Oud 13-02-2006, 23:32
Gent
Avatar van Gent
Gent is offline
Tja misschien dat hier een zoekfunctie voor is, maar daar heb ik momenteel even geen tijd voor aangezien ik zo slapen moet.

Maar okay, wat is nu precies het verschil?
En hoe krijg je je (hopelijk) a.s. schoonouders zover om je te accepteren als 'anders' gelovige?

Graag zowel meningen/feiten van christenen als jehovah's getuigen aub.

Ik ben trouwens zelf gelovig opgevoed (eerst christelijk, toen messiasbelijdend joods). En ben nu zelf echt begonnen met mijn ondekkings tocht. Ik ondervind hierbij nogal hinder van de ouders van mijn vriendin. Het is zelfs zo erg dat ze hierdoor twijfeld aan onze relatie.

(misschien moet dit topic dan ook naar de afdeling liefde&relatie, maar dat laat ik aan scholieren.com over)


Groet,



Gent
__________________
The Gent
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2006, 03:59
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Het coole van de jehovah's is dat ze gewoon een officiele website hebben http://www.watchtower.org/

Ze hebben gewoon weer de zoveelste interpretatie van de bijbel dus wat dat betreft zijn het gewoon christenen. Het meest opvallende verschil met andere christenen is dat jehovah's echt achter hun ideeen staan. Ze geloven dat iedereen die hun geloof niet aanhangt naar de hel gaat en daar handelen ze ook naar. Ze weten echt wel dat ze irritant gevonden worden met hun bekeringsdrang maar ze hebben het ervoor over omdat ze het beste met je voor hebben. Andere christenen vinden het over het algemeen geen enkel punt om bevriend te zijn met ongelovigen en ook al betekent dat volgens hun geloof dat die vrienden naar de hel gaan er wordt geen enkele bekeringspoging ondernomen. Gegeven dat ze geloven wat ze zeggen te geloven kan ik die jehovah's op dit punt dus veel beter begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 07:53
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ze hebben een hele theorie ontwikkeld over het leven na de dood en het paradijs op aarde.
God wordt uiteraard met zijn naam aangesproken en dat vinden ze belangrijk.
Hun hele week zit volgepland met lezingen, presentaties, discussies, rondgaan langs de huizen, enz en het is de bedoeling dat je, als je daar toe in staat bent, daar aan meedoet. (kom je niet onder uit)
Als je wat fout doet in hun organisatie en geen spijt hebt/er mee door wilt gaan, lees: rookt, vreemdgaat, gaat samenwonen voor trouwen, enz. wordt je uit de organisatie gezet.
Kennis over het geloof vinden ze belangrijk (daarentegen studeren niet, wordt nog steeds afgeraden), daarom al die bijeenkomsten en boekjes. Wekelijks ontvangen ze 2 tijdschriftjes waarvan ze artikelen zo'n beetje uit hun kop moeten leren.
Ze maken fouten in hun leerstellingen en verzinnen dan weer wat nieuws. Geven gelukkig wel toe dat het fouten waren, maar onder het mom van: "God geeft ons de leer/kennis die op dat moment nodig is." (alsof God daarom tot 8x toe de leer rondom bloeddonorschap zou veranderen)

Om maar wat te noemen. De rest vind je gemakkelijk online.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Gent schreef op 14-02-2006 @ 00:32 :

En hoe krijg je je (hopelijk) a.s. schoonouders zover om je te accepteren als 'anders' gelovige?

Ik ben trouwens zelf gelovig opgevoed (eerst christelijk, toen messiasbelijdend joods). En ben nu zelf echt begonnen met mijn ondekkings tocht. Ik ondervind hierbij nogal hinder van de ouders van mijn vriendin. Het is zelfs zo erg dat ze hierdoor twijfeld aan onze relatie.
Zijn die "(hopelijk) a.s. schoonouders" Jehova's? Dan kan dat nog wel eens erg moeilijk worden. Helemaal als je vriendin zelf ook Jehovah is, die loopt dan de kans verstoten te worden en in die kringen is dat niet echt wat je wil...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 13:18
Gent
Avatar van Gent
Gent is offline
Citaat:
Wild Wizard schreef op 14-02-2006 @ 11:51 :
Zijn die "(hopelijk) a.s. schoonouders" Jehova's? Dan kan dat nog wel eens erg moeilijk worden. Helemaal als je vriendin zelf ook Jehovah is, die loopt dan de kans verstoten te worden en in die kringen is dat niet echt wat je wil...
Dat is het hem nou juist, mijn vriendin is geen Jehovah's getuige meer. Maar is sinds ze met mij omgaat weer echt gaan nadenken over haar persoonlijk geloof. Geaccepteerd werd ze (denk ik) dus al niet meer.

