Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2002, 18:07
Ninnoc
Ninnoc is offline
als er over 'anitas' wordt gesproken wordt er meestal meteen aan vmbo gedacht.
een 'kakker' moet natuurlijk goed opgeleid--> intelligent zijn.
En 'altos' hebben ondanks dat ze hun school niet af hebben gemaakt een grote algemene ontwikkelijk.

In hoe verre is dit waar en klopt de titel van deze topic??
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2002, 18:09
de
de is offline
onzin,

dus als jij intelligent bent, moet ik jou gelijk scharen onder een 'kakker'
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 18:09
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ik moet zeggen dat ik aan sommige mensen en gedrag wel gelijk een opleiding koppel, terwijl dit dus eigenlijk nergens op slaat.

Maar volgens mij is het wel waar dat alle kakkers een goede opleiding hebben
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 18:11
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
De dingen die je zegt zijn vooroordelen. simpel. Maar vooroordelen zijn natuurlijk wel ergens op gebaseerd, dus er zit wel een kern van waarheid in.

Je lifestyle wordt wel bepaald door intelligentie, voor een deel dan. Mensen met een hoog iq zal je eerder met een goed betaalde baan zien en een dure lifestyle. Eigenlijk logisch toch?
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 18:14
Stoel
Avatar van Stoel
Stoel is offline
het is wel een klein beetje zo...
het is misschien fout maar ik denk bij een schaars gekleed meisje snel aan een lager niveau, een 'kakker' snel aan een hoger niveau, en bij 'alto's eigenlijk niet echt aan een bepaald niveau..want dat verschilt volgens mij heel erg
(die andere persoonsomschrijvingen ook, maar dat zit een klein beetje in mijn hoofd)
tis best fout om meteen aan intelligentie te denken, maar ik denk dat iedereen dat wel een beetje heeft...
__________________
als de broodrooster stuk is moet ik uitkijken anders valt de giraffe door de brievenbus van mn buurjongen die net een roze olifant laat exploderen
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 18:15
Stoel
Avatar van Stoel
Stoel is offline
Citaat:
de schreef:
onzin,

dus als jij intelligent bent, moet ik jou gelijk scharen onder een 'kakker'
dit is een onzinnig antwoord...
je draait het om
als jij 'kakker' bent moet ik gelijk denken dat je intelligent ben
dat is de vraag..

__________________
als de broodrooster stuk is moet ik uitkijken anders valt de giraffe door de brievenbus van mn buurjongen die net een roze olifant laat exploderen
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 18:20
Klaine Je
Klaine Je is offline
hmm..

ik merk wel, dat er op mijn school (gymnasium), voornamelijk "kakkers" rondlopen en geen "anita's" en weinig "alto's"..

denk wel degelijk dat et wordt bepaald door intelligentie
__________________
*how can hell be any worse when life alone is such a curse?*
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 18:24
italianboy
Avatar van italianboy
italianboy is offline
ik had er een tijd geleden een topic over geopend..

kan m niet vinden
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 18:28
punkbastard!!!
punkbastard!!! is offline
Citaat:
rodina schreef:
Maar vooroordelen zijn natuurlijk wel ergens op gebaseerd, dus er zit wel een kern van waarheid in.
dat klopt niet. het is natuurlijk ergens op gebaseerd maar dan hoeft er nog niet gelijk een kern van waarheid in te zitten.
__________________
Ten guys jump one, what a man......
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 18:35
de wijze jodokus
Avatar van de wijze jodokus
de wijze jodokus is offline
over eht algemeen gezien wel....
__________________
Lees de Sp!ts en denk niet na/ loop de massa achterna/stel geen vragen geen gemaar/het staat gedrukt dus is het waar
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 18:58
Aangenaam
Avatar van Aangenaam
Aangenaam is offline
Ik denk dat het niet zozeer aan je intelligentie ligt, er zijn immers tig slimme alto's en tig domme kakkers. Dus die vergelijking gaat imho sowiezo al niet op.

Ik denk dat je lifestyle vooral afhangt van je individu. En dat je door je individu in een bepaald soort sociale omgeving verkeerd die ook een bepaald soort lifestyle heeft.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 19:04
~julie~
~julie~ is offline
Citaat:
Aangenaam schreef:
Ik denk dat het niet zozeer aan je intelligentie ligt, er zijn immers tig slimme alto's en tig domme kakkers. Dus die vergelijking gaat imho sowiezo al niet op.

