Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2002, 09:27
miek_temp
miek_temp is offline
Vaginisme is als je onbewust je spier bij je vagina aanspant waardoor er helemaal niets in kan. Je kan meestal niet gevingerd worden en neuken kan ook niet echt. Ik heb dit maar dan in iets minder. Ik kan wel gevingerd worden. Het is niet zo dat je dit alleen de eerste keren hebt. Ik heb het altijd al. Ik weet niet waardoor het komt en weet ook niet wat ik eraan kan doen. Wie heeft dit ook (gehad)? en weet wat je eraan kan doen en kan mij helpen?
De meeste meisjes zijn alleen de eerste keer (of paar keer) zenuwachtig en soms lukt het daardoor niet maar ik ben niet zenuwachtig maar het wil gewoon niet. Ik vertrouw mijn vriend helemaal dus daar kan het niet aan liggen. Ik geniet op zich wel van de 'sex' die we wel hebben en als ik gebeft wordt kan ik ook gewoon klaarkomen. Eerst beffen en dan voordat ik klaar kom proberen te neuken lukt ook niet .
Wie weet er iets om mij te helpen???

o ja ik weet niet of dit eigenlijk bij l&g hoort maar anders moet je hem maar gewoon verzetten.

Laatst gewijzigd op 15-07-2002 om 09:32.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 11:49
sofie3
Avatar van sofie3
sofie3 is offline
Bedoel je met "vingeren" het inbrengen van 1 vinger? Dan is het vervolg heel simpel: twee en later drie vingers inbrengen. Zachtjesaan, zodat alles daar beneden wat kan oprekken. Je oefent dit best eerst zelf alleen, in een warm bad. Als je vingers zijn ingebracht, dan druk je ze naar de onderkant van het bad toe. Daar gedurende enkele seconden vasthouden en weer loslaten. Veel oefenen dus....
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 15:50
youriw
Avatar van youriw
youriw is offline
ik ken wel iemand die het heeft ... als je wilt kan ik haar eens vragen contact met je op te nemen?

geen garanties natuurlijk, maar ik kan het altijd vragem toch?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 15:55
Desp
Desp is offline
Ik heb dat gehad, heel serieus... Ik wilde wel, maar onbewust was ik doodsbang (door verkrachting in verleden)...
Na een jaar klungelen (mijn vriend is heel geduldig ) toch naar de dokter gegaan. Kwam al snel naar boven dat het een psychische oorzaak had -> praten met een deskundige... Zo heb ik na een tijdje de angst rond sex weg gehaald... Nu is er eigenlijk niets meer aan de hand
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 15:06
miek_temp
miek_temp is offline
bedankt voor jullie reacties. Ik weet niet wat bij mij de oorzaak is. Misschien toch onbewuste angst. Ik heb mijn vriend de laatste keer gevraagd gewoon door te duwen maar het ging echt niet
misschien moet ik er toch maar mee naar de huisarts maar dat durf ik eigenlijk niet (huisarts=familie). Ik zal eerst de badmanier maar uitproberen maar ik heb dat al ooit gedaan en toen lukte het niet. Ik probeer het nog een keer en hoop dat het nou wel gaat. Gelukkig is mijn vriend heel geduldig en vind hij het niet erg maar toch vind ik het wel erg en wil ik ervan af. In ieder geval bedankt.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 15:15
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Neej heb ik niet.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 15:17
youriw
Avatar van youriw
youriw is offline
Citaat:
miek schreef:
bedankt voor jullie reacties ... maar toch vind ik het wel erg en wil ik ervan af. In ieder geval bedankt.
dat kan ik me voorstellen, zeker als je hier allemaal verhalen hoort over hoe leuk en lekker het kan zijn!

heel veel sterkte in ieder geval! als je es wilt praten ...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 23:47
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
miek schreef:
bedankt voor jullie reacties. misschien moet ik er toch maar mee naar de huisarts maar dat durf ik eigenlijk niet (huisarts=familie).
vraag of je bij een andere arts terecht kunt, dat je erachter komt hoe het komt en hoe je er vanaf komt, lijkt me een vraag voor zo'n iemand.
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 00:41
Chameleon
Chameleon is offline
Citaat:
miek schreef:

misschien moet ik er toch maar mee naar de huisarts
ik geloof dat ze bij het RIAGG zelfs praatgroepen en hulp hebben hiervoor, maar da's best een grote stap
__________________
** Dat je een minderwaardigheidscomplex hebt wil nog niet zeggen dat je niet dom en lelijk bent **
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 08:48
Jip
Avatar van Jip
Jip is offline
Wat ik wel weet is dat je niet alleen bent, het schijnt best wel veel voor te komen.

Is zoiets nou lichamelijk of geestelijk?

In een reply hierboven zei iemand dat t bij haar geestelijk was, maar is dat altijd zo?

Ik hoop dat je er vanaf kunt komen..
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 10:48
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Jip schreef:
Is zoiets nou lichamelijk of geestelijk?

