Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2001, 22:11
Verwijderd
Dinsdag, 28 augustus 2001 - Dutchtone heeft besloten geen SMS-berichten meer te accepteren die verstuurd worden vanaf websites. De reden zou netwerkproblemen zijn. De maatregel van Dutchtone heeft tot gevolg dat alle klanten van het telecombedrijf (zowel abonnementhouders als prepaidbellers) geen sms-berichten meer kunnen ontvangen die via (internationale) websites gestuurd worden. SMS-jes die vanaf mobiele telefoons verstuurd worden, worden wel gewoon geaccepteerd.
Mogelijke overbelasting van het netwerk wordt door Dutchtone als de belangrijkste reden voor het besluit genoemd. "In juli van dit jaar ondervonden wij grote hinder van de overbelasting van de netwerken van partners in het buitenland, waardoor mensen niet meer konden bellen. Een van de mogelijke oorzaken van de overbelasting was bulk-SMS die via deze netwerken naar ons verstuurd werd", zegt Hugo van Bergen van Dutchtone. "Om verdere overbelasting van ons eigen netwerk te voorkomen, hebben we besloten dit soort SMS-berichten niet meer te accepteren."
Berichten die via websites als mtnsms.com of HotSMS naar Nederlandse mobiele telefoons verstuurd worden, vinden veelal hun weg naar Nederland via buitenlandse operators. Dat kunnen ook telecombedrijven zijn waar Nederlandse telecommaatschappijen geen overeenkomst mee gesloten hebben.
Inkomstenbron
Het sturen van SMS-berichten heeft de laatste jaren een hoge vlucht genomen. Alleen al in juni van dit jaar werden er wereldwijd zo'n 20 miljard SMS-berichten verstuurd van en naar GSM-telefoons.
Voor de telecombedrijven is het versturen van SMS-berichten door klanten een belangrijke inkomstenbron. De afgelopen jaren zijn de kosten van het sturen van een sms-bericht nauwelijks gedaald, terwijl de kosten voor telefoneren wel lager geworden zijn. "Maar de SMS-berichten die via de websites naar onze klanten gestuurd worden, leveren ons op dit moment geen inkomsten op terwijl het ons wel netwerkcapaciteit kost", zegt Van Bergen.
De buitenlandse telecombedrijven verdienen vaak wel aan het versturen van SMS-jes via websites. Van Bergen voorspelt dat binnen afzienbare tijd de Nederlandse telecombedrijven een vergoeding zullen gaan vragen aan dit soort websites voor de gederfde inkomsten.
Concurrentie
Telecombedrijf Ben is niet van plan SMS-berichten van websites te gaan blokkeren voor haar klanten. "Wij proberen juist het SMS-gebruik te stimuleren. Wij zijn als telecombedrijf gebaat bij een toename van het SMS-verkeer. Of dit nu vanaf een website komt of vanaf een mobiele telefoon", zegt Henny van der Heiden, woordvoerder van Ben. "Als een Ben-abonnee een sms-jes vanaf een website ontvangt, kan dat alleen maar weer een reactie terug oproepen."
Het is nog onduidelijk wat het standpunt van de overige Nederlandse mobiele telecombedrijven is. Zij waren vandaag niet voor commentaar bereikbaar.

Bron: Webwereld http://www.webwereld.nl/nieuws/8383.phtml

Dit is dus echt schandalig.. het erge is dat ik sinds een week vast zit aan een abonnement. Ik moet nu dus al mijn vrienden een sms-je gaan sturen dat ze niks meer via internet kunnen sturen.. Of als je een leuk meisje ontmoet en je geeft je nummer... moet je er dan bij gaan zeggen 'oh ja je kan me geen sms-jes sturen vanaf internet'

Dit is dus echt triest! Sluit het dan alleen af voor prepaid-klanten (zelfs dat is lullig)
maar ik betaal 45 piek per maand aan ze en nog willen ze meer. Ik wil gewoon zelf kunnen bepalen of ik die sms-jes ontvang.. desnoods betaal ik er wat voor ofzo...

Vanaf 24 augustus 2002 zit ik bij Libertel...


