Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2021, 19:55
Verwijderd
Lekker bezig!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2021, 19:55
Verwijderd
Citaat:
De eerste anime meme ooit die ik snap/herken
same
Met citaat reageren
Oud 12-02-2021, 20:43
Verwijderd
Oké oprecht, ik vind China eng agressief en te groot worden in de wereldhandel. Het lijkt er op dat er af gestevend wordt op een 2 + 2 = 5 wereld.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2021, 21:09
XxX_$LUT_XxX
XxX_$LUT_XxX is offline
Nou zeg dag tegen de Europese Unie en zeg hallo tegen China!

(jk)
Met citaat reageren
Oud 14-02-2021, 10:48
Verwijderd
BiDeN lOsT hEt oP
Met citaat reageren
Oud 14-02-2021, 12:03
XxX_$LUT_XxX
XxX_$LUT_XxX is offline
Feel the bern
Met citaat reageren
Oud 14-02-2021, 14:23
Verwijderd
China staat intern op instorten. Dat is niet iets dat snel gebeurt maar zit er al jaren aan te komen en gaat nog jaren, zo niet decennia, duren. Of ze moeten een grote ommezwaai maken.

Eeuwenoude standaardtruc in dat soort omstandigheden is naar buiten meppen en dat doet China dan ook keurig.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2021, 15:03
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Oké oprecht, ik vind China eng agressief en te groot worden in de wereldhandel. Het lijkt er op dat er af gestevend wordt op een 2 + 2 = 5 wereld.
China gaat Afrikaanse resources domineren komende decennia. Eén voordeel is wel voor het continent dat de verdeel en heers-tactiek van het Westen in Afrika klaar is wanneer China stabiliteit gaat dicteren, omdat het kosten-efficiënter is dan het amateurisme van het Westen.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-02-2021, 21:33
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
waardoor staat china op instorten ertur?
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2021, 23:50
Verwijderd
Citaat:
China staat intern op instorten. Dat is niet iets dat snel gebeurt maar zit er al jaren aan te komen en gaat nog jaren, zo niet decennia, duren. Of ze moeten een grote ommezwaai maken.

Eeuwenoude standaardtruc in dat soort omstandigheden is naar buiten meppen en dat doet China dan ook keurig.
En ik denk dat er met genoeg interne controle nog echt veel langer dan dat kan voortduren. De publieke opinie in China moet dan ook nog heel erg veranderen. Er zit heel veel in maar ik acht de kans 50/50 maar ik baseer dat op niets anders dan de informatie die ik zelf geconsumeerd heb over dit onderwerp en misschien is dat wel niet de goede informatie dus als je meer leesmateriaal hebt....
Met citaat reageren
Oud 15-02-2021, 09:30
Verwijderd
Laat duidelijk zijn dat ik ook geen expert op dit gebied ben en zelfs na een eventuele instorting blijft er natuurlijk gewoon een reus (meerdere reuzen?) achter op geopolitiek gebied, economisch gebied etc

Er is heel veel over de interne problematiek in China te vinden, maar daar zitten meteen nogal wat beperkingen aan. Een echt perspectief vanuit (voormalig) hooggeplaatste Chinese functionarissen of iets in die richting ontbreekt volledig - De rangen zijn daar goed gesloten. Dus alles wat je leest is per definitie perspectief van de buitenstaander.

Daarnaast zit er een hoop wishful thinking, Amerikaans imperialisme, "communism bad dus dat moet wel verkeerd gaan" tussen. Vooral Amerikaanse analyses komen vaak een beetje neer op "ze doen het niet zoals wij dus dat kan niet goed gaan".

In het algemeen is China een samenraapsel van nogal uiteenlopende culturen. Of, nee, dat is niet terecht. China is eigenlijk voor de grootte van het land en het aantal inwoners verbijsterend homogeen. Maar ze slaan zo ongelofelijk hard naar alles dat afwijkt dat het automatisch grote problemen creëert. Niet alleen op cultureel vlak maar ook economisch en noem maar op - de staat heeft zó veel sturing en zeggenschap en moet daarmee vaak hard ingrijpen. Autoritaire staten hebben vaak de neiging om in te storten bij de machtsoverdracht. Nu is China nou net een voorbeeld waar dat niet gebeurde in het verleden. De partij had de touwtjes op de achtergrond goed in handen en er waren eigenlijk best veel check and balances om elkaar als leiders in de gaten te houden. Enter onze grote vriend zjiezjinpin.

