Oud 28-01-2002, 13:56
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
je vriendin anorexia heeft ?? En geen hulp of wat dan ook wilt zoeken.

Komt een verhaaltje :
Mijn vriendin heeft altijd al een probleem met haar uiterlijk gehad, waarom tjaa ik zie het niet en vind het niet maar ze vind zichzelf te dik. Komt ook mede doordat ik er wat afgetraind enzo uit zie, dat ze zich schaamt om naast mij te lopen en zo. En steeds deed ze pogingen om een langere periode niet te eten, alleen maar te drinken, dit ging gelukkig nooit helemaal naar wens, voor haar dan, want na 2,5 week at ze weer wat.
Maar nu, zit ze dus als ik het goed heb op 37 dagen en ik weet begod niet wat ik moet doen ??!! Ja drinken doet ze wel, maar natuurlijk in haar ogen veel te veel. Het meest irritante is dus dat ik me niet goed kan opstellen, ik weet niet wat ik moet doen als ze zich klote voelt als ze in de knoop ligt of ze wel of geen drinken moet halen en al die dilemma's . . . maak ik het met mijn opmerkingen alleen maar erger heb ik het idee

Of te wel, wat kan ik doen. Want het enige wat ik nu eigenlijk doe is toekijken, en zien hoe ze magerder en magerder wordt. Ja na 40 dagen zou ze wat eten, maar dit zei ze ook al bij 30, heb er veel vertrouwen in En nee tegen haar wil in hulp inschakelen is geen goede optie, want dat wilt ze totaal niet. En ze lult zich zo onder die mensen uit. Oja en haar ouders weten het ook niet dat ze nix eet, alleen maar dat ze weinig eet . . .

FF samenvattend, wat moet ik doen om het haar iets dragelijker te maken en haar eigenlijk er van af te helpen ??


Ps. ff voor Marc S ga pls niet letten op mijn spelfouten want dan moet je het hele stukje waarschijnlijk over nieuw schrijven
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2002, 14:02
Lindatje
Avatar van Lindatje
Lindatje is offline
Klote zeg: wat een kutsituatie. Inderdaad iemand overhalen die toch geen hulp wil is bijna niet te doen maar wel heel belangrijk nu. Jou vriendin is haar hele eetpatroon kwijt en daardoor heb je op den duur geen energie en afweerstoffen meer. Ookal wil je vriendin geen hulp; ze heeft het toch wel nodig. Maar het aller belangrijkste is dat je veel naar haar luistert: zodat ze merkt dat ze bij je terecht kan. Anorexia is toch een probleem in nederland en waar een taboe op rust bij sommige mensen, dat maakt het niet makkelijker. Maar laat je door niemand gek maken en probeer helder te blijven denken. Op den duur heeft ze toch wel hulp nodig, maar dat moet stapje voor stapje gebeuren en jou hulp komt bij het eerste stapje. Maak haar duidelijk dat het zo niet langer kan en dat je er voor haar wilt zijn. Verder is het denk ik verstandig als jij er ook met iemand over praat die je vertrouwt. Want je moet niet gek worden door je vriendin; al is ze nog zo'n lieverd, dat haal je niet.... Ik wens je heel veel sterkte en succes....
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 15:18
Requiem II
Requiem II is offline
Is heel moeilijk . Maar het is je vriendin dus je zou wel kunnen uitleggen dat je heel erg om haar geeft en dat dit dus geen oplossing is en ze uiteindelijk zichzelf alleen maar ermee kapot maakt. Probeer haar in te laten zien dat je gewoon gerespecteerd kan en moet worden hóe je er ook uit ziet. Jij geeft toch immers ook om haar? Leg uit dat dit geen manier is om slank te worden.. Normaal eten en flink sporten is veel beter(samen met jou hardlopen misschien?). Maar misschien is het, zoals je zelf al een beetje aan geeft, niet zo eenvoudig op te lossen. Probeer haar te overtuigen om dan in ieder geval eens met de huisarts te gaan praten. Is een wat kleinere stap dan meteen naar een psycholoog. Misschien samen met jou als ze het niet in haar eentje wil? Huisarts heeft zwijgplicht dus niemand hoeft er opzich verder wat van te weten.

Tja. Ik weet niet of je hier wat aan hebt.