Wel kan ik er inkomen wat je zegt. Verstoten worden wil niemand.
__________________
The Gent
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 15:39
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Sekte.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 19:17
Hugo Chrétien
Avatar van Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 14-02-2006 @ 04:59 :
Het coole van de jehovah's is dat ze gewoon een officiele website hebben http://www.watchtower.org/

Ze hebben gewoon weer de zoveelste interpretatie van de bijbel dus wat dat betreft zijn het gewoon christenen. Het meest opvallende verschil met andere christenen is dat jehovah's echt achter hun ideeen staan. Ze geloven dat iedereen die hun geloof niet aanhangt naar de hel gaat en daar handelen ze ook naar. Ze weten echt wel dat ze irritant gevonden worden met hun bekeringsdrang maar ze hebben het ervoor over omdat ze het beste met je voor hebben. Andere christenen vinden het over het algemeen geen enkel punt om bevriend te zijn met ongelovigen en ook al betekent dat volgens hun geloof dat die vrienden naar de hel gaan er wordt geen enkele bekeringspoging ondernomen. Gegeven dat ze geloven wat ze zeggen te geloven kan ik die jehovah's op dit punt dus veel beter begrijpen.
Als je de Jehova's cool vanwege hun eigen site vindt dan vindt je zeker de PKN ook cool www.pkn.nl of de Christelijk gereformeerden www.cgk.nl of de gereformeerd vrijgemaakten www.gkv.nl of de Nederlands gereformeerden www.ngk.nl of de ....
Je zoekt de overige kerkgenootschappen en hun sites op maar op de volgende site op:http://www.kerkrecht.nl/main.asp?pag...andsekerken=ja

Jehovagetuigen zijn geen, ik herhaal geen, Christenen. Jehovagetuigen accepteren namelijk Jezus Christus niet als de tweede persoon van de drie-eenheid. En de Heilige Geest is bij hen al helemaal geen persoon laat staan dat hij de derde persoon van de drie-eenheid kan vormen. Hiermee overscheid de sekte der Jehovagetuigen de grens waarop iemand christelijk kan worden genoemd of niet. Overige verschillen zijn hoewel niet onbelangrijk van ondergeschikt belang.

Mede hierdoor kun je ook geen onderscheid maken tussen Christenen en Jehova's op grond van activiteit en overtuiging. Dat komt omdat er een hele schare naamchristenen bestaan die veelal al niet meer in Jezus geloven en dus evenals de Jehova's geen christenen meer zijn.

Blijven over de actieve christenen, die een mindere zendingsijver lijken te hebben. Dan dient men te beseffen dat:
1 De kerkdeuren altijd open staan voor gasten.
2 Het leven van een christen al evangelisatie op zich zou moeten zijn. (de Amish-houding in mindere mate)
3 Iemand die nog nooit het evangelie heeft gehoord of doof of blind of beide moet zijn.
__________________
één Nederlander: een theoloog; twee Nederlanders: een kerk; drie Nederlanders: een kerkscheuring
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 20:54
Verwijderd
Hoezo, verschil? Het zijn christenen, ze geloven immers in jezus gristus (en dan niet alleen zijn bestaan).
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Ik ondervind hierbij nogal hinder van de ouders van mijn vriendin. Het is zelfs zo erg dat ze hierdoor twijfeld aan onze relatie.
wat geloof jij dan en wat gelooft je vriendin?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 21:32
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-02-2006 @ 21:54 :
Hoezo, verschil? Het zijn christenen, ze geloven immers in jezus gristus (en dan niet alleen zijn bestaan).
Het heeft geen enkele zin in Ch ristus (chi niet gamma) te geloven als je niet gelooft dat hij God is. Als Christus niet God zou zijn dan had hij de wereld niet kunnen verlossen van zonden. Een mens is namelijk niet in staat voor zijn eigen zonden, laat staan voor die van de rest van de wereld te boeten. Voor christenen maakt het dus wel degelijk uit of Christus erkend wordt als God.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 21:55
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 14-02-2006 @ 22:32 :
Het heeft geen enkele zin in Ch ristus (chi niet gamma) te geloven als je niet gelooft dat hij God is. Als Christus niet God zou zijn dan had hij de wereld niet kunnen verlossen van zonden. Een mens is namelijk niet in staat voor zijn eigen zonden, laat staan voor die van de rest van de wereld te boeten. Voor christenen maakt het dus wel degelijk uit of Christus erkend wordt als God.
Toevallig.. ...had ik vorige week er 2 aan de deur. Ik heb toen gevraagt hoe hun Jezus zien. Zij zien Jezus als het eerst geschapen wezen, nog voor de wereld er was. Dus Jezus is een soort prototype van Adam. Dat is ook de reden waardoor Hij zonder zonden was, Hij was zoals de mens bedoeld was.