Ik denk dat je lifestyle vooral afhangt van je individu. En dat je door je individu in een bepaald soort sociale omgeving verkeerd die ook een bepaald soort lifestyle heeft.
Waarom lopen dan er dan tegenwoordig zoveel meisjes rond alsof ze op hockey zitten, met spijkerjasjes en instappertjes terwijl ze liever voetbal kijken en vmbo doen he??
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 21:18
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
~julie~ schreef:
Waarom lopen dan er dan tegenwoordig zoveel meisjes rond alsof ze op hockey zitten, met spijkerjasjes en instappertjes terwijl ze liever voetbal kijken en vmbo doen he??
je zegt het zelf al 'alsof ze op hockey zitten'...

dat zijn geen kakkers, dat zijn paupers
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 21:28
italianboy
Avatar van italianboy
italianboy is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:

dat zijn geen kakkers, dat zijn paupers
ik vind de meeste kakkers ook maar paupers, maar dan in ruimere zin: mensen die bekrompen zijn vind ik ook maar paupers..
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 21:31
Nanaki
Avatar van Nanaki
Nanaki is offline
Valt volgend mij vrij weinig over te zeggen: de titel is wel half waar, maar ik denk dat lifestyle wordt bepaald door je visie op het leven. En die wordt niet alleen bepaald door intelligentie, maar ook door je omgeving en andere dingen.

Dat je op verschillende nivo's ander soort mensen ziet heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat ze elkaar "aansteken" omdat ze nou eenmaal zo veel met elkaar omgaan
__________________
I am the pill they use to fill your suicide machine
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 21:34
Nanaki
Avatar van Nanaki
Nanaki is offline
btw. ik vind het gebruik van het woord pauper in zijn algemeen gewoon ZOO fout...

het lijkt er iig op dat er mee geprobeerd word te zeggen dat je jezelf als een elite groep ziet, die boven de rest staat: de "paupers"....*kots*

__________________
I am the pill they use to fill your suicide machine
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 22:07
muckymouse
Avatar van muckymouse
muckymouse is offline
ik ben slim, maar geen kakker

euw ?
__________________
www.wijwillenmeer.tk
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 22:21
Verwijderd
Volgensmij zit het zo:

Hoe intelligenter je bent, hoe meer je je bewust bent van je uiterlijk, en hoe meer je je wilt profileren.

Dat betekend dat je als je intelligent bent sneller die hard Punker of Kakker word, en hoe minder intelligent je bent, hoe meer je een standaard jongen met de spijkerbroek en witte sokken word..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-04-2002, 23:06
fucking hero
fucking hero is offline
meestal zijn mensen met een bepaalde stijl wat zelfbewuster bezig. en of je nou 'kakker' of 'alto' bent, het maakt niet echt uit, dat hangt van je invloeden af.

mensen die niet echt bezig zijn met zichzelf binnen of buiten een hokje te houden respecteer ik trouwens meer dan andersom..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 08:30
Aangenaam
Avatar van Aangenaam
Aangenaam is offline
Citaat:
~julie~ schreef:
Waarom lopen dan er dan tegenwoordig zoveel meisjes rond alsof ze op hockey zitten, met spijkerjasjes en instappertjes terwijl ze liever voetbal kijken en vmbo doen he??
omdat hun sociale omgeving het nodig acht dat te dragen, dat zal waarschijnlijk wel een tijdelijk verschijnsel zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 09:49
Verwijderd
whaha..
totaal niet waar..
Mensne op bijv. het St Lucas in boxtel zien er bijna allemaal alto uit, nou voor je op die school komt moet je goed zijn..

dus slaat echt nergens op..

trowuens, wat ik zie is dat vaak of van die normale kereltjes of alto's juist hoog opgeleid zijn..

en dat trancehomo's enzo meer met hun scootertjes bezig zijn en dus liever VBO enzo doen..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 10:16
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
mwa ik weet t niet echt of t met intelligentie te maken heeft.
maar wel met je opvattingen van dingen en dat heeft weer met je opleiding te maken.

kijk maar naar kunstacademisch met overwegend altos en it opleidingen met *nerds* (ff no offence..dat t merendeel van de mensen ze als nerds bestempelen wil niet zeggen dat ik t beledigend bedoel ..ik heb namelijk veel met deze *nerds* samengewerkt en ze voldoen niet aan t vooroordeel )
en ga zo maar door
__________________
*in a fools mind everyone's simple* *I see I want I take*
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 11:02
scala
scala is offline
nah ik denk van niet. Misschien heeft het wel een bepaalde invloed, maar ik heb toch zeker wel kakkers op de mavo gezien en alto's die wel hun school afmaken... d'r zijn meerdere factoren(omgeving,vrienden)en samen zullen ze zeker je lifestyle bepalen.

