Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2003, 10:55
Conner
Avatar van Conner
Conner is offline
3 valt nog mee..maar hoezo zou iemand meer dan 3 kinderen nemen. Dan ben in je mijn ogen gewoon een konijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2003, 12:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Conner schreef op 04-06-2003 @ 11:55:
3 valt nog mee..maar hoezo zou iemand meer dan 3 kinderen nemen. Dan ben in je mijn ogen gewoon een konijn.
En wat als je een twee tweelingen krijgt? Of 1 kind en daarna een drieling?
Of een tweeling en daarna een drieling?

Of wat als t puur een ongelukje betreft? Zoals wel es voorkomt (man is gesterilisseerd, denkt onvruchtbaar te zijn.... NOT!)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 13:06
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 02-06-2003 @ 17:03:
Ik ben ook voor veel kinderen, en met name blanke kinderen. Zoals het nu gaat in de wereld heb je straks alleen nog maar negers en aziaten over en natuurlijk moslims. De echte ariër zal verdwijnen en dat moet natuurlijk worden tegengegaan.
Als je een beetje opgelet had op school, had je geweten dat 't getinte/zwarte huidskleur gen dominant is aan de blanke.

Uitstel van "executie" dus.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 13:08
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 03-06-2003 @ 21:38:
Eigenlijk zouden we raciale vermenging juist zoveel mogelijk moeten stimuleren. Als alle bestaande rassen zich geheel met elkaar vermengen, dan hebben we over een paar eeuwen allemaal dezelfde kleur. Beetje saai misschien, maar we zijn dan wel van een hoop gezeik af...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 14:32
Verwijderd
De menselijke intelligentie levert genoeg vooruitzichten voor een positieve ontwikkeling t.o.v. de kwestie overbevolking.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 14:55
sexy adriaan
sexy adriaan is offline
Waarom emigreert die vent niet naar China, daar mag je maar 1 kind krijgen
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 14:58
sexy adriaan
sexy adriaan is offline
Citaat:
KontraDix schreef op 04-06-2003 @ 15:32:
De menselijke intelligentie levert genoeg vooruitzichten voor een positieve ontwikkeling t.o.v. de kwestie overbevolking.
Waar heb je deze onzin nou weer vandaan?? Uit je ANW boek ofzo??

Ooit is de wereld gewoon helemaal vol. Daar duurt misschien nog wel 200 jaar ofzo maar het gaat wel gebeuren!!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 16:27
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Conner schreef op 04-06-2003 @ 11:55:
3 valt nog mee..maar hoezo zou iemand meer dan 3 kinderen nemen. Dan ben in je mijn ogen gewoon een konijn.
Als je een kind zoals jij krijgt, ben je in mijn ogen gewoon een aap.

__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 16:49
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
KontraDix schreef op 04-06-2003 @ 15:32:
De menselijke intelligentie levert genoeg vooruitzichten voor een positieve ontwikkeling t.o.v. de kwestie overbevolking.
Probleem is dat niet overal ter wereld overbevolking als een probleem wordt gezien.

Vroeger hadden gezinnen wel gemiddeld 10 kinderen, maar een groot deel daarvan stierf (eerder) vanwege vele ziektes en andere problemen, waardoor de bevolking minder snel groeide. Nu een groot deel daarvan is opgelost, blijven mensen langer leven. En het is vooral in derde wereld landen waar ze gemiddeld nog steeds 10 kinderen nemen en een groot deel daarvan in leven blijft.

En over deze brieven, die man heeft een goed argument tegen overbevolking maar om daarom haatbrieven te gaan versturen...
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 17:50
Conner
Avatar van Conner
Conner is offline
Citaat:
Martian schreef op 04-06-2003 @ 17:27:
Als je een kind zoals jij krijgt, ben je in mijn ogen gewoon een aap.

whatever..iemand persoonlijk aanvallen in een discussie is een teken van zwakte. tis tegenwoordig onverantwoord om 3 kids te nemen mits je een zeer goed inkomen heb. denk ook eens aan wat voor leven je die kinderen kan geven.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 18:28
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Toch niet iedereen heeft 3 of meer kinderen? Er zijn zat mensen zonder kinderen of minder.

