Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2003, 11:45
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Wanneer is iemand in jullie ogen een hooligan? En wanneer gewoon een hardcore-fan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2003, 12:03
DeGexxte
Avatar van DeGexxte
DeGexxte is offline
Hooligan als je in stadions dingen vernielt, mensen lastig valt, gaat rellen, en kwetsende spreekkoren leidt.

Hardcore-fan als je houd van Hardcore-muziek
__________________
Geen engelen, ook geen hand in hand. Boeruh zijn kampioen van Nederland!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 12:07
marc24
Avatar van marc24
marc24 is offline
Citaat:
DeGexxte schreef op 18-07-2003 @ 13:03:
Hooligan als je in stadions dingen vernielt, mensen lastig valt, gaat rellen, en kwetsende spreekkoren leidt.

Hardcore-fan als je houd van Hardcore-muziek
Als iemand kwetsende spreekkoren leidt vindt ik hem nog geen hooligan. Voor de rest klopt het wel aardig.
__________________
Feyenoord Rotterdam- You'll never walk alone.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 12:18
Verwijderd
Ik ben een beste holigan (H)
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 12:35
DeGexxte
Avatar van DeGexxte
DeGexxte is offline
Nou, als je een willekeurige scheidsrechter gaat uitschelden voor kankerjood, als je gaat zingen: Kezman Kezman / Vreven Vreven je moeder is een hoer...

Dan ben je toch niet echt lekker bezig lijkt me....
__________________
Geen engelen, ook geen hand in hand. Boeruh zijn kampioen van Nederland!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 15:05
Some
Avatar van Some
Some is offline
Citaat:
DeGexxte schreef op 18-07-2003 @ 13:35:
Nou, als je een willekeurige scheidsrechter gaat uitschelden voor kankerjood, als je gaat zingen: Kezman Kezman / Vreven Vreven je moeder is een hoer...

Dan ben je toch niet echt lekker bezig lijkt me....
nee maar om je dan hooligan te noemen?? Als ik hooligan hoort denk ik aan spijkerbroeken met bomberjacken die rellen en slopen..
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 15:06
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
Citaat:
DeGexxte schreef op 18-07-2003 @ 13:03:
Hooligan als je in stadions dingen vernielt, mensen lastig valt, gaat rellen, en kwetsende spreekkoren leidt.
ik vind het altijd zo leuk om naar te kijken
__________________
-<[roest rust, arbeid adelt]>-
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 15:13
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
naja je kan een hoologan ook zien als iemand die gewoon altijd achter zijn club staat zonder te rellen etc... dat zijn namelijk NEP hooligans, die horen gewoon niet in het stadion thuis aangezien ze het voor de rest altijd verpesten.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 15:24
DeGexxte
Avatar van DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
Some schreef op 18-07-2003 @ 16:05:
nee maar om je dan hooligan te noemen?? Als ik hooligan hoort denk ik aan spijkerbroeken met bomberjacken die rellen en slopen..
Jezus......... EEN HOOLIGAN BEOORDEEL JE TOCH NIET OP ZN KLEDING, MAAR OP ZN GEDRAG!?
__________________
Geen engelen, ook geen hand in hand. Boeruh zijn kampioen van Nederland!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 15:27
DeGexxte
Avatar van DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 18-07-2003 @ 16:13:
naja je kan een hoologan ook zien als iemand die gewoon altijd achter zijn club staat zonder te rellen etc... dat zijn namelijk NEP hooligans, die horen gewoon niet in het stadion thuis aangezien ze het voor de rest altijd verpesten.
hoo·li·gan (de ~ (m.), ~s)
1 vandaal bij voetbalwedstrijden => voetbalvandaal
__________________
Geen engelen, ook geen hand in hand. Boeruh zijn kampioen van Nederland!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 17:47
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
DeGexxte schreef op 18-07-2003 @ 16:27:
hoo·li·gan (de ~ (m.), ~s)
1 vandaal bij voetbalwedstrijden => voetbalvandaal

Punt.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 17:59
Some
Avatar van Some
Some is offline
Citaat:
DeGexxte schreef op 18-07-2003 @ 16:24:
Jezus......... EEN HOOLIGAN BEOORDEEL JE TOCH NIET OP ZN KLEDING, MAAR OP ZN GEDRAG!?
klopt ik zeg ook niet wat een hooligan is of wanneer hij een hooligan is maar wat bij mij opkomt als ik aan het woord hooligan denkt.
Als ik bijv zo iemand zie lopen denk ik dat hij eerder een hooligan is dan iemand in een net pak (terwijl dat meestal niet eens zo is)
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 18:01
ThE MaSTeR 2oo3
ThE MaSTeR 2oo3 is offline
Citaat:
DeGexxte schreef op 18-07-2003 @ 13:03:
Hooligan als je in stadions dingen vernielt, mensen lastig valt, gaat rellen, en kwetsende spreekkoren leidt.

