Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2003, 22:57
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Je hebt toch een soort maximumloon ofzo als je 15 bent, of 16 ofzo? Weet iemand daar wat van, wat dat is per jaar, en wat er gebeurt als je daar overheen zit?

Mijn broer begon erover, en ik heb net mijn jaaroverzicht binnen.
Iemand er ervaring mee ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2003, 23:07
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Als je 16 jaar of ouder bent geld dat pas als je 15 bent mag je zoveel bijverdienen als je wilt.
16 en 17 jarige mogen maximaal +/-1000 euro per kwartaal verdienen en 1000 euro extra in de zomer(juli,augustus,september)
Studenten mogen op jaar basis zo'n 11000 euro verdienen als ik het goed heb
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 10:41
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
Je hebt toch een soort maximumloon ofzo als je 15 bent, of 16 ofzo? Weet iemand daar wat van, wat dat is per jaar, en wat er gebeurt als je daar overheen zit?
Ja, daar weet ik inderdaad wel wat van af. Sterker nog, ik heb er zelf eme te maken gehad.

De reden doet er niet toe, maar vorig jaar waren in december mijn inkmsten boven de grens gekomen die de IB groep stelt waarbij je recht hebt op studiefinanciering. Het enige wat je moet doen is in de maand dat je boven die grens komt je studiefinanciering stopzetten, in mijn geval moest ik deze dus per december stopzetten. Het volgende jaar kan je het gewoon weer lekker laten lopen, totdat je er weer bovenkomt. (Heb ik niet gedaan, maar dit heeft andere redenen)

Een groot nadeel is wel dat je je ov dient in te leveren bij het stopzetten van je sutdiefinanciering. Houd hier dus rekening mee als je vele van het ov gebruik maakt. Dit jaar loop ik stage, daarom is het voor mij geen probleem. Beide stagebedrijven voergoeden mijn reiskosten.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 14:24
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Ik schreef:
De reden doet er niet toe, maar vorig jaar waren in december mijn inkmsten boven de grens gekomen die de IB groep stelt waarbij je recht hebt op studiefinanciering.
Hoe hoog is nou die grens dan
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef:
Hoe hoog is nou die grens dan
Informeer daarvoor bij de ib-groep. Ik weet alleen dat ik er zelf ruim overheen zat. www.ib.nl of www.ib-groep.nl
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 17:14
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Téveel zei je, kan je teveel verdienen dan?
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 17:19
Flasher
Flasher is offline
Zorgen dat je onder die grens blijft dus.

Is dus idd 11000 EUR.

Als ik zo zou verdienen zou ik een deal met mijn werkgever maken dat ik dus net aan dat bedrag zat.
Dus een deel wit en een deel zwart.

Er zijn maar weinig werkgevers die alles wit in de boeken zetten.
De meeste boeken een deel wit en een deel zwart, wordt dus niet geboekt .
__________________
Anything worth having is worth waiting for!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 17:37
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
Hoezo is dat rare maximum? misschien hebben ze dan niet genoeg als ze ergens voor aan het sparen zijn?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 18:56
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
sexylexy schreef:
Hoezo is dat rare maximum? misschien hebben ze dan niet genoeg als ze ergens voor aan het sparen zijn?
Tja dat zal je aan de regereing moeten vragen en die zullen denk ik zeggen "omdat we dan evt geld in de schatkist kunnen houden"
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 20:34
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ja ik heb het nu dan ook vooral over mijn leeftijd.

16 jarigen mogen niet meer dan 3000 gulden per jaar verdienen bijvoorbeeld (zoiets dan he), zei mijn broer. weet iemand dat misschien
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 20:49
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
Ja ik heb het nu dan ook vooral over mijn leeftijd.

16 jarigen mogen niet meer dan 3000 gulden per jaar verdienen bijvoorbeeld (zoiets dan he), zei mijn broer. weet iemand dat misschien
Voor 16 jarigen heb je natuurlijk niks te maken met studiefinanciering en ib-groep... Als 16-jarige heb je te maken met kinderbijslag, dat wordt allemaal verzorgd door de SVB (sociale verzekeringsbank).

Op www.svb.nl kun je hierover meer informatie vinden, op http://www.svb.nl/index_small.html?e...02&folder=m211 om precies te zijn.

Volgens de wizard die daar te vinden is (en je woont inderdaad thuis en je bent inderdaad 16 jaar) mag je €1175,-- netto bijverdienen.

Citaat:
Uw kind mag tot € 1.175,-- netto per kwartaal bijverdienen. Als uw kind meer verdient komt de kinderbijslag voor dat kwartaal in zijn geheel te vervallen. Tijdens de zomermaanden (juni, juli en augustus) mag uw kind met vakantiewerk € 1000,- netto extra bijverdienen.
__________________
ok
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Werk, Geld & Recht maandelijks (zak)Geld voor op kamers
cedrikske
107 02-10-2004 09:08
Werk, Geld & Recht teveel uren per week
merijn
15 27-05-2004 18:47
Vrije tijd De Transfers
EmilioFCG2
442 25-10-2003 19:01
Software & Hardware Geld Verdienen met site
RomeoP
10 15-10-2003 15:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap boycot op de Albert Heijn?
Sjied No Clue
120 19-09-2003 22:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.