Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2017, 13:30
Zina16
Zina16 is offline
Ik ben Naima, 16jaar en ben van Marokkaanse afkomst.
Ik zal er geen doekjes om winden, ik ben erg seksueel maar vanwege mijn afkomst, cultuur en geloof is dat erg taboe.
Vanwege mijn sexdrift ben ik al eerder in problemen gekomen met familie en vrienden/vriendinnen.
Desondanks ben ik niet veranderd of geminderd qua seksueel gedrag, sterker nog in zulke momenten van stress zoek ik nog meer mijn heil bij mannen en in sex. Wss omdat ik het gevoel van vrijheid en ook natuurlijk genot beleef tijdens sex.
Ik was een poos in conflict met mezelf over mijn sexuele drangen vanwege mijn geloof.
Ik draag ook gewoon een hoofddoek en ben actief bezig met mijn geloof en probeer zo goed mogelijk me geloof uit te dragen maar heb me er bij neergelegd dat ik qua kuisheid en sexualiteit gewoon mijn eigen persoon ben en me eigen ding doe.

Dat klinkt erg vrij en geëmancipeerd misschien maar me familie steund die visie totaal niet natuurlijk.
Dat is me helaas al meerdere malen pijnlijk duidelijk geworden.
Ik sta al bekend als het zwarte schaap en sletje van de familie/buurt maar ik zit nu met een nog groter probleem ik ben namelijk zwanger geraakt.
Ik weet niet precies van wie maar de kans is groot dat het van een NL of een donkere man is wat het grote probleem alleen nog groter maakt gezien mijn achtergrond.
Ik ben nu in grote paniek en weet niet hoe ik vanaf hier verder moet want dit zal totaal onacceptabel zijn binnen mijn familie.

Ik ben nu 4maanden zwanger van een tweeling nota bene!! Ik voel dit als een zware last aan een kant maar ook als een zegen aan de andere kant. Ik overweeg abortus dan ook totaal niet mede ook door mijn geloof waar dat gewoon echt totaal een 'no go' is.
Ik wil het beste voor mij en me kinderen en moet tot een goede oplossing komen, ik bid elke dag tot een goed eind en een duidelijk pad maar maar zie deze nog niet.
Ikhoop dat ikvia hier steun,ervaring, tips kan krijgen want ik zal het nodig hebben want voel me nu best eenzaam en gestresst.

Thx

Gr Naima
Met citaat reageren
Oud 14-05-2017, 13:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wat een lastige situatie Naima. Zou jij in staat zijn om alleen voor je kinderen te zorgen (mocht je familie je bijvoorbeeld uit huis zetten?
Heb je jouw situatie thuis, de houding van je ouders, etc. ook al met je huisarts besproken? Weten je ouders al dat je zwanger bent?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-05-2017, 14:02
Zina16
Zina16 is offline
Ik heb het alleen met me huisarts besproken en 2 van me 'contacten' zeg maar.
Huisarts zei dat ik langs een maatschappelijk werker langs moet gaan om te kijken of die me verder kan helpen.
Me huisarts is verder niet echt behulpzaamgeweest en zat me eerder verlekkerd aan te kijken en naar mijn mening ongepaste vragen te stellen
Met citaat reageren
Oud 14-05-2017, 14:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb het alleen met me huisarts besproken en 2 van me 'contacten' zeg maar.
Huisarts zei dat ik langs een maatschappelijk werker langs moet gaan om te kijken of die me verder kan helpen.
Me huisarts is verder niet echt behulpzaamgeweest en zat me eerder verlekkerd aan te kijken en naar mijn mening ongepaste vragen te stellen
Een keer een afspraak maken bij maatschappelijk werk lijkt me een goede stap. Zij kunnen je ook helpen met andere zaken waar je over na moet denken als aanstaand moeder en kunnen eventueel psychische ondersteuning bieden.

