Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2004, 18:14
Ellen87
Ellen87 is offline
Hoi,

Weet iemand misschien nog een onderwerp voor een profielwerkstuk voor scheikunde?
ik kan namelijk zelf geen onderwerp vinden en wil wel graag werkstuk voor scheikunde maken.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2004, 18:25
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
dit hoort hier niet

Ik heb mijn profielwerkstuk voor scheikunde gedaan over waterstof, en dan met name gericht op auto's. Valt veel over uit te zoeken, en als je het zou moeten presenteren dan kan je er ook een hele leuke presentatie van maken *denkt aan waterstof in combinatie met een lucifer *. Veel proefjes bij te doen ook.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 19:14
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Exacte vakken?

Ontoppic: ik heb geen verstand van scheikunde en weet ook geen onderwerp voor een profielwerkstuk.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 19:45
Verwijderd
ik heb mijn profielwerkstuk over zeep gedaan met als hoofdvraag kunnen we zonder zeep? biologie was dan wel mijn hoofdvak maar de eigenschappen en werking van zeep vallen onder scheikunde. ik heb ook nog zelf zeep gemaakt

dus misschien is dit een idee

misschien ook handig als je erbij zet wat je tweede vak voor je pws is
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 20:02
swie
swie is offline
wijn maken, chemie in voeding, waterzuivering...

Je kan ook moderne scheidingsmethodes en zo bespreken
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 20:23
Verwijderd
Citaat:
ikke-eva schreef op 14-07-2004 @ 20:45 :
ik heb mijn profielwerkstuk over zeep gedaan met als hoofdvraag kunnen we zonder zeep? biologie was dan wel mijn hoofdvak maar de eigenschappen en werking van zeep vallen onder scheikunde. ik heb ook nog zelf zeep gemaakt

dus misschien is dit een idee

misschien ook handig als je erbij zet wat je tweede vak voor je pws is
ik wil 't ook waarschijnlijk over zeep doen
of idd iets met water of voeding (als je 't voor sk wilt doen).

zoek bij google eens op profielwerkstuk. Dan kom je wel ergens op een website van een universiteit met allemaal mogelijke onderwerpen!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 22:28
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
S&S --> Exacte vakken
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 23:07
Verwijderd
Over het evenwicht van hypochloriet met iets waarvan ik de naam niet meer weet in zwembadwater. En dan kijken welke van die 2 stoffen uit dat evenwicht nou eigenlijk de (beste) desinfecterende werking had. Daarvoor moesten we een aantal buffers maken, met verschillende pH, want dan veranderde het evenwicht en had je dus van 1 van beide stoffen meer.
Die buffers gingen we uittesten op petrischaaltjes met voedingsbodem en na een week ofzo tellen hoeveel bacterie-kolonies erop zaten. En zodoende de conclusie trekken. Was wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 09:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons op school was een veel gekozen onderwerp voor scheikunde het bepalen van het vitamine C gehalte uit sinaasappelsap (vers, uit pak, enz.). Misschien is dat wat? Verder leek het mij leuk om verschillende soorten pijnstillers te maken (dan kan je sk eventueel combineren met biologie).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 09:55
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Is het niet vakantie?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 13:33
Ellen87
Ellen87 is offline
bedankt voor de reacties

er is geen tweede vak voor het profielwerkstuk zo ver ik weet hoeft bij ons op school maar 1 vak te worden gekozen

en ja ik weet dat het vakantie is maar ik moet toch een keer een onderwerp zoeken
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 01:02
Verwijderd
Citaat:
citroen schreef op 14-07-2004 @ 21:23 :
ik wil 't ook waarschijnlijk over zeep doen
of idd iets met water of voeding (als je 't voor sk wilt doen).

zoek bij google eens op profielwerkstuk. Dan kom je wel ergens op een website van een universiteit met allemaal mogelijke onderwerpen!
als je mijn pws wil "lenen" pm je maar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [??] Profielwerkstuk
Verwijderd
25 23-06-2011 21:40
Huiswerkvragen: Exacte vakken [??] Profielwerkstuk Scheikunde of Natuurkunde (NT profiel)
Verwijderd
5 19-06-2011 20:29
Huiswerkvragen: Exacte vakken gezocht: idee voor profielwerkstuk scheikunde (VWO)
Janey
15 08-06-2003 23:01
Huiswerkvragen: Exacte vakken Vraag voor profielwerkstuk. Scheikunde + Natuurkunde
Joris
7 21-11-2002 19:16
Huiswerkvragen: Exacte vakken Profielwerkstuk Scheikunde
1 16-11-2001 09:13
Huiswerkvragen: Exacte vakken profielwerkstuk scheikunde
Verwijderd
5 11-06-2001 20:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.