Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2016, 15:16
Coldbrew
Coldbrew is offline
Hoi allemaal,

Dit is mijn eerste topic dus sorry als ik iets verkeerd doe!

Naja, zoals jullie aan het onderwerp al konden lezen, geld, ja ik heb geld nodig. Er staan verjaardagen voor de deur en vrijgezellenfeesten, buiten dat wil ik natuurlijk ook gewoon een sociaal leven hebben en zo nu en dan een keertje met wat vrienden uit eten. Het probleem is, ik heb geen werk. Ik solliciteer als een malle op elke vacature die ik tegen kom en word heel soms uitgenodigd voor een gesprek, daar houdt het helaas dan ook direct voor mij op.... Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen... Tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2016, 15:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hoe oud ben je?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2016, 15:54
Ikbeninorde.
Avatar van Ikbeninorde.
Ikbeninorde. is offline
Als je minderjarig bent kan je gemakkelijk bij een supermarkt of bollenboer te werk gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2016, 17:18
Coldbrew
Coldbrew is offline
Citaat:
Hoe oud ben je?
Ik ben 15 en word dit jaar 16...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2016, 17:20
Coldbrew
Coldbrew is offline
Citaat:
Als je minderjarig bent kan je gemakkelijk bij een supermarkt of bollenboer te werk gaan.
Ging het maar zo makkelijk, bollenboer zit hier totaal niet in de buurt en bij elke super hier heb ik al gesolliciteerd maar bij de supers waar ik woon zijn ze nogal tegen het aannemen van buitenlanders😉
Met citaat reageren
Oud 10-04-2016, 19:18
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik heb zelf jaren met plezier op de zaterdagmarkt gewerkt. Als je echt niks kunt vinden kan je altijd een krantenwijk of folderwijk nog overwegen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-04-2016, 19:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Stuur je alleen een brief of ga je ook langs bij winkels en bedrijven om te vragen of je kan werken? Dat werkt vaak veel beter.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2016, 20:36
Ikbeninorde.
Avatar van Ikbeninorde.
Ikbeninorde. is offline
Citaat:
Ging het maar zo makkelijk, bollenboer zit hier totaal niet in de buurt en bij elke super hier heb ik al gesolliciteerd maar bij de supers waar ik woon zijn ze nogal tegen het aannemen van buitenlanders😉
Aii das minder ja.. Ik ben toevallig deze week aangenomen bij een supermarkt, waarschijnlijk had ik gewoon geluk.

Vaak kan je ook via internet een sollicitatieformulier invullen of eentje ophalen in de winkel dan invullen. Probeer anders ook eens rond te vragen aan bekenden of die iets weten.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2016, 22:28
Coldbrew
Coldbrew is offline
Citaat:
Ik heb zelf jaren met plezier op de zaterdagmarkt gewerkt. Als je echt niks kunt vinden kan je altijd een krantenwijk of folderwijk nog overwegen.
Ivm rugklachten (vermeld ik niet op sollicitaties &#128523gaat een folder of krantenwijk niet lukken. Ook kan ik dit heel slecht combineren met school..
Met citaat reageren
Oud 11-04-2016, 22:35
Coldbrew
Coldbrew is offline
Citaat:
Stuur je alleen een brief of ga je ook langs bij winkels en bedrijven om te vragen of je kan werken? Dat werkt vaak veel beter.
Citaat:
Aii das minder ja.. Ik ben toevallig deze week aangenomen bij een supermarkt, waarschijnlijk had ik gewoon geluk.

Vaak kan je ook via internet een sollicitatieformulier invullen of eentje ophalen in de winkel dan invullen. Probeer anders ook eens rond te vragen aan bekenden of die iets weten.
Langs gaan doe ik ook regelmatig maar goed, je krijgt een sollicitatiebrief of het antwoord, internet. Via internet reageren ze nog terug, op een sollicitatiebrief inleveren drukken ze hem ergens onder in de la als je hem inlevert en hoor je er nooit weer wat van terug. Het achteraan bellen durf ik niet zo goed en weet vooral niet wat ik moet zeggen "mag ik de manager spreken....".
Met citaat reageren
Oud 11-04-2016, 22:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Bellen is juist goed! Dan toon je wel actief interesse. Soms is solliciteren bij een klein lokaal bedrijf ook makkelijker dan bij een grote keten.