Volgens mij kan je beter naar het gemd. geboortecijfer per vrouw kijken om te kijken of er overbevolking gaat komen.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 18:28
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-06-2003 @ 09:42:
Zielig als je 1 kind krijgt en de volgende wilt net een tweeling zijn (ivm met die verminderde kinderbijdrage waar jullie t over hebben bij een derde).
Makkelijk opgelost, gewoon een uitzondering voor een tweeling maken.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 18:33
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
marlies schreef op 04-06-2003 @ 19:28:
Toch niet iedereen heeft 3 of meer kinderen? Er zijn zat mensen zonder kinderen of minder.

Volgens mij kan je beter naar het gemd. geboortecijfer per vrouw kijken om te kijken of er overbevolking gaat komen.
Hallo hé, ik heb 4 links in mijn post gezet met informatie. Er komt anderhalf miljoen bij tot 2040, luidt de prognose van het CBS. Daarna zal het bevolkingsaantal dus ietsjes afnemen, maar dan wordt het naar mijn idee wel erg krap in 2040.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 18:37
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
S@nder schreef op 04-06-2003 @ 19:33:
Hallo hé, ik heb 4 links in mijn post gezet met informatie. Er komt anderhalf miljoen bij tot 2040, luidt de prognose van het CBS. Daarna zal het bevolkingsaantal dus ietsjes afnemen, maar dan wordt het naar mijn idee wel erg krap in 2040.
Niet zo boos joh!
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 20:10
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
marlies schreef op 04-06-2003 @ 19:37:
Niet zo boos joh!
Hey Marlies David komt nog steeds niet op Ketnet
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 21:18
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
S@nder schreef op 03-06-2003 @ 21:38:
Waarom verziek jij mijn topic met deze uitspraken?
niet gaan huilen nu
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 21:23
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Conner schreef op 04-06-2003 @ 18:50:
whatever..iemand persoonlijk aanvallen in een discussie is een teken van zwakte. tis tegenwoordig onverantwoord om 3 kids te nemen mits je een zeer goed inkomen heb. denk ook eens aan wat voor leven je die kinderen kan geven.
Het spijt me, ik voel me door jou ook aangevallen. Het is namelijk dikke onzin. Mijn vader heeft een gewone, gemiddelde baan, mammie werkt pas 2 jaar weer parttime, we wonen in een doodnormaal huisje, maar mijn ouders kunnen ons allemaal laten studeren en ondertussen ook nog de keuken verbouwen.