Wat onprofessioneel van je huisarts! Je kunt ook altijd bij je eigen praktijk vragen of je bij een vrouwelijk arts of gewoon sowieso een andere huisarts terecht kunt. Een huisarts zou dit wel serieus moeten nemen. Het is niet niks als je op je 16e zwanger raakt en al helemaal niet wanneer je thuissituatie hier best heftig op kan reageren.

Je ouders weten dus nog niet dat je zwanger bent? Hoe denk je dat ze zullen reageren?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-05-2017, 15:20
Darrell
Darrell is offline
hmm, weet niet of ik dit verhaal geloof, maar als het waar is, veel sterkte
Met citaat reageren
Oud 14-05-2017, 18:25
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je jezelf mooi in de nesten gewerkt zo! Doet jouw familie nog aan ouderwetse eerwraak of valt dat mee? En ben je al naar het maatschappelijk werk geweest? Want die kunnen je echt verder helpen, bijvoorbeeld met een plekje in een moeder kind huis straks. Dan kun je begeleid wonen en leren hoe je voor je kinderen moet zorgen. Maar bijvoorbeeld ook hoe je je geldzaken op orde krijgt. Bidden en wachten tot de oplossing naar je toe komt gaat hier niet helpen!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 14-05-2017, 20:59
99ThatOneGuy66
Avatar van 99ThatOneGuy66
99ThatOneGuy66 is offline
Waarom laat je je geloof je leven bepalen? Geniet nou erst van dit leven voordat je naar t volgende gaat. `Dit leven weet je da het 100% bestaat dus doe wat je wilt
Met citaat reageren
Oud 14-05-2017, 21:06
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Waarom laat je je geloof je leven bepalen? Geniet nou erst van dit leven voordat je naar t volgende gaat. `Dit leven weet je da het 100% bestaat dus doe wat je wilt
Op dit moment is het vooral haar familie en een zwangerschap die dingen bepalen. Daar verandert haar geloof op dit moment weinig aan
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-05-2017, 22:21
Moo23
Moo23 is offline
Heey dame je beter voor uit kijken inshallah worden die boys zwaar zwaar gestraft maak je daar maar niet druk om als je met me wilt praten stuur me berichtje terug smap mij en zal je meer wijze dingen vertellen dat j nog nooit van een jongen hebt gehoord
Met citaat reageren
Oud 16-05-2017, 11:33
Darrell
Darrell is offline
ô_O'
Met citaat reageren
Oud 25-05-2017, 08:30
bffamiracool
bffamiracool is offline
ik vind dat je zelf mag bepalen hoe jij je geloof gelooft
dat je geen abortus hebt gedaan ben ik mee eens ,want dat (vind ik) is vreselijk
Als je familie echt om je geeft accepteren ze dat jij een tweeling krijgt
Met citaat reageren
Oud 29-05-2017, 10:05
Official 44
Official 44 is offline
Inshallah ga bidden
Met citaat reageren
Oud 30-05-2017, 18:07
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Inshallah ga bidden
En dan? Zijn haar problemen als sneeuw voor de zon verdwenen?
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2017, 22:39
MisterShy
Avatar van MisterShy
MisterShy is offline
Citaat:
Inshallah ga bidden
Allah is fictief, net zoals iedere andere 'god'.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2017, 08:49
Verwijderd
Als je geeft om de tweeling in je buik, laat je alsnog abortus plegen. Statistisch gezien staan alle seinen op rood om hun een goede toekomst te kunnen bieden. Ik vind het gemakkelijk dat je abortus afdoet met "het mag niet van je geloof", want je doet ook andere dingen die niet mogen van je geloof. Het is ronduit egoïstisch ten opzichte van de tweeling in je buik om in je geloof te cherry picken zoals het jou uitkomt. Maar goed, je gaat het hier toch niet mee eens zijn en beledigd reageren.

