Oud 16-07-2012, 15:24
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
maar hoe weet je zo zeker dat de bijbel dan bijvoorbeeld niet authentiek is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2012, 15:32
Toerkoe
Toerkoe is offline
Citaat:
maar hoe weet je zo zeker dat de bijbel dan bijvoorbeeld niet authentiek is.
Het evangelie van jezus was niet eens zo dik. Het is bekend dat de schrijver niet jezus is, maar eeuwenlater door luke, mattheuw etc is gecschreven.

Kerk heeft zoveel dingen bijgevoegd en vervalst. Kerk is daar niet vies van hoor.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 15:35
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Mohammed was ook niet de schrijver.. What's your point?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 15:39
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Het evangelie van jezus was niet eens zo dik. Het is bekend dat de schrijver niet jezus is, maar eeuwenlater door luke, mattheuw etc is gecschreven.

Kerk heeft zoveel dingen bijgevoegd en vervalst. Kerk is daar niet vies van hoor.
en hoe weet je dan zeker dat er na dat de koran geschreven is niemand er ooit meer iets aan veranderd is.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 15:40
Toerkoe
Toerkoe is offline
Citaat:
Mohammed was ook niet de schrijver.. What's your point?
Tuurlijk niet. Koran is van allah. Elk vers is onthouden en opgeschreven. Duizenden kenden het uit het hoofd. Hoe kan je de bijbel hiermee vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 15:42
Toerkoe
Toerkoe is offline
Citaat:
en hoe weet je dan zeker dat er na dat de koran geschreven is niemand er ooit meer iets aan veranderd is.
Man, man... De koran is overal in de wereld identiek. Nooit is het gewijzigd omdat het is onthouden door duizenden en vastgelegd is tot een boek over de hele geografie.

De profeet was een analfabeet.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 15:46
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Tuurlijk niet. Koran is van allah. Elk vers is onthouden en opgeschreven. Duizenden kenden het uit het hoofd. Hoe kan je de bijbel hiermee vergelijken.
ja en de bijbel is toch ook het woord van god.
en dan kan je wel hard roepen dat mensen het uit het hoofd kenden maar dat is iets wat je niet kan bewijzen.
en hoe weet je dan zo zeker dat ze de bijbel niet op dezelfde manier door hebben gegeven voordat hij opgeschreven werd.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 15:52
Toerkoe
Toerkoe is offline
Citaat:
ja en de bijbel is toch ook het woord van god.
en dan kan je wel hard roepen dat mensen het uit het hoofd kenden maar dat is iets wat je niet kan bewijzen.
en hoe weet je dan zo zeker dat ze de bijbel niet op dezelfde manier door hebben gegeven voordat hij opgeschreven werd.
Waar is evangelie van jezus vzmh ? Waarom wel evangelie van lukas, matth maar geen jezus ?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 16:08
Verwijderd
Citaat:
De profeet mohammed, heeft dezelfde boodschap gebracht als mozes, david, jezus.

Wij moslims geloven dat alle profeten dezelfde boodschap hebben gebracht, maar dat er veelal onrecht is gedaan jegens hen, en na de dood van vele profeten werd de boodschap verdraaid, vervalst en vergeten.

Muhammed saw heeft niets nieuws verkomdigd.


Waar reageer je in Thorsnaam op?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 16:13
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Waar is evangelie van jezus vzmh ? Waarom wel evangelie van lukas, matth maar geen jezus ?
mischien heeft jezus wel verteld dat hij geen eigen evangelie wou. en er schijnt wel een evangelie te zijn over het leven van jezus die geschreven is door een van zijn discipelen.
en het is gewoon niet mogelijk om dat soort dingen met zekerheid te kunnen zeggen want het is lang geleden dat dat allemaal gebeurd is.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 17:20
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
http://prophetofdoom.net/Islamic_Quotes.Islam

