Oud 31-07-2003, 07:01
Bananeneter
Bananeneter is offline
WIj hebben op onze kabelinternet aansluiting van @home 3 computers aangesloten.
Gisteravond kreeg mijn vader op de hoofdcomputer een email van de @home Abuse dienst, dat zich op computer B een proxy zou bevinden die verantwoordelijk was voor het versturen van grote hoeveelheden spam. Ze zeiden dat wij er weliswaar niks aan konden doen maar dat we er toch voor verantwoordelijk worden gehouden. Ik heb mijn computer nu op www.sarc.com laten scannen op virussen en op de veiligheid van het systeem. Deze tests wezen uit dat er geen virus op zit en het systeem veilig was. Ook moest ik nog proberen om via www.openrelaycheck.com te controleren of er een relay aanwezig was?

DIt snap ik niet echt,

zou ik deze mail echt serieus moeten nemen en zoja, weet iemand wat ik kan doen om hier vanaf te komen?

BVD
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2003, 07:03
Bananeneter
Bananeneter is offline
Het leuke is trouwens dat ik niet eens gebruik maak van een email adres van @home via outlook of dergelijke, ik gebruik alleen hotmail
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 12:05
-- Niodem --
-- Niodem -- is offline
Essent is gewoon ***$!#$@&%*($$@#^!** [Mijn mening]

Stuur ze gewoon een Mail en vraag wat ze precies willen?
__________________
- Life is tough enougn as it is, let's not make it any harder.... shall we? -
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 12:14
Verwijderd
Get out while you still can, they're pure evil!

Nee, ik zou ook een mailtje sturen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 13:01
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Heel kabelinternet is
Neem ADSL... Weet je zeker dat je een betrouwbare verbinding hebt en al helemaal in Casemaffia (Casema) -gebieden, zoals hier.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 13:41
Bananeneter
Bananeneter is offline
Ik ben over het algemeen erg tevreden over Essent.
Het probleem is denk ik al opgelost.
Ik heb de helpdesk gebeld, en zij hebbe mijn pc gescand

Gekeken of er poorten open stonden ofzo en zij zeiden dat ik er niks aan kon doen omdat ik alle voorzorgsmaatregelen had getroffen met betrekking tot firewall etc. Wat er nu precies aan de hand is geweest weet ik niet maar het zal nu wel opgelost zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 13:53
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Waarschijnlijk heb je een open mail relay draaiende gehad op 1 van je pc's. Dit betekent dat je een mail server hebt draaien, die open staat voor mensen van buitenaf, en vanaf jouw server mail kunnen sturen. Veel mail, spam dus.

Misschien had je net Linux geinstalleerd op 1 van die pc's? Alhoewel @Home de SMTP poort dicht heeft gezet lijkt me dit sterk, maar goed. Tis maar goed dat je d'r weer vanaf bent, ik ben hier een keer voor afgesloten geweest. :/
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 14:08
Bananeneter
Bananeneter is offline
Nou of ik er echt vanaf ben weet ik niet, maar de "aardige" man aan de helpdesk zij dat ik er niks aan kon doen en dat ie er daarom melding van maakte en dat ze me niet zouden afsluiten
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 14:23
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Dan heb je echt mazzel gehad, ik heb wel een aantal 'minder-aardige' mannen meegemaakt daar.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 01:14
roman
Avatar van roman
roman is offline
haha ik heb Bij essent @home bij de helpdesk gewerkt part time als bij baantje, echt nooit heen bellen, niemand weet ergens van de helpdesk bestaat alleen maar uit huisvrouwen en studenten zoals ik maar het kan veranderd zijn in een half jaar...
__________________
check this riff, its fucking tasty
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 22:28
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
roman schreef op 01-08-2003 @ 02:14:
haha ik heb Bij essent @home bij de helpdesk gewerkt part time als bij baantje, echt nooit heen bellen, niemand weet ergens van de helpdesk bestaat alleen maar uit huisvrouwen en studenten zoals ik maar het kan veranderd zijn in een half jaar...
Ben jij een huisvrouw en student? cool...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Alg] Providers, wat bepaalt jouw keuze?
Martin
48 26-04-2005 20:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.