Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2010, 15:32
MiissChelle
Avatar van MiissChelle
MiissChelle is offline
wat vinden jullie van de bodyscans in schiphol?
een inbreuk op privarcy?

http://www.security.nl/artikel/32595...rivacy%22.html

hier staat wat info erover!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2010, 15:52
Verwijderd
Ik vind het wel een goed idee. Als je zo omgaat met de privicy, wordt er misschien wat minder gevlogen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 16:27
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik zie geen probleem eigenlijk. Het is niet een apparaat dat de kleren weghaald, maar alleen de contouren laat zien. Iedereen heeft zo z'n menselijke vormen dus ik vraag me af wat voor probleem dat nou kan opleveren.

Was er ook niet zoiets dat degene die dat apparaat beheerde de persoon in kwestie zelf niet kon zien?
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 16:58
Verwijderd
Het was ook zo dat die beelden niet zouden worden bewaard.
De beelden worden nu tóch bewaard, ''zodat stundenten ervan kunnen leren''.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 17:03
ganralph
ganralph is offline
Op zich ben ik niet tegen het gebruik van een dergelijke scan, maar elke keer dat een nieuwe - geavanceerdere - technologie gebruikt wordt, verleg je de grens. We moeten dus altijd goed opletten wat er precies toegestaan wordt, en in hoeverre de regels rond een scan als deze opgerekt en uitgebreid kunnen worden.

Een nietszeggend iets kan de deur openzetten voor een grootse verandering die dan niet meer te stoppen is.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 17:24
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Vorige week nog in de sauna geweest; we zijn allemaal hetzelfde, de één alleen wat lelijker dan de andere.
Vraag me alleen of je (godverhoede het) je straks ook hoofdhaar door een doekje kan zien.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 18:28
Verwijderd
ik vind het wel mogen, ik ga liever door een bodyscan dan dat mn vliegtuig neerstort
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 19:19
Verwijderd
Ik heb er geen probleem mee. Heb dit inderdaad dan dat er 1 of andere gek in het vliegtuig zit die het vliegtuig laat neerstorten.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 10:00
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
ik vind het wel mogen, ik ga liever door een bodyscan dan dat mn vliegtuig neerstort
Citaat:
Ik heb er geen probleem mee. Heb dit inderdaad dan dat er 1 of andere gek in het vliegtuig zit die het vliegtuig laat neerstorten.
Geen enkele scan is 100% waterdicht en er zijn de afgelopen jaren geen aanslagen gepleegd die met een dergelijke scan hadden kunnen worden voorkomen.

>99,99999% van de reizigers heeft geen kwaad in de zin. En als je al deze miljoenen mensen door geavanceerde scans laat lopen, dan creëer je hooguit schijnveiligheid. Want die ene, goed voorbereide sukkel die wel wat wil proberen, die slaagt er waarschijnlijk toch wel in.

Kortom: voegt deze scan echt wat toe aan de daadwerkelijke veiligheid? Dat is mij niet helemaal duidelijk.

En nogmaals, deze scan is misschien niet zo ingrijpend, maar de volgende ontwikkeling is wel weer een stukje ingrijpender dan deze, enz.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Vorige week nog in de sauna geweest; we zijn allemaal hetzelfde, de één alleen wat lelijker dan de andere.
Dat kan me niet zoveel schelen. Het is mijn lichaam en ik mag zelf weten of ik dat laat zien of niet.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 19:28
stefanielove
Avatar van stefanielove
stefanielove is offline
ik heb vorige maand toen we naar londen geweest zijn in de zogenoemde scan gestaan, en de afbeelding die jij zelf ziet en het beveiligings personeel die het moeten beoordelen , is niets meer dan een "getekend" plaatje dat voor vrouwen en mannen het zelfde is. dus geen naakt beelden of iets dergelijks.
met gele vlakjes geeft ie aan waar er extra gecheckt moet worden, dus niets om je zorgen over te maken.
ik heb het nu met eigen ogen gezien en je kan ook meekijken met andere mensen, allemaal het zelfde plaatje.
__________________
Smile, its confuses people
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Dat kan me niet zoveel schelen. Het is mijn lichaam en ik mag zelf weten of ik dat laat zien of niet.
das inderdaad prima. Het gevolg kan zijn, dat jij niet met een vlucht meemag, omdat je de scan niet wil doen. Jouw probleem, want je kaartje krijg je niet terug.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Vorige week nog in de sauna geweest; we zijn allemaal hetzelfde, de één alleen wat lelijker dan de andere.
Vraag me alleen of je (godverhoede het) je straks ook hoofdhaar door een doekje kan zien.
wth

