Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2010, 20:49
denskie2
denskie2 is offline
Hallo,

Ik ben nu al een week aan het piekeren wat ik zou doen.

Ik heb een VMBO-T opleiding gedaan en behaald.
Daarna heb ik een MBO ICT-beheerder niveau 4 opleiding gedaan en ook behaald.

Ik heb tijdens de opleiding 2 jaar stage gelopen, op het laatst als Backup administrator voor de regio europa (internatinaal dus)
Nu ben ik aan een HBO opleiding begonnen, HBO informatica.

Echter had ik ook een baan aangeboden gekregen als backup administrator, hetzelde als wat ik gedaan had bij hetzelfde bedrijf.
Dit is een eigenlijk een HBO vereiste baan, maar ze weten al dat ik de nodige kennis heb.
Ik werk er nu week met een 0 uren contract op dezelfde functie..

Ik vraag me zwaar af wat nu beter is, HBO informatica afmaken of gewoon gaan werken?
Ik vind het zelf veel leuker om te werken, alleen wat als ik dan daar weg ga (of moet gaan)...
ik ben overgens 19 jaar (wordt deze week 20)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2010, 00:01
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Als ik jou was zou ik in gesprek gaan met je werkgever over mogelijke verdere scholing. Werken is prima, maar je wil misschien nog wel eens verder.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 21:29
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Sowieso zou ik uitzoeken wat je baanzekerheid is als je met deze baan stopt. Is de kans groot dat je dan weer een HBO functie krijgt of kom je dan al weer vrij snel op een MBO functie uit?

Verder zou ik de opties overwegen/uitzoeken of je die baan ook in deeltijd of als bijbaan kan doen, terwijl je scholing (in misschien een iets langzamer tempo) voorzet.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 09:16
Verwijderd
Wauw.. je bent net 20 en hebt jezelf al opgewerkt van VMBO naar HBO... petje af! Dat zegt wel wat over je doorzettingsvermogen, en volgens mij ook over je potentieel. Die baan is nu natuurlijk interessant, maar ga je je daar over een paar jaar dan niet vervelen? Je opleiding is voor veel bedrijven een indicatie van 'je plafond', zowel wat betreft werk als salaris. Een HBO'er verdient nou eenmaal meer dan een MBO'er (nou ja..verdient.. hij krijgt in elk geval meer ) Je kunt waarschijnlijk ook binnen het bedrijf wel doorgroeien en bijleren, maar met een hogere opleiding begin je al een paar stappen hoger - je komt dus in minder tijd waar je wilt zijn.
Je zegt dat dit een HBO-baan is, maar tegelijkertijd is het wel werk dat je al gedaan hebt als MBO'er - dus eigenlijk meer van hetzelfde. Dat maakt niks uit als het werk zo leuk is dat je het wilt blijven doen, maar is dat zo? Misschien is het goed bij dit bedrijf (of een ander bedrijf) te kijken naar de banen die je over 5 jaar zou willen doen, en te checken welke opleiding daarvoor gevraagd wordt. Je wilt niet klem lopen en op je 25e nog eens moeten beginnen met je HBO..

Laatst gewijzigd op 03-10-2010 om 09:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken MBO'ers minder student dan HBO'ers?
U*NiQ
245 10-02-2016 21:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Exit langstudeerboete, enter sociaal leenstelsel
Verwijderd
193 11-02-2013 20:42
Studeren Ongelukkig worden van studie - doorgaan of stoppen?
blurred
10 28-07-2010 10:41
Algemene schoolzaken Stoppen of doorgaan?
ellen16
1 26-08-2005 15:51
Algemene schoolzaken WO Bachelor vs HBO Bachelor
Harrie
157 23-11-2004 21:22
Algemene schoolzaken Niet weten wat je wil..
freakinaround
28 15-03-2004 18:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.