Onder Winnie de Pooh wordt/is dat allemaal afgebroken. Ironisch genoeg heeft Ping campagnes tegen corruptie gevoerd terwijl hij het land bewust corrupter dan ooit laat worden.

Ik vind dit artikel het beter beschrijven dan ik ooit zou kunnen. Waar de macht voorheen erg verdeeld was in China, heeft het teddybeertje alles naar zich toe getrokken. En dat is zelden een goed voorteken.

https://foreignpolicy.com/2018/10/15...rd-xi-jinping/


Artikel is al wat verouderd maar het meeste gaat gewoon nog altijd op.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2021, 22:41
Verwijderd
Een oud-collega repost altijd reacties van de fvd op alle maatregelen en ik heb gevraagd of ze weet dat die racistisch zijn en ze zegt dat ze weet van de appjes en zo maar dat het land door rutte ook kapot word gemaakt want bezuinigingen in de zorg. En toen zei ik dat het meer is dan alleen appjes en dat ik jet met haar eens ben dat dingen niet goed gaan maar dat er ook nog andere opties zijn als een racistische en discriminerende partij en nu reageert ze niet meer.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2021, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Laat duidelijk zijn dat ik ook geen expert op dit gebied ben en zelfs na een eventuele instorting blijft er natuurlijk gewoon een reus (meerdere reuzen?) achter op geopolitiek gebied, economisch gebied etc

Er is heel veel over de interne problematiek in China te vinden, maar daar zitten meteen nogal wat beperkingen aan. Een echt perspectief vanuit (voormalig) hooggeplaatste Chinese functionarissen of iets in die richting ontbreekt volledig - De rangen zijn daar goed gesloten. Dus alles wat je leest is per definitie perspectief van de buitenstaander.

Daarnaast zit er een hoop wishful thinking, Amerikaans imperialisme, "communism bad dus dat moet wel verkeerd gaan" tussen. Vooral Amerikaanse analyses komen vaak een beetje neer op "ze doen het niet zoals wij dus dat kan niet goed gaan".

In het algemeen is China een samenraapsel van nogal uiteenlopende culturen. Of, nee, dat is niet terecht. China is eigenlijk voor de grootte van het land en het aantal inwoners verbijsterend homogeen. Maar ze slaan zo ongelofelijk hard naar alles dat afwijkt dat het automatisch grote problemen creëert. Niet alleen op cultureel vlak maar ook economisch en noem maar op - de staat heeft zó veel sturing en zeggenschap en moet daarmee vaak hard ingrijpen. Autoritaire staten hebben vaak de neiging om in te storten bij de machtsoverdracht. Nu is China nou net een voorbeeld waar dat niet gebeurde in het verleden. De partij had de touwtjes op de achtergrond goed in handen en er waren eigenlijk best veel check and balances om elkaar als leiders in de gaten te houden. Enter onze grote vriend zjiezjinpin.

Onder Winnie de Pooh wordt/is dat allemaal afgebroken. Ironisch genoeg heeft Ping campagnes tegen corruptie gevoerd terwijl hij het land bewust corrupter dan ooit laat worden.

Ik vind dit artikel het beter beschrijven dan ik ooit zou kunnen. Waar de macht voorheen erg verdeeld was in China, heeft het teddybeertje alles naar zich toe getrokken. En dat is zelden een goed voorteken.

