Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2010, 19:01
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
De 121 is voor een controlebeurtje weggeweest want hopelijk ga ik dit weekend nog naar de Nürburgring. Olie ververst, band moest sowieso nog vervangen worden en een nieuwe middendemper erop. Die laatste was even een prijzige verrassing, maar ik heb geluk dat hij nog los van de einddemper kon komen zonder dat die ook gesloopt moest worden anders had me dat nog eens 180 euro gekost. Uitlaten zijn duur
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2010, 19:20
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Je had er ipv een middendemper ook gewoon een stuk pijp tussen kunnen zetten, zo heel veel maakt dat niet uit (scheelt vooral in de portemonnee).
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 20:37
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Mja, ik kan het zo snel niet zelf en ik kan moeilijk vragen of de garage met zo'n oplossing aan de slag wil
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 15:14
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Had een best wel fikse ster in de voorruit
Gratis gefixed omdat ik een proefperiode bij een garage loop
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 17:59
Verwijderd
goed geregeld

oh trouwens kiet, pluis heeft dr oog laten vallen op een 121, waar moeten we specifiek op letten?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 19:24
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Roest en het druklager. Roest wil zich vormen op de dorpels/bodem en wielkasten achter, dus als hij ergens op een brug kan is dat heel erg wenselijk om even goed te kijken/te prikken. Die spoilertjes die erop te vinden zijn hebben vaak vanwege de leeftijd last van een afbladderende blanke lak laag en door de bolle deuren hebben ze bovengemiddeld last van kleine (parkeer)deukjes/pitjes. In het geval van een cabriotop is de staat van het dak van belang; als dat vervangen moet worden ben je ook heel veel kwijt.

Het druklager kan problemen gaan geven rond de 150.000 km, afhankelijk van of de koppeling al eens vervangen is. Als hij rauwer of ratelend klinkt als je het koppelingspedaal loslaat dan ben je niet blij Maar het is ver van te voren al waarneembaar, dus je hoeft rond die km-stand niet bang te zijn dat de boel opeens knapt. De rest is algemeen en weet je zelf wel

En als ze er eentje met berenvelgen wil; er staat er eentje in Bathmen (nabij Deventer geloof ik)

Over het algemeen zijn het mechanisch prima auto's, vaak is het ook een beetje kwestie van een juiste aanbieder zoeken. De GLX heeft overigens iets meer vermogen. Qua uitvoering is een Yes! of Yooh! het uitgebreidst.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2010, 12:42
Ivo
Ivo is offline
Mijn elektrisch schuifdak (zo'n canvas ding) sloot al een tijdje niet meer goed, i.v.m. kapotte onderdelen aan 1 kant. Dus een week of 2 terug maar eens de benodigde onderdelen besteld. Daarbij kreeg ik ook een prijsopgave voor de montage. Maar liefst €240,- excl btw. Vandaag mijn vrije dag maar eens gebruikt om een en ander in orde te maken. Na 1,5 uur klussen is alles weer gemonteerd, alleen moet ik nu nog even de + en - van het motortje omdraaien omdat deze kabelset precies andersom werkt. Kost me zometeen nog even een kwartiertje ofzo om ook dat te fixen.