Alex
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2001, 23:35
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
wat ze lullen is bullshit.... netwerk kan in principe niet overberlast raken door smssen..... want: net als de RC5 koe maken smsjes gebruik van de zogenaamde IDLE-TIME (of hoe 't op een netwerk mag heten) ofwel... is 't netwerk vol, word ie gewoon verstuurd zogauw die nie meer vol is (vandaar dat ie soms in 5 seconde der is en der soms 10 minuten over doet)

ofwel... al gooien ze al 't sms verkeer deruit, 't netwerk BLIJFT overbelast.... en als dat lang doorgaat, byebye dutchtone
__________________
Help me brommer de winter door, giro 9012767, and remember...... alle beetjes helpeh!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 00:33
Verwijderd
Citaat:
Bad Boy Me schreef:
wat ze lullen is bullshit.... netwerk kan in principe niet overberlast raken door smssen..... want: net als de RC5 koe maken smsjes gebruik van de zogenaamde IDLE-TIME (of hoe 't op een netwerk mag heten) ofwel... is 't netwerk vol, word ie gewoon verstuurd zogauw die nie meer vol is (vandaar dat ie soms in 5 seconde der is en der soms 10 minuten over doet)

ofwel... al gooien ze al 't sms verkeer deruit, 't netwerk BLIJFT overbelast.... en als dat lang doorgaat, byebye dutchtone

Hmz het is ook gewoon gelul maar zelfs als het niet zo zou zijn dan nog mogen ze geen dingen blokkeren...dan moeten ze gewoon het netwerk uitbreiden ofzo...


Alex
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 07:07
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Alex schreef:
Hmz het is ook gewoon gelul maar zelfs als het niet zo zou zijn dan nog mogen ze geen dingen blokkeren...dan moeten ze gewoon het netwerk uitbreiden ofzo...


Alex
Precies. Het lijkt me sterk dat Dutchtone zomaar, zonder de klant daarvan de op de hoogte te stellen, ineens iets geblokkeert wordt.

Heel veel dutchtone klanten zullen hier de dupe van zijn, en reken maar dat de ene helft opstapt en de andere helft de consumentenbond oid inlicht.

Ik durf te wedden dat Dutchtone hier nog wel problemen mee gaat krijgen en dat is maar goed ook, want dit is inderdaad schandalig.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 12:22
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
Koen schreef:
want dit is inderdaad schandalig.
dat 100% zeker....

als ik Dutchtone zou hebben (heb, ik kan nu zeggen "gelukkig" ben) dan zouden die helpdeskmedewerkers helemaal gek worden.....

"ik heb mezelf bij wijze van test een sms vanaf internet gestuurt, en hij doettet niet"

en dan alsof ik nix weet me afvragen of ze niet AL het sms verkeer geblokkt hebben, en als ik 't dan eindelijk snap totaal verrot schelden


__________________
Help me brommer de winter door, giro 9012767, and remember...... alle beetjes helpeh!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 16:24
pietje63
Avatar van pietje63
pietje63 is offline
http://www.dutchtone.nl/nieuws/base.html

this really sux

kunnen we niet met heel veel mensen gaan klagen???
__________________
whatever u want, whatever u do, don't forget me :)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 19:43
Verwijderd
Wat een sukkels nu gaat er niemant meer bij dutchstone. ik ben blij dat ik nu net bij een nieuwe maatschaptij zit. pfffffff
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 20:38
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Dit is zo lullig
ik heb nog prepaid en ik ga maar overstappen denk ik
KUT ik heb ook net nieuw beltegoed gekocht
Dit vind ik echt lullig hoor
nou ze komen er hopelijk op terug als niemand meer met Dutchtone belt
Ik gebruik het echt heel veel en verreweg de meeste nummers in m'n telefoonboek zijn van Dutchtone
__________________
Vandaag is de eerste dag van de rest van mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 22:20
Verwijderd
Dit was te verwachten. Ik denk dat binnenkort de andere aanbieders ook wel internet-SMSjes zullen blokkeren...