Hardcore-fan als je houd van Hardcore-muziek
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Some schreef op 18-07-2003 @ 16:05:
nee maar om je dan hooligan te noemen?? Als ik hooligan hoort denk ik aan spijkerbroeken met bomberjacken die rellen en slopen..
das alweer een aantal jaren treug hoor.. tegenwoordig zijn het gewoon leren jassen
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 18:06
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
vijf schreef op 18-07-2003 @ 19:04:
das alweer een aantal jaren treug hoor.. tegenwoordig zijn het gewoon leren jassen

Ze dragen gewoon casual kleding.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 18:08
Verwijderd
oow en bij ajakkes vionden ze zichzelf al hoolies als ze een paar hekkies omgooien... maar als er dan ook maar éen squadron ME aankomt, dan rennen ze richting de combibussen
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 18:08
Verwijderd
Citaat:
EmilioFCG schreef op 18-07-2003 @ 19:06:
Ze dragen gewoon casual kleding.
en broeksriemen
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 18:10
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
vijf schreef op 18-07-2003 @ 19:08:
oow en bij ajakkes vionden ze zichzelf al hoolies als ze een paar hekkies omgooien... maar als er dan ook maar éen squadron ME aankomt, dan rennen ze richting de combibussen

Jullie vak-g durft anders ook wel tegen 38man van Groningen
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-07-2003, 18:15
Verwijderd
Citaat:
EmilioFCG schreef op 18-07-2003 @ 19:10:
Jullie vak-g durft anders ook wel tegen 38man van Groningen
tsja dan lok je het gewoon uit he... als je met zo weinig komt ... en het moge bekend zijn dat sinds nac-gba nac en grunn geen beste maatjes meer zijn
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 18:32
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
vijf schreef op 18-07-2003 @ 19:15:
tsja dan lok je het gewoon uit he... als je met zo weinig komt ... en het moge bekend zijn dat sinds nac-gba nac en grunn geen beste maatjes meer zijn

O wat zijn we stoer, met 100man 38 Groningers proberen aan te vallen

En dat van NAC - GBA weet ik.
Maar we hebben het er wel vaker over gehad en heb geen zin om dat hier wéér allemaal neer te zetten
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 21:09
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 18-07-2003 @ 19:06:
Ze dragen gewoon casual kleding.
Yep.. Het klinkt misschien een beetje cryptisch maar het gaat om kleding die wat uitstraalt (tegenover mede/tegenstandes zo van Hier ben ik wie maakt mij wat?) Maar ze moeten je er niet zo uit kunnen pikken als iemand die komt om te rellen.. Maar dat vrij lastig uitzoeken..

Verwacht weer zielig commentaar van ZlatanSuperJood
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 21:55
Souljah
Souljah is offline
Hooligans hebben niets met sport en al helemaal niet voetbal te maken. Die sukkeltjes komen alleen naar een voetbalwedstrijd om in en rondom het stadion te boel vernielen en ruzie te zoeken met de supporters van de 'tegenstander'(ze hebben geen tegenstander want zij supporteren ook voor niemand)
__________________
gezien
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Souljah schreef op 18-07-2003 @ 22:55:
Hooligans hebben niets met sport en al helemaal niet voetbal te maken. Die sukkeltjes komen alleen naar een voetbalwedstrijd om in en rondom het stadion te boel vernielen en ruzie te zoeken met de supporters van de 'tegenstander'(ze hebben geen tegenstander want zij supporteren ook voor niemand)
ik ben het soms ook niet eens met de hoolies bij ons, maar dat ze hun club niet supporteren is onzin.. we hebben alleen heel veel over voor onze club!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 22:27
Verwijderd
en die boel vernielen doen vaak 16-jarigen die denken dazze er dan bij horen....
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 22:34
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
vijf schreef op 18-07-2003 @ 23:27:
en die boel vernielen doen vaak 16-jarigen die denken dazze er dan bij horen....

zegt vijf (sorry dat vonk wel grappig klinken ben vaag i know )

Hooligans zijn wel supporters van hun club ze zijn er altijd bij uit en thuis. (oke groningen is bij uitwedstrijden nooit echt goed vertegenwoordigd dat weet ik maar daar ff nix over )
Ze hebben heel veel voor hun club over.
En iemand in dit topic begint over dat er bij h*erenveen nóóit rellen enzo zijn, oke het klopt wel maar ik ken geen saaiere en gemaaktere club dan h*erenveen.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2003, 22:56
ZlatanSuperJood
Avatar van ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 18-07-2003 @ 22:09:

Verwacht weer zielig commentaar van ZlatanSuperJood


Je denkt, ik geef t zielige commentaar maar vast zelf ofzo??
__________________
"Een juichtoon dav're langs de velden, Voor ons dierbaar Rood en Wit! De ploeg der dapp're Meersche helden,Onze vreugd en trots bezit!"
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 07:50
pessimistje
Avatar van pessimistje
pessimistje is offline
Wanneer is iemand in jullie ogen een hooligan? En wanneer gewoon een hardcore-fan?
Wanneer mensen aan vandalisme doen bij voetbalwedstrijden.