Hoe sta je tegenover een oppasbaantje of iets als honden uitlaten?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-04-2016, 23:02
Coldbrew
Coldbrew is offline
Citaat:
Stuur je alleen een brief of ga je ook langs bij winkels en bedrijven om te vragen of je kan werken? Dat werkt vaak veel beter.
Citaat:
Bellen is juist goed! Dan toon je wel actief interesse. Soms is solliciteren bij een klein lokaal bedrijf ook makkelijker dan bij een grote keten.

Hoe sta je tegenover een oppasbaantje of iets als honden uitlaten?
Bovengenoemde klopt maar ik zie hier in de buurt nu niet echt 1 2 3 een klein bedrijfje/winkeltje hiero. Tis is ook vooral familie als het een klein bedrijf is. Honden uitlaten wordt het niet, ik ben vroeger toen ik nog heel jong was aangevallen door een hond en ben sindsdien bang voor honden, we hebben zelf een klein hondje, een shish tzu, maar die laat ik ook niet uit omdat ik bang ben voor andere honden en daarmee ook weer angst opwek bij mijn eigen hond terwijl ze al zo bang is en nog banger is geworden sinds ze 4x is gebeten door een andere hond.

Opassen zou goed mogelijk zijn maar dat zou ik liever bij iemand doen die ik of mijn ouders persoonlijk kennen. Dit is helaas niet het geval omdat al onze familie hier ver vandaan woont... Verder kan ik wel goed met kinderen omgaan maar omdat mijn lengte niet heel erg lang is nemen ze mij vaak minder serieus, bij echt jonge kinderen die huilend wakker worden voor de fles zou ik denk ik in paniek raken 😄
Met citaat reageren
Oud 12-04-2016, 08:21
Lotje1996
Lotje1996 is offline
Ergens anders in een topic gaf nog het advies om auto's te gaan wassen.Dat is misschien nog een idee. Volgens mij neemt de McDonalds ook al 15 jarige aan om in de lobby te werken. (Waar de gasten zitten) of de kassamedewerkers te assisteren.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2016, 14:54
Coldbrew
Coldbrew is offline
Citaat:
Ergens anders in een topic gaf nog het advies om auto's te gaan wassen.Dat is misschien nog een idee. Volgens mij neemt de McDonalds ook al 15 jarige aan om in de lobby te werken. (Waar de gasten zitten) of de kassamedewerkers te assisteren.
Bij de macdonalds heb ik gesolliciteerd en ben ik niet aangenomen met als reden dat ze geen personeel nodig hadden. Voelde me op dat moment wel zwaar kut dat ik bij de MAC niet aangenomen werd
Met citaat reageren
Oud 12-04-2016, 15:06
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Misschien kan je het over een paar maanden nog eens bij de McDonalds proberen als je dan nog geen ander werk hebt.

Ben je toevallig goed in één van je vakken op school? Mogelijk kan je dan tegen vergoeding bijles geven.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-04-2016, 15:22
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Als je rugklachten hebt zie ik een baantje als vakenvuller ook niet zo gauw zitten.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 13-04-2016, 20:39
Coldbrew
Coldbrew is offline
Citaat:
Misschien kan je het over een paar maanden nog eens bij de McDonalds proberen als je dan nog geen ander werk hebt.

Ben je toevallig goed in één van je vakken op school? Mogelijk kan je dan tegen vergoeding bijles geven.
Niet perse een vak waar ik echt in uitblink volgens mij. Scheikunde wel en Engels. De 2e kan ik niet zo heel veel over vertellen etc maar scheikunde is goed mogelijk. .
Met citaat reageren
Oud 13-04-2016, 20:39
Coldbrew
Coldbrew is offline
Citaat:
Als je rugklachten hebt zie ik een baantje als vakenvuller ook niet zo gauw zitten.
Vakenvuller hoef ik geen lange afstanden te lopen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-04-2016, 20:41
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Vakenvuller hoef ik geen lange afstanden te lopen
Maar wel bukken, tillen, hoog reiken, etc.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2016, 14:07
Coldbrew
Coldbrew is offline
Citaat:
Maar wel bukken, tillen, hoog reiken, etc.
Voor 12 uur in de week red ik me wel
Met citaat reageren
Oud 14-04-2016, 14:45
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Voor 12 uur in de week red ik me wel
Oké. Ik ken de aard van je rugklachten niet, maar een folder-/krantenwijk hoeft ook niet per se meer dan 12 uur per week te kosten. En je kunt werken met bijv. een karretje om de folders op te leggen (ik zie ze vaak genoeg daarmee lopen).

