Oud 27-06-2016, 16:50
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Hallo, ik werk nu anderhalve maand in een restaurant als kok. Ik heb een contract getekend met een uurloon van 5,41 (ik ben 18 jaar). Nu keek ik op mijn loonstrook en daar stond een uurloon van 4,01 (minimumloon voor 18 jarige) ik ben hiermee naar de bedrijfsleider gegaan en die zegt dat er een fout in de berekening is gemaakt op het contract wat ik getekend heb. Nu zeggen ze dat ik of voor 4,01 moet werken of ik kan weggaan.

Nu is mijn vraag, kunnen ze dat zomaar doen. Het contract is dus door zowel mij als mijn werkgever ondertekend.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2016, 18:22
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Axel11, naamzoek!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-06-2016, 09:19
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Nee, natuurlijk mogen ze dat niet doen. Het gaat alleen denk ik om zo weinig geld (1,40 bruto per uur) en een bijbaan (?), dat een juridische procedure waarschijnlijk af te raden is. Dus praktisch kun je weinig anders denk ik dan ze nogmaals proberen te overtuigen (of een compromis te vinden van ik noem maar wat € 4,71 bruto per uur), of zelf weggaan. Hoe lang was je aanvankelijk van plan daar te blijven werken?

Mochten je ouders overigens een rechtsbijstandsverzekering hebben, dan kan het nog wel interessant zijn die in te schakelen aangezien dat dan geen kosten met zich meebrengt. Uiteraard even overleggen en nadenken over mogelijke consequenties die dit kan hebben (pesterijen van je baas, niet meer opgeroepen worden voor werk, etc.).
Met citaat reageren
Oud 28-06-2016, 17:31
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Ik werk ongeveer 30 uur per week dus dat is toch weer 160 euro ongeveer.
Ik was van plan om daar te werken tot het nieuwe schooljaar begint.
Ze vertelden me dat het oneerlijk zou zijn als ik meer zou verdienen dan anderen van mijn leeftijd.
En hoe zit het met het loon wat ik al ontvangen heb? Kan ik daar wel wat mee? Dat ik die maand wel uitbetaald krijg zoals op me contract stond? Want ik heb gister pas gehoord hoe het precies zat met dat contract etc..

Laatst gewijzigd op 28-06-2016 om 17:36.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2016, 17:44
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik werk ongeveer 30 uur per week dus dat is toch weer 160 euro ongeveer.
Ik was van plan om daar te werken tot het nieuwe schooljaar begint.
Achterstallig loon kun je tot 5 jaar later vorderen (bijv. met hulp van rechtsbijstandsverzekering, Juridisch Loket, etc.). Over het algemeen is het verstandig zoiets pas te doen als je er niet meer werkt

Citaat:
En hoe zit het met het loon wat ik al ontvangen heb? Kan ik daar wel wat mee? Dat ik die maand wel uitbetaald krijg zoals op me contract stond? Want ik heb gister pas gehoord hoe het precies zat met dat contract etc..
Dat geld zou ik gewoon houden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Indiër wil zoon en begraaft dochtertjes levend
infrasoft
90 30-05-2007 11:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europese Grondwet
Verwijderd
491 16-05-2005 16:17
Flora & Fauna OMFG wat kan ik hier nijdig om worden!
bloemkool
256 17-11-2004 18:25
Werk, Geld & Recht minder dan het minimum gehad?
Chloe Siere
16 07-03-2004 14:28
Eindexamens 2003 Samenvattingen
SeXyCHiCK
15 09-05-2003 08:26
Levensbeschouwing & Filosofie Jongeren mogen tot 23 jaar niet werken en geen vaste relatie hebben
Optima
50 23-05-2002 07:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14.