Oud 26-08-2014, 09:52
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
En vooral:
- blijven posten. Een forum wordt gemaakt door de leden, deze zijn oneindig meer belangrijk voor de continuïteit dan welke forumbaas dan ook
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2014, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Opsomming
Ik mag hopen dat dit toch ook ooit al bedacht is door mensen 'binnen het team'.

Gooi Admin weg, schaf bijna alle forumbazen af, hou een aantal actieve, betrokken leden die slotjes kunnen gooien en topics kunnen verplaatsen en schuif alle beleidsbeslissingen die echt noodzakelijk zijn door naar een heel beperkt aantal personen die er tijd voor hebben en mee bezig willen zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2014, 13:19
Verwijderd
Ik heb niet de indruk dat slotjes gooien en topics verplaatsen nu echt veel invloed heeft op de toekomst van dit forum.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2014, 13:22
Verwijderd
Ik heb niet de indruk dat er überhaupt nog iets is dat veel invloed kan hebben. Maar ze lijken wel te springen om 'ideeën' en de 'bureaucratie' (b)lijkt nog steeds een struikelblok, dus ik dacht er eens een lampje in te gooien.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2014, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Ik heb niet de indruk dat er überhaupt nog iets is dat veel invloed kan hebben.
Daar heb je natuurlijk ook wel gewoon gelijk in
Met citaat reageren
Oud 28-08-2014, 13:30
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Slotjes etc. heeft alleen invloed op het schoonhouden van het forum, dat kan bijna iedere imbeciel doen.

Het gaat juist aan sturing geven aan de richting van (sub)fora, het aantrekkelijk houden van het deel waarop jij forumbaas bent, initiatieven tonen, actief zijn en betrokkenheid uitstralen. Dat beleidsbeslissingen achter 'gesloten deuren' genomen worden kan ik prima mee leven zo lang de communicatie naar de leden maar helder is, niet te lang op zich laat wachten en er geen onwaarheden verteld worden.


Even een update vanuit de werkgroep zelf:
Inmiddels zijn de resultaten van beide onderzoekjes binnen en zijn we toe aan de volgende stappen. Ik hoop dat dit niet lang op zich laat wachten allemaal en dat er snel meer duidelijkheid komt. Voor mij is het ook niet duidelijk waar ze vanuit het HQ precies naartoe willen. Wel wordt mij duidelijk dat er moeite in wordt gestoken om iets goeds neer te zetten en dat is het eerste winstpunt wat mij betreft.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2014, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Slotjes etc. heeft alleen invloed op het schoonhouden van het forum, dat kan bijna iedere imbeciel doen.
Dat is dan ook precies wat ik bedoel.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2014, 19:45
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dat is dan ook precies wat ik bedoel.
Je bedoelt dus dat te veel forumbazen imbeciel zijn?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2014, 19:52
Verwijderd
Te veel? Niet per se.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2014, 00:14
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Dus eh is er al iets bezig?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 02-09-2014, 18:49
Verwijderd
En al nieuws?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2014, 20:47
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
We zijn bezig met het analyseren van de enquêtes. Dat doen we allemaal om beurten en Roos haalt er dan de belangrijkste punten uit, zodat we een soort van leidraad krijgen om het forum bijvoorbeeld opnieuw in te richten.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 03-09-2014, 00:19
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Jullie analyseren persoonlijk de enquêtes? Ik had gehoopt op iets professioneler ofzo, maar hopelijk is dit ook goed.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 03-09-2014, 15:49
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik hoor dat N&A een FB nodig heeft, bij deze meld ik me aan!
Nee joh daar is iedereen al wekenlang heel lief tegen elkaar, precies wat de bedoeling was
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2014, 15:37
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Nee joh daar is iedereen al wekenlang heel lief tegen elkaar, precies wat de bedoeling was
Ik heb daar nog steeds de laatste post
Met citaat reageren
Oud 10-09-2014, 09:34
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
EN?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 10-09-2014, 09:59
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Roos is op vakantie, ik heb een paar analyses voorbij zien komen, maar verwacht er nog een aantal eigenlijk.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2014, 22:18
Verwijderd
Aha. En daarna gaan jullie elkaar nog analyseren en evalueren?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2014, 12:41
df
Avatar van df
df is offline
Is een +/- aka kudo knop inbouwen niet een idee? Of überhaupt een like knop?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2014, 15:34
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Dit is al een paar keer naar voren gekomen de afgelopen jaren in verschillende overlegrondes en het systeem is niet hufterproof.