https://foreignpolicy.com/2018/10/15...rd-xi-jinping/


Artikel is al wat verouderd maar het meeste gaat gewoon nog altijd op.
Ik vind het razend interessant maar ben nog niet geheel overtuigd, ik ga proberen meer informatie hierover te consumeren. Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2021, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Een oud-collega repost altijd reacties van de fvd op alle maatregelen en ik heb gevraagd of ze weet dat die racistisch zijn en ze zegt dat ze weet van de appjes en zo maar dat het land door rutte ook kapot word gemaakt want bezuinigingen in de zorg. En toen zei ik dat het meer is dan alleen appjes en dat ik jet met haar eens ben dat dingen niet goed gaan maar dat er ook nog andere opties zijn als een racistische en discriminerende partij en nu reageert ze niet meer.
Ik vind het bewonderenswaardig dat je het benoemt maar ik weet niet of het iets oplevert.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 06:29
Verwijderd
Ik weet het ook niet maar ik vind ook dat ik iets moet zeggen want als ik niks zeg ben ik onderdeel van het probleem.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 07:53
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Hetzelfde geldt voor mensen die Maurice de Hond op 't schild hijsen als autoriteit, omdat ze menen dat hij weet hoe het zit, in tegenstelling tot RIVM/OMT en uiteindelijk kabinet. Ze hebben geen benul en willen ook geen benul. Partijen als Team Red of hoe het heet, doen er voor deze groep niet toe. Men wil een Willem Engel, Thierry Baudet, Maurice de Hond.

Deze crisis maakt -denk ik- sommige mensen significant meer vatbaar voor deze valkuilen, door stress en neerslachtigheid, dat vertaald wordt naar boosheid en behoefte aan eenvoud. Maar dat is psychologie van de koude grond.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Ik weet het ook niet maar ik vind ook dat ik iets moet zeggen want als ik niks zeg ben ik onderdeel van het probleem.
Daar gaat het ook om Een vriend van me gaat VVD stemmen. Dat was FvD. Ik noem dat winst.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 09:38
Verwijderd
Citaat:
Hetzelfde geldt voor mensen die Maurice de Hond op 't schild hijsen als autoriteit, omdat ze menen dat hij weet hoe het zit, in tegenstelling tot RIVM/OMT en uiteindelijk kabinet. Ze hebben geen benul en willen ook geen benul. Partijen als Team Red of hoe het heet, doen er voor deze groep niet toe. Men wil een Willem Engel, Thierry Baudet, Maurice de Hond.

Deze crisis maakt -denk ik- sommige mensen significant meer vatbaar voor deze valkuilen, door stress en neerslachtigheid, dat vertaald wordt naar boosheid en behoefte aan eenvoud. Maar dat is psychologie van de koude grond.
Ik kan me wel vinden in deze analyse
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 10:23
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Iedereen die 't palmares van Maurice de Hond er eens op naslaat ziet exact wat voor vlees er in die kuip zit; mijnheer is een megalomane sociopaat en narcist. Hij heeft strafrechtelijke veroordelingen voor precies dit achter z'n naam staan. Steeds voert hij dezelfde (retorische) trucs op als er sociaalmaatschappelijke onderwerpen zijn die hem exposure gaan opleveren.

Maar toch negeert men dat allemaal omdat het een boodschap is die er in gaat als zoete koek. En ja, kapotte klokken geven ook twee keer per dag de juiste tijd aan, ja.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED

Laatst gewijzigd op 23-02-2021 om 11:44.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Hetzelfde geldt voor mensen die Maurice de Hond op 't schild hijsen als autoriteit, omdat ze menen dat hij weet hoe het zit, in tegenstelling tot RIVM/OMT en uiteindelijk kabinet. Ze hebben geen benul en willen ook geen benul. Partijen als Team Red of hoe het heet, doen er voor deze groep niet toe. Men wil een Willem Engel, Thierry Baudet, Maurice de Hond.

Deze crisis maakt -denk ik- sommige mensen significant meer vatbaar voor deze valkuilen, door stress en neerslachtigheid, dat vertaald wordt naar boosheid en behoefte aan eenvoud. Maar dat is psychologie van de koude grond.
Ik ben het daar ook mee eens! En Thierry weet het soms nog semi-interessant te verpakken waardoor het lijkt alsof er geen racisme is. Maar het gaat dan om net een beetje verder lezen dan wat er staat en dat is niet altijd makkelijk.


