Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2001, 23:14
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
wanneer is een leven nu gelukt of mislukt,
heeft iemand hier een gedachten gang over ?
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2001, 23:36
Me and You
Me and You is offline
Je kan pas zeggen dat je leven gelukt is als je gestorven bent.

Zelfs in de laatste seconde kan het leven nog mislukken .
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 23:43
danieldk
danieldk is offline
Gelukt of mislukt zijn menselijke begrippen, iets wat onze eigen ego of die van de groep bevorderd. In de werkelijkheid bestaan gelukt of mislukt niet.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 11:10
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
Youp van 't Hek
Het leven is mijnsinziens niet iets wat kan lukken of mislukken. Je kan hooguit jezelf teleurstellen wanneer je niet aan de door jezelf gestelde eisen en verwachtingen kan voldoen.
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 11:27
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
mcsun schreef:
Youp van 't Hek
Het leven is mijnsinziens niet iets wat kan lukken of mislukken. Je kan hooguit jezelf teleurstellen wanneer je niet aan de door jezelf gestelde eisen en verwachtingen kan voldoen.
daar had ik het ook van
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 14:00
Regalk
Regalk is offline
Citaat:
ratsja schreef:
wanneer is een leven nu gelukt of mislukt,
heeft iemand hier een gedachten gang over ?

Als je zelf zou terugkijken in je eigen leven en je bent tevreden, dan is ie gelukt
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 14:06
inkiewinkie
inkiewinkie is offline
als je je gelukkig voelt is het dus gelukt he
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 20:29
~ Iris ~
~ Iris ~ is offline
ik denk niet dat je kunt meten of je leven gelukt is of ni, da's iets da je moet aanvoelen!
__________________
help! ______\o/______/\______
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 22:33
Undeclinable
Avatar van Undeclinable
Undeclinable is offline
Hmm

Als je aan het eind van je leven tevreden terug kunt kijken is je leven denk ik gelukt

__________________
Western civilization? That would be a good idea! | Don't confuse the major opinion with the truth..
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 14:52
Mimmy
Mimmy is offline
Citaat:
Undeclinable schreef:
Hmm

Als je aan het eind van je leven tevreden terug kunt kijken is je leven denk ik gelukt

mee eens
__________________
Shit happens..
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 20:55
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Undeclinable schreef:
Hmm

Als je aan het eind van je leven tevreden terug kunt kijken is je leven denk ik gelukt


Wat ik me nou afvraag is of je nou tevreden bent als je terug kijkt op je leven. Er is nog altijd iets dat je altijd had willen doen. Net dat ene dat je nooit hebt kunnen doen. Ik niet dat je ooit echt tevreden kan zijn.
In die stelling zou je leven gelukt zijn als je niet dood zou gaan.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 16:53
Verwijderd
Het maakt niet uit wat je doet met je leven, zolang je tegen het eind maar een goed verhaal hebt, ongeacht of dat nou echt gebeurd is of verzonnen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 17:01
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Gaat iedereen weer relatief lopen doen? Tevreden is als je het bent. Er zal altijd nog iets zijn wat je had willen doen, dat heeft geen betrekking op tevredenheid.

Maar daarin tegen kan ik ook zeggen dat je leven nooit mislukt is, je had het altijd nog mislukter kunnen maken.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 17:10
timonx
timonx is offline
Je wil een begip aan de term leven hangen dat is iets wat niet zomaar kan het leven is iets dat gaat met vallen en opstaan soms lukken dingen wel en soms ook niet. Je leven kan niet lukken maar ook niet mislukken want wanneer is imemrs iets gelukt of mislukt. De ene persoon steld daar andere eisen aan dan de andere persoon.
__________________
Het enige waarvoor ik leef is mijn werk. Voor de rest heb ik niets
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 17:18
Dirty Harry Potter
Dirty Harry Potter is offline
Dit is de wetenschappelijke definitie: Biologie:

Als je levenscyclus kompleet is. Dus als je kinderen hebt gekregen.

Alleen een punt is dat de kinderen ook een kans moeten krijgen om in het leven te staan. Dus daar komt de opvoeding bij. Als het kind het huis uit is zou je dus kunnen zeggen dat de levenscyclus kompleet is.... Maarja, je blijft altijd een liefhebbende ouder.... Tot je dood...

En een mens geeft hetliefst een eigen invulling aan succesvol leven maar dat is gerefereerd aan andere mensen, niet aan evolutie en leven.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 17:23
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
En als je ontvruchtbaar bent vind de natuur je mislukt? De natuur kent ook geen 'gelukt' of 'mislukt'.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 18:43
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
legatus schreef:
Gaat iedereen weer relatief lopen doen? Tevreden is als je het bent. Er zal altijd nog iets zijn wat je had willen doen, dat heeft geen betrekking op tevredenheid.

Maar daarin tegen kan ik ook zeggen dat je leven nooit mislukt is, je had het altijd nog mislukter kunnen maken.
Natuurlijk gaan we relatief doen, want het kan in dit geval niet echt anders. Of je je eigen leven gelukt of mislukt vindt is toch relatief of nie?

En de wetenschappelijke verklaring van een gelukt leven lijkt me ietwat ongepast in deze context. Op dit moment moet ik er niet aan denken om kinderen te krijgen en ik denk ook niet in de (nabije) toekomst.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie opgekropt..
summer2002
12 08-07-2007 09:55
Psychologie Heb je er weleens aan gedacht om zelfmoord te plegen?
rijk_v
252 15-05-2004 22:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap formatie mislukt
hippie jesse
2 10-04-2003 23:51
Psychologie Heeft Iemand hier weleens iemand verloren op een on-natuurlijke dood?
ShOrTy-
34 09-04-2002 12:59
Psychologie en nu?
thug life
5 04-03-2002 15:10
Psychologie Pesten en verder gaan...
Inferno
21 28-02-2002 09:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31.