Volgens mij kan je zoiets niet echt toepassen op jongeren. Die zijn zo veranderlijk, en het is toch allemaal een generatie gebeuren. Ow en een massa gedoe natuurlijk. Misschien kan je het beter toepassen op volwassenen, omdat die al wat 'bereikt' hebben...?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 17:13
capishe
capishe is offline
Ik denk dat er wel een verband bestaat maar dat dat onbewust is. Als je opgroeid ga je eerst met mensen uit de buurt om, veel dezelfde mensen wonen in eenzelfde buurt, mensen met een betere baan zijn vaak intelligenter en wonen in een betere buurt. Verder houd je dan de lifestyle van je vriendengroep. Overigens is het wel opvallend dat er meer kakkers op het VWO zitten en meer 'Anita's' op het VMBO. (No offence) Maar als je echt slim bent hecht je daar geen waarde aan natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 19:55
feline
feline is offline
Citaat:
de schreef:
onzin,

dus als jij intelligent bent, moet ik jou gelijk scharen onder een 'kakker'
Lief dat je het niet begrijpt...*aai over bolletje*

Ontopic: Ik denk dat dit best vaak opgaat. Uitzonderingen zijn er altijd. Maar die vooroordelen zijn niet uit de lucht komen vallen. Als je maar een beetje goed rondkijkt op verschillende scholen, kan je al een heleboel interessante dingetjes opmerken...
__________________
I'm a good girl, I am...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2002, 20:10
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
~julie~ schreef:
Waarom lopen dan er dan tegenwoordig zoveel meisjes rond alsof ze op hockey zitten, met spijkerjasjes en instappertjes terwijl ze liever voetbal kijken en vmbo doen he??
Omdat de 'kak-look' nu toevallig in is.
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 20:10
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Bliksem schreef:
Volgensmij zit het zo:

Hoe intelligenter je bent, hoe meer je je bewust bent van je uiterlijk, en hoe meer je je wilt profileren.

Dat betekend dat je als je intelligent bent sneller die hard Punker of Kakker word, en hoe minder intelligent je bent, hoe meer je een standaard jongen met de spijkerbroek en witte sokken word..

Hier zit wel wat in denk ik ja...
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 20:28
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Bliksem schreef:
Volgensmij zit het zo:

Hoe intelligenter je bent, hoe meer je je bewust bent van je uiterlijk, en hoe meer je je wilt profileren.

Dat betekend dat je als je intelligent bent sneller die hard Punker of Kakker word, en hoe minder intelligent je bent, hoe meer je een standaard jongen met de spijkerbroek en witte sokken word..

hmm ik dacht iets anders
ook vmbo'ers maken zich druk om hun uiterlijk, zo niet drukker. Een anita heeft alleen een 'iets' andere stijl dan een esmée(als u even mag gebruiken).

Ik vind bij lifestyle de kleding eigenlijk ondergeschikt, hetgeen wat er in de kop omgaat is belangrijker en daaruit en uit je omgeving komt je kleding voort. Daarom kan naar mijn mening een dom iemand nooit een kakker zijn, ook al draagt ze sjaaltjes en clarks.(dit kan ook hersenkronkel van mij zijn hoor) Verder denk ik dat hoe intelligenter je bent hoe meer je nadenkt over dingen in het leven, over politiek, over de wereld ed.--->toch belangrijk element in het altohokkie, bij studenten acht ik toch ook dat ze naast bralkwaliteiten een goed stel hersens hebben wat ze af en toe laten werken. Bij een wiite-sokken-fila-trui-scooter-zonder-helm-maar-met-grote-boxen-jongen denk ik toch dat zijn gedachten voornamelijk gaan over de anitas aan de over kant van de straat, over de nieuwe nike-air-max ed

[ik heb het misschien een beetje bot gebracht maar je begrijpt wat ik bedoel]
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 09:04
de
de is offline
Citaat:
feline schreef:
Lief dat je het niet begrijpt...*aai over bolletje*

#even offtopic#



denk eens langer dan 5 sec. na aub.