Ik pak er even eentje uit:
Qur'an:9:5 "Fight and kill the disbelievers wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and ambush them using every stratagem of war."
Citaat:
Islam=vrede.
Lieve mens, je snapt niet eens wat ik zeg, laat staan wat er in de Koran staat. Gelukkig dat je geen Moslim bent, anders had je inderdaad net als veel mosilms aan de hand van een losse, uit de lucht gegrepen vers een hele mensheid kapot gemaakt, snap je wat context is?
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Lieve mens, je snapt niet eens wat ik zeg, laat staan wat er in de Koran staat. Gelukkig dat je geen Moslim bent, anders had je inderdaad net als veel mosilms aan de hand van een losse, uit de lucht gegrepen vers een hele mensheid kapot gemaakt, snap je wat context is?
Snap je wat marchanderen is?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 17:22
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Die vers werd neergedaald om de mekkanen aan te vallen omdat ze het bezit van de moslims hadden afgepakt.

Niets mis mee. Jezus heeft ook zulke dingen gezegd.
Dat heeft Jezus niet gedaan. De eerste bijbel is het woord van God.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 17:38
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
dat gebeurd ook met veel dingen uit de bijbel en de andere boeken. en ondanks dat ik totaal geen voorstander ben van het geloof. vind ik het wel jammer dat dat gebeurd
Dat komt omdat mensen alleen maar willen geloven, wat ze willen geloven. Al het (goede) andere wordt niet gezien! Sterker nog: uit een onderzoek blijkt dat men eerdere en vaker op een donkere persoon schiet met of zonder pistool, dan wanneer de persoon een blanke/witte huid heeft!!
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Lieve mens, je snapt niet eens wat ik zeg, laat staan wat er in de Koran staat. Gelukkig dat je geen Moslim bent, anders had je inderdaad net als veel mosilms aan de hand van een losse, uit de lucht gegrepen vers een hele mensheid kapot gemaakt, snap je wat context is?
Leg dan maar even uit wat de context is, want het lijkt me heel sterk dat je dat stukje tekst goed kunt praten
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Dat komt omdat mensen alleen maar willen geloven, wat ze willen geloven. Al het (goede) andere wordt niet gezien!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 17:41
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Leg dan maar even uit wat de context is, want het lijkt me heel sterk dat je dat stukje tekst goed kunt praten
Er valt niets goed te praten, zelfs als het zo is, zie je mij niet dat doen. Dat stukje is uit zijn context gehaald, en ik als dat toekoe je een antwoord had gegeven
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Dat komt omdat mensen alleen maar willen geloven, wat ze willen geloven. Al het (goede) andere wordt niet gezien!
Dat je 't uit je toetsenbord krijgt, zeg

Citaat:
Sterker nog: uit een onderzoek blijkt dat men eerdere en vaker op een donkere persoon schiet met of zonder pistool, dan wanneer de persoon een blanke/witte huid heeft!!
Eh, wait, what?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 18:05
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Dat klopt niet helemaal hoor. Jizya is vooral bedoelt als pressiemiddel, zodat mensen zich 'vrijwillig' gaan bekeren tot de Islam. Onder Sharia-wetgeving zijn niet-moslims helaas alles behalve veilig. Ze mogen zichzelf bijvoorbeeld niet verdedigen wanneer zij worden aangevallen door een moslim, er is bepaald dat het leven van een niet-moslim 1/3 waard is van dat van een moslim, mogen niet-moslims geen wapens dragen en moslims wel en lopen ze het gevaar ter dood veroordeeld te worden als een moslim zich beledigd voelt door de niet-moslim.

Ook blijft er ook weinig van de eer over. Zo mogen zij geen openbare religieuze bijeenkomsten houden, kerken/kloosters en synagogen die vervallen/beschadigd zijn mogen niet meer herstelt worden, en mag een moslim nooit iets nalaten aan een niet-moslim.

Nee, bij sharia zijn er een aantal regels: waar iedereen aan moet houden. Doe je dat niet, dan verdien je een bepaalde straf. Omdat de niet-moslism aan bepaalde regels niet kunnen voldoen, moeten ze Jizya betalen, zodat ze kunnen doen en laten volgens hun normen en waarden. De overheid is dan verplicht om ze te beschermen volgens de sharia, doen ze dat niet dan voldoet zo'n staat niet aan wat Allah wil.