ik vind het altijd zo leuk om naar te kijken
inderdaad, het is gewoon om je kapot te lachen.

ik ben het soms ook niet eens met de hoolies bij ons, maar dat ze hun club niet supporteren is onzin.. we hebben alleen heel veel over voor onze club!
Nee, het is gewoon heel erg zielig dat een potje voetbal zo belangrijk voor iemand is.

en die boel vernielen doen vaak 16-jarigen die denken dazze er dan bij horen....
Die zijn nog jong, de mensen rond de 20 zouden beter moeten weten.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 10:15
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Waar maak jij uit op dat het zielig is dat iemand heel erg op kan gaan in een voetbal wedstrijd (ook zonder geweld).
Vind ik dus dikke onzin ik ben opgevoed met FC Groningen als klein jongetje van 5/6 stond ik voor het eerst in het Stadion, dan vind ik het niet gek dat er meer mensen zoals mij zijn die zich 1x per week uitleven in het stadion en er ook naar toe leven naar die ene dag in de week.
Sommige mensen vinden het al belachelijk dat ik veel uitwedstrijden bezoek (probeer alles te bezoeken maar dat lukt niet altijd) maar ik vind dat heel normaal.
FC Groningen en voetbal zijn 2 hele belangrijke dingen in mijn leven als iemand dat inet kan/wil begrijpen heeft die pech maar ik ben niet de enige die er zo over denkt.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 10:29
pessimistje
Avatar van pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 19-07-2003 @ 11:15:
Waar maak jij uit op dat het zielig is dat iemand heel erg op kan gaan in een voetbal wedstrijd (ook zonder geweld).
Vind ik dus dikke onzin ik ben opgevoed met FC Groningen als klein jongetje van 5/6 stond ik voor het eerst in het Stadion, dan vind ik het niet gek dat er meer mensen zoals mij zijn die zich 1x per week uitleven in het stadion en er ook naar toe leven naar die ene dag in de week.
Sommige mensen vinden het al belachelijk dat ik veel uitwedstrijden bezoek (probeer alles te bezoeken maar dat lukt niet altijd) maar ik vind dat heel normaal.
FC Groningen en voetbal zijn 2 hele belangrijke dingen in mijn leven als iemand dat inet kan/wil begrijpen heeft die pech maar ik ben niet de enige die er zo over denkt.
het gaat om een stom potje voetbal en dat mensen er niet tegen kunnen dat hun club verliest daarbij gelijk geweld moeten gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 10:34
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
pessimistje schreef op 19-07-2003 @ 11:29:
het gaat om een stom potje voetbal en dat mensen er niet tegen kunnen dat hun club verliest daarbij gelijk geweld moeten gebruiken.

Maar dat zei jij niet over dat geweld, en ik kan dat soort mensen heel goed begrijpen.
Als FC Groningen verliest dan kan ik echt behoorlijk kwaad/chagerijnig van worden.

En stom spelletje voetbal ??
Reageer dan niet op zo'n topic als je alleen maar hooligans af wil kraken zonder te weten waar je het echt over hebt.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 10:55
ZlatanSuperJood
Avatar van ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
pessimistje schreef op 19-07-2003 @ 11:29:
het gaat om een stom potje voetbal en dat mensen er niet tegen kunnen dat hun club verliest daarbij gelijk geweld moeten gebruiken.

Stom potje voetbal??

Das jouw mening, dat ligt voor veel anderen wel ff anders...
__________________
"Een juichtoon dav're langs de velden, Voor ons dierbaar Rood en Wit! De ploeg der dapp're Meersche helden,Onze vreugd en trots bezit!"
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 11:05
DeGexxte
Avatar van DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef op 19-07-2003 @ 11:55:
Stom potje voetbal??

Das jouw mening, dat ligt voor veel anderen wel ff anders...
Ik ben het zelden eens met wat jij hier zegt, maar nu ff wel!
Als je voetbal een stom spel vind.... Nou, dan raak je half nederland
__________________
Geen engelen, ook geen hand in hand. Boeruh zijn kampioen van Nederland!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 11:32
Some
Avatar van Some
Some is offline
Citaat:
vijf schreef op 18-07-2003 @ 19:08:
oow en bij ajakkes vionden ze zichzelf al hoolies als ze een paar hekkies omgooien... maar als er dan ook maar éen squadron ME aankomt, dan rennen ze richting de combibussen
wie zegt dat ze zich hoolies vonden dan? Ik vind het wel hoolies want ze vernielen die hekken weer.... Want hoolies zijn toch die dingen vernielen en rellen??