Te makkelijk om mensen met belachelijke posts nog belachelijker te maken, iemand die niet zo goed ligt alleen maar minnetjes te geven, plusjes geven op kutadviezen etc. Heb ooit een voorstel gedaan om dit alleen op de huiswerkfora te doen, maar daar werd ook niet happig op gereageerd.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2014, 18:09
hitz0r
Avatar van hitz0r
hitz0r is offline
Citaat:
Dit is al een paar keer naar voren gekomen de afgelopen jaren in verschillende overlegrondes en het systeem is niet hufterproof.

Te makkelijk om mensen met belachelijke posts nog belachelijker te maken, iemand die niet zo goed ligt alleen maar minnetjes te geven, plusjes geven op kutadviezen etc. Heb ooit een voorstel gedaan om dit alleen op de huiswerkfora te doen, maar daar werd ook niet happig op gereageerd.
En alleen op onzin?
__________________
I sneak into your house, I leave before dawn. Your daughters will be pregnant and your cookies will be gone.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2014, 18:22
df
Avatar van df
df is offline
Het leven is ook niet hufterproof wolter. Iemand die niet geaccepteerd wordt kan toch ook alleen maar kutreacties/'s krijgen? Ik vind t een vrij slechte argumentatie.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2014, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Roos is op vakantie, ik heb een paar analyses voorbij zien komen, maar verwacht er nog een aantal eigenlijk.
Waren jullie deze keer wel op de hoogte?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2014, 19:44
Verwijderd
Daarmee bedoel ik forumbazen en/of werkgroep. Natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2014, 19:55
df
Avatar van df
df is offline
Als ik hier niet kom, denk ik er niet aan (gelukkig, extra mooooooi, fijnnnnn), nu ben ik hier en ALLES komt ook terug boven. Joh. Gek.



Snel uitloggen!
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2014, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Als ik hier niet kom, denk ik er niet aan (gelukkig, extra mooooooi, fijnnnnn), nu ben ik hier en ALLES komt ook terug boven. Joh. Gek.



Snel uitloggen!
Hebben ze jou al gevraagd voor samenvattingen? (boeken/films/watdegekkanbedenken?)

Het is dat de waanbeeldige afleiding super van pas kwam net bij het superlijke klotenieuws vandaag. Altijd handig dan zo'n forum
Met citaat reageren
Oud 15-09-2014, 20:51
Verwijderd
Als je er aan denkt dan, daar kan ik ook weer mensen voor danken
Met citaat reageren
Oud 15-09-2014, 21:04
df
Avatar van df
df is offline
Ik snap echt in het geheel niet wat je probeert te zeggen. Maar eh werkgroep naamzoek, reactie op mijn reactie op wolterb pls?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2014, 21:06
Verwijderd
Dat je een goeie samenvatting had 'uit het oog uit het hart'. Niet zo handig als je iets levend zou willen houden natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 15-09-2014, 21:07
Verwijderd
En ik vraag me ook nog af of iemand op de hoogte was, hoor, ter info.

Eerder gericht aan Roos en Jon en/of HQ dan aan fb's/werkgroep.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2014, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Dit is al een paar keer naar voren gekomen de afgelopen jaren in verschillende overlegrondes en het systeem is niet hufterproof.

Te makkelijk om mensen met belachelijke posts nog belachelijker te maken, iemand die niet zo goed ligt alleen maar minnetjes te geven, plusjes geven op kutadviezen etc. Heb ooit een voorstel gedaan om dit alleen op de huiswerkfora te doen, maar daar werd ook niet happig op gereageerd.
Logisch. Dat soort systemen zijn ontwikkeld voor de frontpage reacties en natuurlijk niet voor het forum. Weg ermee.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2014, 21:15
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Logisch. Dat soort systemen zijn ontwikkeld voor de frontpage reacties en natuurlijk niet voor het forum. Weg ermee.
Maakt een/dit forum wel direct herkenbaarder voor de hyves/Facebook generatie.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2014, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Maakt een/dit forum wel direct herkenbaarder voor de hyves/Facebook generatie.
Misschien. Maar wat dan echt helpt is om het forum deels te integreren met de website en een facebook vbulletin app ( bestaan al 2 jaar ). Ze moeten wat meer interactie gaan creëren zodat je vanaf meerdere platformen dit forum kan benaderen.

