Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2002, 18:13
mitsj
mitsj is offline
ik heb ff een vraag aan mensen die geloven in een hogere macht :
Als de mens uit 'dode' materie , cellen kunnen creeren en zo doende dus leven hebben gemaakt , geloven jullie dan dat er geen hogere macht is zoals god/allah of waar je ook in mag geloven ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2002, 18:17
Butterfly7
Butterfly7 is offline
Ik vind t wel een goeie eigenlijk... toch blijf ik in die hogere macht geloven. Er is iets 'hogers' die dit, de wetenschap, mogelijk maakt.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 18:20
Kore
Avatar van Kore
Kore is offline
maar wie heeft dan voor de mens het leven gecreeerd lieve schat?
toeval?

dan zeg ik dat toeval god is, want zolang ik geen defenitie van god heb, kan god alles zijn.

ik geloof in god, maar ik weet bij god niet welke vorm hij/zij/het heeft.
misschien is hij wel de merdere som van alle mensen.
__________________
benader de liefde net als koken, met dezelfde onvoorzichtige overgave
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 18:32
John-17
John-17 is offline
ik geloof absoluut niet in een God zoals 'Hij' vaak voor wordt gesteld al vanaf het jaar 0...ik ben dan ook van mening dat het Christelijke geloof opzichzelf staand volledig fout is. Wel geloof ik dat het misschien mogelijk is dat er grote ophopingen energie bestaan *ergens*, die echter geen cognitieve, nadenkende of besturende krachten hebben zoals dat vaak wel bij God gedacht wordt...er zijn natuurlijk veel onverklaarbare dingen, maar dan denk ik eerder aan de kracht van veel dimensies etc.
Het wordt wel duidelijk dat ik dus niet geloof in een echte hogere macht, enkel in hogere, voor ons onzichtbare dimensies, maar het viel me op in je vraag dat je zei 'waar je ook in mag geloven'. Ik vind dat het iemand tegenwoordig vrij moet staan om te geloven wat hij of zij wil. Afgezien van het feit dat er van het Christendom naar mijn mening 1 grote rotzooi en oorlog is gekomen en zal komen, net als van de Islam, denk ik niet dat je mensen mag verbieden om ergens in te geloven, ook niet op grond van hun geloof in andere, soms tegenstrijdige theorieen. Zo kan iemand ook bijvoorbeeld bepaalde punten uit meerdere geloven aanhangen en deze voor zichzelf verbinden.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 10:10
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Ik vind t wel een goeie eigenlijk... toch blijf ik in die hogere macht geloven. Er is iets 'hogers' die dit, de wetenschap, mogelijk maakt.
Waarom moet er achter iets nog iets zitten ?
Jij spreekt ongeloof uit en je haalt er daarom maar een verklarende factor bij omdat je het niet kan begrijpen op de moeilijke manier.

ik zou hier trouwens
graag meer antwoorden op willen hebben van gelovigen want als de mens dit lukt over enkele decennia is het al helemaal onzinnig om te denken dat er een god is , want we hebben dan zelf aangetoont hoe je van dode materie levende wezens kan maken en dat er alleen maar tijd voor nodig is.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 10:20
~Miracle~
Avatar van ~Miracle~
~Miracle~ is offline
Ik geloof niet dat de mens een cel kan creeëren uit dode materie, God is niet zomaar iemand die over een Lego-doos beschikt, God heeft de mens ook een ziel gegeven. Levende cellen creeëren is in wetenschappelijke zin mogelijk, maar niet op de manier zoals God heeft geschapen.
Iemand die een mens 'maakt' zou ik niet meteen een God vinden, in God geloven is ook liefde.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 10:32
danieldk
danieldk is offline
Citaat:
mitsj schreef:

Als de mens uit 'dode' materie , cellen kunnen creeren en zo doende dus leven hebben gemaakt , ?
Wat is nou leven, het is een concept die we toekennen aan een bepaalde ordening van materie. Onder bepaalde omstandigheden wordt losse materie ook geordend zodat het binnen de term 'leven' valt, totdat alles weer uiteenvalt. Er is alleen ontstaan en vergaan, van steeds weer verschillende verschijningsvormen, leven wordt niet gecreerd, het wordt door mensen toegekend aan bepaalde verschijningvormen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wow effect creëren
Verwijderd
3 17-08-2011 17:00
Verhalen & Gedichten Nieuw Genisis - Adam
Zooibanaan
17 04-08-2006 13:33
Levensbeschouwing & Filosofie Nietzsche
hans01
29 19-01-2006 16:33
Levensbeschouwing & Filosofie Hoe almachtig is God eigenlijk?
Isa
66 17-01-2003 15:37
De Kantine [POLLS] Forum Cluedo...
DaaF
11 07-08-2002 10:25
Levensbeschouwing & Filosofie Is het ethisch verantwoord een slavenras te creeren (klonen) dat van zijn werk houd?
Isa
21 21-07-2002 09:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.