Maarja gaat weer nergens over. Het gaat om het voetbal!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 13:43
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef op 18-07-2003 @ 23:56:


Je denkt, ik geef t zielige commentaar maar vast zelf ofzo??
Je geeft hier gelukkig zelf al mee aan dat je commentaar zielig is.. (anders zou ik het niet ALVAST kunnen geven .. Nu heb je jezelf uitgeluld.. Maar k wou deze strijd maar staken want ik hou er niet van om ruzie te maken met mensen van mn eigen club.. Dat laat ik maar aan de kakkerlakken over...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 14:28
ZlatanSuperJood
Avatar van ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 19-07-2003 @ 14:43:
Je geeft hier gelukkig zelf al mee aan dat je commentaar zielig is.. (anders zou ik het niet ALVAST kunnen geven .. Nu heb je jezelf uitgeluld.. Maar k wou deze strijd maar staken want ik hou er niet van om ruzie te maken met mensen van mn eigen club.. Dat laat ik maar aan de kakkerlakken over...
Zeg fijne kerel..

Jij verwacht een zielige reactie, maar die kwam er niet. Dus zeg ik:
Je geeft t maar vast zelf...

Maar je mag best weten dat ik er enorm mee zit dat ik me zelf heb uitgeluld, kan er bijna niet van slapen...

En nogmaals, er is geen ruzie... Want dat ben je niet waard..

Later
__________________
"Een juichtoon dav're langs de velden, Voor ons dierbaar Rood en Wit! De ploeg der dapp're Meersche helden,Onze vreugd en trots bezit!"
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 17:05
pessimistje
Avatar van pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
DeGexxte schreef op 19-07-2003 @ 12:05:
Ik ben het zelden eens met wat jij hier zegt, maar nu ff wel!
Als je voetbal een stom spel vind.... Nou, dan raak je half nederland
maar, waar gaat het nou in godsnaam om.
Het moet toch gewoon voor de lol zijn om te kijken en verliezen doet een ploeg altijd wel eens en dat is geen rede om na de wedstijd vadalisme te voeren.

de meeste hooligans komen trouwens alleen maar voor het geweld!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-07-2003, 17:11
Repsaj
Avatar van Repsaj
Repsaj is offline
Citaat:
pessimistje schreef op 19-07-2003 @ 18:05:
maar, waar gaat het nou in godsnaam om.
Het moet toch gewoon voor de lol zijn om te kijken en verliezen doet een ploeg altijd wel eens en dat is geen rede om na de wedstijd vadalisme te voeren.

de meeste hooligans komen trouwens alleen maar voor het geweld!
klopt...
__________________
Spreek tot ons,Wijze Weerboer uit Het Oosten - Want het leven duurt maar even, alle jdn....
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 17:19
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Nee hooligans komen niet alleen voor het geweld.
Ze zijn er altijd bij uit en thuis en dus zijn ze ook supporter want als een club het slecht doet dan zijn vaak de hooligans die achter hun club blijven staan.

Niet alleen de mensen die saai stil zitten hebben clubliefde maar hooligans ook (misschien nog wel meer dan de meeste "gewone" supporter.

Diegene die geen clubliefde hebben zijn die bobo's in hun skyboxen.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 17:20
marc24
Avatar van marc24
marc24 is offline
Citaat:
pessimistje schreef op 19-07-2003 @ 18:05:
maar, waar gaat het nou in godsnaam om.
Het moet toch gewoon voor de lol zijn om te kijken en verliezen doet een ploeg altijd wel eens en dat is geen rede om na de wedstijd vadalisme te voeren.

Maar het is wel zo dat sommige mensen zich zo kut voelen door het verlies van hun club dat ze zich af moeten reageren. Dus dan kan het wel eens gebeuren dat ze iets slopen. Niet dat ik het goedkeur dat ze dat doen, maar soms gebeurt er zoiets in een vlaag van waanzin.
__________________
Feyenoord Rotterdam- You'll never walk alone.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 18:04
spsup
spsup is offline
Citaat:
marc24 schreef op 19-07-2003 @ 18:20:
Maar het is wel zo dat sommige mensen zich zo kut voelen door het verlies van hun club dat ze zich af moeten reageren. Dus dan kan het wel eens gebeuren dat ze iets slopen. Niet dat ik het goedkeur dat ze dat doen, maar soms gebeurt er zoiets in een vlaag van waanzin.
dat noemt men beleving
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 10:15
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 19-07-2003 @ 18:19:
Nee hooligans komen niet alleen voor het geweld.
Ze zijn er altijd bij uit en thuis en dus zijn ze ook supporter want als een club het slecht doet dan zijn vaak de hooligans die achter hun club blijven staan.

Niet alleen de mensen die saai stil zitten hebben clubliefde maar hooligans ook (misschien nog wel meer dan de meeste "gewone" supporter.

Diegene die geen clubliefde hebben zijn die bobo's in hun skyboxen.
Kwamen ze maar niet. Hooligans denken dat ze achter een club staan, net als bij Utrecht. Dankzij hun is het eerste ronde UEFA cup zonder toeschouwers.

Als je geen hooligan bent hoef je niet perse saai te zijn.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 17:20
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Ik heb hier een hoop argumenten aangehoord en ben wederom tot de zoveelste conclusie gekomen dat mensen in Nederland totaal niet op de hoogte zijn van wat er feitelijk speelt rondom de voetbalvelden.