En inderdaad veel landen doen dit niet en zullen dit nooit (denk ik) aankunnen.

Edit: er is geen land die naar de regels van Allah leeft en straft, dus ze doen min of meer waar ze zin in hebben, maar dat heeft niets met Islam te maken.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 18:09
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Dat je 't uit je toetsenbord krijgt, zeg



Eh, wait, what?
Ik zal je morgen met een bron uitleggen, misschien dat je zelf toelaat om te snappen wat ik bedoel
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Ik zal je morgen met een bron uitleggen, misschien dat je zelf toelaat om te snappen wat ik bedoel
Spaar je de moeite
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Edit: er is geen land die naar de regels van Allah leeft en straft, dus ze doen min of meer waar ze zin in hebben, maar dat heeft niets met Islam te maken.
Dat is dus niet zo relevant op het moment dat je het over 'Het boze Westen' en 'jullie Christenen' hebt. En nee dat is niet specifiek tegen jou.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 19:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lieve mens, je snapt niet eens wat ik zeg, laat staan wat er in de Koran staat. Gelukkig dat je geen Moslim bent, anders had je inderdaad net als veel mosilms aan de hand van een losse, uit de lucht gegrepen vers een hele mensheid kapot gemaakt, snap je wat context is?
Er staat letterlijk dat je iedereen moet afmaken die geen Moslim is. Wat is daar verkeerd aan te begrijpen?

En: Heb je enig idee hoe grof en respectloos het overkomt als iemand letterlijk de islamitische leer erbij pakt, en jij daarna reageert met een post die neerkomt op 'maar jij bent een ongelovige hond, dus dit kun je nooit snappen'?

Denk er even over na wat voor reclame dit maakt voor Moslims als geheel, wanneer mensen dag in dag uit Moslims zien posten die weinig tot niets weten over de onderwerpen waarop ze reageren, en zulke grove en zelfs racistische dingen posten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 21:17
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Spaar je de moeite
Ik vind het geen enkel probleem om je wat van de feiten te laten zien. Of wil je nou zeggen dat je geen vooroordelen kent?
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 21:19
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Dat is dus niet zo relevant op het moment dat je het over 'Het boze Westen' en 'jullie Christenen' hebt. En nee dat is niet specifiek tegen jou.
Ik heb dat nergens gezegd?! En jij bent geen Christen
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 21:25
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Er staat letterlijk dat je iedereen moet afmaken die geen Moslim is. Wat is daar verkeerd aan te begrijpen?
Dat is een vers, twee zinnen, een alinea. Hoe kan daarvan uithalen waar het hele soera/verhaal over gaat??

Citaat:
En: Heb je enig idee hoe grof en respectloos het overkomt als iemand letterlijk de islamitische leer erbij pakt, en jij daarna reageert met een post die neerkomt op 'maar jij bent een ongelovige hond, dus dit kun je nooit snappen'?
Islmaitische leer?! Hhaha , dat waren een paar zinnen. En ik heb nergens wie dan ook hond genoemd.

Citaat:
Denk er even over na wat voor reclame dit maakt voor Moslims als geheel, wanneer mensen dag in dag uit Moslims zien posten die weinig tot niets weten over de onderwerpen waarop ze reageren, en zulke grove en zelfs racistische dingen posten.
Als jij aan de hand van een paar uitspraken van een tiental moslim, het nodig vindt om daar je conclusie te trekken over de hele groep, dan zegt het genoeg over jou!
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Dat is een vers, twee zinnen, een alinea. Hoe kan daarvan uithalen waar het hele soera/verhaal over gaat??
Die twee zinnen zijn niet anders op te vatten, wat de context ook is. Er is geen mogelijke context waarin zinnen als deze te relativeren zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 11:00
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
Citaat:
Die twee zinnen zijn niet anders op te vatten, wat de context ook is. Er is geen mogelijke context waarin zinnen als deze te relativeren zijn.
Said the fool, followed by a wave of laughter.