De inkomsten van prepaid telefoons vallen gewoon ontzettend tegen. Mensen bellen er heel weinig mee (als je veel belt neem je wel een abonnement). De meeste mensen gebruiken 'm alleen maar om bereikbaar te zijn...i.e. laten gewoon een jaar lang vijf piek beltegoed staan en kopen vervolgens weer een kaart van een tientje waar ze een heel jaar mee doen. Dat willen de aanbieders niet. Daarom hebben ze ook al de minimumprijzen van prepaid kaarten omhooggegooid.

Waarschijnlijk zal binnenkort de 'houdbaarheid' van beltegoed ook wel omlaag gaan van één jaar naar een half jaar...die internet-SMSjes kosten de aanbieders alleen maar geld. Niet omdat het netwerk er overbelast van zou raken maar omdat mensen ze dan niet via hun telefoon versturen, en dat willen ze nu juist stimuleren...ik weet in ieder geval wel dat ik zodra m'n beltegoed op is m'n Dutchtone phone en SIM wegflikker...ik heb geen behoefte meer aan die rotzooi. Óf een abbo laten betalen door m'n ouders, anders maar geen mobiel...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 22:23
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dit was te verwachten. Ik denk dat binnenkort de andere aanbieders ook wel internet-SMSjes zullen blokkeren...

De inkomsten van prepaid telefoons vallen gewoon ontzettend tegen. Mensen bellen er heel weinig mee (als je veel belt neem je wel een abonnement). De meeste mensen gebruiken 'm alleen maar om bereikbaar te zijn...i.e. laten gewoon een jaar lang vijf piek beltegoed staan en kopen vervolgens weer een kaart van een tientje waar ze een heel jaar mee doen. Dat willen de aanbieders niet. Daarom hebben ze ook al de minimumprijzen van prepaid kaarten omhooggegooid.

Waarschijnlijk zal binnenkort de 'houdbaarheid' van beltegoed ook wel omlaag gaan van één jaar naar een half jaar...die internet-SMSjes kosten de aanbieders alleen maar geld. Niet omdat het netwerk er overbelast van zou raken maar omdat mensen ze dan niet via hun telefoon versturen, en dat willen ze nu juist stimuleren...ik weet in ieder geval wel dat ik zodra m'n beltegoed op is m'n Dutchtone phone en SIM wegflikker...ik heb geen behoefte meer aan die rotzooi. Óf een abbo laten betalen door m'n ouders, anders maar geen mobiel...

OF unlocken en Libertel derin
__________________
Help me brommer de winter door, giro 9012767, and remember...... alle beetjes helpeh!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2001, 14:26
pietje63
Avatar van pietje63
pietje63 is offline
dan snap ik dit weer niet...
http://www.mycopyright.f2s.com/mtndutch.jpg

staat er nog steeds bij, en toch zegt dutchtone het "in overleg" met onder andere mtnsms gedaan te hebben, dan denk ik dat mtnsms dutchtone ook wel uit deze lijst verwijderd had (screenshot is 5 minuten oud)
__________________
whatever u want, whatever u do, don't forget me :)
Met citaat reageren
Oud 31-08-2001, 15:42
pietje63
Avatar van pietje63
pietje63 is offline
(sorry, plaatje iets te langsaam op het moment...)
__________________
whatever u want, whatever u do, don't forget me :)
Met citaat reageren
Oud 31-08-2001, 17:25
Verwijderd
Ja, maar als iemand mij een SMSje via internet stuurt terwijl ik in de trein zit bijvoorbeeld, dan stuur ik er gewoon een terug met m'n telefoon. Daar wordt wel aan verdiend.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2001, 18:31
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
wat ben ik blij dat ik zo'n postbankding krijg!! die dutchtone loopt dan wel te zeiken, maar hun service is KLOTE! ik ben 3 weken in duitsland geweest, en ik had gewoon geen bereik! (en ja ik had de roaming service geactiveerd van tevoren) Ik mag dan wel een prepaid hebben, maar ze motte gewoon es een fatsoenlijke service geven voordat ze gaan zeiken!
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 01-09-2001, 12:22
dystopia
dystopia is offline
hahaha wat slim van ze.. nu moeten de mensen weer via hun GSM SMSjes versturen en daar verdienen ze WEL geld door!
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 01-09-2001, 13:54
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
dystopia schreef:
hahaha wat slim van ze.. nu moeten de mensen weer via hun GSM SMSjes versturen en daar verdienen ze WEL geld door!