Een hooligan is een pejoratief woord geworden, wat haar intentie als feitelijk woord volkomen blijkt te missen. Een hooligan is niet iemand die zich bij voetbal misdraagt, een hooligan is gewoon iemand die zich schuldig maakt aan geweld of vandalisme.
Het woord hooligan is overigens nooit opgenomen in de Nederlandse spelling en zal in mijn spelling ook nooit voorkomen, aangezien ik het woord hooligan veel te primitief vind.

De argumentatie dat hooligans hard voor hun club hebben vind ik te achterhaald, want er zijn wel degelijk jongens die het voetbal niets interesseert.
Dat ze alleen voor de rellen komen is ook onzin, ze komen voor de groep.
Voor het groepsgevoel, het broedergevoel en het wij tegen de rest gevoel.
Binnen een harde kern zie je zoveel jongens die maar heel even komen kijken, een half jaar de gekste zijn en vervolgens weer in een andere groep verder leven.
Voetbal is niet de hoofdoorzaak, het is enkel een middel tot.
De groep, dat is de oorzaak en voetbalgeweld had dus ook in andere vorm terug kunnen keren, bijvoorbeeld bij illegale autoraces of hardrock.
Denkt de bevolking nu echt dat we alleen bij voetbal op de vuist gaan?
Ook bij uitgaan tref je groepen die soms voor een confrontatie willen gaan en je weet precies bij welke groepen je dan moet zijn.
Dat gebeurd niet in de naam van je voetbalclub (al wil je dat liever wel), maar gewoon vanwege de groep. Wij tegen de rest.
Het is maar net waarmee je jezelf wilt identificeren en het feit dat Nederland er bij voetbal het meeste last van schijnt te hebben, geeft de populariteit van voetbal aan.
Of de wereldvreemdheid van de Nederlandse bevolking, want kijk eens wat er in het uitgaansleven gebeurd of in de onderwereld.
Verschil is dat bij voetbal mensen wél opgepakt kunnen worden zonder reden, maar de grootste drugsdealers van Nederland vrij rond kunnen lopen omdat de politie weet dat ze illegaal bezig zijn maar geen bewijzen hebben.
Het is behoorlijk vervelend als jij onterecht tegen vier muurtjes aan zit te kijken, terwijl je in de Panorama een stuk leest over de Amsterdamse onderwereld die volop bezig kan blijven met hun praktijken.

Het gedrag van een harde kern zal ik niet altijd goedpraten, maar het wordt me eens te meer duidelijk hoe verkeerd men in Nederland tegen dit soort ongein aankijkt.
Ik heb een aantal jaar meegewerkt aan kansloze onderzoeken van studenten, daar kreeg je dan wat geld voor en dan mocht je een vragenlijst invullen die helemaal nergens over ging.
Of je jezelf wel eens had afgetrokken en aan je zus had gedacht.
Het jaar erop stonden er weer vragen in of je wel eens coke snoof als je al in bed lag.
Elk jaar hadden ze een andere reden voor voetbalgeweld.
Seksuele frustraties, drugs, slechte jeugd.
Het zal ze tegenvallen, maar ik heb een leuke baan + opleiding, heb een leuke vriendin, perfecte jeugd (kan eigenlijk niet mooier) en ook geen psychische afwijking waar ik van afweet.
Alleen een interesse voor groepsgeweld dan wel rivaliteit.

M’n ouders en vriendin willen uiteraard niets weten dit soort taferelen en ik zal mezelf dan ook niet snel schuldig maken aan bepaalde feiten.
Edoch kriebelt het constant als er ergens weer een groep naar toe gaat en zal ik anoniem meegaan, hoewel dat steeds gevaarlijker wordt. De pakkans is zo groot dat wanneer je met drie man op een hoofdtribune in Emmen wilt gaan zitten je kennelijk opgepakt mag worden.
En dan is het maar net wat de krantlezer wil geloven.

Een vriend van mij heeft twee weken gezeten en 280 uur dienstverlening achter de rug (prettige vakantie) omdat een steward een steen in zijn hand heeft bedacht die hij never nooit niet in zijn hand heeft gehad.
Echter in de krant wordt trots verteld hoe een hooligan berecht is, zijn weerwoord niet weergegeven. Iemand die wordt opgepakt voor het drinken van bier op straat krijgt als kopje: ‘Hooligan opgepakt’. Of hij wordt opgeteld bij de opsomming.
Als één persoon wordt opgepakt voor openbare geweldpleging en 13 voor wildplassen, dan lijkt het natuurlijk heel wat; 14 arrestaties!