Ik hoop dat het beter wordt iig.

[Dit bericht is aangepast door Requiem II (28-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 15:53
sanne60
sanne60 is offline
Zeg er iig iets van!!!
Waarschijnlijk voelt ze zich nu helemaal hopeloos alleen.
Probeer met haar te praten en zeg wat je gezien en waarom je je daar zorgen over maakt.
Houd het gesprek erg open; val haar iig NIET aan "en je moet gewoon eten etcetce"
Tuurlijk mag je wel rustig zeggen waar jij het misschien niet mee eens bent, maar zorg dat ze zich op haar gemak en niet bedreigd voelt. Probeer begrip voor haar op te brengen en zoveel mogelijk open vragen te stellen en te luisteren naar haar - zonder gelijk te reageren. Dan zal ze eerder geneigd zijn jou meer te vertellen en kan jij haar beter helpen.
En misschien klinkt dit heel lullig, maar ik denk wel dat het verstandig is even met haar ouders te praten.
Verder zou je als je in dezelfde klas/school zit, misschien eens met een leerkracht hierover kunnen praten.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 16:59
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Yeah, ga maar met haar ouders praten, of met de leerkracht of sleep haar mee naar de huisarts, dan is ze je eeuwig dankbaar.

Ik hoop in ieder geval dat de mensen die hiero posten wat goede raden voor je hebben, anders zou ze zich misschien helemaal voor nix verraden kunnen voelen.

( Tip : op een forum achter iemand zijn rug posten alleen als hij niet op hetzelfde forum komt )
__________________
Bloedserieus
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 17:07
Joyce-b
Joyce-b is offline
Nee!!
Niet naar haar ouders of wat danook gaan, daarmee maak je alleen de vriendschap kappot, zij zal jou zien als een ''verraadster'' en daarnaast zal ze de hulp niet snel accepteren.

Ik denk dat je het beste met haar kan praten, laat zien dat je haar accepteert, zonder dat het uitmaakt hoe ze eruit ziet.
Laat zien dat je om haar geeft, en echt bezorgd bent.

Hiermee kan je inderdaad niets oplossen, maar dat kan je ook niet doen, ze moet het zelf willen, pas dan veranderd er iets pas namelijk.
__________________
Wantrouwen is een teken van zwakte - Gandhi
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 17:10
Joyce-b
Joyce-b is offline
nog ff een toevoeging:
wanneer je naar haar ouders zal gaan, zal ze denken dat je jaloers bent, dat je wil dat ze weer zwaarder wordt dan jij bent (wanneer ze erg in die spiraal zit)..
Ze zal geniepiger worden om het te verbergen dat ze niet wil eten.
EN op deze manier heb je teminste nog een beetje controle.
Ook zal ze haar vertrouwen (ok, beetje extreem uitgedrukt) in de hele mensheid verliezen en misschien echt denken dat iedereen tegen haar is.

Werkt dus alleen averechts..

Steun haar gewoon, laat zien dat je om haar geeft en probeer met haar te praten over wat haar dwars zit, stel bijvoorbeeld inderdaad voor om met haar te sporten of wat dan ook, alles dat zou kunnen helpen, maar ga haar niet de wet voorschrijven, dat helpt echt niet..
__________________
Wantrouwen is een teken van zwakte - Gandhi
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 20:44
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Nee, naar de ouders en leerkrachten zal ik nooit gaan, en hulp van buiten af zal ik nooit zonder haar weten inschakelen . . . dit om een paar redenen. Ten eerste jaag ikl haar daar alleen maar mee in het harnas, en gaat ze ze zich nog kutter voelen, en dat wil ik dus totaal niet. Zoek eigenlijk meer naar een iets wat ik zelf kan doen, want als ze profesionele hulp wilt moet ze denk ik die stap zelf zetten en niet ik. Want hoe graag ik het ook zou willen, als zij niet wilt schiet het niet op.

Maar ja, ach laat ook maar, was meer een momentele wanhoopsaanval. maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 07:05
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
Ps. ff voor Marc S ga pls niet letten op mijn spelfouten want dan moet je het hele stukje waarschijnlijk over nieuw schrijven
Bwaaa!!! Gaan mensen in hun topics nu al aparte stukjes voor mij toevoegen?