eh ja
dat is wel duidelijk lijkt mij
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2001, 14:07
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef:
ik ben 3 weken in duitsland geweest, en ik had gewoon geen bereik! (en ja ik had de roaming service geactiveerd van tevoren) Ik mag dan wel een prepaid hebben, maar ze motte gewoon es een fatsoenlijke service geven voordat ze gaan zeiken!
Dan deed je toch iets verkeerd. Ik heb een dag vantevoren die roaming service geactiveerd en heb in België, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Italïe keurig kunnen bellen...je moet natuurlijk ook wel 'netwerkkeuze' op Handmatig zetten, kereltje...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2001, 19:23
MM
MM is offline
Heel simpel, als je een abbo hebt gewoon een brief sturen dat ze 7 dagen de tijd hebben om de verandering terug te draaien, als ze het dan nog niet gedaan hebben gewoon eenzijdig het contract (abbo) verbreken. Dit staat altijd in zo'n contract, als mcp kunnen ze zonder instemming dingen wijzigen, maar dan heb je 14 dagen (ongeveer) de tijd om het contract te verbreken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-09-2001, 19:29
Verwijderd
heb vandaag geprobeerd maar hij doet gewoon... erg raar want als ik er een naar een prepaid stuur komt ie'niet aan...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2001, 22:12
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dan deed je toch iets verkeerd. Ik heb een dag vantevoren die roaming service geactiveerd en heb in België, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Italïe keurig kunnen bellen...je moet natuurlijk ook wel 'netwerkkeuze' op Handmatig zetten, kereltje...

heb ik gedaan, maar als je op dutchtone zn website kon lezen, kan je alleen gebruik maken van 'Interkom' en niet D1, D2 of E-Plus...zelfs op een berg van 1400 meter had ik maar 1 van de 4 streepjes bereik! Ik heb alles precies volgens de regeltjes gedaan van Dutchtone....

__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 01-09-2001, 23:28
Athlon
Athlon is offline
Citaat:
D@mien schreef:
heb ik gedaan, maar als je op dutchtone zn website kon lezen, kan je alleen gebruik maken van 'Interkom' en niet D1, D2 of E-Plus...zelfs op een berg van 1400 meter had ik maar 1 van de 4 streepjes bereik! Ik heb alles precies volgens de regeltjes gedaan van Dutchtone....

beetje lulkoek.
Vorige week was ik in Duitsland in het zuiden bij Trier, en daar kon ik bellen via e-plus, d1, d2, interkomm.

alle 4 de netwerken deden het prima en prima bereik, meestal 4 of 5 streepjes...

Geen klagen gehad, over heel dutchtone niet trouwens, ik heb altijd goed bereik...
__________________
eXPerience a new world... Together with /\ 'I' I-I L ( ) I\I... Copyright 2002
Met citaat reageren
Oud 03-09-2001, 13:56
pietje63
Avatar van pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
hahaha wat slim van ze.. nu moeten de mensen weer via hun GSM SMSjes versturen en daar verdienen ze WEL geld door!

gelul, naar de 90% van de mensen die kpn/libertel/telfort/ben hebben kun je nog wel via internet sturen
__________________
whatever u want, whatever u do, don't forget me :)
Met citaat reageren
Oud 03-09-2001, 17:55
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
pietje63 schreef:
gelul, naar de 90% van de mensen die kpn/libertel/telfort/ben hebben kun je nog wel via internet sturen


We hebben het hier ook over dutchtone, flapdrol.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2001, 18:10
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Athlon schreef:
beetje lulkoek.
Vorige week was ik in Duitsland in het zuiden bij Trier, en daar kon ik bellen via e-plus, d1, d2, interkomm.

alle 4 de netwerken deden het prima en prima bereik, meestal 4 of 5 streepjes...

Geen klagen gehad, over heel dutchtone niet trouwens, ik heb altijd goed bereik...


heb jij zeker een abo....ik heb prepaid, en dat ging echt niet... als je een abo heb, is et idd altijd goed..

__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 04-09-2001, 11:10
ick
ick is offline
Citaat:
D@mien schreef:
heb jij zeker een abo....ik heb prepaid, en dat ging echt niet... als je een abo heb, is et idd altijd goed..