Dat is dus mooi bijna €300,- bespaard door even een kleine 2 uur zelf aan de slag te gaan.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2010, 14:10
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
300 euro voor een klus van 2 uurtjes?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2010, 16:58
Verwijderd
Waar liet je dat doen, bij de Rolls-Royce dealer?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2010, 15:23
Ivo
Ivo is offline
Ik heb het dus niet laten doen, maar gewoon zelf gedaan... Die bijna 300 euro die ze vroegen voor montage van een paar onderdelen vond ik al duur, omdat het plaatsen van een compleet nieuw dak (inclusief het zagen in de auto en afwerking aan de binnenzijde) met gemak binnen een dag gebeurt. Ik ga dus niet meer terug naar die betreffende leverancier.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 21:38
Verwijderd
hoppetee 4x winterbanden, setje remmen voor en een grote beurt, en ik ben weer 800 euro armer.
Maar die remmen waren ook wel echt aan de beurt, en de grote beurt zelf had 5000 kilometer geleden al moeten gebeuren...
Met citaat reageren
Oud 17-11-2010, 10:22
Verwijderd
Waarom wacht je er dan zo lang mee? Winterbandjes (+velgen) liggen ook weer onder de Laguna, kosten €30,- voor het omwisselen van zomerbandjes naar winterbandjes. En de zomerbanden (+velgen) liggen weer in de opslag.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2010, 18:46
Ivo
Ivo is offline
De Mini is dinsdag ook weer bij de dokter geweest, voor een algehele controle van de gezondheid (grote beurt).
Op een remschoentje en lager na, geen bijzonderheden. Ondanks dat ik de kleine beurt (officiëel elke 5.000 kilometer) altijd over sla en ook alweer zo'n 5000 kilometer te laat was met de grote beurt.
Die ouderwetse onderhoudsschema's zijn nergens voor nodig.
Gewoon 2x per jaar een grote beurt lijkt voor mij voldoende. Dat komt neer op elke 12.000-15.000 kilometer een grote beurt. In plaats van elke 5000 kilometer een kleine beurt en elke 10.000 kilometer een grote beurt.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2010, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Waarom wacht je er dan zo lang mee? Winterbandjes (+velgen) liggen ook weer onder de Laguna, kosten €30,- voor het omwisselen van zomerbandjes naar winterbandjes. En de zomerbanden (+velgen) liggen weer in de opslag.
ik heb het heel erg druk, en rij nu per maand bijna 5000 kilometer. (ook wegens wat kut omstandigheden thuis) Mijn garage is niet supergroot, dus hebben ook niet altijd een leenauto ter beschikking.

Maar goed, het autootje doet het desalniettemin prima.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2010, 22:02
Verwijderd
Citaat:
ik heb het heel erg druk, en rij nu per maand bijna 5000 kilometer. (ook wegens wat kut omstandigheden thuis) Mijn garage is niet supergroot, dus hebben ook niet altijd een leenauto ter beschikking.

Maar goed, het autootje doet het desalniettemin prima.
5000 per maand? Dat is echt bizar veel sterkte met die shizzle thuis!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 11:38
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Heb het gele monster van me van de week voor de APK weggebracht, ik had zelf al het een en ander gecheckt, maar toch spannend als je een auto nog niet zo lang hebt
Schade:
Koplamp, stadslicht, stuk remleiding en handremkabel.
Heeft nu weer lekker 14 maanden APK zonder aantekeningen op het keuringsrapport

Nu nog even opzoek gaan naar een goede 2dehands versnellingsbak, want die heeft zijn beste tijd wel gehad
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 20:21
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Over 12 dagen gaat de 121 maar weer eens naar de garage, want voor rammelt iets (waarschijnlijk één van de stangen) best wel hard op de vele klinkerwegen die Drenthe rijk is. Maar eerder had de garage geen tijd
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2010, 16:21
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Het rammelt nog wel, maar zo te zien is het meer speling op een beschermplaatje wat irritant rammelt. Niets wat echt aandacht behoeft of waard om veel moeite voor te doen om te verhelpen.

Zat wel een beetje speling op waarschijnlijk de stuurkogel, dus dat heb ik om naar uit te kijken met de APK. En ik zag toch ook wel roest, maar dat verbaasd me weinig met een auto van 19 jaar oud
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2010, 19:05
Verwijderd
Och, beginnende roestplekken kun je zelf makkelijk zat weghalen en repareren. Alleen nu even niet, met dit weer
Met citaat reageren
Oud 13-12-2010, 21:49
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Het zit een beetje op de bodem en de binnendorpels, dus dat is ook moeilijk waar te nemen zonder brug. Op zich voelt het nog niet echt krokant aan, dus waarschijnlijk als het weer beter is moet ik eens wat as-steunen regelen en dan met anti-roest en tectyl knoeien. Al is dat ook rond de periode van de APK, dus ik denk dat ik eerst even vraag of het nog veel nut heeft dat 'preventief' aan te pakken. Ik wil eigenlijk niet weer hebben dat de hele bodem onopgemerkt aan het wegroesten is omdat het niet waarneembaar was, en dat het straks te laat is.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 21:11
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ha, ik krijg 600 euro voor de schade aan mijn auto dus nu kan ik hem laten repareren met onderdelen van de sloop én nog een nieuwe distributieriem en winterbandjes erop laten zetten
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 21:02
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik weet niet of het onder onderhoud valt, maar ik had vanavond problemen met het op slot zetten van mijn auto. Toen ik thuis weg ging, werkte de afstandsbediening nog gewoon, maar eenmaal op mijn bestemming ging de auto niet op slot. Ik vermoed dat de batterij op is. Toen probeerde ik het met de sleutel in het slot in de deur, maar daarmee ging alleen de bestuurdersdeur op slot; de andere deuren bleven open.
De auto staat zo ingesteld dat hij op slot gaat tijdens het rijden; als je de bestuurdersdeur van binnen uit opendoet, gaan alle deuren van het slot. Er zit alleen een sleutelgat in de bestuurdersdeur.