Sorry, maar ik weet niet eens hoe ik je kan helpen *schaam*

Misschien kun je het tegenovergestelde proberen. Haar erop wijzen dat ze dun is, dat je bekant haar botten kunt zien en dat het *niet* mooi is...

Maar ja, makkelijker wordt het er niet van...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 08:04
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Misschien kun je het tegenovergestelde proberen. Haar erop wijzen dat ze dun is, dat je bekant haar botten kunt zien en dat het *niet* mooi is...
Ahum misschien klink ik nu als een enorme zeikerd , maar mensen met een eetstoornis, welke dan ook, zijn niet HELEMAAL blind. Ze kunnen wel een vertekend lichaamsbeeld hebben, maar als je iemand die een duidelijke vetlaag om zich heen heeft gaat aanpraten dat je zijn botten kunt zien, worden jullie daar beide niet beter van ( denk ik ).
__________________
Bloedserieus
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 08:10
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
No_third_ch@nce schreef:
Ze kunnen wel een vertekend lichaamsbeeld hebben, maar als je iemand die een duidelijke vetlaag om zich heen heeft gaat aanpraten dat je zijn botten kunt zien, worden jullie daar beide niet beter van ( denk ik ).
Hij schreef dat ze duidelijk dunner wordt... ik heb ook geen flauw idee hoe ze eruit ziet

Je hebt verschillende mensen met een eetstoornis... zo zijn er diegenen zowiezo al dun waren, maar zich toch te dik vinden en dan erg dun worden... maar natuurlijk ook diegenen die duidelijk overgewicht hebben...

In beide gevallen is het erg ongezond om zomaar te stoppen met eten. Maar toegegeven, in het laatste geval zou ik het echt niet meer weten
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 10:17
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Bwaaa!!! Gaan mensen in hun topics nu al aparte stukjes voor mij toevoegen?
Zie et als een compliment . . . enne of ik je help met mijn posts bij jou topics

__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 10:23
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
No_third_ch@nce schreef:
Ahum misschien klink ik nu als een enorme zeikerd ,
Het is dat je het zelf zegt

Citaat:
No_third_ch@nce schreef:

maar mensen met een eetstoornis, welke dan ook, zijn niet HELEMAAL blind. Ze kunnen wel een vertekend lichaamsbeeld hebben, maar als je iemand die een duidelijke vetlaag om zich heen heeft gaat aanpraten dat je zijn botten kunt zien, worden jullie daar beide niet beter van ( denk ik ).
Ja het kan ook zijn dat ik blind ben, maarre als ik haar toch duidelijk steeds dunner en dunner zie worden . . . maar ja als ik er nu over nadenk het kan idd ongeloofwaardig voor haar overkomen als ik de hele tijd zeg dat ze niet dik is en dat ik werkelijk haar botten ( ribben ) kan zien.
Maar toch die laag vet die ze dan denkt te hebben, iedereen moet een vetlaag hebben, maar is het niet zo dat iemand met een eetstorenis toch dat beeld weer vertekend ?? Maar ja ik weet het niet echt he . . .


------------------
<< I like you, you are a wondurful person. I'm full of entusiasm. I'm going places. I'll be happy to help you. >>

[Dit bericht is aangepast door ~*Mad^Athlete*~ (29-01-2002).]
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 10:36
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
Maar toch die laag vet die ze dan denkt te hebben, iedereen moet een vetlaag hebben ...
[ Offtopic ]
Dat zullen we bekijken
[ / Offtopic ]
__________________
Bloedserieus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie wat te doen?
Willie98
8 26-12-2014 13:28
Psychologie Wat te doen als je weet dat iemand zich snijd?
goudamandel
35 19-05-2011 19:42
Lichaam & Gezondheid wat te doen als je ongestelt ben
jewelicious
54 27-06-2006 21:38
Liefde & Relatie Wat te doen? Je bent zwanger.. (school-spreekbeurt)
BleuEyes
58 03-11-2005 12:00
Liefde & Relatie wat te doen als je verliefd bent???
merluhhh
40 14-12-2003 17:37
Liefde & Relatie wat te doen als je ex je lastig valt?
dolliefijntje
18 29-10-2003 11:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39.