Zo een Stukje erachter maakt het toch een stuk minder serieus.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Said the fool, followed by a wave of laughter.

Zo een Stukje erachter maakt het toch een stuk minder serieus.
True dat
Alleen dat staat er dus niet . Volgens mij weet zelfs ninadebeste niet wat er omheen staat en roept ze maar wat om het goed te praten.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 11:39
Toerkoe
Toerkoe is offline
Citaat:
Er staat letterlijk dat je iedereen moet afmaken die geen Moslim is. Wat is daar verkeerd aan te begrijpen?

En: Heb je enig idee hoe grof en respectloos het overkomt als iemand letterlijk de islamitische leer erbij pakt, en jij daarna reageert met een post die neerkomt op 'maar jij bent een ongelovige hond, dus dit kun je nooit snappen'?

Denk er even over na wat voor reclame dit maakt voor Moslims als geheel, wanneer mensen dag in dag uit Moslims zien posten die weinig tot niets weten over de onderwerpen waarop ze reageren, en zulke grove en zelfs racistische dingen posten.
Dit is vers 5 ; "En wanneer de gewijde maanden voorbij zijn, doodt dan de veelgodenaanbidders waar jullie hen ook aantreffen en grijpt hen, en omsingelt hen, en loert op hen vanuit elke hinderlaag. Als zij dan berouw tonen en de salaat onderhouden en de zakaat geven, laat hen dan vrij. Voorwaar Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig" [Qoer'aan 9:5]

Dit is vers 6:

"En wanneer n van de veelgodenaanbidders bescherming bij jullie zoekt geeft hem dan bescherming, zodat hij het Woord van Allah hoort. En brengt hem daarna naar een plaats die veilig voor hem is. Dat is omdat zij een volk zijn dat niet weet" [Qoer'aan 9:6]


Uitlg over vers 5 ;

2. De context van het vers is gedurende het slagveld (in de oorlog)

De critici van de Islam citeren dit vers geheel uit zijn context. Om de context te begrijpen moeten we vanaf vers 1 van deze Surah lezen. Het zegt dat er een vredesverdrag was tussen de Moslims en de Mushriqs (veelgodenaanbidders) van Mekka. Dit verdrag werd geschonden door de Mushriqs van Mekka. Er werd aan de Mushriqs een periode van vier maanden gegeven om het goed te maken. Anders zou er een oorlog tegen hen worden verklaard. Vers 5 van Surah Taubah zegt:

"En wanneer de gewijde maanden voorbij zijn, doodt dan de veelgodenaanbidders waar jullie hen ook aantreffen en grijpt hen, en omsingelt hen, en loert op hen vanuit elke hinderlaag. Als zij dan berouw tonen en de salaat onderhouden en de zakaat geven, laat hen dan vrij. Voorwaar Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig" [Qoer'aan 9:5]
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 12:31
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Luke 19:27

But those enemies of mine who did not want me to be king over them--bring them here and kill them in front of me.
Jij vertelt ons: "lees de koran" en controleert zelf niet eerst even een ge-google-de quote? Ga je schamen !
Deze uitspraak kwam uit een verhaal/gelijkenis voor Zakay, de belasting-inner.

Ontopic:
Sinds de jaren 70 streeft Nederland naar een rustige omgeving voor iedereen. Dat ging toen al met TV campagnes, posters en radioadvertenties. Ik mag hopen dat dat met een verdubbeling van het inwoneraantal nog hoger op de prioriteitenlijst staat.
Jij kan het als extremist wel mooi vinden, ik niet.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Dit is vers 5 ; "En wanneer de gewijde maanden voorbij zijn, doodt dan de veelgodenaanbidders waar jullie hen ook aantreffen en grijpt hen, en omsingelt hen, en loert op hen vanuit elke hinderlaag. Als zij dan berouw tonen en de salaat onderhouden en de zakaat geven, laat hen dan vrij. Voorwaar Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig" [Qoer'aan 9:5]