Ik weet niet hoe jij met geld omgaat, maar het is voor mijn ouders goed te doen. Om ze dan konijnen te noemen, da's pas triest. Mijn opmerking was daar natuurlijk een illustratie bij.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 21:25
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Martian schreef op 04-06-2003 @ 22:23:
*verhaal*
What's up, doc.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 21:46
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 04-06-2003 @ 22:25:
What's up, doc.
Ga PM'en ofzo
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 22:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S@nder schreef op 04-06-2003 @ 19:28:
Makkelijk opgelost, gewoon een uitzondering voor een tweeling maken.
Een uitzondering maken, kost alleen weer geld (meer papierwerk, meer tijd = meer geld)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 08:09
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-06-2003 @ 12:05:
Het aantal grote gezinnen waarvan de kinderen in totaal de economie én maatschappij in het algemeen ten goede komen is op de vingers van één hand te tellen.
Wat is ten goede komen van de maatschappij nou weer?
Ieder individu is een deel van de maatschappij, en als zo'n kind dus op wat voor manier dan ook goede emotie bij andere individuen van die maatschappij weet te bereiken dan is dat al goed. Jij zal onder nuttig waarschijnlijk wel weer zoiets verstaan als het een bedrijf starten om maar de handel door te laten gaan ofzo. Economie moet ook de dienstmeid zijn van de mensen, tegenwoordig is dat eerder omgekeerd.
Citaat:
[b]
De vergelijking met een gezin van 50 in Afrika gaat natuurlijk totaal krom, want daar heeft men over het algemeen een levensstandaard die we hier absoluut onacceptabel achten. Maar als jij wilt rondkomen van minder dan twee dollar per dag (de armoedegrens; 95% van de Afrikanen leeft eronder) dan is dat natuurlijk je goed recht. Maar trek ons er ajb niet in mee door als een wilde in het rond te fokken.
Ik heb het niet over het loon maar over de ruimte die we innemen. voor ons onacceptabel? Je slaat de spiker op zijn kop.
Het is voor ons onacceptabel om onze eigen egoistische ruimte op te geven voor een deel en dus gaan we maar doen alsof de vele kinderen het probleem zijn terwijl onze eigen relatieve verwaandheid het werkelijke probleem is.
Het is voor mij dan ook onacceptabel dat er regelingen komen om mensen minder kinderen te laten krijgen. tenminste wanneer die regeling meer inhoud dan slechts ontmoediging (bv financiele tekorten op kinderbijslag ofzo)
Want dat is eigenlijk niets anders dan een moeder die haar moederinstinct volgt straffen omdat ze een kind belangrijker vind dan de grote villa van een of andere carrierezoeker.
Citaat:

Dat is namelijk het probleem met veel kinderen: je hebt ze nooit alleen voor jezelf. Je confronteert de hele maatschappij ermee. Ik ben dan ook fel voorstander van het ontmoedigen van dat soort praktijken.
zie boven.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 08:12
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 03-06-2003 @ 21:38:
Eigenlijk zouden we raciale vermenging juist zoveel mogelijk moeten stimuleren. Als alle bestaande rassen zich geheel met elkaar vermengen, dan hebben we over een paar eeuwen allemaal dezelfde kleur. Beetje saai misschien, maar we zijn dan wel van een hoop gezeik af...
ABSOLUUT niet.

Leve de diversiteit.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 12:09
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 05-06-2003 @ 09:09:
Want dat is eigenlijk niets anders dan een moeder die haar moederinstinct volgt straffen omdat ze een kind belangrijker vind dan de grote villa van een of andere carrierezoeker.
Precies.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 21:54
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Martian schreef op 05-06-2003 @ 13:09:
Precies.
Dank voor de steun , helaas heeft nare man nog niet gereplied.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 17:01
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Ik ben ook geen voorstander van grote gezinnen. Ze mogen mischien reuze-gezellig zijn maar ze consumeren ook een stuk meer. Dit is natuurlijk niet persoonlijk, je kan de kinderen niks aanrekenen ervoor hoor, maar moederinstinct is zooo passé gezien ons hoofddoel in de samenleving niet meer overleven is. Kinderen moet je rationeel afwegen en vooral Sartre zou zeggen dat je met al je afwegingen geheel verantwoordelijk bent tegenover de samenleving.
Wat regelingen betreft: vrouwen-emancipatie moet ook gesteund worden door de overheid door grote gezinne te ontmoedigen. Als gezinnen meer kinderen krijgen zal de vrouw ervoor moeten zorgen waardoor de man meer macht krijgt .
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 17:04
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
REIE schreef op 06-06-2003 @ 18:01:
Ik ben ook geen voorstander van grote gezinnen. Ze mogen mischien reuze-gezellig zijn maar ze consumeren ook een stuk meer.
hoeft niet altijd ik ken een gezin daar ze hun kleren zelf maken en ze gaan niet vaak naar de supermarkt maar verbouwen hun eigen groenten
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 17:44
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
REIE schreef op 06-06-2003 @ 18:01:
Ik ben ook geen voorstander van grote gezinnen. Ze mogen mischien reuze-gezellig zijn maar ze consumeren ook een stuk meer.
Niet per persoon hoor. Dus 1 groot gezin is niet erger dan 2 kleine. Vaak zelfs minder, aangezien ze ongeveer hetzelfde uit zullen moeten geven. En daarvan moeten er dan ook nog meer naar school, studeren, etc..
Ze wonen ook in 1 huis, hebben 1 auto, gebruiken maar 1 afwasmachine.... Dus da's allemaal beter dan 2 kleine gezinnen... Of dan 1 klein gezin met tweeverdieners, oftewel 2 auto's, 2 skivakanties etc.
Omdat ze vaak matiger zullen moeten leven valt het met dat extra consumeren best mee.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 17:50
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
En ik wil niks horen over overbevolking totdat every motherfucking last one of you in Tokyo is geweest.