Als al die miljarden die aan niet werkende terrorismebestrijding uitgegeven zijn eens aangewend worden voor onderwijs en gezondheidszorg zouden we meer levens gered hebben dan nu bodyscans zijn echt overbodige en niet functionerende meuk.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 17:40
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Als al die miljarden die aan niet werkende terrorismebestrijding uitgegeven zijn eens aangewend worden voor onderwijs en gezondheidszorg zouden we meer levens gered hebben dan nu bodyscans zijn echt overbodige en niet functionerende meuk.
Denk dat dat tegenvalt, stel er wordt niet meer gecontroleerd, er storten in één maand 5 vliegtuigen neer door terroristen, dan vliegt er niemand meer. Lijkt me een flinke economische strop.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 17:45
Verwijderd
Ach, alleen voor een paar passagiervluchten.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Denk dat dat tegenvalt, stel er wordt niet meer gecontroleerd, er storten in één maand 5 vliegtuigen neer door terroristen, dan vliegt er niemand meer. Lijkt me een flinke economische strop.
Ja maar dat gebeurt dus niet.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 19:04
DaveW
Avatar van DaveW
DaveW is offline
het boeit me allemaal niet echt die scans. zal er iig niet minder om vliegen
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 21:22
DestinyPlan
Avatar van DestinyPlan
DestinyPlan is offline
Ik zie geen probleem. Wat moet, dat moet. Trouwens, het is voor onze eigen veilegheid tegen terreur enzv.
Ik begrijp de gedoe niet, wij zijn allemaal mensen!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-11-2010, 10:34
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik wou dat iemand een keer een luchtvaartmaatschappij begon die Air Ik waag het erop heette. Volgens het volgende principe: je parkeert je auto naast het vliegtuig, je stapt onmiddellijk in – zonder wat voor controle dan ook, het vliegtuig vertrekt. Als het explodeert, heb je daar tenminste geen uren voor in de rij hoeven staan en allerlei vernederingen moeten ondergaan.

[...]

Er is één maar. Heb je het wel eens zo bekeken: als je met de trein gaat, heb je al dat gezeik niet. Waarom eigenlijk niet?

Een goedgeplaatste bom in een intercity zou niet alleen een bloedbad aanrichten in het treinstel zelf, maar ook nog heel wat levens eisen bij de ontsporing ná de explosie. In tegenstelling tot een vliegtuig – dat buiten beeld crasht en in zee verdwijnt – is een treinwrak zeer zichtbaar. En filmbaar. Voer voor de media. Qua aantal slachtoffers en pr zou een bom in een trein veel effectiever zijn dan een bom in een vliegtuig. Dat weet jij. Dat weet ik. Dat weet elke regering. Toch stappen we vrolijk in de nachttrein naar Edinburgh.

Trouwens, voor maximaal effect zouden de terroristen nog beter het openbaar vervoer helemaal kunnen vergeten en zich op de wegen gaan richten. Ik weet dat de BBC – die TopGear uitzendt – tegenwoordig geacht wordt regionaal te denken en dat ik als voorbeeld Barnsley zou moeten nemen, of Bombay. Maar ik ken Barnsley en Bombay niet zo goed, dus laten we het gewoon bij Londen houden.

Laten we ons even voorstellen dat het Hammersmith-viaduct op het punt waar het Broadway kruist, zou worden afgesloten als gevolg van een bommelding. Dan zou Londen zijn afgesneden van snelweg M4. En laat zich anderhalve kilometer verder naar het noorden nou hetzelfde voordoen op de A40. Nog een incident bij Brent Cross, de navel van Londen met de M1 als navelstreng, en de rapen zouden helemaal gaar zijn. Geen mens zou de belangrijkste hoofdstad van Europa nog in of uit kunnen. (Tenzij je naar Essex of Kent wilt, maar wie wil daar nou heen?)

[...]

Ik rijd geregeld over de M1, de M40 en de M4 Londen binnen, maar afgezien van wat camera’s om mensen op illegaal keren te betrappen, zie je niet veel wat je als beveiliging zou kunnen uitleggen.

Ik maak me daar niet druk om. Ik zit niet op meer beveiliging op de wegen te wachten. Dit is ook geen oproep om beveiliging van treinen. Ik wil alleen de aandacht op andere mogelijke doelwitten vestigen om te laten zien dat de situatie op de vliegvelden absurd en bespottelijk is. En ook nog eens contraproductief.

De enige manier om terrorisme te overwinnen, is het domweg te negeren. Als je overal op reageert door al gillend en gebarend te gaan rondrennen, weten die idioten dat ze je hebben waar ze je hebben willen. Als je onze grote vliegvelden lamlegt, weten ze dat ze aan de winnende hand zijn.
http://www.topgearmagazine.nl/column...eiging-column/
Jeremy Clarkson
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
Verwijderd
500 11-01-2007 14:18
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Suriname
Supersuri
250 18-05-2006 10:46
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'Tiswah' ('was 't maar wah')
Mark Almighty
501 27-03-2006 13:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16.