Zoals Zaina aangeeft kan er inderdaad een hoop kapot gemaakt worden, dat ben ik volkomen met hem eens. Natuurlijk baal ik van ongeregeldheden tegen Sparta en Volendam, clubs waar wij nu ook met een verplichte combi naar toe mogen.
Gewoon stom en zonde, anders hadden we een dagje gezellig in het centrum van Rotterdam of Volendam kunnen zitten. Met name betreffende de eerste club hebben wij het aan ons zelf te danken dat we daar niet meer vrij naar toe mogen.
Toch leeft de club ook van een harde kern.
Als wij er niet waren verloor de club haar identiteit, hetzelfde geldt voor Utrecht.
Je kunt zeggen dat die broertjes die heel hard op hun trommel staan te slaan het gezicht van Utrecht zijn, maar ook de jongens van het oude vak J zijn de jongens van Utrecht.
Hoewel sommigen toch een tatoeage van Go Ahead hebben….
Utrecht kent een redelijk trouwe aanhang, maar dat is ook pas sinds de wedstrijd Utrecht-GAE uit 1995 (laatste minuut Hans Visser).
Daarvoor kwam er wel wat volk, maar de jongens die naar uitwedstrijden reisden waren enkel en alleen maar jongens van de harde kern.
Tegenwoordig is het Utrecht stadion goed gevuld, maar wacht maar af totdat het een aantal jaar slecht gaat. Dan ben ik benieuwd wie er over blijven, ik reken op de harde kern.

Die harde kern die volgens heel Nederland sloopt (een hooligan sloopt niet, dat neemt de kans op een confrontatie namelijk weg), die harde kern die zich schuldig maakt aan spreekkoren (en al die andere honderden gewone supporters die meezingen), die harde kern die alleen voor het vechten gaan (en vervolgens wel drie uur in de auto zitten voor een oefenwedstrijd in Den Helder tegen een amateurclub), die harde kern die alles kapot maakt.
Vanaf mijn 4e/5e kom ik in een voetbalstadion en loop vanaf mijn 14e/15e bij de harde kern (de oom van één van mijn beste vrienden is van de oude garde) en ben vrijwel overal bij geweest, maar heb zelden meegemaakt dat gewone supporters de dupe zijn geworden van ongeregeldheden. Vrijwel alle confrontaties die hebben plaatsgevonden gebeurden buiten het stadion, waar de normale mensen gewoon niet gehinderd werden.
Kan me slechts een aantal incidenten herinneren in het stadion, waarvan één echt tussen supporters. Maar dat was in het Haarlem stadion en daar zit toch geen hond, behalve een filmploeg van sportpaleis de Jong.

Denk ervan wat je wilt denken.
Dan doen wij gewoon wat wij willen doen.
Gegroet,

Deventer Hooligans
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 20:03
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
AGH schreef op 21-07-2003 @ 18:20:
Ik heb hier een hoop argumenten aangehoord en ben wederom tot de zoveelste conclusie gekomen dat mensen in Nederland totaal niet op de hoogte zijn van wat er feitelijk speelt rondom de voetbalvelden.

Een hooligan is een pejoratief woord geworden, wat haar intentie als feitelijk woord volkomen blijkt te missen. Een hooligan is niet iemand die zich bij voetbal misdraagt, een hooligan is gewoon iemand die zich schuldig maakt aan geweld of vandalisme.
Het woord hooligan is overigens nooit opgenomen in de Nederlandse spelling en zal in mijn spelling ook nooit voorkomen, aangezien ik het woord hooligan veel te primitief vind.

De argumentatie dat hooligans hard voor hun club hebben vind ik te achterhaald, want er zijn wel degelijk jongens die het voetbal niets interesseert.
Dat ze alleen voor de rellen komen is ook onzin, ze komen voor de groep.
Voor het groepsgevoel, het broedergevoel en het wij tegen de rest gevoel.
Binnen een harde kern zie je zoveel jongens die maar heel even komen kijken, een half jaar de gekste zijn en vervolgens weer in een andere groep verder leven.
Voetbal is niet de hoofdoorzaak, het is enkel een middel tot.
De groep, dat is de oorzaak en voetbalgeweld had dus ook in andere vorm terug kunnen keren, bijvoorbeeld bij illegale autoraces of hardrock.
Denkt de bevolking nu echt dat we alleen bij voetbal op de vuist gaan?
Ook bij uitgaan tref je groepen die soms voor een confrontatie willen gaan en je weet precies bij welke groepen je dan moet zijn.
Dat gebeurd niet in de naam van je voetbalclub (al wil je dat liever wel), maar gewoon vanwege de groep. Wij tegen de rest.
Het is maar net waarmee je jezelf wilt identificeren en het feit dat Nederland er bij voetbal het meeste last van schijnt te hebben, geeft de populariteit van voetbal aan.
Of de wereldvreemdheid van de Nederlandse bevolking, want kijk eens wat er in het uitgaansleven gebeurd of in de onderwereld.
Verschil is dat bij voetbal mensen wél opgepakt kunnen worden zonder reden, maar de grootste drugsdealers van Nederland vrij rond kunnen lopen omdat de politie weet dat ze illegaal bezig zijn maar geen bewijzen hebben.
Het is behoorlijk vervelend als jij onterecht tegen vier muurtjes aan zit te kijken, terwijl je in de Panorama een stuk leest over de Amsterdamse onderwereld die volop bezig kan blijven met hun praktijken.