Dit is vers 6:

"En wanneer n van de veelgodenaanbidders bescherming bij jullie zoekt geeft hem dan bescherming, zodat hij het Woord van Allah hoort. En brengt hem daarna naar een plaats die veilig voor hem is. Dat is omdat zij een volk zijn dat niet weet" [Qoer'aan 9:6]


Uitlg over vers 5 ;

2. De context van het vers is gedurende het slagveld (in de oorlog)

De critici van de Islam citeren dit vers geheel uit zijn context. Om de context te begrijpen moeten we vanaf vers 1 van deze Surah lezen. Het zegt dat er een vredesverdrag was tussen de Moslims en de Mushriqs (veelgodenaanbidders) van Mekka. Dit verdrag werd geschonden door de Mushriqs van Mekka. Er werd aan de Mushriqs een periode van vier maanden gegeven om het goed te maken. Anders zou er een oorlog tegen hen worden verklaard. Vers 5 van Surah Taubah zegt:

"En wanneer de gewijde maanden voorbij zijn, doodt dan de veelgodenaanbidders waar jullie hen ook aantreffen en grijpt hen, en omsingelt hen, en loert op hen vanuit elke hinderlaag. Als zij dan berouw tonen en de salaat onderhouden en de zakaat geven, laat hen dan vrij. Voorwaar Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig" [Qoer'aan 9:5]
Oftewel, als ze zich niet bekeren tot de Islam zijn ze de lul.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 14:04
Toerkoe
Toerkoe is offline
Citaat:
Oftewel, als ze zich niet bekeren tot de Islam zijn ze de lul.
Goed lezen kerel.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Goed lezen kerel.
Jij goed lezen:
Als zij dan berouw tonen en de salaat onderhouden en de zakaat geven, laat hen dan vrij.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 14:09
Toerkoe
Toerkoe is offline
Citaat:
Jij goed lezen:
Als zij dan berouw tonen en de salaat onderhouden en de zakaat geven, laat hen dan vrij.

Zeer logisch. Mete voor de vijand bukken? In naam van liefde?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 18:26
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Zeer logisch. Mete voor de vijand bukken? In naam van liefde?
Er wordt wel veel van de vijand gevraagd, hoor...
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 23:42
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
True dat
Alleen dat staat er dus niet . Volgens mij weet zelfs ninadebeste niet wat er omheen staat en roept ze maar wat om het goed te praten.
Wat ik weet, is dat de Koran mij niet oproept om jou en ieder ongelovig die ik tegenkom te vermoorden. Zo duidelijk?

Want ik weet veel meer dan die paar verzen, waar ik uit moet concluderen dat ieder ongelovige dood moet
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Zeer logisch. Mete voor de vijand bukken? In naam van liefde?
Of anders "in naam van liefde" doodgemaakt worden? :')

Een religie heeft niets met vrede te maken. Nooit gehad ook.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 13:10
Toerkoe
Toerkoe is offline
Citaat:
Of anders "in naam van liefde" doodgemaakt worden? :')

Een religie heeft niets met vrede te maken. Nooit gehad ook.
Het leven zit anders in elkaar dan jij denkt.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Het leven zit anders in elkaar dan jij denkt.
Het leven zit anders in elkaar dan jij denkt.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 18:27
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Luke 19:27

But those enemies of mine who did not want me to be king over them--bring them here and kill them in front of me.
Dat is een parabel. Het is een verhaal dat Jesus heeft verteld en het gaat over een koning en zijn rijk. In het verhaal is het de koning die de bovenstaande zin uitspreekt. De moraal van het verhaal is overigens dat je de talenten, die je van god gekregen hebt, moet gebruiken.

Citaat:
Omdat de niet-moslism aan bepaalde regels niet kunnen voldoen, moeten ze Jizya betalen, zodat ze kunnen doen en laten volgens hun normen en waarden.
Ze kunnen niet doen en laten wat ze willen. Ook niet als ze jizya betalen. Dat gaf ik net ook al aan a.d.h. van een aantal voorbeelden. Heb je wel gelezen wat ik getypt heb?