Citaat:
Daar gaat het ook om Een vriend van me gaat VVD stemmen. Dat was FvD. Ik noem dat winst.
En ik vind het heel spannend om dat soort gesprekken aan te gaan want ik voel me al gauw dom dus dit was ook wel een personal win
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 11:09
Verwijderd
Maar ze reageert dus niet meer en ik ben me af aan het vragen hoe ik op een normale manier het gesprek voort kan zetten.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2021, 14:57
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
ze denkt dat jij een wappie bent!
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2021, 15:38
Verwijderd
Ik heb uitgelegd waarom FvD volgens mij gevaarlijke idioten zijn en die reactie's heeft ze geliket. Maar ik vrees het ergste. Ik ben er klaar mee en wil iedereen die FvD dingen deelt (en dat worden er steeds meer) met zijn hoofd tegen een ruitje aan tikken maar dat mag niet he?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2021, 16:21
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ik vind het trouwens stom dat jij je gauw dom voelt met dit soort dingen, Duif.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 26-02-2021, 16:52
Verwijderd
Hoezo dat?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2021, 17:09
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Omdat ik denk dat jij jezelf onderschat.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 26-02-2021, 20:17
Verwijderd
Waar baseer je dat op?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2021, 20:42
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Op wat ik van je lees hier. En wat mijn ervaring is met behoorlijk wat mensen die zichzelf alles behalve dom vinden of voelen maar dat dan toch blijken te zijn, in het echt, in politieke discussies. Vaak zijn het simpele retorische trucs die uitgevoerd worden, al dan niet onbewust. Ik heb het gevoel dat jij daar wars van bent, en dat jou dat een fijne gesprekspartner maakt.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 26-02-2021, 21:01
Verwijderd
Wat ik vooral chill aan Caro vind ook in gesprekken, is dat als ze iets niet zo goed begrijpt oid, of uitleg wil, dat ze daar dus idd om vraagt, ipv dat ze maar wat uitkraamt. Niet paternalistisch (ik ben geen dude, maar whateva) bedoeld, maar dan krijg je een echt gesprek.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2021, 21:41
Verwijderd
Wat ik denk dat mee speelt in het -me dom voelen- is dat ik vind dat ik eigenlijk Alles moet weten voor ik ergens een discussie over aan "mag" gaan. Feitelijke kennis. Als ik niet Alle Kennis heb (of in ieder geval veel), voelt het als valsspelen. Vooral (of ook) als het over politiek gaat. En dat ik vraag om verduidelijking is pas sinds kort want het voelt als zwak om om verduidelijking te vragen. Maar dat is wel beter en goed en ik leer er van, dus doe ik dat wat vaker.

Waar ik me volgens Jos nogal eens in vergis, is dat veel mensen niet op feiten of inhoud discussiëren. Terwijl ik dat bij dit soort dingen wel van mezelf verwacht. Daar heeft'ie wel gelijk in. Ik vind niet dat, omdat mensen achterlijk zijn, ik daar in mee moet gaan. Daar door is het een voor mij vermoeiende en oneerlijke discussie en dus voer ik niet heel veel discussies over politiek of zo. Maar ik merk de laatste tijd dat ik het wel interessant vind.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2021, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Wat ik vooral chill aan Caro vind ook in gesprekken, is dat als ze iets niet zo goed begrijpt oid, of uitleg wil, dat ze daar dus idd om vraagt, ipv dat ze maar wat uitkraamt. Niet paternalistisch (ik ben geen dude, maar whateva) bedoeld, maar dan krijg je een echt gesprek.
Ik.heb de definitie van paternalistisch opgezocht maar snap niet wat je bedoeld
Met citaat reageren
Oud 26-02-2021, 22:19
Verwijderd
Mansplaining.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2021, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Ik.heb de definitie van paternalistisch opgezocht maar snap niet wat je bedoeld
Moet ik dat nu echt gaan uitleggen?!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2021, 21:35
Verwijderd
Rutte heeft een matje. En Wilders moet een ooglidcorrectie.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2021, 21:39
Verwijderd
En jij moet kusjes en knuffels en taart. En POEZEN.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2021, 21:39
Verwijderd
*Doris naar Dakduif gooi*
Met citaat reageren
Oud 28-02-2021, 22:03
Verwijderd
En ik moet ook naar de kinderboerderij en uit eten en winkelen en drinken en zwemmen en op vakantie en met al mijn zussen bij elkaar.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2021, 22:03
Verwijderd
Citaat:
*Doris naar Dakduif gooi*
Die slaapt godverdomme net
Met citaat reageren
Oud 28-02-2021, 22:04
Verwijderd
Marijnissen is iemand die ik heel makkelijk vergeet.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2021, 22:48
Verwijderd
Ik vind het bijzonder dat er zoveel gezegd kan worden en dat er nňg geen antwoord op de vragen zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2021, 22:52
Verwijderd
En ik zou een heel slechte politica zijn, ik wil iedereen die mee in de reden valt nu al met hun hoofd door de ruit slaan. Die reflex zal niet minder worden als ik in de reden gevallen wordt door Wilders.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2021, 23:32
Verwijderd
Hehehehe, ik vond het ook allemaal nogal gaperig