- Facebook app ( zodat je via facebook kan forummen. )
- vbulletin mobile app

+/- Een investering van 200 dollar.

- Eventueel het huidige werkgroepje vervangen met mensen die ook daadwerkelijk een forum/website hebben gerund en weten waar ze over praten.

Laatst gewijzigd op 15-09-2014 om 23:37.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2014, 22:45
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
En ik vraag me ook nog af of iemand op de hoogte was, hoor, ter info.

Eerder gericht aan Roos en Jon en/of HQ dan aan fb's/werkgroep.
Dat ze op vakantie was heeft ze laten weten ja. Wat ons tijd gaf om naar de resultaten te kijken.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2014, 01:21
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Michael wat bedoel je met via facebook forumen? Inloggen met een facebookaccount of iets anders?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 16-09-2014, 11:36
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 29-09-2014, 14:15
Verwijderd
Wie is er op dit moment op vakantie?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2014, 16:10
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 01-10-2014, 17:30
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Beste Ertur,

Wil je anders nog een paar verhalen over Belgische chauffeurs vertellen?

Groetjes Macrador
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 01-10-2014, 18:28
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
5 weken verder sinds mijn laatste post hier, geen verandering, geen nieuws. Maar goed, op deze manier is het natuurlijk wel een zichzelf oplossend probleem.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 01-10-2014, 19:15
df
Avatar van df
df is offline
Hee dark phoenix wanneer was jouw laatste bijdrage aan dit forum?? En dan bedoel ik niet een epistel van 6 alinea's over een fb ofzoiets oninteressants.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2014, 19:19
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
We zijn lekker bezig, dank voor de support! Als er iets te melden is melden we het.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2014, 20:18
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 01-10-2014, 20:44
Hazel
Hazel is offline
Waar zijn jullie dan mee bezig?
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
Met citaat reageren
Oud 02-10-2014, 09:03
Verwijderd
Citaat:
We zijn lekker bezig, dank voor de support! Als er iets te melden is melden we het.
Ah ja, bravo, lekker cynische opmerkingen maken naar de paar leden die nog de moeite nemen hier op beleidszaken te posten

forum gaat niet meer werken, dat weet jij en dat weet ik, gewoon lekker laten doodbloeden, lost zich vanzelf op. Dat is ook duidelijk je strategie. Snap dat je dat niet openlijk gaat toegeven, zou ook zo suf staan.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2014, 10:10
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
We proberen het forum weer interessant te maken voor scholieren. Hier zitten vooral doemdenkers. Krijg ik niet zoveel energie van. Wat niet wil zeggen dat er geen goede ideeën geopperd worden, die neem ik ter harte.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2014, 11:10
Verwijderd
Hier zitten alleen maar doemdenkers? Wel nee. Ik denk dat iedereen je het beste gunt. Ik krijg juist eerder het idee dat jullie meer een onervaren tweedekamer clubje vormen die onnodig over alle onderwerpen moeten discussiëren en over over over analyseren waardoor er al maanden/jaren geen reet meer gebeurt.

Je loopt al een paar jaar achter juist door die besluiteloosheid. En inmiddels is dit forum afhankelijk van een grote vaste club terugkerende 18+ leden en niet de scholier waarop dit forum op moet draaien. Je bent in principe al op een aantal verdwaalde scholieren na, volledig afhankelijk van die 18+ groep.