En iedereen noemt het een sekte en niet christelijk, maar zij zien hunzelf weldegelijk als christenen en noemen zichzelf ook kerk.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 00:22
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 14-02-2006 @ 04:59 :
Ze geloven dat iedereen die hun geloof niet aanhangt naar de hel gaat en daar handelen ze ook naar.
verdiep je eens in de stof voordat je gaat blaten, want JGs geloven niet in een hel..
__________________
hoi
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 00:31
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 14-02-2006 @ 20:17 :
Jehovagetuigen zijn geen, ik herhaal geen, Christenen. Jehovagetuigen accepteren namelijk Jezus Christus niet als de tweede persoon van de drie-eenheid. En de Heilige Geest is bij hen al helemaal geen persoon laat staan dat hij de derde persoon van de drie-eenheid kan vormen. Hiermee overscheid de sekte der Jehovagetuigen de grens waarop iemand christelijk kan worden genoemd of niet. Overige verschillen zijn hoewel niet onbelangrijk van ondergeschikt belang.
je zou je eerst eens moeten verdiepen in hoe hun de drie-eenheid beschouwen, dan zou je hier niet zo simpel over praten...
wie heeft bepaald dat het accepteren van de drie-eenheid zoals jij die doet voorschotelen de maatstaf van het christen zijn is?

wat ik vind, is dat jij niet objectief kunt redeneren anders had je het al niet over 'de sekte der jehovagetuigen' gehad.

Citaat:
ValliantWarrior schreef op 14-02-2006 @ 22:55 :
Zij zien Jezus als het eerst geschapen wezen, nog voor de wereld er was. Dus Jezus is een soort prototype van Adam. Dat is ook de reden waardoor Hij zonder zonden was, Hij was zoals de mens bedoeld was.
Michael ring a bell?
__________________
hoi

Laatst gewijzigd op 15-02-2006 om 00:35.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 01:02
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
dext0r schreef op 15-02-2006 @ 01:22 :
verdiep je eens in de stof voordat je gaat blaten, want JGs geloven niet in een hel..
Achja.. hel of geen hel, het gaat erom dat de gelovigen een veel beter lot tegemoet gaan dan de niet gelovigen.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 06:56
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 14-02-2006 @ 20:17 :
Als je de Jehova's cool vanwege hun eigen site vindt dan vindt je zeker de PKN ook cool www.pkn.nl of de Christelijk gereformeerden www.cgk.nl of de gereformeerd vrijgemaakten www.gkv.nl of de Nederlands gereformeerden www.ngk.nl of de ....
Je zoekt de overige kerkgenootschappen en hun sites op maar op de volgende site op:http://www.kerkrecht.nl/main.asp?pag...andsekerken=ja

Jehovagetuigen zijn geen, ik herhaal geen, Christenen. Jehovagetuigen accepteren namelijk Jezus Christus niet als de tweede persoon van de drie-eenheid. En de Heilige Geest is bij hen al helemaal geen persoon laat staan dat hij de derde persoon van de drie-eenheid kan vormen. Hiermee overscheid de sekte der Jehovagetuigen de grens waarop iemand christelijk kan worden genoemd of niet. Overige verschillen zijn hoewel niet onbelangrijk van ondergeschikt belang.

Mede hierdoor kun je ook geen onderscheid maken tussen Christenen en Jehova's op grond van activiteit en overtuiging. Dat komt omdat er een hele schare naamchristenen bestaan die veelal al niet meer in Jezus geloven en dus evenals de Jehova's geen christenen meer zijn.

