke flikte best zijn autoportieren dichtkitten.

Kijk, er een ruit uit slaan of bekrassen is van een andere orde, maar een dergelijke zakkenwasser als het koud is met een schoonmaakklus van een uur of wat opzadelen als de politie weigert je te helpen (want ze kunnen best met die psycho gaan praten als het hen iets interesseerde, daar is geen strafbaar feit voor nodig) is niet onproportioneel.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-12-2007, 16:37
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
He3t ligt eraan hoe het contractueel is vastgelegd? In mijn contract stond dat de huisbaas zonder aankondigen in de algemene ruimtes mocht komen + van mijn toilet gebruik maken.

Ikzelf heb een boel gezeik gehad met mijn huisbaas (heel erg intimideren, dreigementen, heel extreme lekkages weigeren te maken + heeel vaak onaangekondigd op mijn kamer komen). Ik heb bij het juridisch loket etc geïnformeerd maar eigenlijk viel er weinig aan te doen. Behalve bezwaarschriften sturen en aangetekende brieven viel er weinig te doen. Zelfs een huurcommissie schijnt geen dingen van een verhuurder te kunnen afdwingen (en dat verbaasde mij). Ze kunnen wel bijv een tijdelijke huurverlaging doorvoeren als het onderkomen in ernstige gebreke is, maar niet heel veel meer dan dat.

Zoals een aantal anderen al hebben gezegd: probeer zsm iets anders te vinden..
Zo'n situatie is inderdaad verrot: wettelijk heb je allemaal rechten en sta je eigenlijk sterker, maar de praktijk gaat vaak zo anders..
Toch is een huurcontract niet per definitie goed. Als er een beding in wordt opgenomen dat je iedere drie maanden de wc-bril moet vervangen zou je er ook gek van opkijken, mag ik hopen. Jouw huisbaas had niet zomaar in je huis mogen komen, want: jij huurt, het is dan jouw gehuurde, dus jij hebt recht op privacy.