Deze opmerking was ironisch bedoeld,

zoiets in de trant van,

bv. alto's kunnen niet intelligent zijn



[Dit bericht is aangepast door de (03-04-2002).]
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 09:08
Dorus
Avatar van Dorus
Dorus is offline
Citaat:
Bliksem schreef:
Volgensmij zit het zo:

Hoe intelligenter je bent, hoe meer je je bewust bent van je uiterlijk, en hoe meer je je wilt profileren.

Dat betekend dat je als je intelligent bent sneller die hard Punker of Kakker word, en hoe minder intelligent je bent, hoe meer je een standaard jongen met de spijkerbroek en witte sokken word..

Je durft ook meer jezelf te zijn denk ik als je wat intelligenter bent. Dat zag ik bij op het Gym tenminste altijd, daar liep vanalles rond. Terwijl ze er op het VMBO veel meer allemaal op elkaar lijken denk ik...veel trendgevoeliger enz.
__________________
There she walks just walkin' down the street, singin' do wah diddy diddy dum diddy do
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 09:44
Prada
Prada is offline
Dat 'kakkers' intelligent zouden zijn valt meteen te verwerpen...Elke mavo-kut (sorry) loopt tegenwoordig in een Ralph blousje met de kraag omhoog en een Oilily shawltje erbij...

Ik denk juist dat een intelligent persoon zich niet met het uiterlijk wil profileren, maar genoeg heeft aan zijn/haar intelligentie om 'aandacht te krijgen'...

Ik weet dat veel mensen zeggen dat ze de kleding dragen waar ze zich lekker in voelen, maar je voelt je pas lekker in kleding als je in die kleding mooi gevonden wordt...Tenminste, persoonlijk heb ik dat wel en objectief bekeken is dat vrij logisch...Een intelligent persoon weet met woorden de aandacht van de kleding (danwel lifestyle) af te trekken en zal zich daar minder voor interesseren...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 11:12
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Prada schreef:
Dat 'kakkers' intelligent zouden zijn valt meteen te verwerpen...Elke mavo-kut (sorry) loopt tegenwoordig in een Ralph blousje met de kraag omhoog en een Oilily shawltje erbij...

Jah kom ik weer aan maar deze categorie kun je geen kakkers noemen, dit is nu gewoon ff een trend en een hoop doosjes lopen daar achteraan

En nee dat zeg ik niet om mezelf te verdedigen of zo , maar dit is dus niet echt een juiste vergelijking, wou k ff duidelijk maken


__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 09:36
Marlous
Avatar van Marlous
Marlous is offline
Citaat:
scala schreef:
nah ik denk van niet. Misschien heeft het wel een bepaalde invloed, maar ik heb toch zeker wel kakkers op de mavo gezien en alto's die wel hun school afmaken... d'r zijn meerdere factoren(omgeving,vrienden)en samen zullen ze zeker je lifestyle bepalen.

Volgens mij kan je zoiets niet echt toepassen op jongeren. Die zijn zo veranderlijk, en het is toch allemaal een generatie gebeuren. Ow en een massa gedoe natuurlijk. Misschien kan je het beter toepassen op volwassenen, omdat die al wat 'bereikt' hebben...?
Exactly what I was thinking...

Jongeren zijn onzettend veranderlijk, de ene keer is dit leuk, en de andere keer dat.....Ik zeg niet dat dit voor iedereen geldt, als je je plek ( ) al gevonden hebt, prima...Maar er is nou eenmaal een enorme groep die maar achter elkaar aanhollen wat mode betreft om maar niet te worden beschouwd als iemand die niet-bij-de-tijd is. Ik denk, dat dit meeloopgebeuren, naarmate je ouder wordt, langzaam verdwijnt.....En ik denk dus ook dat daar het verschil ligt tussen 4 mavo en 6 vwo....Nu kun je je weer afvragen waar het verschil zit tussen 4 mavo en 4 vwo....Tsja, daar kun je lang over nadenken, maar ik denk dat intelligentere mensen beter kunnen nadenken over wat ze zelf willen. En nogmaals, ik bedoel dit over het algemeen....Niet iedereen is zo.
__________________
You're just insane.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 09:46
caroos
caroos is offline
14
volgens mij is koude kak, ik ben een dochter van de hardchirurg en ik ben een dochter van de advocaat nou mijn vader is.... ja jouw vader is een sloeber net als jij.

