Oud 04-11-2016, 15:41
Bodih
Bodih is offline
Hoi,
Ik zit in vier havo en moet voor Engels vijf boeken lezen, waar ik ook een presentatie ofzo over moet geven. Deze moet tien minuten duren voor alle vijf de boeken bij elkaar. Ik mag het niet over de plot van de boeken gaan hebben, en de boeken moeten bij elkaar passen of iets met elkaar gemeen hebben zodat het een beetje een vloeiend verhaal wordt. Heeft iemand suggesties? Het liefst niet al te dikke boeken. En weet iemand misschien hoe ik de boeken bij elkaar kan laten passen? Ik dacht aan boeken met hetzelfde genre, maar weet niet of dat zo handig is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2016, 15:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je kunt boeken met hetzelfde genre pakken, of misschien wel boeken uit dezelfde serie.

Wil je simpele boeken uit dezelfde serie lezen, dan kan ik The Chronicles of Narnia enorm aanraden! Deze serie is geschreven door C.S. Lewis en bestaat uit zeven delen. Een fantasiewereld waar dieren kunnen spreken staat centraal in deze serie.

Je kunt ook een thema pakken, bijvoorbeeld distopia. Wat boeken die bij dat thema passen zijn:
Exodus - Julie Bertagna
The Darkest Minds - Alexandra Bracken
Shatter Me - Tahereh Mafi
Divergent - Veronica Roth

Andere thema's die zo in me opkomen zijn autisme (The Curious Incident of the Dog in the Night-Time - Mark Haddon; Extremely Loud & Incredibly Close - Jonathan Safran Four) en mental health (Every Last Word - Tamara Ireland Ston; We Were Liars - E. Lockhart).

Kijk eens op een website zoals Goodreads om nieuwe boeken te ontdekken!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.