Een contract kan zowel tegen het Burgerlijk Wetboek als tegen het Huurrecht ingaan. Maar om een fout beding aan te passen.. sommige huisbazen zijn inderdaad alles behalve makkelijk. Dan kun je het maar beter pikken of anders je boeltje pakken.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2007, 21:12
Danny
Avatar van Danny
Danny is offline
Sushii; de belangrijkste vraag is wat je precies wilt. Je kamer terug? Schadevergoeding? Rust?.. etc.
__________________
Red Red Wineeee
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 20:10
Verwijderd
Misschien de politie er even bij halen omdat een of ander iemand die deur heeft dichtgeplakt en vernielingen in het huis heeft gepleegd, die kan dat ook die polen even ontdekken enzo.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 21:19
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Als het slachtoffer uit die kamer is ga ik er van uit dat alle sleutelgaten van huizen, kamers en auto's van de verhuurder op een zelfde manier met purschuim vol gaan?
Na teruggave van de borg ja. Reëel gezien is er natuurlijk geen flikker aan te doen, maar zo iemand laten weten dat hij niet de enige is die kutgeintjes kan flikken kan lang niet slecht zijn; hij behandelt een volgende huurder net zo. Vernieling gaat me inderdaad te ver, maar zolang hij weet waar hij aan toe is...
Overigens zie ik niet in hoe zo iemand je wel weet te vinden. Ik zou hem niet mijn nieuwe adres geven bij het verhuizen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-12-2007, 21:26
Verwijderd
Ik zou niet verwachten dat je die borg terug krijgt, dus je kunt beter laatste maand huur die je moest betalen verrekenen met de borg, oftewel niet betalen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 10:27
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Ik zou niet verwachten dat je die borg terug krijgt, dus je kunt beter laatste maand huur die je moest betalen verrekenen met de borg, oftewel niet betalen.
Ik had ook zo'n huisbaas, en die was daar niet van gecharmeerd. Ik moest die laatste maand huur betalen, en erop vertrouwen dat ik de borg wel kreeg. Dat deed ik niet, en moest binnen 7 dagen vertrekken. Anders komt hij langs met een 'maatje'.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 11:38
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Ik had ook zo'n huisbaas, en die was daar niet van gecharmeerd. Ik moest die laatste maand huur betalen, en erop vertrouwen dat ik de borg wel kreeg. Dat deed ik niet, en moest binnen 7 dagen vertrekken. Anders komt hij langs met een 'maatje'.
Huisbazen die dat soort dingen uitkramen geven geen borg terug.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 12:56
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Idd dat had ik via andere vertrekkende huisgenoten ook al vernomen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 13:44
Verwijderd
Gewoon een andere kamer zoeken, zonder medeweten van de huisbaas verhuizen en daarna lekker laten rotten met zijn borg en zijn achterstallige huur. Wie zich niet als een goed verhuurder gedraagt moet ook niet verwachten dat hij nog enige medewerking of geld zal krijgen van de huurder.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Ik had ook zo'n huisbaas, en die was daar niet van gecharmeerd. Ik moest die laatste maand huur betalen, en erop vertrouwen dat ik de borg wel kreeg. Dat deed ik niet, en moest binnen 7 dagen vertrekken. Anders komt hij langs met een 'maatje'.
Moet je natuurlijk ook niet van te voren vertellen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2007, 11:58
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
tsja, het blijft een kutsituatie en het mooiste is nog dat we maar liefst 2 maanden borg hebben moeten betalen (dus 650 euro) en dat alle contracten en betalingen bij een makelaar geregeld zijn. Die makelaar zegt overigens dat we zelf onze zaken met de huisbaas moeten regelen. Nouja, het zal wel, ik houd me koest tot ik over een tijdje wat anders heb gevonden.
__________________
Sushii is better than chocolate
Met citaat reageren
Oud 31-12-2007, 12:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
tsja, het blijft een kutsituatie en het mooiste is nog dat we maar liefst 2 maanden borg hebben moeten betalen (dus 650 euro)
Ja, klagen leuk en aardig, maar jij bent zelf ingegaan op een dergelijke onwettige bepaling. Het is een beetje alsof je een plaatje besteld bij Jamba, om dan te komen klagen dat het opeens een duur abonnement blijkt te zijn,
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-01-2008, 01:24
Verwijderd
Onwettig?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2008, 13:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Onwettig?
Maximale borg is een maand. Met meer moet je domweg niet akkoord gaan, niet in de laatste plaats omdat het een handelsmerk is van malafide huisjesmelkers.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-01-2008, 19:17
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
Citaat:
Ja, klagen leuk en aardig, maar jij bent zelf ingegaan op een dergelijke onwettige bepaling. Het is een beetje alsof je een plaatje besteld bij Jamba, om dan te komen klagen dat het opeens een duur abonnement blijkt te zijn,
Als je de contracten tekent bij een makelaar ga ik er als (stomme) student van uit dat het wel goed en wettig geregeld is, of is dat zo gek?
__________________
Sushii is better than chocolate
Met citaat reageren
Oud 01-01-2008, 19:34
Verwijderd
Dat vind ik niet gek. T_ID is nu éénmaal iemand die er altijd van uitgaat dat iedereen, ongeacht opleiding of leeftijd, altijd alle wettelijke bepalingen kent en nergens op vertrouwt, zodat een fout altijd zijn of haar eigen schuld is.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2008, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Maximale borg is een maand. Met meer moet je domweg niet akkoord gaan, niet in de laatste plaats omdat het een handelsmerk is van malafide huisjesmelkers.
Onzin, dat staat nergens, en uit de jurisprudentie volgt dat de rechter meestal van 1 a 2 maanden uitgaat naar mijn weten.

Trouwens vind ik het heel dom geklets dat je het dan maar niet moet doen, als jij dringend een kamer nodig hebt, dan valt er weinig te kiezen. Maar dat doet verder niets terzake.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 10:15
zorro@yrservice
zorro@yrservice is offline
Echt niet normaal wat er allemaal gebeurt in huisjesmelkerland. Maar laat het er niet bij zitten! Stap naar de huurcommissie, de Lsvb of schrijf een mailtje naar Kassa3: help@vara.nl Strike back Greetz Zorro
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap CDA wil woningkraak verbieden
Gatara
152 09-11-2003 12:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.