Is er een manier om in zo'n situatie toch mijn auto op slot te krijgen?
(Ja, ik koop morgen direct een nieuwe batterij, zodat ik voorlopig niet meer in deze situatie kom)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 21:30
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik weet niet om wat voor auto het gaat, dus er zijn nogal veel mogelijkheden om te proberen Sowieso weet ik niet of het je gaat lukken zelf zo'n batterij te vervangen en of dat het probleem is. Als het de zender of ontvanger is moet je wel langs de dealer, helemaal als het signaal opnieuw moet worden afgesteld.

Als het automatisch op slot gaan van de deuren instelbaar is probeer dat eens op te zoeken in de handleiding/de computer van de auto en uit te schakelen. Probeer anders gewoon een paar keer de deuren op- en van slot te doen met de sleutel of de reservesleutel. Als hij daar niet op reageert probeer dan eens de boel te ontgrendelen met de knop in de auto zelf, indien aanwezig. Houd je dit probleem kan het dus ook aan de centrale deurvergrendeling liggen.

Als je auto nog drukknopjes heeft die aangeven of de boel op slot zit of niet, probeer dat eens handmatig.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 13:59
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Het gaat om een Renault Clio.
Met het knopje in de auto kon ik de auto wel op slot en van het slot doen, maar zodra ik de hendel van de bestuurdersdeur gebruik, gaan alle deuren van het slot. Ik heb geen drukknopjes in de deuren.

(Ik heb nu een nieuwe batterij gekocht en neem de reservesleutel mee naar huis, dus die ga ik morgen proberen.)
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 17:11
Verwijderd
Dat de deuren weer ontgrendelen bij het openen van de deuren komt doordat je na een ongeluk oid natuurlijk niet vast moet komen te zitten en gewoon altijd je auto uit moet kunnen.
Heb je een sleutel of een sleutelkaart? Die eerste wil namelijk nog wel eens opnieuw ingeleerd moeten worden bij de garage (kost je een kwartiertje als je een kundige garagist hebt, anders reken op een half uur tot drie kwartier). Bij een sleutelkaart zou het in principe niet voor problemen moeten zorgen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 10:06
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb een sleutel.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 14:00
Verwijderd
In dat geval zou ik er vanuit gaan dat je sleutel opnieuw ingeleerd moet worden.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 15:45
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Kennelijk was er een stoorzender in de buurt vrijdag, want nu werkte de afstandsbediening weer gewoon. Ik heb er geen nieuwe batterij in gedaan, want volgens het boekje zou het lampje het niet doen als de batterij leeg was, en die deed het nog wel.

Blijft dus de vraag over hoe ik Alle deuren op slot krijg zonder afstandsbediening. Dat zal ik de volgende keer dat ik bij de garage kom eens vragen, want daar staat niets expliciet over vermeld in het boekje.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 14:23
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik vond het niet nodig om hier een apart topic voor te openen, dus vraag ik het hier maar

De Rover 200 serie (de 216si), hoe is dat qua techniek?
Is dit nog voornamelijk Honda techniek, of komt dit van Rover zelf?
Ik las dat de koppakking er vrij vaak tussenuit klapt, is dit waar? Gebeurt dit vaker als hij eenmaal vervangen is?
Opzich zijn het vrij luxe uitgeruste auto's (zeker voor het geld dat ze er voor vragen) en ik zie er nog regelmatig rondrijden, dus qua onderdelen-verkrijgbaarheid lijkt het me ook meevallen?

