Oud 27-07-2017, 11:03
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Denemarken is echt zooo gaaf! Ga je permanent?
Yisss of iig zolang als het bevalt. ik vind het niet heel gaaf. Kopenhagen is een mooie stad, maar de rest van het land is zo leeg en suf.
Daarnaast denk ik dat ze meer op Duitsers lijken dan ze toe willen geven, verbaas ik me bij elk nieuw evenement weer om de zotte tradities die ze hebben, en intens hard aan vasthouden. En ondanks dat we ogenschijnlijk als Nederlanders en Denen heel veel op elkaar lijken, komt dat cultuurschokje er echt wel denk ik.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Advertentie
Oud 27-07-2017, 11:11
Verwijderd
Ze zijn ook bijzonder nationalistisch. Dat zijn wij natuurlijk absoluut niet. Vlagvertoon is hier obsceen, daar een must.
Oud 27-07-2017, 11:22
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Wij zijn nationalistisch op een compleet andere manier denk ik. Vlaggen zoals daar zul je hier nooit zien. Het nationalistische oranje gevoel zoals we dat hier kunnen tentoonspreiden zou je daar nooooit zien.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 27-07-2017, 11:31
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Mijn broertje is naar zijn vriend in Letland. Daar was het tot voor kort verplicht om je vlag uit te hangen op sommige dagen anders kreeg je een boete. Dat vind ik helemaal belachelijk.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 27-07-2017, 13:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Groetjes uit Engeland!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 27-07-2017, 14:56
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Groetjes terug! Ben je bij je boi?
__________________
Who's this jabroni?
Oud 27-07-2017, 15:46
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Groetjes terug! Ben je bij je boi?
Eerst drie weken jeugdkampen leiden en tegen de tijd dat ik geen kids meer kan zien is mijn vriend ook weer in de UK en gaan we samen nog leuke dingen doen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 27-07-2017, 19:28
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
In welk opzicht bedoel je dit? Ik weet niet of ik het er mee eens ben alhoewel ik bepaalde dingen weer wel zie (kledingkeuze op kantoor sowieso al is Amerika daar nog dramatischer in)
Citaat:
Denen kleden zich beter dan de Nederlanders maar net als Ertur ben ik erg benieuwd wat je bedoelt met "Amerikanen van Europa".
De Amerikanen die ik ken zijn allemaal superbeleefd, maar ze zijn ook luidruchtig en erg aanwezig. Je spot ze al van een kilometer afstand.
Aan het volume en hun kledingkeuze.

Citaat:
Eerst drie weken jeugdkampen leiden en tegen de tijd dat ik geen kids meer kan zien is mijn vriend ook weer in de UK en gaan we samen nog leuke dingen doen
Waar is je boi nu dan? Beetje lullig dat jij in zijn land bent en hij zelf niet.
Succes met de koters btw. Vergeet niet dat een corrigerende tik best mag.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 27-07-2017, 19:49
Verwijderd
Citaat:
De Amerikanen die ik ken zijn allemaal superbeleefd, maar ze zijn ook luidruchtig en erg aanwezig. Je spot ze al van een kilometer afstand.
Aan het volume en hun kledingkeuze.
Oh daar vind ik Nederlanders (kledingkeuze) dan weer lastig aan te herkennen. Daar zit zoveel verschil tussen. Amerikanen zijn makkelijk inderdaad. En in de VS zelf zie je echt groepen met dezelfde stijl bij elkaar plakken Heel leuk gezicht!
Oud 27-07-2017, 21:20
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Waar is je boi nu dan? Beetje lullig dat jij in zijn land bent en hij zelf niet.
Succes met de koters btw. Vergeet niet dat een corrigerende tik best mag.
Singapore. Wel voor een internship, dus hij is niet heel hard vakantie aan het vieren. Het is eigenlijk wel goed gepland zo, zolang ik hier druk ben is hij nog niet in de UK, en als laatste kamp hier klaar is is hij er weer. Wel een beetje jammer dat er geen overlap in zit, een ander meisje komt wel met haar vriend de laatste week, maar ik weet ook niet of hij dit net zo tof zou vinden als ik. Misschien wel, want ik hou ook helemaal niet zo van kids, maar dit werk is fantastisch
De kids zijn 11-18 jaar in de eerste twee weken en 8-11 voor een lang weekend. Gedragen ze zich niet, dan worden er ouders gebeld en mogen de koters opgehaald worden. En dat willen ze allemaal niet
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."