Maar goed, ik denk dat er weinig anders op zit dan te blijven solliciteren bij supermarkten en de McDonald's. En achteraan bellen als je niks hoort!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2016, 19:42
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Is het niet een idee om in een keuken te gaan werken als afwasser? Het is meestal zwart dus verdien je nog meer ook.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2016, 07:27
Coldbrew
Coldbrew is offline
Citaat:
Is het niet een idee om in een keuken te gaan werken als afwasser? Het is meestal zwart dus verdien je nog meer ook.
Heb ik al is gedaan en dat beviel me heel erg goed. Helaas ben ik binnen 5 uur weer ontslagen.... 't ging allemaal niet zo goed bij het bedrijf en de manager wist dat hij er zelf uit gezet ging worden. Meneer heeft toen verschillende vacatures de straat op gegooid waar veel reacties op kwamen en heeft toen super veel sollicitanten aangenomen. Bleek dat ze uiteindelijk helemaal niemand nodig hadden maar er wel 46 mensen waren aangenomen...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2016, 07:32
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Heb ik al is gedaan en dat beviel me heel erg goed. Helaas ben ik binnen 5 uur weer ontslagen.... 't ging allemaal niet zo goed bij het bedrijf en de manager wist dat hij er zelf uit gezet ging worden. Meneer heeft toen verschillende vacatures de straat op gegooid waar veel reacties op kwamen en heeft toen super veel sollicitanten aangenomen. Bleek dat ze uiteindelijk helemaal niemand nodig hadden maar er wel 46 mensen waren aangenomen...
Misschien kan je dan nog eens solliciteren naar zo'n zelfde baantje bij een ander bedrijf?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-04-2016, 08:49
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik vind dat je wel erg veel excuses maakt voor jezelf. Als je een baan wilt moet je zorgen dat je solliciteert, geïnteresseerd overkomt en zorgt dat ze jou willen aannemen. En als er geen reactie komt zul je er zelf achteraan moeten gaan. Er zijn praktisch geen eisen voor werken bij plekken als een supermarkt en het 'sollicitatiegesprek' is weinig anders dan wat vragen om te kijken wie je bent en of je er wilt werken. Dus als je consequent wordt afgewezen (terwijl er wel nieuwe medewerkers worden gezocht) dan moet je misschien eens gaan kijken wat voor indruk je achterlaat. En als ik dit topic zo een beetje lees gok ik dat ik al een beetje weet waarom je zoveel moeite hebt.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2016, 12:52
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Volgens mij is de belangrijkste vraag voor jou waarom je niet aangenomen wordt. En waarom je weer ontslagen wordt op het moment dat ze je wel aannemen. Wat doe je verkeerd? Heb je een opvallend uiterlijk? Gedraag je jezelf onhandig? Kom je niet gemotiveerd over? Heb je deze vragen eigenlijk wel eens gesteld aan degenen die jou hebben afgewezen?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2016, 13:36
Coldbrew
Coldbrew is offline
Citaat:
Volgens mij is de belangrijkste vraag voor jou waarom je niet aangenomen wordt. En waarom je weer ontslagen wordt op het moment dat ze je wel aannemen. Wat doe je verkeerd? Heb je een opvallend uiterlijk? Gedraag je jezelf onhandig? Kom je niet gemotiveerd over? Heb je deze vragen eigenlijk wel eens gesteld aan degenen die jou hebben afgewezen?
Ja, het antwoord is altijd dat ik onvoldoende werkervaring heb omdat er bij werkervaringen op mijn cv helemaak niks staat. Verder ben ik een heel normaal persoon mer gewone normale kleding. Niet gemotiveerd overkomen dat denk ik iig niet. Ik heb bij de afwas op mijn eerste proefdag tot 1uur snachts staan schoonmaken...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2016, 13:39
Coldbrew
Coldbrew is offline
Citaat:
Ik vind dat je wel erg veel excuses maakt voor jezelf. Als je een baan wilt moet je zorgen dat je solliciteert, geïnteresseerd overkomt en zorgt dat ze jou willen aannemen. En als er geen reactie komt zul je er zelf achteraan moeten gaan. Er zijn praktisch geen eisen voor werken bij plekken als een supermarkt en het 'sollicitatiegesprek' is weinig anders dan wat vragen om te kijken wie je bent en of je er wilt werken. Dus als je consequent wordt afgewezen (terwijl er wel nieuwe medewerkers worden gezocht) dan moet je misschien eens gaan kijken wat voor indruk je achterlaat. En als ik dit topic zo een beetje lees gok ik dat ik al een beetje weet waarom je zoveel moeite hebt.
Misschien moet je niet zo arrogant en achterbaks doen. Hulp is gewenst, geen houding waar je u tegen zegt want dat interesseert me werkelijk NIKS. Als je dan ook niks nuttigs te melden hebt hoef je niet meer te antwoorden in de topic. Doei.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2016, 13:43
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Misschien moet je niet zo arrogant en achterbaks doen. Hulp is gewenst, geen houding waar je u tegen zegt want dat interesseert me werkelijk NIKS. Als je dan ook niks nuttigs te melden hebt hoef je niet meer te antwoorden in de topic. Doei.
Hij heeft gelijk dat je:
1. Bij veel tips die hier worden gegeven vooral allerlei dingen verzint waarom je dat niet kunt/wil doen.
2. Op de dingen waarbij je dat blijkbaar niet kunt verzinnen, gewoon niet reageert... Waarom zou ik dan nog moeite doen als je zelf niet eens actief meedenkt?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2016, 16:24
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Misschien moet je niet zo arrogant en achterbaks doen. Hulp is gewenst, geen houding waar je u tegen zegt want dat interesseert me werkelijk NIKS. Als je dan ook niks nuttigs te melden hebt hoef je niet meer te antwoorden in de topic. Doei.
Voorlopig heb ik een goede, leuke baan en heb ik nog nooit moeite gehad met het vinden of aangenomen worden bij een baan. Ik geef je advies om eens over na te denken, aangezien het je zelf blijkbaar niet lukt. Maar wederom, als je zo reageert snap ik wel waarom het je zoveel moeite kost.