Het gedrag van een harde kern zal ik niet altijd goedpraten, maar het wordt me eens te meer duidelijk hoe verkeerd men in Nederland tegen dit soort ongein aankijkt.
Ik heb een aantal jaar meegewerkt aan kansloze onderzoeken van studenten, daar kreeg je dan wat geld voor en dan mocht je een vragenlijst invullen die helemaal nergens over ging.
Of je jezelf wel eens had afgetrokken en aan je zus had gedacht.
Het jaar erop stonden er weer vragen in of je wel eens coke snoof als je al in bed lag.
Elk jaar hadden ze een andere reden voor voetbalgeweld.
Seksuele frustraties, drugs, slechte jeugd.
Het zal ze tegenvallen, maar ik heb een leuke baan + opleiding, heb een leuke vriendin, perfecte jeugd (kan eigenlijk niet mooier) en ook geen psychische afwijking waar ik van afweet.
Alleen een interesse voor groepsgeweld dan wel rivaliteit.

M’n ouders en vriendin willen uiteraard niets weten dit soort taferelen en ik zal mezelf dan ook niet snel schuldig maken aan bepaalde feiten.
Edoch kriebelt het constant als er ergens weer een groep naar toe gaat en zal ik anoniem meegaan, hoewel dat steeds gevaarlijker wordt. De pakkans is zo groot dat wanneer je met drie man op een hoofdtribune in Emmen wilt gaan zitten je kennelijk opgepakt mag worden.
En dan is het maar net wat de krantlezer wil geloven.

Een vriend van mij heeft twee weken gezeten en 280 uur dienstverlening achter de rug (prettige vakantie) omdat een steward een steen in zijn hand heeft bedacht die hij never nooit niet in zijn hand heeft gehad.
Echter in de krant wordt trots verteld hoe een hooligan berecht is, zijn weerwoord niet weergegeven. Iemand die wordt opgepakt voor het drinken van bier op straat krijgt als kopje: ‘Hooligan opgepakt’. Of hij wordt opgeteld bij de opsomming.
Als één persoon wordt opgepakt voor openbare geweldpleging en 13 voor wildplassen, dan lijkt het natuurlijk heel wat; 14 arrestaties!

Zoals Zaina aangeeft kan er inderdaad een hoop kapot gemaakt worden, dat ben ik volkomen met hem eens. Natuurlijk baal ik van ongeregeldheden tegen Sparta en Volendam, clubs waar wij nu ook met een verplichte combi naar toe mogen.
Gewoon stom en zonde, anders hadden we een dagje gezellig in het centrum van Rotterdam of Volendam kunnen zitten. Met name betreffende de eerste club hebben wij het aan ons zelf te danken dat we daar niet meer vrij naar toe mogen.
Toch leeft de club ook van een harde kern.
Als wij er niet waren verloor de club haar identiteit, hetzelfde geldt voor Utrecht.
Je kunt zeggen dat die broertjes die heel hard op hun trommel staan te slaan het gezicht van Utrecht zijn, maar ook de jongens van het oude vak J zijn de jongens van Utrecht.
Hoewel sommigen toch een tatoeage van Go Ahead hebben….
Utrecht kent een redelijk trouwe aanhang, maar dat is ook pas sinds de wedstrijd Utrecht-GAE uit 1995 (laatste minuut Hans Visser).
Daarvoor kwam er wel wat volk, maar de jongens die naar uitwedstrijden reisden waren enkel en alleen maar jongens van de harde kern.
Tegenwoordig is het Utrecht stadion goed gevuld, maar wacht maar af totdat het een aantal jaar slecht gaat. Dan ben ik benieuwd wie er over blijven, ik reken op de harde kern.

Die harde kern die volgens heel Nederland sloopt (een hooligan sloopt niet, dat neemt de kans op een confrontatie namelijk weg), die harde kern die zich schuldig maakt aan spreekkoren (en al die andere honderden gewone supporters die meezingen), die harde kern die alleen voor het vechten gaan (en vervolgens wel drie uur in de auto zitten voor een oefenwedstrijd in Den Helder tegen een amateurclub), die harde kern die alles kapot maakt.
Vanaf mijn 4e/5e kom ik in een voetbalstadion en loop vanaf mijn 14e/15e bij de harde kern (de oom van één van mijn beste vrienden is van de oude garde) en ben vrijwel overal bij geweest, maar heb zelden meegemaakt dat gewone supporters de dupe zijn geworden van ongeregeldheden. Vrijwel alle confrontaties die hebben plaatsgevonden gebeurden buiten het stadion, waar de normale mensen gewoon niet gehinderd werden.
Kan me slechts een aantal incidenten herinneren in het stadion, waarvan één echt tussen supporters. Maar dat was in het Haarlem stadion en daar zit toch geen hond, behalve een filmploeg van sportpaleis de Jong.

Denk ervan wat je wilt denken.
Dan doen wij gewoon wat wij willen doen.
Gegroet,

Deventer Hooligans
Sterkt stuk! Je laat duidelijk zien dat hooligans geen onopgeleide kansloze jongeren zijn die geen normaal woord kunnen communiceren, zoals ze in de media nogal eens worden afgescheept.. Misschien dat je dit kan publiceren ergens.. zou "de wat fanatiekere supporters" misschien in een wat beter dachtlicht kunnen stellen..