Hoe haal je het in je hoofd om te klagen vanuit een apartement met meer dan 3 kamers, of - erger nog - een huis. Een huis! Nederland: maak kennis met de wolkenkrabber.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 18:10
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
sexy adriaan schreef op 04-06-2003 @ 15:58:
Waar heb je deze onzin nou weer vandaan?? Uit je ANW boek ofzo??

Ooit is de wereld gewoon helemaal vol. Daar duurt misschien nog wel 200 jaar ofzo maar het gaat wel gebeuren!!
Iedere groei in de natuur heeft een top. Die zal eerder dan over 200 jaar bereikt zijn en zal waarschijnlijk bij 10 miljard liggen. Daarna zal de overbevolking weer afnemen. Ik ben het er dus niet mee eens dat de wereld te vol wordt.

Wel belangrijk voor ons bestaan op aarde is hoe we met natuurlijke hulpbronnen omgaan. Dit moet duurzaam gebeuren, anders zal het ooit ophouden, maar dat heeft niets met het aantal mensen te maken.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 18:33
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Zapp Brannigan-avater schreef op 06-06-2003 @ 18:44:
Niet per persoon hoor. Dus 1 groot gezin is niet erger dan 2 kleine. Vaak zelfs minder, aangezien ze ongeveer hetzelfde uit zullen moeten geven. En daarvan moeten er dan ook nog meer naar school, studeren, etc..
Ze wonen ook in 1 huis, hebben 1 auto, gebruiken maar 1 afwasmachine.... Dus da's allemaal beter dan 2 kleine gezinnen... Of dan 1 klein gezin met tweeverdieners, oftewel 2 auto's, 2 skivakanties etc.
Omdat ze vaak matiger zullen moeten leven valt het met dat extra consumeren best mee.
Klopt wat je zegt, grotere gezinnen maken inderdaad efficienter gebruik, maar het gezin is het uitgangspunt en dat begint (meestal) bij een man en een vrouw. Niet dus bij het aantal nakomeling, want die komen pas later; gevolg komt nog altijd na de oorzaak. Zelf vergelijk je 1 gezin met 2 andere. Je moet juist een verhouding van 1 gezin tegen een ander gezin hebben. Dat zou hetzelfde zijn als ik zeg dat Amerika een spoorwegland is omdat daar meer mensen met de trein reizen, terwijl als je naar de verhouding kijkt reist de gemiddelde Nederlander vaker per spoor.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 23:56
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 04-06-2003 @ 14:06:
Als je een beetje opgelet had op school, had je geweten dat 't getinte/zwarte huidskleur gen dominant is aan de blanke.

Uitstel van "executie" dus.
Urm, hij zei dat door menging iedereen dezelfde kleur zou krijgen en zo veel gezeik achterwege zou blijven. Hij heeft niet gezegd welke kleur er van zou komen. Dan worden we maar allemaal zwart, boeien, wel allemaal zelfde kleur.

