Oud 06-05-2011, 12:10
noesie123
noesie123 is offline
Een beetje lange mail, maar staat wel alles in

Help me please, want ik heb ook recht op mijn geld terug, maar de Belgen blijven maar niet toegeven,terwijl ik echt de waarheid spreek en dat ook aantoon....

Ik heb een boete gehad van 75 euro omdat ik bij de controle niet het juiste vervoersbewijs bij mij had.

Ik studeer zelf in Belgie voo het eerst en alles is zo nieuw voor mij. Vond het superleuk, allé nu niet meer he...
Ik heb op mijn school en op het station naar informatie gevraagd over trein en bus abbonementen.
Ik kreeg van mijn school de juiste formulier: een zogenaamde bussypass formulier. En op het station kreeg ik een treinformulier.
Ook kreeg ik een folder dat studenten met korting kunnen reizen, dat was een buzzypass regeling, waar ik dus ook onder val.

Ik ging naar een dame van het loket in Belgie en vroeg naar de kosten en voorwaarden voor een treinabbonnement. Ik wist toendertijds niet dat je dit kon combineren met een bus abbo.
Zij heeft mij uitgelegd en de info uitgeprint.

Toen kreeg ik formulieren van mijn school over een bussypassregeling dat je trein en bus kon combineren en dus goedkoper uitkwam. Ik ben kort daarna naar de buswinkel 'de lijn' geweest en vroeg daar een bus en trein abbo. Ze deden dat echter niet (meer?) en verwezen mij naar de loketten van het station. Daar aangekomen werd ik geholpen door dezelfde vrouw als voorheen. Ik gaf haar de 2 formulieren ingevuld en vroeg of ze mij kon helpen, ik weet natuurlijk niet alles. Ik zei ook: ik wil een bus EN trein abbonnemt. Zij gaf mij de bussypass formulier terug, ze had die niet nodig zei ze.
En na wat typ en print werk kreeg ik een abbo.
Ik ga er natuurlijk van uit dat ze mij het juiste geeft, zij is de professional, zij werkt daar.

Ik bekeek mijn abbo en er stond: treinkaartje zone antwerpen roosendaal grens.
Ik vond het een raar abbo, maar het klonk wel logisch. Want ik reis vanuit roosendaal grens naar antwerpen.