Oud 06-11-2001, 20:13
Saartje_Pluis
Saartje_Pluis is offline
ok.
Ik zit op een zelfstandig gymnasium en kom daardoor bijna nooit in contact met andere soort mensen dan die van mijn school.
Daarom (denk ik) verbaasde het mij nogal wat er gister is gebeurd...
Ik zat met 3 van mijn vriendinnen buiten op een bankje voor mijn school en om de hoek van onze school zit een VBO school en er zat een groepje van hun op een tafeltje vlak bij ons.
Anyway, wij zaten te genieten van het zonnetje en ik moest ergens om lachen, dat stond hun blijkbaar niet zo aan, dus begonnen ze commentaar te leveren (waarom?) in elkgeval het ging van kwaad tot erger en ze kwamen bij ons staan (2 meisjes waren inmiddels al naa rbinnen en een ander meisje kwam er bij zitten). Ze begonnen dingen uittekramen dat wij onszelf alles vonden, dat zij zeker weten slimmer waren dan wij en dat we duidelijk nooit van mode hadden gehoord (tsja wij zien er nogal, uh, anders (gruwelijk woord) uit) zij moesten op een gegeven moment weg en wij begonnen een beetje te lachen, omdat ze wel heel erg rare dingen zeiden en de nederlandse taal niet bepaald goed onder de knie hadden en liepen terug richting school.
Toen ik achterom keek stonden ze vlak achter ons en begonnen ze dingen te roepen als "lach me dan in mn gezicht uit" en sla bewegingen te maken.. ik wil naar binnen lopen trekt dat meisje me aan mn haren weer naar buiten en begint me te slaan en krabben, ik stornm naar binnen en mijn andere vriendin heeft nu een blauw oog en gekneusde hand.
Vandaag was ik ziek en dus niet op school, zijn ze me komen zoeken, en vanmiddag kwam ik ze tegen (raar toeval)
MAar ligt het nou aan mij, of is dit gewoon asociaal gedrag?
Ligt dit aan intelligentie of ergens anders aan???
dankje
Saar
__________________
BLABLABLA BLUP
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2001, 20:18
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Tjah, dit soort gedrag zal wel samenhangen met intelligentie (of het gebrek daaraan). Ik denk zeker dat er op het VBO verhoudingsgewijs meer criminelen rondlopen, waarschijnlijk komt het omdat ze jaloers zijn ofzo.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 06-11-2001, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Tjah, dit soort gedrag zal wel samenhangen met intelligentie (of het gebrek daaraan). Ik denk zeker dat er op het VBO verhoudingsgewijs meer criminelen rondlopen, waarschijnlijk komt het omdat ze jaloers zijn ofzo.

jups, en waarschijnlijk ook doordat jullie er "anders" uitzagen, keb zelf al ondervonden dat vbo mensen daar vaak best veel moeite mee hebben (is niet generaliserend bedoeld!!)
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 11:37
Sasje
Sasje is offline
Ik ben het opzich wel een beetje met jullie eens, maar dit komt ook wel een beetje discriminerend over. Ook op het gymnasium zitten criminelen. Ik denk niet dat die meiden jaloers waren, ze verveelden zich gewoon en jullie waren op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. Dit kan iedereen overkomen, niet alleen gymnasiasten....
__________________
It's just me! *loving Michael*
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Tjah, dit soort gedrag zal wel samenhangen met intelligentie (of het gebrek daaraan). Ik denk zeker dat er op het VBO verhoudingsgewijs meer criminelen rondlopen, waarschijnlijk komt het omdat ze jaloers zijn ofzo.
Dat is waar

Citaat:
Blackwater_park schreef:
jups, en waarschijnlijk ook doordat jullie er "anders" uitzagen, keb zelf al ondervonden dat vbo mensen daar vaak best veel moeite mee hebben (is niet generaliserend bedoeld!!)
Dat ook

En ik heb ook zelf nog een mening

Ik denk dat het vooral komt omdat, zoals Sasje hierboven al zegt, ze gewoon in een pissed bui waren en het ergens op af moeten reageren. Kijk, mensen van een VBO zijn vaak sociaal en verbaal minder sterk. Ze zijn makkelijker te beïnvloeden en kunnen minder goed uit hun woorden komen, waardoor ze eerder geneigd zijn hun mening kracht bij te zetten dmv 'lichamelijke' ipv verbale.

Ze weten of voelen zelf ook wel dat jullie als gymnasiasten slimmer zijn. Er zit ook een soort minderwaardigheidscomplex achter. Ze hebben denk ik het gevoel van 'jullie voelen je beter dan wij omdat jullie op een gymnasium zitten'. Dat kunnen ze niet zo goed onder woorden brengen, daarom gaan ze slaan.

En verder: ik denk niet dat er op een gymnasium veel criminelen zitten. Het is namelijk gewoon een feit dat je op een gymnasium veel meer algemene ontwikkeling en normen en waarden meekrijgt dan op een VBO. Verder ga je ook gewoon met andere mensen om, dus ik denk dat het met het percentage criminelen op een gymnasium écht wel meevalt.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 14:37
amor
Avatar van amor
amor is offline
Je verhaal komt me bekend voor. Toen ik naar 3 havo/vwo ging was onze school net gefuseerd
met de Handelsschool. Die kwamen toen op onze locatie en vanaf dat moment was er dus alleen maar ruzie, vooral van hun kant uit. Ze stonden ons ook vaak uit te schelden en te bedreigen. Het ligt dus absoluut niet aan jou maar aan die vbo ers. Ik denk dat er op het vbo meer criminelen zitten dan op het gymnasium, een vbo school en een gymnasium is gewoon een wereld van verschil wat betreft normen en waarden.
__________________
11 september 1973, NUNCA MAS!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 15:12
DrPain
Avatar van DrPain
DrPain is offline
Je doet nogal als of ze dom zijn. Je houding is idd dat jij je beter voelt. En je laat ze in je post ook dom lijken.
__________________
.oO(DrPain)Oo. ~Where fears and tears meet...~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2007 Fikse cijferdaling...
o0*Y*0o
70 26-06-2007 15:04
Levensbeschouwing & Filosofie Hoe, waarom en wanmeer ontstond verschil in sekse?
Diary of Dreams
44 26-09-2006 22:35
Studeren Fiscale economie op WO- of HBO-niveau?
Go
14 16-12-2005 14:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Anti-spijbel campagne
Mingster
152 28-04-2005 10:29
Algemene schoolzaken Ckv
Suusie83
61 21-03-2005 18:59
Liefde & Relatie schoolniveau verschil, gaat dat goed?
Elky
81 11-11-2003 11:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.