Niet dat ik denk dat dat helpt. Komt er wel een andere manier om te discrimineren.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 07:26
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
REIE schreef op 06-06-2003 @ 19:33:
Zelf vergelijk je 1 gezin met 2 andere. Je moet juist een verhouding van 1 gezin tegen een ander gezin hebben.
Dat doe ik op het einde toch ook? Een gezin met, zeg, 5 kinderen waarvan 1 partner thuisblijft en 1 partner werkt, kan nooit meer consumeren dan een 'modern' tweeverdieners gezin met het voorgeschreven, standard-issue jongetje en meisje, wat 2-3x per jaar op vakantie gaat, 2 auto's heeft, de ouders later een villaatje in Zuid-Frankrijk en waarvan de kinderen later op het studentencorps gaan.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 08:09
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Ik vind 't een beetje dom.
Ikzelf heb één oudere broer, één oudere zus en drie kleine zusjes.
Overigens nog nooit zulke brieven gehad.

Zijn mijn ouders konijnen?

Laatst gewijzigd op 07-06-2003 om 08:12.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 10:08
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 07-06-2003 @ 09:09:
Ik vind 't een beetje dom.
Ikzelf heb één oudere broer, één oudere zus en drie kleine zusjes.
Overigens nog nooit zulke brieven gehad.

Zijn mijn ouders konijnen?
Nog erger dan Marokkanen
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 18:13
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 07-06-2003 @ 00:56:
Urm, hij zei dat door menging iedereen dezelfde kleur zou krijgen en zo veel gezeik achterwege zou blijven. Hij heeft niet gezegd welke kleur er van zou komen. Dan worden we maar allemaal zwart, boeien, wel allemaal zelfde kleur.
Dobermann had het tegen BARON, die post over raciale vermenging kwam van mij.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 12:26
Arcades
Avatar van Arcades
Arcades is offline
Citaat:
Iedere groei in de natuur heeft een top. Die zal eerder dan over 200 jaar bereikt zijn en zal waarschijnlijk bij 10 miljard liggen. Daarna zal de overbevolking weer afnemen. Ik ben het er dus niet mee eens dat de wereld te vol wordt.
Waar baseer je je dan op? Omdat er een top komt is er van overbevolking geen sprake

Verder is het natuurlijk onzin dat iedereen dezelfde huidskleur gaat krijgen. De huidskleur hangt af van de leefomgeving. Hoe denk je dat het komt dat ze in Afrika een zwarte huidskleur hebben en hier in Europa een blanke? Dat proces gaat nog steeds op hoor.
__________________
Tonight I might meet my next ex-wife
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 18:29
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Arcades schreef op 09-06-2003 @ 13:26:
Waar baseer je je dan op? Omdat er een top komt is er van overbevolking geen sprake

Verder is het natuurlijk onzin dat iedereen dezelfde huidskleur gaat krijgen. De huidskleur hangt af van de leefomgeving. Hoe denk je dat het komt dat ze in Afrika een zwarte huidskleur hebben en hier in Europa een blanke? Dat proces gaat nog steeds op hoor.
omdat uiterlijk weerspiegeling is van innerlijk-nee ik geloof dus niet in die evolutionaire verklaring die slechts theoretisch is.

(gelieve niet te interpreteren als zwart=dus slecht en blank=goed ofzo)
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 20:36
*Burning water*
*Burning water* is offline
Ergens heeft die briefschrijver wel gelijk. Maar drie kinderen kan nog, als hij nou bij het vijfde begon ofzo, dan stond ik nog meer achter hem. Het is natuurlijk waar dat Nederland een vrij vol land is, dat er sprake is van overbevolking met alle nadelen van dien. Dit is een nogal radicale manier om dat duidelijk te maken. Ik sta er dan ook niet achter. Het heeft ook niet veel zin om zo'n brief te sturen, nadat een kind al geboren is. Als je dan toch mensen ervan wilt weerhouden veel kinderen te nemen, kun je beter van te voren in actie komen...

Toch tuig, die Twentenaren
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38.