Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2009, 00:20
Jowziej
Avatar van Jowziej
Jowziej is offline
Hoi,

Ik heb een simpele vraag weet iemand meer te vertellen over kamer training zijn eigen ervaring et cetera. Mag je bijvoorbeeld zelf weten hoe laat je gaat slapen, mag je je eigen pc op je kamer en ga zo maar door.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2009, 20:31
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Kamer training? Wat is dat?

Volgens mij is de hele essentie van 'het op kamers gaan wonen' toch dat je helemaal zelfstandig bent, en dus zelf moet koken, boodschappen doen en dan uiteraard ook zelf beslissen hoe laat je naar bed gaat. Maar overigens was ik 19 toen ik op kamers ging, en toen mocht ik bij mijn ouders thuis ook al zelf bepalen hoe laat ik naar bed ging hoor.

Of begrijp ik je vraag nu helemaal verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2009, 20:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Doel je op de begeleide woonprojecten van iets als Jeugdzorg?

In dat geval kun je verwachten dat ze regels stellen op gebied van huishouden en budget. Geen vuile vaat laten staan. Niet al je geld over de balk smijten. Sommigen stellen activiteiten met andere bewoners als samen eten (en afwassen enz) en samen in de huiskamer zitten verplicht. Soms moet je eerst aantonen dat je dingen als koken kunt. Kun je dat niet, dan leren ze je dat. Verwacht niet dat je elke dag naar de McDonalds kunt bijvoorbeeld.

Maar er zijn grote onderlinge verschillen. Het ene project is vrij relaxt en gericht op wat je wel kan, en de ander is Rouvoet-kwadraat-betuttelend.

Er hangt ook veel af van de begeleiders. Als jij een sociaal gestoorde treft als huisgenoot die constant ruzie zoekt en iedereen uitscheld en slaat, en de begeleiders falen zo hard als heel Jeugdzorg doet, dan zit je met de gebakken peren als je daar terecht komt. Waar ik de kans kreeg binnen te kijken, in Hilversum, werd bijvoorbeeld een jaartje later op last van de rechter gesloten vanwege slechte omstandigheden. Terwijl ik me wel voor kan stellen dat er huizen zijn waar Jeugdzorg het (wellicht per ongeluk) wel goed doet.


Andere soortgelijke projecten denk ik dat je qua begeleiding ongeveer hetzelfde kan verwachten. Leren huishouden, leren met geld om te gaan, vooruit denken en plannen, zelfstandig functioneren... Dat soort dingen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-09-2009, 20:41
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Voor de duidelijkheid: Bureau Jeugdzorg staat hier niet ter discussie.
Het gaat over de inhoud van kamertraining, niet over de effectiviteit van kamertraining en andere activiteiten van Bureau Jeugdzorg.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2009, 08:47
Verwijderd
Ik denk dat je veel zelfstandigheid (voor zover je die nog niet hebt) zal worden aangeleerd. Bijv, moet je de volgende dag vroeg op; ga dan op tijd slapen, hoef je de volgende dag minder vroeg op dan kan je iets later naar bed. Daarnaast moet je ook dingen leren als koken, afwassen, kleding wassen e.d. en daar zullen ze je bij ondersteunen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 15:05
tjaa.
tjaa. is offline
ik heb nóg geen eigen ervaring.
maar ik ga binnenkort wel op kamertraining.

van wat ik van kamertraining weet is dat je een eigen kamer krijgt.
die kamer is in een soort gebouw, zal ik maar zeggen, en daar zijn nog meer kamers,
( mijn zus zat in een flat, en elke wooning had 3 kamers. ) dus je zit er niet alleen.
je deelt een badkamer, keuken en wc met elkaar.

je hebt ook je persoonlijke begeleider waar je mee kijkt naar wat je wil bereiken.
ook krijg je leef geld, dat is geld voor boodschappen enzo.

volgens mij heb je ook regels over dat een vriendin bijvoorbeeld, of je vriendje, maar 1 nacht in de week ( in het weekend ) mag blijven slapen. maar dat weet ik het niet zeker, het kan ook zijn dat het helemaal niet mag.

ook mag je zelf weten wanneer je naar huis gaat.
dus als jij zegt ; ik heb zin om vandaag even naar huis te gaan, dan kan dat.

kamertraining is van 16 tot 18 jaar volgens mij
en gaat altijd via Jeugdzorg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Gezocht: kamer Leeuwarden
Lot23-07-87
0 07-07-2009 15:39
Psychologie weet iemand de naam hiervoor?
ilse
12 18-05-2006 14:02
Lichaam & Gezondheid Thuis trainen
DSaj
16 18-12-2005 15:22
Psychologie Geeft een psycholoog kadootjes als zn patienten jarig zijn?
ShadowLady
3 22-05-2005 19:03
Psychologie kamertraining
light fighter
20 20-05-2005 14:54
Psychologie Vraag over van huis weglopen
Sixxxpack
10 14-11-2004 19:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.