Laatst gewijzigd op 28-07-2017 om 07:51.
Oud 27-07-2017, 21:37
Verwijderd
Ik heb zojuist afgesproken dat ik net mijn vader naar Groningen ga om Little Steven te zien en gewoon een dagje Groningen te doen en het is pas in november maar ik heb er nu al zin in want mijn vader is awesome
Oud 27-07-2017, 23:08
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
De Amerikanen die ik ken zijn allemaal superbeleefd, maar ze zijn ook luidruchtig en erg aanwezig. Je spot ze al van een kilometer afstand.
Aan het volume en hun kledingkeuze.
Met hun fucking neon North Face
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 27-07-2017, 23:11
Verwijderd
Hoi NfS.

Hoi allemaal, mag ik even zeggen, ik heb afgelopen zondag best lang met NfS gebeld lekker puh
Oud 28-07-2017, 00:34
Verwijderd
Omg
Oud 28-07-2017, 00:35
Verwijderd
Bas mag ik je aanraken?
Oud 28-07-2017, 00:57
Verwijderd
Zachtjes dan
Oud 28-07-2017, 01:09
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Eline stop even met kids zeggen. Klinkt heel erg viezig voor mij.
Groetjes.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 28-07-2017, 07:52
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Eline stop even met kids zeggen. Klinkt heel erg viezig voor mij.
Groetjes.
Waarom? Ik vind het beter dan "children"
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 28-07-2017, 08:02
Verwijderd
Citaat:
Zachtjes dan
omg. Ik durf niet

Citaat:
Waarom? Ik vind het beter dan "children"
Gewoon kinderen? Children en Kids doe je maaf als je engels praat maar WE ZITTEN HIER OP EEN NEDERLANDS FORUM DUS JE PAST JE MAAR AAN
Oud 28-07-2017, 08:46
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Gewoon kinderen? Children en Kids doe je maaf als je engels praat maar WE ZITTEN HIER OP EEN NEDERLANDS FORUM DUS JE PAST JE MAAR AAN
Dag 1: Vannacht alweer grotendeels in het Engels gedroomd. Enige momenten dat ik met Nederland geconfronteerd wordt zijn via de menu's op mijn telefoon en als ik forum.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 28-07-2017, 08:50
Verwijderd
Nou dan ga je daar maar lekker wonen en een Engels forum zoeken
Oud 28-07-2017, 08:50
Verwijderd
Grapje kusje.
Oud 28-07-2017, 10:13
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Omg, de reacties op het bericht dat de NS tegenwoordig 'beste reizigers' gaat zeggen ipv 'dames en heren'...

"BELACHELIJK!", "DE WERELD IS ZIEK!", "HOE MOET IK DIT M'N KINDEREN VERTELLEN?!"

Maar het zijn de linkse mensen die #triggered overgevoelige special snowflakes zijn. Tuurlijk joh. :')

Oh ja, die mensen denken ook dat degene die hierover gaat ook verantwoordelijk is voor de kaartprijzen en het optijd-rijden van treinen, want de NS is natuurlijk geen gigantisch bedrijf waar duizenden mensen voor werken.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 28-07-2017, 10:16
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ze zouden er 'geachte reizigers' van kunnen maken, een beetje zoals het 'sehr geehrte Fahrgäste' in Duitsland.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 28-07-2017, 10:20
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ja, dat hebben ze dus ook gedaan. En nu zijn mensen beledigd.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 28-07-2017, 10:50
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Een van mijn oud-klasgenoten postte het op Facebook, met het commentaar "Krankzinnig" dus nu heb ik hem even gevraagd wat er precies zo krankzinnig aan is
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 28-07-2017, 10:54
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik kreeg als reactie op 'hoe moet ik dit m'n kinderen vertellen?!': 'Moet je ze eerst zien te mogen krijgen, bijdehand".

Hoezo 'mogen'? En alsof kinderen maken zo moeilijk is. :')
__________________
Who's this jabroni?
Oud 28-07-2017, 10:55
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Omdat rekening houden met minderheden niet de bedoeling is in dit land, ZE PASSEN ZICH MAAR AAN en dat kan andersom natuurlijk niet, dat de maatschappij zich aanpast.

Ik vind beste reizigers ook een stuk minder formeel klinken dan dames en heren.

Maar er was een tijdje terug ook ophef omdat de HTM mevrouw tegenwoordig "je" zegt ik bedoel, really bitches, doe gewoon even normaal, het gaat nergens over.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 28-07-2017, 11:45
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Ik kreeg als reactie op 'hoe moet ik dit m'n kinderen vertellen?!': 'Moet je ze eerst zien te mogen krijgen, bijdehand".

