Oud 12-05-2017, 16:51
jtv
jtv is offline
hallo,
ik moet volgend jaar een profielwerkstuk maken en moet daarvoor nu een onderwerp kiezen.
ik wil het graag over iets doen wat te maken heeft met mijn vervolgopleiding.
ik wil namelijk paraveterinair dierenartsassistente worden
heeft iemand van jullie ideeën waarover ik mijn werkstuk kan doen ik ben gek op dieren en daarom wil ik die opleiding doen maar diergeneeskunde is een nogal groot onderwerp heeft iemand tips?? alvast bedankt
deze onderwerpen heb ik gevonden die mij wel leuk leken maar ik weet niet hoe ik het verder moet uitwerken en misschien hebben jullie andere ideeën
•gedrag van dieren bij de dierenarts
•proefdieren
•overleven van dieren in extreme omstandigheden
•gedrag honden
- dierenleed/dierproeven
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2017, 16:58
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wil je een literatuur onderzoek doen, of ook zelf enquêtes uitzetten of op een andere manier onderzoek doen waarbij je zelf data verzamelt en daar conclusies uit trekt?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-05-2017, 17:06
jtv
jtv is offline
Zelf data verzamelen en conclusie trekken en eventueel een enquete
Met citaat reageren
Oud 12-05-2017, 17:21
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Zelf data verzamelen en conclusie trekken en eventueel een enquete
Let er dus op dat je dan een onderwerp kiest waar je zelf data over kunt verzamelen.
Kies je proefdieren, dan kan je wel bij mensen vragen hoe zij tegenover dierproeven staan, etc. maar kan je niet daadwerkelijk metingen in het lab doen. Wil je iets doen over hoe dieren zich gedragen bij de dierenarts, dan kan je wel observaties doen (mits je contact legt met een dierenartsenpraktijk die dat oké vindt), maar kan je geen metingen doen op de dieren zelf (hersenactiviteit, bloeddruk) en kan je van diezelfde dieren het gedrag niet goed vergelijken met natuurlijk gedrag, omdat jij alleen bij de dierenarts het gedrag observeert.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-05-2017, 17:35
jtv
jtv is offline
Ja ik graag gewoon informatie verwerken in het verslag alleen weet ik niet echt een goed onderwerp
Met citaat reageren
Oud 12-05-2017, 18:11
jtv
jtv is offline
Heb je dan tips?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2017, 20:40
jtv
jtv is offline
Citaat:
Let er dus op dat je dan een onderwerp kiest waar je zelf data over kunt verzamelen.
Kies je proefdieren, dan kan je wel bij mensen vragen hoe zij tegenover dierproeven staan, etc. maar kan je niet daadwerkelijk metingen in het lab doen. Wil je iets doen over hoe dieren zich gedragen bij de dierenarts, dan kan je wel observaties doen (mits je contact legt met een dierenartsenpraktijk die dat oké vindt), maar kan je geen metingen doen op de dieren zelf (hersenactiviteit, bloeddruk) en kan je van diezelfde dieren het gedrag niet goed vergelijken met natuurlijk gedrag, omdat jij alleen bij de dierenarts het gedrag observeert.
Heb je dan tips wat voor onderwerp ik het beste kan doen?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2017, 21:06
jtv
jtv is offline
Citaat:
Heb je dan tips wat voor onderwerp ik het beste kan doen?
bedankt voor je bericht. heb je dan nog tips wat voor onderwerp ik kan kiezen? ik dacht aan dierenleed en dan bij de dierenbescherming meelopen en vragen hoe vaak zei het meemaken en dan bij de dierenarts en dan bij mensen die met proefdieren werken en dan met mensen die tegen proefdieren zijn en organisaties die opkomen voor dierenleed
Met citaat reageren
Oud 14-05-2017, 07:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Maak eens een afspraak met je biologie docent en leg hem/ haar je ideeën voor. Denk niet alleen na over je onderwerp, maar ook over een onderzoeksvraag.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIO] Profielwerkstuk enquete
Dennis071
6 11-10-2011 07:51
Huiswerkvragen: Exacte vakken profielwerkstuk biologie
wulsje
8 21-09-2005 16:50
Levensbeschouwing & Filosofie MENING // Worden Computers ooit intiligenter dan mensen? // MENING
Just Eak
64 07-02-2003 13:32
Lifestyle Enquete Cosmetica
pws_cosmetica
58 01-10-2002 17:45
Huiswerkvragen: Exacte vakken Circadische ritmen
smiley_me
1 16-09-2002 14:10
Huiswerkvragen: Exacte vakken Circadische ritmen
smiley_me
1 16-09-2002 14:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:28.