Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2010, 08:26
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik moet binnenkort geld overmaken naar Canada. De vraag is hoe ik dat het goedkoopste kan doen. Het gaat om een persoon (dus niet om een bedrijf) en om ongeveer 75 euro.

Ik kan geld overmaken via de ING, Rabobank of ABN Amro.

Ik heb wel eens eerder geld overgemaakt naar het buitenland. Echter, dit was een land binnen de EU. Dit kostte mij 5 euro transactiekosten op basis van 'shared costs'. Nu heb ik gehoord dat geld overmaken via 'shared costs' naar Amerika juist niet voordeliger is. Schijnbaar ben je dan iets van 40 dollar kwijt (bank NL, tussenstation bank US, bank US) en is het weer handiger om via 'our costs' geld over te maken.

Volgens mij kun je ook een money transfer doen via bv. Western Union. Ik weet niet hoe duur dat is.

Kortom, wie kan mij tips geven voor een zo goedkoop mogelijke geldoverboeking?
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2010, 08:37
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Via paypal kan je het gratis doen?
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 08:52
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Moet de persoon aan de andere kant dan ook Paypal hebben of maak je het over op een bankrekening?
En is dat internationaal wel echt gratis? Moet de persoon aan de andere kant niet een deel van het geld inleveren als ze het wil laten uitbetalen? En kost het voor de overboeker geen geld om geld over te maken?
Ik kan niet geloven dat het gratis is. Het hebben van een bankrekening kost namelijk ook altijd geld

[edit]
Wat ik heb gevonden op de site van Paypal is dat het geld overmaken gratis is. Maar het geld ontvangen kost geld. Het geld ontvangen kost 3,4% + €0,35.

Nu is dit bij elkaar nog geen 3 euro, dus waarschijnlijk de goedkoopste optie. Maar dan moet diegene aan de andere kant ook een Paypal account hebben volgens mij.
__________________
<):o)

Laatst gewijzigd op 20-06-2010 om 09:02.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 19:49
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Yup, diegene aan de andere kant moet een paypal account hebben/aanmaken en kan het vanaf die virtuele rekening overmaken naar een eigen rekening. Die kosten die je net noemt zijn trouwens alleen voor creditcard-overboekingen. Als je gewoon vanaf een debiet rekening geld overmaakt is het gratis voor verzender en ontvanger. Als je het overmaakt naar je 'virtuele' rekening staat het er meestal met een dag op.
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 22:31
Verwijderd
Ik gebruik altijd de 'Shared' optie bij het overboeken naar een IBAN nummer dus een betaling naar het buitenland, tot nu toe geen extreme kosten aan gehad.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 21:57
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Die kosten die je net noemt zijn trouwens alleen voor creditcard-overboekingen. Als je gewoon vanaf een debiet rekening geld overmaakt is het gratis voor verzender en ontvanger.
Nee, die kosten die ik noemde waren voor internationale betalingen. En ik denk dat dat komt omdat ze de euro ook in dollars moeten omzetten.

@Pinees
Shared costs is volgens mij alleen handig binnen de EU. Naar Amerika geld versturen met shared costs kost een heleboel omdat je al die Amerikaanse banken moet betalen. Dat gaat namelijk niet rechtstreeks naar één bank maar altijd via meerdere banken. Doe je het dan via Our Costs dan betaal je alleen de kosten van je eigen bank. Maar hoeveel dat is word ik ook niet echt wijs uit.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 15:10
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Nee, die kosten die ik noemde waren voor internationale betalingen. En ik denk dat dat komt omdat ze de euro ook in dollars moeten omzetten.
Heus, betalingen zijn gratis Ik maak al paar jaar gebruik van paypal.

Citaat:
'PayPal is gratis wanneer u geld van uw bankrekening toevoegt aan uw PayPal-rekening'
Western Union is ook een goede optie in de zin van makkelijk, alleen wel duur. Voor de transactie die jij wil doen kost het ongeveer 12 euro. Beetje buitenproportioneel.
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 13:58
Susanne90
Susanne90 is offline
Hi!

Voxmoney is ook zo makkelijk als WU. Maar ik weet de verschillen niet.
Ik gebruik het alleen om online te winkelen
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 15:04
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
In mijn geval was het niet meer nodig en heb ik het gewoon naar een Nederlandse rekening kunnen overmaken
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.