Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2004, 15:38
Verwijderd
Hallo luitjes,
vroeg me af waar jullie je studieboeken vandaan gaan halen (in het speciaal voor Nederlands recht op de VU)??? Heb zelf namelijk geen idee of is de VU Boekhandel errug goed?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2004, 15:39
Verwijderd
Universitaire Boekhandel heeft zeker wel boeken voor Recht.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 15:40
Verwijderd
Haha Dat snap ik ook wel... maar ik bedoelde eigenlijk meer adresjes dan alleen de VU Boekhandel. Is het daar juist goedkoper of duurder??? Ik ben tenslotte maar een arme studente
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 15:44
Verwijderd
Je kan De Slegte natuurlijk eens proberen, soms heb je veel geluk. En verder in verschillende boekhandels kijken, soms geven ze korting oid. Ik ken niet echt een boekhandel die echt goedkoper is dan anderen; gewoon goed zoeken.

En anders kan je ze misschien ook overkopen van oudere jaars, scheelt vaak ook wel.
Mijn vriend had in zijn eerste jaar de gewoonte in de bieb te werken en bladzijdes die hij thuis nodig had te kopieeren, scheelt zeker in kosten, dus als je echt het geld niet hebt, kan je dat altijd nog doen.

(Zelf hou ik enorm van nieuwe boeken, dus ik móet ze gewoon nieuw hebben )
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 15:51
Verwijderd
Heeft je studie geen studievereniging? Daar kun je vaak korting krijgen. Bij wolthers-noordhoff heb ik een medisch woordenboek gekocht voor 100 euro, bleek later dat ik het via de studievereniging voor 70 euro had kunnen kopen... ik weet niet of het bij elk boek zo veel scheelt en of dat bij elke studie aan elke uni kan, maar als dat wel zo is dan tikt het flink aan
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 17:03
Verwijderd
Zo gruwelijk veel korting zul je via een faculteits- of studievereniging nou ook weer niet krijgen. Het is geen liefdadigheidsinstelling tenslotte. Ook met korting van je studievereniging (meestal 10 à 20 procent) bedraagt het totaal nog wel een paar honderd euro voor het hele jaar.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 18:58
Sithan
Sithan is offline
Helaas zijn er van de meeste vakken syllabi, die alleen verkrijgbaar zijn bij de universiteitsboekhandel of de studievereniging...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 11:46
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-07-2004 @ 18:03 :
Zo gruwelijk veel korting zul je via een faculteits- of studievereniging nou ook weer niet krijgen. Het is geen liefdadigheidsinstelling tenslotte. Ook met korting van je studievereniging (meestal 10 à 20 procent) bedraagt het totaal nog wel een paar honderd euro voor het hele jaar.
Inderdaad, in Groningen hebben we een juridische faculteitsvereniging waar je boeken kunt bestellen met korting.
Maar daar blijft het dan niet bij. Voor vakken heb je vaak ook nog dure klappers nodig met aanvullende literatuur, jurisprudentie, opgaven, etc..

Ga er maar van uit dat je per jaar snel 600 euro kwijt bent.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 17:35
Verwijderd
O MY GOD... Ik mag zeker wel snel gaan sparen... Shit he!!!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 17:44
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Ik doe rechten aan de VU en ik kan je zeggen dat de VU een uitstekende boekhandel heeft. Eerst moet je wachten op de studiegids, die half juli schijnt uit te komen. Tel hier echter maar een maandje bij op. Vervolgens staat in de studiegids precies welke boeken/syllabi je nodig heb. Bovendien wordt het meestal ook doorgenomen op het eerste hoorcollege.
De boeken en syllabi vallen relatief mee in prijs. Komt in het eerste jaar neer op een paar honderd euro. Zeg 500-600 euro. Eventuele uittreksels kun je vervolgens nog kopen bij de faculteitsvereniging QBD, maar daar doe ik zelf niet aan dus weet ik de prijs daarvan niet precies.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.