ik heb het wel eens gehoord dus kak heb je zo verre ik weet alleen onder de hoogopgelijde en van bepaalde beroepen.

en dat alto's hun school niet hebben afgemaakt das nie waar want er zijn er genoeg die dat wel hebben gedaan.
Ik denk dat lifestyle vooral door ouders, intresses en inteligentie ookwel wordt bepaalt
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 10:16
Verwijderd
Citaat:
caroos schreef:
hardchirurg

(...)

de hoogopgelijde

(...)

intresses en inteligentie ookwel wordt bepaalt.
Wat een schrijfstijl, ben je alto ofzo?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 10:51
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
nare man schreef:


Wat een schrijfstijl, ben je alto ofzo?
Nee,gewoon dom
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-04-2002, 11:01
caroos
caroos is offline
Citaat:
nare man schreef:


Wat een schrijfstijl, ben je alto ofzo?
nee mezelf
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 11:17
sanguis
sanguis is offline
kmoet wel zeggen dat er hier bij mij op school in de vwo-klassen bijna alleen maar kraagjes-kakkers rondlopen..
zielige ik.. saaie mensen in de klas
__________________
nu was gisteren toekomst ~ we ate in silence, crossing a border together into a room where the end was only the beginning (jenn crowell)
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 12:55
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
blaat ik ben nu een idioot en later word ik een inteligente kakker (is mijn rare ambitie) dan ook zown echte met foute kraagjuhs en te korte broeken, blote enkels en bootschoenen
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 14:40
RozeKimmieJ
RozeKimmieJ is offline
dit slaat allemaal nergens op ofzo

behalve wat uhh...iemand daarzo zei vanne dat intelligentere mensen eerder een echte styl kiezen en emer met uiterlijk bezig zijn, dan de wat dommeren onder ons ..die eerder spijkerbroek met witte sokken figuur worden
__________________
*Just be yourself, it doesn't matter if it's good enough to someone else* -Jimmy eat World-
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 15:34
kuik
Avatar van kuik
kuik is offline
nou der zitten ook kakkers op het vmbo... en ook altows die hun school WEL afmaken... klopt helemaal niets van... maar tsja...
__________________
hangin' out after a rad day on the hill.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 15:35
kuik
Avatar van kuik
kuik is offline
sanguis
16 - Lid gepost op 05-04-2002 @ 12:17

--------------------------------------------------------------------------------
kmoet wel zeggen dat er hier bij mij op school in de vwo-klassen bijna alleen maar kraagjes-kakkers rondlopen..
zielige ik.. saaie mensen in de klas

nou bij mij in de vwo klas zie je allemaal verschillende mensen...
__________________
hangin' out after a rad day on the hill.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 18:06
]{enshin
]{enshin is offline
Ik denk dat intelligentie zeker een grote factor is in je lifestyle. Vooral hoge EQ zal je meer 'true' maken (toch nog handig dat woordje ).

Ik ken bijvoorbeeld iemand die kan makkelijk de gymnasium aan. Ze begrijpt alles wel, maar haar sociaal intelligentie is (meestal) net zoals mijn portomonee (lees: leeg). Je ziet dat ze veel idealen uit modebladen haalt, alleen naar lichamen kijkt, en heel oppervlakkig uit de hoek kan komen.

Met een hogere sociaal vaardigheid zal je waarschijnlijk meer besef hebben wat je eigenlijk nou 'echt' wilt. In de zin van dat je beter weet hoe je over wilt komen met je 1e indruk.

Natuurlijk speelt onzekerheid ook een grotere rol, maar bij dat meisje is er geen onzekerheid te vinden. Neem dat maar van mij aan .

Alles IMHO natuurlijk,

)>.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 18:15
morwen
Avatar van morwen
morwen is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
als er over 'anitas' wordt gesproken wordt er meestal meteen aan vmbo gedacht.
een 'kakker' moet natuurlijk goed opgeleid--> intelligent zijn.
En 'altos' hebben ondanks dat ze hun school niet af hebben gemaakt een grote algemene ontwikkelijk.