Hoezo 'mogen'? En alsof kinderen maken zo moeilijk is. :')
Errrrrrr, ja, kinderen krijgen kan best heel moeilijk zijn.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 28-07-2017, 12:03
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Of onmogelijk. Zelfs oefenen om babies te krijgen is voor sommigen ingewikkeld.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 28-07-2017, 12:07
Verwijderd
Bedoel je dan de praktische uitvoering of überhaupt tot dat stadium komen? In geval twee raad ik kebabtetten.pptx aan.
Oud 28-07-2017, 12:25
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Allebei voor het oefenen ZEKER kebabtetten.pptx
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 28-07-2017, 12:55
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Bedoel je dan de praktische uitvoering of überhaupt tot dat stadium komen? In geval twee raad ik kebabtetten.pptx aan.
De praktische uitvoering doelde ik op ja!

En kebabtetten ga ik maar weer eens van stal halen voor dit weekend! Lekker vies doen!!!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 28-07-2017, 13:14
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik vind 'beste reizigers' eigenlijk beleefder dan 'dames en heren'. Maar het gaat niet alleen over genderminderheden voor mij, ik vind zulke veranderingen fijn omdat zo'n NS dan laat zien dat ze minder denken in hokjes. Er zijn ook een hoop cisvrouwen die zichzelf geen 'dame' vinden, en hokjesdenken schrijft je twee categorieën voor waar je 't maar mee moet doen. Beleefd taalgebruik is neutraal taalgebruik.
Oud 28-07-2017, 13:18
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Stomme vraag misschien maar wat bedoel je precies met hokjesdenken?
Langs de ene kant wel meer labels tegenwoordig en dan ook weer niet.

Ik vind dit verder een totale non-issue. Nu is iedereen inbegrepen en het is zelfs korter.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 28-07-2017, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Beleefd taalgebruik is neutraal taalgebruik.
En met dit soort stellige uitspraken heb ik dus juist problemen omdat je impliceert dat "Beste dames en heren" onbeschoft zou zijn. Tenminste, zo komt het bij mij over. Ik ben voor "Beste reizigers" vanuit het inclusiviteitsprincipe maar het is niet alsof "Dames en heren" opeens onbeleefd is. Ik identificeer me zeker niet met het woord heer maar ik vind het absoluut geen onbeschoft gedrag van de programmeurs om die bewoordingen gekozen te hebben.
Oud 28-07-2017, 13:30
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Stomme vraag misschien maar wat bedoel je precies met hokjesdenken?
Langs de ene kant wel meer labels tegenwoordig en dan ook weer niet.

Ik vind dit verder een totale non-issue. Nu is iedereen inbegrepen en het is zelfs korter.
Ik bedoelde vooral binair denken, denk ik. Woorden om jezelf mee te omschrijven zijn prima, maar twee categorieën kiezen en daar iedereen in proberen te duwen vind ik restrictief. Zeker op neutraal terrein zoals een trein - daar heeft het niet eens praktisch nut.

Gelukkig zijn er prachtige woorden zoals 'reiziger'.
Oud 28-07-2017, 13:52
Verwijderd
Ik vind reiziger helemaal niet neutraal. Ten eerste speelde de bekendste Reiziger nooit voor MVV dus voel ik me als fan grof gepasseerd en beledigd. Ten tweede zit ik meestal in de trein als ik naar één van onze kantoren in Amsterdam ga, ik voel me dan geen reiziger. Dan denk ik toch meer aan met de koffer naar Schiphol, of op zijn minst een dagje uit naar de Keukenhof of zo.
Oud 28-07-2017, 13:52
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
En met dit soort stellige uitspraken heb ik dus juist problemen omdat je impliceert dat "Beste dames en heren" onbeschoft zou zijn. Tenminste, zo komt het bij mij over. Ik ben voor "Beste reizigers" vanuit het inclusiviteitsprincipe maar het is niet alsof "Dames en heren" opeens onbeleefd is. Ik identificeer me zeker niet met het woord heer maar ik vind het absoluut geen onbeschoft gedrag van de programmeurs om die bewoordingen gekozen te hebben.
'Dames en heren' was toch ook ooit neutraal?