Nee hoor, je zou een prima politicus zijn
Met citaat reageren
Oud 28-02-2021, 23:37
Verwijderd
Ik vind onderscheid maken in geslacht in taal dus een van de meest anti-feministische dingen die er bestaan. Alsof het belangrijk is welk gender er voor je staat. Flikker toch op. We kregen in de jaren '90 al tijdelijk "mentrix'/'mentriks' voor onze kiezen (en het eerste staat geen rood kringeltje onder in de spellingscontrole van Word of Chrome...) en naast dat het superlelijk is, wat gaan we dan gebruiken voor alle andere genders die er bedacht worden? Kunnen we dan niet beter gewoon chauffeuse afschaffen en teruggaan naar alleen chauffeur?

Gelukkig lijkt dit sowieso een algemene trend te zijn maar je hoort nog wel vaak conductrice, machiniste, pilote. Totaal niet nodig. En het geeft mensen die wél een vooroordeel hebben geen kans om dat bij het horen van de titel gelijk lekker op te laten borrelen.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2021, 23:39
Verwijderd
Sorry ik heb hier ooit eens een paar uur over na liggen denken bij een kampvuur met verder 3 graden boven nul in Bryce Canyon onder een sterrenhemel die praktisch niemand uit Nederland ooit gezien heeft. Of opgemerkt heeft als ze wel de kans hebben. Een van de meest lichtloze omgevingen van de wereld.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2021, 23:40
Verwijderd
Bryce ziet er met zonsondergang zo uit:
Met citaat reageren
Oud 28-02-2021, 23:43
Verwijderd
En nadat de zon onder was:


Als ik nu zou sterven vind ik oprecht dat ik kan zeggen dat, ook al heb ik niet alles gezien, dit stond in mijn top 2 op m'n bucketlist en dat is gelukt, dus nou, geen slechte score al zeg ik het zelf. Sowieso 3 van de 5 dus
Met citaat reageren
Oud 28-02-2021, 23:45
Verwijderd
Ik had geen werkende camera bij me, die hebben we pas een week later gekocht, mijn spiegelreflexcamera een betrouwbare Nikon D40, ging de dag ervoor naar z'n grootje toen iemand 'm liet vallen na het maken van de groepsfoto's op de conferentie.

Ik kreeg een nieuw van Peter dus in Californië.

Hehehe, ik denk dat ik dit verhaal over Bryce nog nooit eerder aan iemand verteld heb
Met citaat reageren
Oud 28-02-2021, 23:47
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Oeh dat natuurgebied van Bassie en Adriaan
Met citaat reageren
Oud 28-02-2021, 23:47
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Er zijn zoveel plekken die ik dankzij Bassie en Adriaan wil bezoeken
Met citaat reageren
Oud 28-02-2021, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Oeh dat natuurgebied van Bassie en Adriaan
Yellowstone & Niagra Falls zijn de twee missende dingen.

Ik ben naar dino-opgravingen geweest in Colorado, heb op de Continental Divide gestaan, heb het grootste rangeerterrein ter wereld bezocht, ben naar de bodem Grand Canyon gevlogen voorin een fucking helikopter en weer terug, naar 10 verschillende shows in Vegas geweest, daar volledig random enkele van m'n favoriete Star Trek acteurs ontmoet, Giant Redwoods gezien, in San Francisco wezen eten met een van m'n beste matties uit Nederland die daar woont, road trip van Wisconsin naar forummer Mephisto in Indiana (en het was lekker in Diana), in mijn eentje hele dagen en nachten door Manhattan struinen en random scoren, de vriendelijke gezichten en gesprekken in Provo "kom je volgende week even een hapje eten", de Kaasheid & Cheesyness van Disney World, Orlando, road trippen naar New Orleans vanuit Florida en ik wil zeker ook navolging geven aan korte bliksembezoeken zoals Chicago en Seattle en Reno....

Heerlijk land, heerlijke mensen <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41.