Blijven over de actieve christenen, die een mindere zendingsijver lijken te hebben. Dan dient men te beseffen dat:
1 De kerkdeuren altijd open staan voor gasten.
2 Het leven van een christen al evangelisatie op zich zou moeten zijn. (de Amish-houding in mindere mate)
3 Iemand die nog nooit het evangelie heeft gehoord of doof of blind of beide moet zijn.
Nou sorry hoor, maar volgens mij ben je niet per definitie geen Christen meer als je niet in de Drie-eenheid gelooft.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 06:58
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 15-02-2006 @ 02:02 :
Achja.. hel of geen hel, het gaat erom dat de gelovigen een veel beter lot tegemoet gaan dan de niet gelovigen.
Als je er meer van af zou weten zou je zien dat het zo ongenuanceerd niet ligt.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 11:58
Gent
Avatar van Gent
Gent is offline
Citaat:
soldaat schreef op 14-02-2006 @ 21:58 :
wat geloof jij dan en wat gelooft je vriendin?
Ik geloof in God, zijn Zoon Jezus die voor mijn zonden gestorven is en de Heilige Geest als vertrooster. Echter mijn gevoel zegd dat er geen drie eenheid bestaat. God is niet Jezus, Jezus is niet de Heilige Geest. Zij zijn gedrieen niet zonder elkaar te zien. Ik moet zeggen dit is wat mijn gevoel mij zegd, ik ben namelijk onlangs 'compleet' overnieuw begonnen met mijn geloof.

Ik wil dus eerst alles gelezen hebben en ga een discussie dan ook niet uit de weg. Daarnaast zal ik eerlijk zijn dat als ik iets niet weet dit ook aangeef.

Wat geloofd mijn vriendin?
Precies weten doe ik het niet. Zijzelf ook niet, beiden zijn wij bezig met onze zoektocht. Een ding weet ik wel, Jehovah's getuigen wil ze niet zijn, en is ze ook niet.

Oh even een vraagje voor de mensen die hierna reageren!
Ik zou graag weten welke religie je zelf aanhangt. (spreekt er nu namelijk een atheist, JG, katholiek of een anders gelovige!)
__________________
The Gent
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Gent schreef op 15-02-2006 @ 12:58 :
Oh even een vraagje voor de mensen die hierna reageren!
Ik zou graag weten welke religie je zelf aanhangt. (spreekt er nu namelijk een atheist, JG, katholiek of een anders gelovige!)
De agnosten vallen weer buiten de boot.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-02-2006, 12:50
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-02-2006 @ 13:00 :
De agnosten vallen weer buiten de boot.
Agnosten vinden de vraag of God wel of niet bestaat niet interessant, en zetten zich daarmee zelf uit de discussie. Niet janken dus.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 12:56
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 15-02-2006 @ 13:50 :
Agnosten vinden de vraag of God wel of niet bestaat niet interessant, en zetten zich daarmee zelf uit de discussie. Niet janken dus.
een agnost weet het gewoon simpel niet, of ben je vergeten wat de betekenis van agnost vanuit het grieks is ?
__________________
hoi
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 15:14
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Gent schreef op 15-02-2006 @ 12:58 :
Ik geloof in God, zijn Zoon Jezus die voor mijn zonden gestorven is en de Heilige Geest als vertrooster. Echter mijn gevoel zegd dat er geen drie eenheid bestaat. God is niet Jezus, Jezus is niet de Heilige Geest. Zij zijn gedrieen niet zonder elkaar te zien. Ik moet zeggen dit is wat mijn gevoel mij zegd, ik ben namelijk onlangs 'compleet' overnieuw begonnen met mijn geloof.

Ik wil dus eerst alles gelezen hebben en ga een discussie dan ook niet uit de weg. Daarnaast zal ik eerlijk zijn dat als ik iets niet weet dit ook aangeef.

Wat geloofd mijn vriendin?
Precies weten doe ik het niet. Zijzelf ook niet, beiden zijn wij bezig met onze zoektocht. Een ding weet ik wel, Jehovah's getuigen wil ze niet zijn, en is ze ook niet.