In hoe verre is dit waar en klopt de titel van deze topic??
klinkt wel geinig... maar of het oowk waar is...
__________________
No.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 18:19
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ergens wel denk ik, ik bedoel in hoeverre je inventief bent in je lifestyle enzo, dingen uitvindt. Maar dan bedoel ik niet zozeer uiterlijk, maar meer je 'levenswijze', bv. vegetarier,enz.

En weet je wat raar is, bij ons (Belgie) zijn het vooral de kakkers die als 'dom' worden aanzien, omdat ze geen andere mogelijkheden vinden om zich te laten zien, dan met merken lopen pronken. Of met amerikaanse vlaggen rondlopen, waarom zou je dat doen...Het lijkt zo van: 'ik bepaal m'n eigen stijl niet, laat mijn merk mijn stijl maar bepalen'.

Dat is gewoonlijk de mening over kakkers (bij ons snobs genoemd).
Maar ik vind , als iemand nu gewoon niet geinteresseerd is in hoe die eruit ziet, dan vin ik niet dat zijn/haar intelligentie zijn/haar lifestyle bepaalt.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 20:08
Loesje
Avatar van Loesje
Loesje is offline
Citaat:
Bliksem schreef:
Volgensmij zit het zo:

Hoe intelligenter je bent, hoe meer je je bewust bent van je uiterlijk, en hoe meer je je wilt profileren.

Dat betekend dat je als je intelligent bent sneller die hard Punker of Kakker word, en hoe minder intelligent je bent, hoe meer je een standaard jongen met de spijkerbroek en witte sokken word..
ik denk dat je hierin wel gelijk hebt!
Het is wel zo dat er op de mavo veel meer standaard geklede meisjes en jongens op zitten
__________________
*ik besloot dat ik alles kon* Loesje
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Nanaki schreef:
btw. ik vind het gebruik van het woord pauper in zijn algemeen gewoon ZOO fout...

het lijkt er iig op dat er mee geprobeerd word te zeggen dat je jezelf als een elite groep ziet, die boven de rest staat: de "paupers"....*kots*

Jij jat mijn reactie. :/

Hmja, zoals hierboven ook al ergens staat, het is natuurlijk wel ergens op gebaseerd, en als ik bij mij op school kijk, klopt het toch wel redelijk. Tenminste, op de vmbo lopen niet veel kakkers rond, terwijl dit aantal op de vwo/havo groter is. En op de vmbo zijn er inderdaad meer meisjes in strakke truitjes/broeken/whatever. Meer de Coolcat-stijl.

Ach, en ik doe zelf Havo, maar dat valt er precies een beetje tussenin ofzo, bij de andere niveaus heb ik een duidelijker beeld. 'Alto's' zijn volgens mij ook niet echt aan een niveau gebonden, ik ken ze in ieder geval op de vwo/havo/mavo/lager. Maar dit is gewoon hoe ik het in mijn omgeving zie, op een andere school is dit misschien weer heel anders.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 23:04
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
RozeKimmieJ schreef:
dit slaat allemaal nergens op ofzo

behalve wat uhh...iemand daarzo zei vanne dat intelligentere mensen eerder een echte styl kiezen en emer met uiterlijk bezig zijn, dan de wat dommeren onder ons ..die eerder spijkerbroek met witte sokken figuur worden
what about the nurds?? Die geven toch ook niet echt iets om hun uiterlijk, zullen dus maar een beetje 'kopen wat je overal kunt kopen'(spijkerbroek-witte sokken) maar zijn wel -vaak-intelligent. Ik zeg niet dat ik het een slecht argument vind, maar geldt dit voorbeeld niet??
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 23:36
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Ik denk een beetje. Ik bedoel als je een bepaalde intelligentie hebt, heb je vaak ook vrienden van hetzelfde niveau en men aapt elkaar vaak nu, dus ik denk van wel.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 01:46
maar
Avatar van maar
maar is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
en klopt de titel van deze topic??
nee het moet bepaald zijn

Verder is het stereotype kakker idd goed opgeleid, het stereotype Anita heeft moeite met het vbo en het steoreotype alto maakt zijn/haar school niet af. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dat zijn de stereotypen en in mijn ervaring gaan die aardig op.

Voor de rest sluit ik me bij Bliksem aan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.