Iemand die iets zinnigs over deze auto te zeggen heeft?
Aanrader/afrader?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 14:39
Verwijderd
Ik moest even googlen welke dat ook alweer was maar voor zover ik weet zijn dat gewoon de Rover-versies van de Honda Civics van die tijd. Lijkt mij dus niet zoveel mis mee. Wat onderdelenverkrijgbaarheid valt het sowieso wel mee met Rovers, want dat zijn over het algemeen meestal Honda's onderhuids en er is ook een vrij levendige imitatie-markt voor. Over de koppakking heb ik niks gehoord, maar het lijkt mij sterk dat zoiets vaker gebeurt als het vervangen is door een verbeterde versie
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 14:41
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik wil er voor eentje gaan kijken ter vervanging van de kanarie, zo'n fiatje is best geinig en al, maar erg fijn rijdt het niet met maat 49 onder je voeten en een lengte van 1.90
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 18:22
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Daar zit een motor van Powertrain Ltd. (MG Rover) in, de K-serie motor. Die stonden er inderdaad om bekend dat de koppakking niet zo sterk was, vanwege diverse oorzaken die met de tijd wel zijn verbeterd o.a. door een iets betere koppakking en bouten erin te zetten. Als-ie al eens vervangen is dan is de kans groot dat die erin is gelegd. Overigens zijn ze ook weer niet zó onbetrouwbaar; die motoren zijn nog altijd erg gewild voor in kit-cars (o.a. bij Caterhams)

Rover heeft leuke wagentjes gebouwd, maar ik ben meer van de 600-serie en de 75. Ze kosten relatief weinig omdat mensen denken dat onderhoud onmogelijk is omdat Rover niet meer bestaat. Maar de Chinezen bouwen ze nog onder de naam Roewe, sowieso zijn er grote hoeveelheden reserveonderdelen zoals bij elk merk, en lange tijd zijn ze gewoon gebouwd met Honda-techniek zoals Dittrich ook al zei. Maar volgens mij geldt dat niet voor deze generatie 200 - vanaf '95 - want rond die periode heeft BMW het over genomen en was de samenwerking met Honda voorbij, dus het is grotendeels een eigen product dacht ik.

Ik heb in het verleden de nodige research gedaan omdat ik een 600 of 75 zat te overwegen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2011, 12:30
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik <3 de Rover 75, alleen is hij mij wat te duur in de belasting (1400kg ofzo?). De 400 serie heb ik ook naar zitten kijken, maar die is mij ook veel te groot (zoveel ruimte heb ik niet nodig, rij eigenlijk altijd alleen met weinig bagage). Vandaar dat de 200-serie me wel leuk leek... en dan in het bijzonder de 216
Het gaat inderdaad om de K-serie motor.

Dus eigenlijk alleen even opletten of de koppakking al eens is vervangen?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2011, 17:09
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dat vergroot wel sterk je kansen ja
Ik weet het, die 75s zijn duur in vaste lasten. Maar er stond er eens eentje bij de Ford-dealer waar we toevallig waren, en als je er heel even inzit dan weet je gewoon dat het de kosten waard zou zijn
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 12:07
Verwijderd
Dat is ook niet zo gek, want de 75 is "geïnspireerd" op de X-type en die ook wel de moeite waard
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 21:50
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
De 121 heeft weer een jaar APK, zonder afkeurpunten en nare verrassingen er doorheen gekomen

Maar de schokdempers moeten wel achter allebei vervangen worden (links lekt nog, rechts is al helemaal droog) en qua roestvorming moet er wel wat aan gelast en aangepakt worden anders kan hij volgend jaar alsnog weg. Beide zaken wist ik al een tijdje dat het aan de orde was - die schokdempers waren ook goed hoorbaar en de auto had ik zelf een maand geleden al eens op roest gecontroleerd. Over 2 weken worden de dempers vervangen en daarna maar eens contact opnemen met een lasser. Ondanks een prima APK ligt er dus nog wel het nodig onderhoud in het verschiet
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 09:51
Verwijderd
Netjes hoor!

Oh ja, Pluis' Colt heeft de APK ook gehaald. Wel gecombineerd met een grote beurt van tevoren, waarin olie is vervangen, alle filters, d-riem, nog een riem, en de remblokken voor zijn vervangen. 't Ding is uiteraard door de APK heen gekomen, maar het kostte wel iets van €283,xx
Tel daar nog bij op dat een week later de winterbanden verwisseld zijn voor zomerbanden (Bridgestone B250's) à €350,- en dan is het wel duidelijk dat we nog minimaal 2 jaar met dat ding moeten rijden om die kosten eruit te krijgen
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 10:37
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Over de prijs van de schokdempers zou hij nog bellen, ik ben verschillende prijzen tegen gekomen, maar ik mag daar denk ik ook wel 350 euro voor rekenen voor een setje + vervangen Maar goed, dat en de roestbehandeling (wat ik dan wel wat later in het jaar pas laat doen denk ik) is niet echt regelmatig onderhoud
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2011, 20:26
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Mijn Mazda heeft weer wat onderhoud gekregen. Olie, oliefilter, luchtfilter, en een schoonmaakbeurt van binnen en buiten. En systeemreiniger in de tank.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 22:00
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Vanmiddag met de 121 langs de lokale lasser geweest. Afgesproken volgende week nog eens langs te komen om de boel grondiger te bekijken, maar de schatting voor (preventief) laswerk en antiroestbehandeling komt uit tegen de 500 euro Stukje meer dan ik verwacht had.