Oh even een vraagje voor de mensen die hierna reageren!
Ik zou graag weten welke religie je zelf aanhangt. (spreekt er nu namelijk een atheist, JG, katholiek of een anders gelovige!)
Ik geloof in God, that's it.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 23:29
Verwijderd
Citaat:
Belgarath schreef op 14-02-2006 @ 22:32 :
Het heeft geen enkele zin in Ch ristus (chi niet gamma) te geloven als je niet gelooft dat hij God is. Als Christus niet God zou zijn dan had hij de wereld niet kunnen verlossen van zonden. Een mens is namelijk niet in staat voor zijn eigen zonden, laat staan voor die van de rest van de wereld te boeten. Voor christenen maakt het dus wel degelijk uit of Christus erkend wordt als God.
http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_scotsman
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 23:31
Verwijderd
Citaat:
dext0r schreef op 15-02-2006 @ 13:56 :
een agnost weet het gewoon simpel niet, of ben je vergeten wat de betekenis van agnost vanuit het grieks is ?
Ja, en als je televisie kijkt, dan zie je eigenlijk ver.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 01:14
Gent
Avatar van Gent
Gent is offline
Back to the question... ofwel ot gerne
__________________
The Gent
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 10:59
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-02-2006 @ 00:31 :
Ja, en als je televisie kijkt, dan zie je eigenlijk ver.
ligt er natuurlijk aan welke zender erop staat
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2006, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-02-2006 @ 00:31 :
Ja, en als je televisie kijkt, dan zie je eigenlijk ver.
Hilversum kan ik niet vanaf hier zien. Dus in feite kijk ik ver. Vooral als je het nieuws aanzet.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 21:19
Hugo Chrétien
Avatar van Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
dext0r schreef op 15-02-2006 @ 01:31 :
je zou je eerst eens moeten verdiepen in hoe hun de drie-eenheid beschouwen, dan zou je hier niet zo simpel over praten...
wie heeft bepaald dat het accepteren van de drie-eenheid zoals jij die doet voorschotelen de maatstaf van het christen zijn is?
Verdiepen waarin? In heb meer gelezen over de drie-eenheid dan menig ander en ik ken de schriften. Moet ik soms een zuivere bron loochenen en putten uit eentje die minder zuiver is? Als ik er zo simpel over praat, is het dan juist niet zo omdat het er zo simpel staat geschreven:
Toen Jezus door de duivel werd verzocht in de woestijn zei hij (matt 4:7): “Wederom staat er geschreven: ’Gij moogt Jehovah, uw God, niet op de proef stellen.’”

En als ik een dienaar van de Here der heren zou worden genoemd, wiens dienaar zou ik dan moeten zijn?
Is het niet een dienaar van YHWH? (Deut 10:17):
“Want Jehovah, UW God, is de God der goden en de Heer der heren, de grote, sterke en vrees inboezemende God, die niemand partijdig bejegent noch steekpenningen aanneemt”
Waarom staat er dan geschreven over Yeshua HaMashiach ben HaElohim (Openb 17:14):
“Dezen zullen strijden tegen het Lam, maar het Lam zal hen overwinnen, omdat hij Heer der heren en Koning der koningen is. Ook de geroepenen en uitverkorenen en getrouwen met hem [zullen dit doen].”

En als het geoorloofd is om Kurios met YHWH te vertalen is het dan God zelf niet die ons deze maatstaf gegeven heeft? Dan zou men Rom 10:9 evengoed als volgt kunnen vertalen:
“Want indien gij dat ’woord in uw eigen mond’, dat Jezus YHWH is, in het openbaar bekendmaakt en in uw hart geloof oefent dat God hem uit de doden heeft opgewekt, zult gij gered worden.”

Er is nog veel meer te citeren, maar heb ik daar geen nu geen tijd voor.
__________________
één Nederlander: een theoloog; twee Nederlanders: een kerk; drie Nederlanders: een kerkscheuring