En verder wat Axel zegt.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 18-04-2016, 13:02
Verwijderd
Benoem niet letterlijk dat je nergens ervaring mee hebt tijdens een sollicitatie of een brief. Zijn er dingen die je graag doet of hebt gedaan? Speel (de) je een teamsport? Vermeld dan dat je een teamspeler bent en hoe zich dat uit; een gemeenschappelijk doel wat je graag hebt of het communiceren onderling. Heb je vrijwilligerswerk gedaan? Vermeld dat en benoem welke kwaliteiten je daar van jezelf hebt ontdekt en hebt kunnen inzetten.
Beschrijf aan de hand van voorbeelden dat je een harde werker bent (Bv. dat je doorgaat tot al het werk gedaan is, zoals die keer tijdens het afwassen). Probeer je verder niet te snel aangevallen te voelen en als je dat merkt, negeer dat dan en houd de eer aan jezelf. Met boos en gefrustreerd reageren werk je alleen jezelf tegen; mensen vinden je minder sympathiek. Als je sympathiek overkomt, hebben mensen het beter met je voor en gunnen ze je die baan. Want daar gaat het met dit soort baantjes vaak om!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2016, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Ja, het antwoord is altijd dat ik onvoldoende werkervaring heb omdat er bij werkervaringen op mijn cv helemaak niks staat. Verder ben ik een heel normaal persoon mer gewone normale kleding. Niet gemotiveerd overkomen dat denk ik iig niet. Ik heb bij de afwas op mijn eerste proefdag tot 1uur snachts staan schoonmaken...
Je kan ongemotiveerd overwerken en gemotiveerd eerder naar huis gaan, werktijden c.q. lange dagen hebben echt niet veel met motivatie te maken.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2016, 14:28
Lotje1996
Lotje1996 is offline
Daarnaast je bent 16. Ik denk niet dat ze mensen zoeken met al 3 jaar werkervaring. Probeer voor jezelf meer in mogelijkheden te denken, dan in problemen waarom je iets niet zou kunnen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2016, 10:09
Studentos
Studentos is offline
Hi Coldbrew,

Ik zou een krantenwijk beginnen, dan kun je snel starten en heb je ook snel geld op je rekening
Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Geld gestolen door zus
mrj
9 23-01-2014 02:09
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie enquete geld
mickie56
18 15-05-2007 07:21
Werk, Geld & Recht de makkelijkste manier om snel geld te verdienen.
derbipower
4 02-09-2006 17:04
Werk, Geld & Recht Geld verdienen!!!! VEEL GELD in 4 - 6 WEKEN $$$$$
yosji
1 14-05-2005 11:37
Werk, Geld & Recht GEEN GELD MEER< me ouders ook niet
HelpMePlease
54 09-10-2003 16:00
Werk, Geld & Recht Geld geld geld geld geld geld geld
Kina_Kiriana
12 30-03-2003 15:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.