~maar 't legt erook aan waar je zit he.... op 'n berg van 1400 meter hoogte.... ik weet niet wat die hogste met de straling van je telefoon doet... maar als die verneukt word door de hoogte kan je veel beginnen....

vriend van me heb KPN prepaid, en in oostenrijk bijna altijd vol ontvangst (3210, in Au/Shoppernau)

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2001, 16:15
pietje63
Avatar van pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
F10®!@n schreef:
We hebben het hier ook over dutchtone, flapdrol.

ja, maar ook als je dutchtone hebt kun je nog wel vanaf websites versturen, TOCH!?!?! dutchtone blokt toch niet het internet af, je kunt gerust naar een andere telefoon sturen vanaf internet... maar dan alleen naar de 90% van de mensen die geen dutchtone hebben


mensen gaan pas massaal meer smssen met hun eigen (of geleende, gejatte, gevonden) telefoon, als alle providers smsjes vanaf websites blokkeren (wat ze volgens dutchtone ook gaan doen)
__________________
whatever u want, whatever u do, don't forget me :)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2001, 16:34
ick
ick is offline
Citaat:
pietje63 schreef:
ja, maar ook als je dutchtone hebt kun je nog wel vanaf websites versturen, TOCH!?!?! dutchtone blokt toch niet het internet af, je kunt gerust naar een andere telefoon sturen vanaf internet... maar dan alleen naar de 90% van de mensen die geen dutchtone hebben


mensen gaan pas massaal meer smssen met hun eigen (of geleende, gejatte, gevonden) telefoon, als alle providers smsjes vanaf websites blokkeren (wat ze volgens dutchtone ook gaan doen)

hebben we 't over 'tzelfde?

dutchtone kan geen smsjes meer ONTVANGEN..... als je dutchtone heb jan je wel nog versturen.......

idd.... duchtone zal nie veel smssers erbij krijgen.... al die smsjes die ze krijgen komen van kpn enzow, die krijgen de poen

alleen dutchtone -> dutchtone smssen zullen nie meer via internet kunnen
Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 15:47
Steefzz
Steefzz is offline
Mensen mensen mensen toch.
Wat een gezeik allemaal over die smsjes.
Als je nou echt perse gratis wil smsen zoek je toch lekker een andere site op!!!!!!!
Ik heb D* en het is alleen maar beter. Niet meer van die smsjes van internet waar je eerst een half smsje vol heb staan van welke site het afkomt en dan nog eens lekker wat reclame erachteraan hebt.
Ik vind dat D* ook nog eens helemaal gelijk heeft en dat ze eigelijk smsjes van geen enkele site meer moeten versturen waar reclame in de smsje staat. Ze zouden wel gek zijn om een beetje gratis reclame voor andere te maken.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 16:14
Verwijderd
Noem dan nu even de sites op die nog wel werken, ajb.

-lycos
-
-
-
-
Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 23:48
MadEgg
Avatar van MadEgg
MadEgg is offline
met de SMS-service van ICQ kan ik nog steeds pico smsuh naar mezelf(klinkt triest maar ik heb 't ff uitgeprobeerd dus)
Gelukkig is dat ook de enige waarvan ik smsjes krijg van internet(vanaf ICQ dus..)
__________________
BOE
Met citaat reageren
Oud 10-09-2001, 15:34
Spacey
Avatar van Spacey
Spacey is offline
Citaat:
D@mien schreef:
heb ik gedaan, maar als je op dutchtone zn website kon lezen, kan je alleen gebruik maken van 'Interkom' en niet D1, D2 of E-Plus...zelfs op een berg van 1400 meter had ik maar 1 van de 4 streepjes bereik! Ik heb alles precies volgens de regeltjes gedaan van Dutchtone....

je hebt gelijk. ik heb als ik naar hamburg ga alleen in het centrum van de steden bereik. bremen, hamburg etc. voor de rest is intercom or whatever niet echt super groot.
__________________
irc.lichtsnel.nl #linux
Met citaat reageren
Oud 10-09-2001, 16:26
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
bij KPN kan ut nie ook al nie meer ( tenminste de MTN nie meer )
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.