Laatst gewijzigd op 17-02-2006 om 12:01.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 21:22
Hugo Chrétien
Avatar van Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 15-02-2006 @ 07:56 :
Nou sorry hoor, maar volgens mij ben je niet per definitie geen Christen meer als je niet in de Drie-eenheid gelooft.
Laat me raden:
Alle atheisten die zo idioot zijn om lid van een kerkgemeenschap te zijn en alle moslims worden door jouw ook steevast christenen genoemd.
__________________
één Nederlander: een theoloog; twee Nederlanders: een kerk; drie Nederlanders: een kerkscheuring
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 21:43
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 16-02-2006 @ 22:22 :
Laat me raden:
Alle atheisten die zo idioot zijn om lid van een kerkgemeenschap te zijn en alle moslims worden door jouw ook steevast christenen genoemd.
Ach, we richten gewoon onze eigen kerk op. Uiteindelijk is het toch wel geoorloofd
__________________
Verwarring is de eerste stap tot nieuw inzicht
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 07:00
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 16-02-2006 @ 22:22 :
Laat me raden:
Alle atheisten die zo idioot zijn om lid van een kerkgemeenschap te zijn en alle moslims worden door jouw ook steevast christenen genoemd.
Nee.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 11:31
Prof
Prof is offline
dit is een vraag als
wat is het verschil tussen appels en fruit

onzinnige vraag dus
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 11:41
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
- gebruik van nieuwe wereldvertaling
- getuigen zijn standaard uitverkoren, maar kunnen daar ook weer af vallen.
- het oude testament is in die zin niet belangrijk, dat jehova's sowieso beter zijn dan onze lieve oudsvaders en profeten.
- god is geen drie-eenheid.
- jezus is geen god, alleen een zgn. zachtmoedig mens.
- de godheid van de hgeest wordt ontkend.
- de goddeloze verdwijnt en komt niet in de hel.
- jezus is niet opgestaan.
- weinig waarde aan het lichaam (maar waag het niet er slechte dingen mee te doen).
- geen bewust leven na de dood, maar men komt later pas tot bewustzijn.
- verder al die troep van duizendjarige vrederijken en whatever.

en verder werken ze hard, zijn ze sterk geïsoleerd etc. niet zo’n heel erg vrij leven, dacht ik.

christenen zijn trouwens christusvolgers, en aangezien ze dus wel enkel in zijn bestaan geloven, zijn ze geen christenen. als jezus geen god is, hou je nog maar weinig over. maar aangezien ik mijn rooms-katholieke broeders ook christenen noem, doe ik het hen ook.
in ieder geval zijn het best leuke mensen, ik vind alleen dat ze een wat dom geloof aanhangen. je sluit je aan bij de een of andere groep aan en dan kom je in de hemel (god wordt wel erg afhankelijk gemaakt), mja, volgens mij leiden ze niet zo’n godgericht leven.

en gent, de drie-eenheid houdt niet in dat ze hetzelfde zijn. ze zijn verschillend, maar ze zijn alle drie god. drie-eenheid loochenen komt vaak neer op het loochenen van de godheid van, en dan sla je een heel ander spoor in.

je bent trouwens wel gek, maar als je vriendin ook dwalende is, ach. iig veel succes ermee. (en ik geloof in de godheid van christus).
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 22:31
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 17-02-2006 @ 12:41 :
ik vind alleen dat ze een wat dom geloof aanhangen. je sluit je aan bij de een of andere groep aan en dan kom je in de hemel (god wordt wel erg afhankelijk gemaakt), mja, volgens mij leiden ze niet zo’n godgericht leven.
weer een verkeerd geinformeerd persoon,..
zijn er hier uberhaupt mensen die wél verstand van de leer van jehovah's getuigen hebben?
__________________
hoi
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 22:53
Verwijderd
Citaat:
dext0r schreef op 17-02-2006 @ 23:31 :
weer een verkeerd geinformeerd persoon,..
zijn er hier uberhaupt mensen die wél verstand van de leer van jehovah's getuigen hebben?
Voel je geroepen om het uit te leggen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 23:02
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 17-02-2006 @ 23:53 :
Voel je geroepen om het uit te leggen.
dat terwijl ik al vind dat ik teveel een geloof verdedig waar ik niet achter sta


naja anyway:
JGs geloven dat je op een aards paradijs komt te leven, slechts 144.000 lui (de zgn. gezalfden) zullen samen met jesus ( in de hemel) regeren over zijn koninkrijk.
__________________
hoi
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 23:03
Verwijderd
Citaat:
dext0r schreef op 18-02-2006 @ 00:02 :
dat terwijl ik al vind dat ik teveel een geloof verdedig waar ik niet achter sta