In een reply hierboven zei iemand dat t bij haar geestelijk was, maar is dat altijd zo?
Vaginisme kan zowel een lichamelijke als een psychische oorzaak hebben. Indien de oorzaak lichamelijk is spreekt men van secundair vaginisme en bij een psychische oorzaak spreekt men van primair vaginisme. Oorzaken van secundair vaginisme zijn onder andere een ontsteking van de uitwendige geslachtsorganen, een stug maagdenvlies of het niet voldoende ontwikkeld zijn van de ingang van de vagina. Oorzaken van primair vaginisme zijn onder andere angst, schuldgevoelens, afkeer of een vroegere nare ervaring op sexueel gebied (denk bijvoorbeeld aan sexueel misbruik).
De behandeling van secundair vaginisme is afhankelijk van de oorzaak. Primair vaginisme wordt behandeld door middel van sextherapie, waarbij naast diverse gesprekken oefeningen worden toegepast om de vagina te leren ontspannen door het inbrengen van de vingers of een staafvormig voorwerp om de vagina te verwijden. Vaginisme komt meestal als secundair vaginisme voor, maar een combinatie van lichamelijke en psychische factoren is soms ook mogelijk.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 12:28
*mystery*
Avatar van *mystery*
*mystery* is offline
Citaat:
miek schreef:
Vaginisme is als je onbewust je spier bij je vagina aanspant waardoor er helemaal niets in kan. Je kan meestal niet gevingerd worden en neuken kan ook niet echt. Ik heb dit maar dan in iets minder. Ik kan wel gevingerd worden. Het is niet zo dat je dit alleen de eerste keren hebt. Ik heb het altijd al. Ik weet niet waardoor het komt en weet ook niet wat ik eraan kan doen. Wie heeft dit ook (gehad)? en weet wat je eraan kan doen en kan mij helpen?
De meeste meisjes zijn alleen de eerste keer (of paar keer) zenuwachtig en soms lukt het daardoor niet maar ik ben niet zenuwachtig maar het wil gewoon niet. Ik vertrouw mijn vriend helemaal dus daar kan het niet aan liggen. Ik geniet op zich wel van de 'sex' die we wel hebben en als ik gebeft wordt kan ik ook gewoon klaarkomen. Eerst beffen en dan voordat ik klaar kom proberen te neuken lukt ook niet .
Wie weet er iets om mij te helpen???

o ja ik weet niet of dit eigenlijk bij l&g hoort maar anders moet je hem maar gewoon verzetten.
volgens mijn kan je hiervoor pillen krijgen ofzo. als ik jou was zou ik even naar de dokter gaan. want volgens mij bestaat er wel wat voor.

maarruh, meid, het kan nog veel erger hoor... er zijn ook mensen die het krijgen als hij in je is... pijnlijk voor allebei dus... en zie dan die lul er maar is uit te krijgen....
__________________
Als U ze allemaal op een rijtje heeft, kijk dan uit voor het domino-effect
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 16:44
DarkCat
DarkCat is offline
Ik denk dat Sofie3 ook wel gelijk heeft.. als het vooral lichamelijk is kun je veel oefenen, je spieren leren te ontspannen, etc.

Maar als je je spieren aanspant door een traumatische ervaring het verleden (bijvoorbeeld) denk ik dat je beter eerst dat kan gaan verwerken en dus hulp zoeken.

Ik heb er zelf geen problemen mee gehad, ik had alleen vroeger een vriend die mij nogal pushte en dan ging het opeens niet meer. Maar dat is logisch.

In ieder geval, de mensen die er last van hebben, veel succes met het overwinnen ervan..

Cat
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 23:32
anonieme_teddybeer
Avatar van anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
ik kick um omdat het volgende aan de hand is:

mijn vriendin heeft dus ook zoiets ze wilt het alleen niet toegeven, en oprekken zal ze zelf niet doen, want ze vingert zich zelf niet.Ik kan niet bij haar naar binnen, en ze wilt neit naar de dokter of er over praten met anderen, oprekken gaat ook niet want er gaat net 1 vinger in en ik probeer haar al meer dan 4 maanden op te rekken wat dus niet lukt.
__________________
Fuck you! and you, and you and everybody else
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 07:49
verbal-violence
Avatar van verbal-violence
verbal-violence is offline
Ik denk dat ik ook zo iemand ken. Kon wel vingeren maar meer kreeg je er ook niet in

Lijkt me echt klote voor haar/hun
__________________
You could have been anybody, You could have been anyone, All i needed was anybody all i needed was anyone...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 13:19
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
heys mensen,ik heb het dus ook.....(wat annonieme_teddybeer vertelde)het is misschien wel duidelijk dat ik en anno wat hebbe,maar ik heb het probleem dus,en ben bang om hem kwijt te raken (ookal weet ik dat een relatie niet alleen op sex gebazeert is.....)ik vind het heel vervelend,zelf wil ik wel sexen (echt sexen) maar dat gaat niet en moeten we het beperken tot vingeren(auw en kietel) en beffe.....ik durf niet naar de doc. omdat ik daar niet in me blootje ga staan......(preuts....)
door me zelf te vingeren??? neej dank je,ik word al misselijk bij de ged8ten.......dus....heeft iemand een oplossing??? het word een sleur en word er doodsbang van....
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.