Ik vind het niet onbeschoft, en ik vertrouw op de goede intenties van mensen die 't gebruiken, maar ik vind het wel een beetje vreemd om gender erbij te halen als dat niet hoeft. Voor mij is 'beste dames en heren' zoiets als 'beste hetero's en homo's'. Het gaat op voor veel mensen, maar het is restrictief, onvolledig, en zelfs als het zou kloppen voor mij persoonlijk, dan zou ik het een beetje raar vinden dat de NS mij aanspreekt met mijn geaardheid. Gewoon omdat ze daar niet zo veel mee te maken hebben.

Met genderidentiteit heb ik 't zelfde gevoel. Maar jij mag best een ander gevoel hebben - ik snap hoe je mijn woorden leest en zie je punt. Ik zal nog even nadenken of 't voor mij inderdaad met beleefdheid te maken heeft.
Oud 28-07-2017, 13:53
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Ik vind reiziger helemaal niet neutraal. Ten eerste speelde de bekendste Reiziger nooit voor MVV dus voel ik me als fan grof gepasseerd en beledigd. Ten tweede zit ik meestal in de trein als ik naar één van onze kantoren in Amsterdam ga, ik voel me dan geen reiziger. Dan denk ik toch meer aan met de koffer naar Schiphol, of op zijn minst een dagje uit naar de Keukenhof of zo.
Dat is waar.
Oud 28-07-2017, 13:55
Abby.
Abby. is offline
"Beste reizigers, forensen en ander zich verplaatsend gespuis"
Oud 28-07-2017, 13:56
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Errrrrrr, ja, kinderen krijgen kan best heel moeilijk zijn.
Als mensen zoals die kerel die die comment maakte het kunnen, is het heel geen rocket science.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 28-07-2017, 13:57
Verwijderd
Nee het maakt me allemaal niet zo veel uit maar ik snap niet zo goed waarom mensen hierover vallen. Waar zijn ze bang voor?
Oud 28-07-2017, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Als mensen zoals die kerel die die comment maakte het kunnen, is het heel geen rocket science.
Ik ken verrassend veel aardige en intelligente mensen die er heel veel moeite voor moesten doen, inclusief maandenlange tot jarenlange ziekenhuisbezoeken, en een heel goede vriend en zijn vriendin willen dolgraag kinderen maar is medisch gezien zelfs inclusief heel behandeltraject - met bijbehorende opofferingen - kans van ongeveer 1% dus zij blijven kinderloos. Ze hebben bij anderen gezien hoe dat traject je leven beïnvloedt en hebben hun keuze gemaakt.

Ik snap dat je het totaal niet zo bedoelde verder en reken het je niet aan of zo. maar dit onderwerp ligt voor verrassend veel mensen gevoelig.
Oud 28-07-2017, 14:01
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Nee het maakt me allemaal niet zo veel uit maar ik snap niet zo goed waarom mensen hierover vallen. Waar zijn ze bang voor?

Dat ze moeten nadenken en misschien hun gedachtes moeten aanpassen?
__________________
Who's this jabroni?
Oud 28-07-2017, 14:01
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Nee het maakt me allemaal niet zo veel uit maar ik snap niet zo goed waarom mensen hierover vallen. Waar zijn ze bang voor?
Verlies van eigen identiteit, denk ik.
Oud 28-07-2017, 14:09
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:

Ik snap dat je het totaal niet zo bedoelde verder en reken het je niet aan of zo. maar dit onderwerp ligt voor verrassend veel mensen gevoelig.
Oh, natuurlijk snap ik dat het niet voor iedereen makkelijk gaat en dat er mensen zijn die graag willen maar niet kunnen.
Het ging mij er meer om dat die kerel zich superieur voelde omdat hij een kind heeft. Hij ging er ook meteen vanuit dat ik er geen heb en niet zal krijgen, want om zwanger te worden heb ik natuurlijk een liefhebbende (mannelijke) partner nodig, en wie wil mij nou?
__________________
Who's this jabroni?
Oud 28-07-2017, 14:13
df
Avatar van df
df is offline
Er zijn waarschijnlijk meer mensen op een station op een willekeurig moment die geen reiziger zijn, dan mensen die zich niet met dame/heer identificeren. Terug naar de tekentafel NS.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 28-07-2017, 14:15
df
Avatar van df
df is offline
Overigens geef ik verder geen neuk. Had niet veranderd hoeven worden van mij maar dit is ook prima. Grappig dat mensen hier boos om kunnen worden.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 28-07-2017, 14:19
df
Avatar van df
df is offline
Ertur koop jij Hard Gras wel eens en zo ja, wat vind je er van? En heb je Staantribune al eens geprobeerd?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.