naja anyway:
JGs geloven dat je op een aards paradijs komt te leven, slechts 144.000 lui (de zgn. gezalfden) zullen samen met jesus ( in de hemel) regeren over zijn koninkrijk.
Raar. Dat wist ik niet. Mare, waar gaat de rest dan heen?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-02-2006, 23:16
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 18-02-2006 @ 00:03 :
Raar. Dat wist ik niet. Mare, waar gaat de rest dan heen?
welke rest?
íedereen krijgt een kans om in het aards paradijs te leven.
ook de gestorvenen, want die zullen een opstanding krijgen. (want het uur komt, dat eenieder die in de herinneringsgraven zijn op zullen staan yadayada )
__________________
hoi
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 23:22
Verwijderd
Owh wacht, ik heb het verkeerd gelezen. Laat die bovenstaande opmerking maar zitten.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 23:26
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 17-02-2006 @ 12:41 :
- jezus is geen god, alleen een zgn. zachtmoedig mens.

- jezus is niet opgestaan.
FOUT!!!

Jezus wordt door Jeh.Getuigen bezien als de zoon van God, die als mens naar de aarde is gekeerd om daar zijn leven te geven voor de mensheid (en zo dus een kans te geven aan de mensheid om niet te sterven door de zondeval maar ook nog gered kunnen worden)
Verder was hij zachtmoedig van aard (logisch, want hij was immers volmaakt enzo) en verichtte hij wonderen naar mensen die ziek waren of zelfs dood. (kijk naar het voorbeeld van Lazarus)

verder geloven ze wél dat Jezus is opgestaan, het staat duidelijk in de bijbel. Na 3 dgn stond hij weer op, werd hij opgewekt door God, zijn Vader, verbleef nog een paar dagen op aarde en ging toen terug naar de hemel (hemelvaart)
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.

Laatst gewijzigd op 17-02-2006 om 23:28.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 23:26
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
dext0r schreef op 17-02-2006 @ 23:31 :
weer een verkeerd geinformeerd persoon,..
zijn er hier uberhaupt mensen die wél verstand van de leer van jehovah's getuigen hebben?
ja hoor.

gewoon goed lezen Yab-Yum weet bijvoorbeeld ook waar ze het over heeft, maar dat weet ik ook omdat ze een tijdje geleden had aangegeven in een topic dat ze bijbelstudie had van Jeh.Getuigen
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.

Laatst gewijzigd op 17-02-2006 om 23:32.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 23:28
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 18-02-2006 @ 00:26 :
ja hoor
jij moet je inbox legen

en ja van yabyum had ik al gelezen dat die er wat meer vanaf wist....

mijn opmerking was dan ook meer in de algemene vorm geplaatst.
__________________
hoi

Laatst gewijzigd op 17-02-2006 om 23:33.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 10:00
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
dext0r schreef op 18-02-2006 @ 00:02 :
naja anyway:
JGs geloven dat je op een aards paradijs komt te leven, slechts 144.000 lui (de zgn. gezalfden) zullen samen met jesus ( in de hemel) regeren over zijn koninkrijk.
fijn dat je het toch nog even onderbouwt. dat wist ik trouwens ook nog wel. onze gelovigen van het eerste uur gingen naar de hemel, de rest gaat naar de paradijselijke nieuwe aarde. ik maak alleen geen verschil tussen hemel/paradijs. sorry, ik zal me voortaan beter proberen uit te drukken .

Citaat:
XQseMe2 schreef op 18-02-2006 @ 00:26 :
FOUT!!!

Jezus wordt door Jeh.Getuigen bezien als de zoon van God, die als mens naar de aarde is gekeerd om daar zijn leven te geven voor de mensheid (en zo dus een kans te geven aan de mensheid om niet te sterven door de zondeval maar ook nog gered kunnen worden)
Verder was hij zachtmoedig van aard (logisch, want hij was immers volmaakt enzo) en verichtte hij wonderen naar mensen die ziek waren of zelfs dood. (kijk naar het voorbeeld van Lazarus)

verder geloven ze wél dat Jezus is opgestaan, het staat duidelijk in de bijbel. Na 3 dgn stond hij weer op, werd hij opgewekt door God, zijn Vader, verbleef nog een paar dagen op aarde en ging toen terug naar de hemel (hemelvaart)
zijn opstanding was niet lichamelijk. dat bedoel ik. hij vertoonde zich in een schijnlichaam. dat maakt wél verschil.
en verder moet jij ook eens even lezen, ik zeg dat hij geen god is. niet dat hij geen zoon van god is.