Ik heb je zelf ooit al een aantal voorstellen gedaan, maar dat word met de zelfde snelheid behandeld als dit onderwerp.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2014, 11:50
Verwijderd
Citaat:
We proberen het forum weer interessant te maken voor scholieren. Hier zitten vooral doemdenkers. Krijg ik niet zoveel energie van. Wat niet wil zeggen dat er geen goede ideeën geopperd worden, die neem ik ter harte.
Ik ben geen doemdenker, ik heb juist graag dat het forum onderuit gaat, want uit mezelf kan ik toch niet weggaan. Het is dus vanuit mijn standpunt geen doemdenken. Maar ik herken heel goed dat je weinig energie haalt uit negatieve opmerkingen en dat het dus weinig zin heeft daar veel aandacht aan te geven. Ik wil wel nog eens meegeven dat dat doemdenken komt omdat deze discussie over de toekomst van het forum al in 2012 hier op beleidszaken gevoerd werd en dat er sindsdien niets wezenlijks gewijzigd is. Het vertrouwen dat er nu wel spoedig iets zal komen, is er gewoon niet.

En ik snap je punt in die zin wel dat het jou, gechargeerd gezegd, aan je reet zal roesten* wat een stelletje twintigers en dertigers vindt over de toekomst van het forum van scholieren.com. Als er nog een forum in het toekomstplaatje van deze website past, dan één die aansluit op scholieren (dus leeftijd 10 tot 18), want dat is je doelgroep. Dus als ik zeg doodbloeden, bedoel ik het forum zoals dat nu door de huidige volwassen gebruikersgroep gebruikt wordt. Dat je iets zoekt waar de huidige generatie scholieren aansluiting op vindt geloof ik meteen en vind ik logisch en goed. Ik vraag me alleen af of iedereen dit even goed doorheeft hier.

* Ik denk overigens oprecht dat je uit nostalgische overwegingen etc. zelf ook graag de huidige generatie forumers het liefst zou behouden/faciliteren, maar het zal niet je main focus zijn (en terecht) en het zal zo goed als onmogelijk zijn dit te bewerkstelligen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2014, 11:57
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Citaat:
Hier zitten alleen maar doemdenkers? Wel nee. Ik denk dat iedereen je het beste gunt. Ik krijg juist eerder het idee dat jullie meer een onervaren tweedekamer clubje vormen die onnodig over alle onderwerpen moeten discussiëren en over over over analyseren waardoor er al maanden/jaren geen reet meer gebeurt.
We hebben het geprobeerd met bijeenkomsten waar ieder zijn zegje kon doen. Werkt niet. We kiezen juist voor deze (voor ons nieuwe) vorm om het klein (of met een modewoord lean) te houden en daardoor de vaart er in te houden. Dat beeld wat je hebt klopt niet.

Citaat:
Je loopt al een paar jaar achter juist door die besluiteloosheid. En inmiddels is dit forum afhankelijk van een grote vaste club terugkerende 18+ leden en niet de scholier waarop dit forum op moet draaien. Je bent in principe al op een aantal verdwaalde scholieren na, volledig afhankelijk van die 18+ groep.
Je baseert je op verkeerde aannames. We hebben het getoetst en die scholieren zijn er. Zelfs in grotere getale dan de 18+'ers (zich beseffen). Ze laten zich alleen niet zien, of zitten hier met een ander doel. Aan ons om van die lezers gebruikers te maken. Dat is iets waar we actieplannen voor kunnen maken, mensen op kunnen aanspreken, iets wat we kunnen doen.

Citaat:
Ik heb je zelf ooit al een aantal voorstellen gedaan, maar dat word met de zelfde snelheid behandeld als dit onderwerp.
Ideeën zat hoor, dat is het probleem niet. En ik gun je je frustraties, maar daar ga ik niet harder van werken.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2014, 12:24
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Oh jullie gaan er vanuit dat het forum gered gaat worden als de forumbazen geforceerd meer gaan posten?
Citaat:
Aan ongemotiveerde forumbazen hebben we in ieder geval niets

Jon heeft het vaak afkeurend over doemdenkers onder de leden hier, maar hij mag eerst wel eens in zijn eigen team kijken, Jezus
Citaat:
Mensen zien als je een heel klein beetje je best doet niet dat je geforceerd post. Maar goed, het gaat niet alleen om Onzin. Beetje aanjagen op bijv. Verhalen en gedichten lijkt me helemaal niet onverstandig.
Citaat:
ik ben er wel, maar post niet.
Motivatie in het team lijkt me wel een goed punt ook voor de werkgroep!

Laatst gewijzigd op 14-11-2014 om 12:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55.