Het is natuurlijk wel goedkoper dan volgend jaar een andere auto moeten kopen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 12:29
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Het is natuurlijk wel goedkoper dan volgend jaar een andere auto moeten kopen
+ Er kan met die andere auto ook van alles mis zijn dat je op het eerste gezicht niet ziet. Nu weet je inmiddels wel wat je aan je huidige auto hebt .

Wel een duur grapje, kan je zelf niet een beetje lassen?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 13:11
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Nope Nja, hij zei wel 'kwestie van tijd en geduld'. Leuk en aardig, maar ook een kwestie van 'een fatsoenlijk lasapparaat hebben' en huren of kopen, dat is hoe dan ook een bak geld wat ik er niet aan ga wagen

Het is niet alleen lassen voor die prijs, ook antieroestbehandelen door de dorpels van binnen te reinigen/behandelen en de bodem in de tectyl te zetten. En aangezien de auto net verder probleemloos door de APK is gekomen en nieuwe schokdempers heeft gehad is het zeker nog wel de moeite waard Als ik ermee wacht tot volgend jaar dan moeten er heel wat grotere stukken ingezet worden.

Verder, één onthoofde Saab 96:

Maar gezien de staat van de pakking - geen scheuren of zo - heb ik ook de klepzittingen getest op dichtheid door ze te vullen met benzine. Beide koppen liepen wel leeg. Ik ben geen expert dus ik zal het moeten laten bevestigen, maar het lijkt erop dat de kleppen zelf ook aan het einde zijn
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2011, 19:29
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
De 121 heeft het nodige laswerk (vrij veel nog, bleek achteraf) en een roestbehandeling gehad, maar om het af te maken heeft hij eigenlijk nog een ML-behandeling nodig in alle holle ruimtes. Ik weet alleen niet of dat deze zomer nog uitkan
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2011, 09:39
Verwijderd
Nou, dan heb ik dus zeker weten jou gisteren niet zien rijden in je Saab KIET. Ik wou het nog vragen, maar die van jou ziet er niet rij-waardig uit
Wat zijn de plannen er nu mee?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2011, 10:47
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Zo'n beetje de helft onder de motorkap en bijna de hele remmerij (alleen de klauwen niet) wordt vernieuwd. Motor, bak, aandrijfassen en naaf-/remunit liggen eruit/eraf. Ik moet nog een motorpakkingset binnen krijgen en dan kan de boel weer in elkaar
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2011, 11:04
Verwijderd
En dan is alles weer oldtimer-100%?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2011, 11:38
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Een oldtimer is nooit 100%

Daarna moet er nog aan gelast worden en hopen dat er geen andere grote problemen bij de APK zich voordoen, want ik ben bijna door m'n geld heen
Als het even kan moet de buitenkant her en der provisorisch bijgewerkt worden en zijn er wat kleine mankementjes die vooral irritant zijn, maar als ik er dan mee kan rijden ben ik tevreden
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2011, 11:39
Verwijderd
Vandaar ook de term "oldtimer-100%"

Maar klinkt goed! Anders schors je hem nog een jaar extra, of is dat geen reële optie gezien de staat van de auto?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2011, 11:45
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik weet niet of er veel mee zou gebeuren in een jaar als ik hem goed instop, misschien een paar gaatjes in de carrosserie extra op plaatsen die verder niet zoveel boeien. Schorsen kost ook niet zoveel. Maar het hele huis staat nu vol met onderdelen (zo'n beetje alles wat eruit is ligt nu binnen) en dat begint een beetje onhandig te worden. Ik heb er ook veel geld in gestoken dus ik wil het eigenlijk wel over een paar weken klaar hebben. In principe zou ik bijna alles in 2 dagen erin kunnen hebben, maar die gast op het Saabforum is te lui om mijn pakkingset op te sturen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2011, 12:02
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik heb trouwens wel een foto van hoe hij er nu bijstaat:

De motorkap schuif ik er wel steeds even terug op om de dingen die er nog wel inzitten te beschermen

Als het allemaal lukt zal er nog wel een uitgebreider verslag volgen. En anders gaat-ie roemloos ten onder
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.