Citaat:
Dit is vers 5 ; "En wanneer de gewijde maanden voorbij zijn, doodt dan de veelgodenaanbidders waar jullie hen ook aantreffen en grijpt hen, en omsingelt hen, en loert op hen vanuit elke hinderlaag. Als zij dan berouw tonen en de salaat onderhouden en de zakaat geven, laat hen dan vrij. Voorwaar Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig" [Qoer'aan 9:5]

Dit is vers 6:

"En wanneer n van de veelgodenaanbidders bescherming bij jullie zoekt geeft hem dan bescherming, zodat hij het Woord van Allah hoort. En brengt hem daarna naar een plaats die veilig voor hem is. Dat is omdat zij een volk zijn dat niet weet" [Qoer'aan 9:6]


Uitlg over vers 5 ;

2. De context van het vers is gedurende het slagveld (in de oorlog)

De critici van de Islam citeren dit vers geheel uit zijn context. Om de context te begrijpen moeten we vanaf vers 1 van deze Surah lezen. Het zegt dat er een vredesverdrag was tussen de Moslims en de Mushriqs (veelgodenaanbidders) van Mekka. Dit verdrag werd geschonden door de Mushriqs van Mekka. Er werd aan de Mushriqs een periode van vier maanden gegeven om het goed te maken. Anders zou er een oorlog tegen hen worden verklaard. Vers 5 van Surah Taubah zegt:

"En wanneer de gewijde maanden voorbij zijn, doodt dan de veelgodenaanbidders waar jullie hen ook aantreffen en grijpt hen, en omsingelt hen, en loert op hen vanuit elke hinderlaag. Als zij dan berouw tonen en de salaat onderhouden en de zakaat geven, laat hen dan vrij. Voorwaar Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig" [Qoer'aan 9:5]
Er staat duidelijk dat ze pas genade krijgen, wanneer ze bekeerd zijn tot de Islam. Er staat ook dat je mensen moet doden waar je ze ook aantreft. Leg eens uit hoe je dat met context goed kunt praten?

En als dit vers niet oproept tot geweld, waarom gebruiken veel terroristen (waaronder Bin Laden) het vers om de strijd tegen de ongelovigen te rechtvaardigen?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 18:34
Verwijderd
Citaat:
En als dit vers niet oproept tot geweld, waarom gebruiken veel terroristen (waaronder Bin Laden) het vers om de strijd tegen de ongelovigen te rechtvaardigen?
Zij hebben het uiteraard verkeerd. Islam is vrede en iedereen die het naar niet mee eens is zal levend branden etc.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2012, 08:40
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:

En als dit vers niet oproept tot geweld, waarom gebruiken veel terroristen (waaronder Bin Laden) het vers om de strijd tegen de ongelovigen te rechtvaardigen?
Omdat islamterroristen per definitie zoveel mogelijk verzen uit de koran op zo'n manier interpreteren dat ze de strijd tegen de ongelovigen rechtvaardigen. Zij hebben geen enkele behoefte aan een meer vreedzame interpretatie. Toerkoe wel, en met hem veel andere moslims, want zij hebben er helemaal geen zin in om actief, met geweld, te strijden tegen 'ongelovigen' en hebben liever vrede. Alleen maar prettig toch, dat zij zelfs van de verzen die toch onomwonden geweld goedpraten een interpretatie kunnen maken die contextgebonden is en geweld niet goedpraat? Ik snap niet zo goed waarom jullie zo'n moeite doen om mensen ervan te overtuigen dat de koran (of de bijbel) zo gewelddadig is. Zolang mensen kiezen voor een vreedzame interpretatie is er weinig aan de hand, het lijkt mij dus zinvoller om te laten zien dat alle verzen altijd op meerdere manieren geïnterpreteerd kunnen worden en dat daar ook altijd wel een vreedzame manier tussen zit.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 19-07-2012, 12:28
Toerkoe
Toerkoe is offline
Citaat:
Omdat islamterroristen per definitie zoveel mogelijk verzen uit de koran op zo'n manier interpreteren dat ze de strijd tegen de ongelovigen rechtvaardigen. Zij hebben geen enkele behoefte aan een meer vreedzame interpretatie. Toerkoe wel, en met hem veel andere moslims, want zij hebben er helemaal geen zin in om actief, met geweld, te strijden tegen 'ongelovigen' en hebben liever vrede. Alleen maar prettig toch, dat zij zelfs van de verzen die toch onomwonden geweld goedpraten een interpretatie kunnen maken die contextgebonden is en geweld niet goedpraat? Ik snap niet zo goed waarom jullie zo'n moeite doen om mensen ervan te overtuigen dat de koran (of de bijbel) zo gewelddadig is. Zolang mensen kiezen voor een vreedzame interpretatie is er weinig aan de hand, het lijkt mij dus zinvoller om te laten zien dat alle verzen altijd op meerdere manieren geïnterpreteerd kunnen worden en dat daar ook altijd wel een vreedzame manier tussen zit.