Laatst gewijzigd op 18-02-2006 om 10:03.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 13:37
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 18-02-2006 @ 11:00 :
fijn dat je het toch nog even onderbouwt. dat wist ik trouwens ook nog wel. onze gelovigen van het eerste uur gingen naar de hemel, de rest gaat naar de paradijselijke nieuwe aarde. ik maak alleen geen verschil tussen hemel/paradijs. sorry, ik zal me voortaan beter proberen uit te drukken .


zijn opstanding was niet lichamelijk. dat bedoel ik. hij vertoonde zich in een schijnlichaam. dat maakt wél verschil.
en verder moet jij ook eens even lezen, ik zeg dat hij geen god is. niet dat hij geen zoon van god is.
over lezen gesproken...
ik ging in op wat jij gezegd had toen je zei dat hij alleen een zgn. zachtmoedig mens is geweest
daarop zei ik dat het de zoon van God was, dus niet alleen bovenstaande
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 22:19
Gent
Avatar van Gent
Gent is offline
Effe een uitlaatklep. Er volgt later meer, maar op het moment moet het er gewoon uit.

Ik ben erg teleurgesteld. Zeg maar gerust zwaar teleurgesteld.
Vriendin heeft vanavond de relatie beeindigd. Ze heeft het niet met deze woorden gezegd, maar ze kiest voor de gemakkelijke weg.

Mij wegzetten en vergeten. En naar haar ouders luisteren (zelf dus niet nadenken) wat het 'juiste geloof' betreft.

Ik ben gewoon leeg, fucked up leeg. Weet niet waar ik het moet zoeken.


een verdrietige Gent
__________________
The Gent
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 22:48
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Gent schreef op 18-02-2006 @ 23:19 :
Effe een uitlaatklep. Er volgt later meer, maar op het moment moet het er gewoon uit.

Ik ben erg teleurgesteld. Zeg maar gerust zwaar teleurgesteld.
Vriendin heeft vanavond de relatie beeindigd. Ze heeft het niet met deze woorden gezegd, maar ze kiest voor de gemakkelijke weg.

Mij wegzetten en vergeten. En naar haar ouders luisteren (zelf dus niet nadenken) wat het 'juiste geloof' betreft.

Ik ben gewoon leeg, fucked up leeg. Weet niet waar ik het moet zoeken.


een verdrietige Gent
*KNUFFT!!!*

jezus, wat kut voor je joh!
terwijl je dr al zo lekker doorheen zat

denken aan je..
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 17:30
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
@ XQseMe2: je hebt gelijk.
@ Gent: sterkte.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 13:17
Gent
Avatar van Gent
Gent is offline
@ zwart wit: Thnx
__________________
The Gent
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 13:19
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Gent schreef op 18-02-2006 @ 23:19 :

Ik ben gewoon leeg, fucked up leeg. Weet niet waar ik het moet zoeken.
Klagen of advies vragen over je gevoelsleven kan op psychologie overigens
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 21:44
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 21-02-2006 @ 14:19 :
Klagen of advies vragen over je gevoelsleven kan op psychologie overigens
jezus zeg, daar zittie ook echt op te wachten op dat soort opmerkingen!

voor het geval je het nog niet doorhad, ging deze topic niet daarover maar vroeg hij iets over religie en geloofszaken.
dat deze wending nou eenmaal heeft plaatsgevonden in het verhaal, wilde hij alleen maar even toevoegen.

dus zeik niet zo, wil je!?
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 13:23
Gent
Avatar van Gent
Gent is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 22-02-2006 @ 22:44 :
jezus zeg, daar zittie ook echt op te wachten op dat soort opmerkingen!

voor het geval je het nog niet doorhad, ging deze topic niet daarover maar vroeg hij iets over religie en geloofszaken.
dat deze wending nou eenmaal heeft plaatsgevonden in het verhaal, wilde hij alleen maar even toevoegen.

dus zeik niet zo, wil je!?
Kijk toch nog mensen met gevoel. Ik bedoel, moet ik dan dit hele topic laten overhevelen naar Psychologie? Geen zin, het gaat over het verschil tussen 'Jehovah's getuigen' en 'Christenen'.

don't make a fuss!


Greetzzz,



Gent


@xQseMe2: waarom lopen wij elkaar altijd mis? *Baalt*
__________________
The Gent
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.