Zoek een maatschappelijk werker op inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2017, 23:06
MisterShy
Avatar van MisterShy
MisterShy is offline
Citaat:
Net als de troll die het moest roepen
Het is fictief zolang er geen bewijs van bestaan is. Fijne nacht.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2017, 08:36
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is 4maanden te laat...
Dan kun je beter afstaan
Nee is niet te laat. Kan in Nederland tot 24 weken zwangerschap.

Laatst gewijzigd op 02-06-2017 om 12:36.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2017, 11:25
Verwijderd
Goed bezig bikingek

Laatst gewijzigd op 02-06-2017 om 12:03.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2017, 21:45
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Als je geeft om de tweeling in je buik, laat je alsnog abortus plegen. Statistisch gezien staan alle seinen op rood om hun een goede toekomst te kunnen bieden. Ik vind het gemakkelijk dat je abortus afdoet met "het mag niet van je geloof", want je doet ook andere dingen die niet mogen van je geloof. Het is ronduit egoïstisch ten opzichte van de tweeling in je buik om in je geloof te cherry picken zoals het jou uitkomt. Maar goed, je gaat het hier toch niet mee eens zijn en beledigd reageren.

Zoek een maatschappelijk werker op inderdaad.
Precies.

Dit topic is een geweldig bewijsstuk van waarom dit soort achterhaalde geloven en culturen geen plaats hebben in NL.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2017, 00:22
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Precies.

Dit topic is een geweldig bewijsstuk van waarom dit soort achterhaalde geloven en culturen geen plaats hebben in NL.
Ja idd, gelukkig is de islam het enige achterhaalde geloof in NL dat bezwaar heeft tegen seks tussen niet getrouwde personen en abortus etc......
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 03-07-2017, 01:15
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Ja idd, gelukkig is de islam het enige achterhaalde geloof in NL dat bezwaar heeft tegen seks tussen niet getrouwde personen en abortus etc......
Ik zei "dit soort", uiteraard valt bijvoorbeeld het SGP-dogma hier ook onder.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2017, 06:24
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik begrijp jullie houding ten aanzien van bepaalde religies, maar wil hier wel twee kanttekeningen bij plaatsen:
1. Niet alle traditionele religies hebben dezelfde visie op abortus. In het Jodendom weegt goed voor jezelf zorgen erg zwaar. Wanneer het krijgen van een kind de moeder of het welzijn van de moeder ernstig in gevaar brengt weegt dat bijvoorbeeld zwaarder dan het idee dat abortus niet goed is.
2. Wanneer men consequent een religie aanhangt komen ongewenste zwangerschappen voor het huwelijk niet voor. De regels van de ideologie beschermen juist tegen situaties waarin een kind geboren wordt waarvoor geen thuis is. Het hypocriete gedrag van mensen hierin (niet vasthouden aan regel A, maar wel aan regel B) is het werkelijke probleem. Als je tegen abortus bent (of dat nu op basis van geloof is of niet) dan moet je er alles aan doen om niet ongewenst zwanger te raken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-07-2017, 12:12
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Complimenten aan je post.

En tja, het is jammer dat de minderjarige topicstarter niet de steun en begeleiding kreeg om niet ongewenst zwanger te raken. Ik hoop dat mensen die dit meelezen dan maar liever minder actief bezig gaan met hun geloof. Want geloof is niet realiteit.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Legendarische quotes van forumers.
Missy
110 09-07-2009 23:03
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Opnieuw iemand weggepest uit Utrechtse wijk
Gatara
172 12-05-2009 07:30
De Kantine 0906-nul saai saai seks..eh.. saai #277
Verwijderd
500 10-07-2008 22:51
De Kantine Het saaie huis op de prairie #152
Verwijderd
500 17-03-2008 01:27
Seksualiteit breezerseks duikt op
infrasoft
320 13-06-2007 09:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Uitkeringen alleen voor Nederlanders'
Plusmarktboy
150 02-04-2004 16:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48.