Ik ben geleerde. Maar als er unanimiteit is onder de geleerden neem ik het aan zoals het is.
Wij moslims meten ons niet in een hoekje laten duwen.

Je ziet die moslimteroristen als teroristen.. Ik niet. Er zitten wel gekken tussen..

Hamas...rechtvaardig.
Hezbollah rechtvaardig
Taliban rehtvaardig.
Alqaeda..door cia opgericht...alleen om hun pad te openen.

Wat of wie is een terorist ? Ben je een teroerist als je de wapens oppakt omdat je ouders zijn gestorven door een bom van de amerikanen? Ben je een terorist als je indringers wilt verjagen? In afghanistan, irak of tjetjenie. Waarom die moslims wel en niet de amerikanen of israeliers bestempelen als terrorist?

Denk je echt dat ze zo zijn geworden omdat ze dat zomaar wilden? Pijn, bloed, tranen en verdriet zijn meestal de redenen.

De mujahideen zijn helden. Moge allah subhana wa teala hun helpen en belonen voor hun daden. Het zijn de mujahideen die de eer redden van velen onder ons.

De mujahideen zijn helden.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2012, 12:31
Verwijderd
Je bent een terrorist als je gelooft dat je van je denkbeeldige vriend anderen moet omleggen.

Maar ik zie alweer het probleem; eer. Veel islamieten begrijpen die term niet.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2012, 12:34
Toerkoe
Toerkoe is offline
Citaat:
Je bent een terrorist als je gelooft dat je van je denkbeeldige vriend anderen moet omleggen.

Maar ik zie alweer het probleem; eer. Veel islamieten begrijpen die term niet.
Kan jij nooit normaal reageren? Valt me op dat atheisten heel respectloos kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2012, 12:37
Verwijderd
Ik reageer tenminste ergens op ipv alleen maar op de man te spelen. Valt me op dat moslims dat allemaal doen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2012, 12:38
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
ik praat liever met een respectloze atheist dan met een extremistische moslim wat dat betreft

maar goed jij vindt al die terroristische goepen dus rechtvaardig. en nog steeds roep je dat de islam zo vredig is.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2012, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Kan jij nooit normaal reageren? Valt me op dat atheisten heel respectloos kunnen zijn.
Je zegt net dat je al die terroristische organisaties rechtvaardig vindt. En dat vind je wel normaal? Doe is normaal zeg
Je doet echt ziekelijke uitspraken.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2012, 12:43
Toerkoe
Toerkoe is offline
Citaat:
ik praat liever met een respectloze atheist dan met een extremistische moslim wat dat betreft

maar goed jij vindt al die terroristische goepen dus rechtvaardig. en nog steeds roep je dat de islam zo vredig is.
Voor jou een terrorist voor mij een held. Voor mij is israel en amerika de terrorist. Mljoenen doden opnhun naam...en nog hebben ze aanhang..zegt veel over verdorven zielen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie de perfecte ideologie; is de ideale staat mogelijk?
sublime
248 22-02-2002 17:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.