Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2001, 16:37
secretgirl
secretgirl is offline
in de 1e, 2e en 3e deed ik echt nix aan school, de leraren bemoeiden zich ook nergens mee want ik haalde hoge cijfers.
nu MOET ik werken omdat de docenten dat van je verwachten en omdat je anders niet overgaat. ik heb tot nu toe nog nix aan school gedaan behalve dan po's en ho's inleveren en tot dusver gaat het goed maar mijn mentrix maakt zich zorgen. ik kan absoluut niet plannen. heeft iemand een tip want ik ken er genoeg die zijn blijven zitten en dat wil ik niet!
__________________
Martijn, I love you!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2001, 16:41
wicce15
wicce15 is offline
ik zit op een montessory school, en de 1e 3 jaren waren veeel meer zelfstandiger dan nu, nu gaat naar mijn mening veel meer klassikaal, althans, op mijn school..
maar goed, the key to succes :

-plan alles zodra je je werk hebt opgekregen. heb je geen goede agenda met weinig ruimte? neem dan een schrift, en zet er je uren in etc. je toetsen zijn neem ik aan klassikaal, dus die krijg je op, no problem, en et werk deel je in zodat je per keer niet veel hoeft te doen. wel meteen beginnen, anders zit je met stapels werk in 1 weekje en das niet handig. dus als je je werk bekijkt en inschat hoeveel en hoelang etc, kan je het per dag en per week indelen. het ias handig om je toetsdata al vroeg te weten zodat je het op elkaar af kan stemmen..

ik weet et, dit klinkt gaar, maar het hielp mij, ik kon in de 1e ook niet plannen, maar dat heb ik geleerd met extra hulp, et gaat allemaal om vooruit denken....
Met citaat reageren
Oud 17-10-2001, 16:43
secretgirl
secretgirl is offline
ik kan plannen wat ik wil maar ik hou me er gewoon niet aan. dan komt er ineens een vriend of vriendin op bezoek en dan klopt mijn hle eplanning niet meer. er komt altijd wel wat tussen bij mij.
__________________
Martijn, I love you!!!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2001, 16:49
wicce15
wicce15 is offline
Citaat:
secretgirl schreef:
ik kan plannen wat ik wil maar ik hou me er gewoon niet aan. dan komt er ineens een vriend of vriendin op bezoek en dan klopt mijn hle eplanning niet meer. er komt altijd wel wat tussen bij mij.

geen zelfdiscipline dus.... das 1 groot klote probleem...
tja, dan moet je toch je ouders er bij halen, et klinkt kut, en dat is het ook, maar als je et goed wil doen op school...
je kan jezelf ook dingen beloven.. als ik dit doe, dan mag ik dit doen, dat soort dingen, of als ik dit niet heb gedaan, dan mag ik vanavond dat en dat niet doen.. ook al werkt dat minder... je moet jezelf echt aanpakken... en serieus blijven, en als je het eenmaal hebt gedaan ben je helemaal trots op jezelf, en das heel fijn!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 16:41
extreem
extreem is offline
kijk secret girl, plannen doe je door voor jezelf een schema te maken
je moet gewoon doen wanneer je er tijd voor hebt, maar niet te laat natuurlijk.
zelf kan ik ook helemaal niet plannen.

[Dit bericht is aangepast door extreem (07-11-2001).]
Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 16:47
brown_eyezzz
brown_eyezzz is offline
Hey secret girl!! Bekend probleem!! Ik denk ddat iedereen er last van heeft...van dat plannen...ik kan namelijk voor geen reet plannen! ik heb het geprobeerd door een schema te maken..maar er komt altijd wat tussen!!
anywayzz....ik weet geen oplossing. Maar ik vind de Tweede Fase eigenlijk best relax....ik doe alluz gewoon my way ik kan chille wanneer ik wil en leren wanneer ik wil, wij hebben geen studiewijzers, je moet gewoon binnen een bepaald periode zoveel hoofdstukken af ( of PO's)...ik vind het eigenlijk wel chill.....
Veel suc6 met je school!
__________________
life is short........so enjoy it......
Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 16:31
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
secretgirl schreef:
in de 1e, 2e en 3e deed ik echt nix aan school, de leraren bemoeiden zich ook nergens mee want ik haalde hoge cijfers.
nu MOET ik werken omdat de docenten dat van je verwachten en omdat je anders niet overgaat. ik heb tot nu toe nog nix aan school gedaan behalve dan po's en ho's inleveren en tot dusver gaat het goed maar mijn mentrix maakt zich zorgen. ik kan absoluut niet plannen. heeft iemand een tip want ik ken er genoeg die zijn blijven zitten en dat wil ik niet!

Dat heb ik ook gehad en ik heb 4 havo dus niet gehaald...
Ik snap je probleem de verleiding is nogal groot om op de oude voet verder te gaan.
Wij hebben die jaar KWT uren (keuzewerktijd) dan moet je jezelf 5 keer per week in laten schrijven in een studieruimte, waar je je kop moet houden anders gaan je herkansingen er aan, maar ja dat helpt wel. HEb je dat op school? Maar goed zoniet, je zal jezelf er aan moeten zetten, een jaar is zooo om, en nog een keer een klas overdoen is niet echt aan te raden. Veel succes
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 16:47
secretgirl
secretgirl is offline
Citaat:
rodina schreef:
Dat heb ik ook gehad en ik heb 4 havo dus niet gehaald...
Ik snap je probleem de verleiding is nogal groot om op de oude voet verder te gaan.
Wij hebben die jaar KWT uren (keuzewerktijd) dan moet je jezelf 5 keer per week in laten schrijven in een studieruimte, waar je je kop moet houden anders gaan je herkansingen er aan, maar ja dat helpt wel. HEb je dat op school? Maar goed zoniet, je zal jezelf er aan moeten zetten, een jaar is zooo om, en nog een keer een klas overdoen is niet echt aan te raden. Veel succes


wij hebben ook kwt-uren op school maar daar wordt nog meer gekletst dan in gewone uren dus daar heb je echt niks aan. ik heb nu iemand gevonden uit mijn klas die ECHT serieus kan werken en ik ga met haar alle tussenuren huiswerk maken in de mediatheek, waar WEL iedereen stil is omdat ze je er anders uitzetten. dat meisje met wie ik dus ga samenwerken krijgt altijd alles af en heeft thuis weinig te doen dus ik denk dat dit wel de oplossing is.
want thuis kan ik gewoon niet aan planningen houden.


__________________
Martijn, I love you!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Is Geschiedenis moeilijk in de 2e fase?
ADO070
11 22-03-2012 17:54
Algemene schoolzaken het grote VAVO-topic
Toet0r
500 20-04-2009 12:16
Algemene schoolzaken ik ervaar het studiehuis juist als beter en goede uitvinding, zijn er meer??
redroosje
45 06-05-2003 10:28
Algemene schoolzaken [Stelling] Loting voor studies moet afgeschaft worden
Trebbor
32 18-03-2003 09:42
Algemene schoolzaken Waarom problemen met de Tweede Fase?!?!?
Miss-E
32 03-02-2003 21:57
Algemene schoolzaken Wat is een profielwerkstuk?
Verwijderd
7 16-05-2002 07:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.