Respect...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 20:19
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
En jij moest dit hele stuk quoten??
Volgende keer alleen citeren of ff alleen de naam van diegene die je aanspreekt er bij vermelden.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 21:30
ZlatanSuperJood
Avatar van ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 21-07-2003 @ 21:03:
Sterkt stuk! Je laat duidelijk zien dat hooligans geen onopgeleide kansloze jongeren zijn die geen normaal woord kunnen communiceren, zoals ze in de media nogal eens worden afgescheept.. Misschien dat je dit kan publiceren ergens.. zou "de wat fanatiekere supporters" misschien in een wat beter dachtlicht kunnen stellen..

Respect...

Kijk, nou begin je zo leuk:

'die geen normaal woord kunnen communiceren'

Om dan vervolgens te eindigen met:

beter dachtlicht kunnen stellen...


AGH weet met zn stuk veel duidelijk te maken, en jij weet t met een woord weer te verneuken..


Oei, pijnlijk

Later
__________________
"Een juichtoon dav're langs de velden, Voor ons dierbaar Rood en Wit! De ploeg der dapp're Meersche helden,Onze vreugd en trots bezit!"
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 22:56
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef op 21-07-2003 @ 22:30:
Kijk, nou begin je zo leuk:

'die geen normaal woord kunnen communiceren'

Om dan vervolgens te eindigen met:

beter dachtlicht kunnen stellen...


AGH weet met zn stuk veel duidelijk te maken, en jij weet t met een woord weer te verneuken..


Oei, pijnlijk

Later
Gast.. Iedereen maakt fouten weetje.. Vertel eens welke opleiding je geniet/genoten hebt en wat voor je werk je nu doet en hoeveel je verdiend... Eens kijken wie er dan het hardst lacht Je moet het leeftijdsverschil natuurlijk niet uit het oog verliezen dan he..

Ik : 17
6 vwo (aankomend schooljaar)
Webdesigner
18 euro per uur schoon int handje

Nou jij!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 22:57
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 21-07-2003 @ 21:19:
En jij moest dit hele stuk quoten??
Volgende keer alleen citeren of ff alleen de naam van diegene die je aanspreekt er bij vermelden.
Maar dan sta je helemaal en dan verliezen mensen nog wel eens uit het oog waarom het gaat Maar excuses en ik zal er rekening mee houden
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 23:00
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 26-07-2003 @ 23:57:
Maar dan sta je helemaal en dan verliezen mensen nog wel eens uit het oog waarom het gaat Maar excuses en ik zal er rekening mee houden

Maakt opzich niet zoveel uit hoor maar zo wordt het wat onoverzichtelijker
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 05:33
ZlatanSuperJood
Avatar van ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 26-07-2003 @ 23:56:
Gast.. Iedereen maakt fouten weetje.. Vertel eens welke opleiding je geniet/genoten hebt en wat voor je werk je nu doet en hoeveel je verdiend... Eens kijken wie er dan het hardst lacht Je moet het leeftijdsverschil natuurlijk niet uit het oog verliezen dan he..

Ik : 17
6 vwo (aankomend schooljaar)
Webdesigner
18 euro per uur schoon int handje

Nou jij!

Vet cool!!

Kzag dat je weer even mocht computeren van mama? Ineens weer veel nieuwe topics die zo onzinnig waren dat ze allemaal al weer dicht zijn...

En kan je me, als je weer op de computer mag, even uitleggen wat je inkomen er mee te maken heeft...

Bedankt, VRIEND!
__________________
"Een juichtoon dav're langs de velden, Voor ons dierbaar Rood en Wit! De ploeg der dapp're Meersche helden,Onze vreugd en trots bezit!"
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 13:30
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef op 27-07-2003 @ 06:33:
Vet cool!!

Kzag dat je weer even mocht computeren van mama? Ineens weer veel nieuwe topics die zo onzinnig waren dat ze allemaal al weer dicht zijn...

En kan je me, als je weer op de computer mag, even uitleggen wat je inkomen er mee te maken heeft...

Bedankt, VRIEND!
Je kan wel kritiek leveren op mn spelfouten.. Maar misschien kunnen we dan ook even op andere categorien vergelijken.. Alleen spelfouten is zo oppervlakkig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Voetbalvandalisme & hooligan: hoe aan te pakken?
hhendrikxx
49 13-03-2006 23:31
Films, TV & Radio Hooligans!
lovetear
41 14-10-2005 20:10
De Kantine Crimineeltjes
Verwijderd
202 25-06-2004 04:36
Vrije tijd Wat zing jij op de tribune ,of bij de sport waar je aanwezig ben ?
Verwijderd
189 31-03-2004 19:00
Vrije tijd hooliganisme
Kuzushi
65 15-03-2004 20:58
Games Hooligans the game
TAFKAB
8 14-11-2001 14:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.