Oud 28-05-2017, 02:26
JRN_epiclord
Avatar van JRN_epiclord
JRN_epiclord is offline
Ik ben nu 16 en een jongen, maar vgm ga k nu mentaal echt beetje verder puberteit in. Normaal voelde ik me prima als jongen, although dat ik vrouwen best wel bewonderde

Maar de laatste 2 jaar ben ik, langzaam maar zeker, steeds meer beetje gaan fantaseren over hoe het is vrouw te zijn. En ben k nog meer geobsedeerd geweest. Ik zie dan af en toe paar schoenen of kleren die meer voor vrouwen zijn, maar ik ze alsnog leuk vind, of de manier waarop vrouwen met mij omgaan veel prettiger voelt dan mannen ofzo(mannen verkrampen beetje ofzo)

Kben wel s vaker alleen thuis geweest en een tijdje terug ben ik toen beetje gaan experimenteren met verschillende make up enzo(van me moeder maar dit had ze nooit door) en op 1 of andere manier vond ik het best leuk dat te doen.
Maar het is ook niet zo dat ik nu een meisje wil zijn, omdat ik me heel goed voel in me mannen lichaam.

Punt is dat ik toch wel beetje een meisje wil zijn ofzo. Maar ik kan niet echt zo rondlopen op school en ik kan dit gevoel eigenlijk met niemand delen. Op school word ik vol uitgelachen ben ik bang, en zijn ze totaal niet zo open minded. Thuis durf ik het echt niet te zeggen en dus zit ik beetje vast.

Dus wat kan ik hier aan doen ? Niks doen ? Toch vertellen en zo ja hoe dan ? op school zo rondlopen of alleen thuis ?
Hoe kan ik me er minder voor schamen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2017, 06:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je wil een meisje zijn, maar toch ook eigenlijk niet...?

Als jij de omgang met vrouwen makkelijker vind kan jij prima meer met vrouwen omgaan, ook als man.

Als man vrouwenkleding leuk vinden lijkt me geen enorm probleem. Soms vind ik t-shirts of sneakers voor mannen juist heel tof. Kleding en make up is vrij oppervlakkig, binnen de juiste omgeving kan je daar gerust mee experimenteren. Het gaat er (denk ik) over of jij je thuis voelt in je eigen lichaam.

Misschien kan je hier eens over praten met je huisarts. Hij of zij heeft een geheimhoudingsplicht dus zal niet zomaar iets aan je ouders vertellen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-05-2017, 21:48
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Er zijn best wat mensen die net zo zijn als jij! Je kan eens googlen op termen zoals 'genderqueer', 'genderfluid' of 'agender'. Onder andere op Tumblr zitten veel mensen die zichzelf zo zien: niet man, niet vrouw, maar een mengeling van allebei. Of zelfs helemaal iets anders.

Daarnaast kun je kijken naar wat 'man' of 'vrouw' precies betekent voor jou. Is dat hoe je eruitziet? Hoe je je gedraagt? Hoe je je voelt?

Tot slot: als je je fijn voelt in je mannenlichaam (zelfs met borsthaar en een baard) dan zou ik me geen zorgen maken. Maar als je twijfelt kun je naar de huisarts en om puberteitremmers vragen. Dan kun je dat borsthaar nog eventjes uitstellen, tot je beter weet wie je bent.

Succes!

Laatst gewijzigd op 28-05-2017 om 21:56.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2017, 16:24
JRN_epiclord
Avatar van JRN_epiclord
JRN_epiclord is offline
Citaat:
Je wil een meisje zijn, maar toch ook eigenlijk niet...?

Als jij de omgang met vrouwen makkelijker vind kan jij prima meer met vrouwen omgaan, ook als man.

Als man vrouwenkleding leuk vinden lijkt me geen enorm probleem. Soms vind ik t-shirts of sneakers voor mannen juist heel tof. Kleding en make up is vrij oppervlakkig, binnen de juiste omgeving kan je daar gerust mee experimenteren. Het gaat er (denk ik) over of jij je thuis voelt in je eigen lichaam.

Misschien kan je hier eens over praten met je huisarts. Hij of zij heeft een geheimhoudingsplicht dus zal niet zomaar iets aan je ouders vertellen.

1 ja maar ik ken niemand waarvan ik denk dat ik echt zo kan zijn. In mijn omgeving komt het namelijk helemaal niet voor en vinden ze het soms nogal raar.

2 maar als ik naar de huisarts ga voor advies, dan kost dat toch geld ? of kan ik daar naartoe gaan zonder dat mn ouders dat verder doorhebben
Met citaat reageren
Oud 29-05-2017, 16:26
JRN_epiclord
Avatar van JRN_epiclord
JRN_epiclord is offline
Citaat:
Er zijn best wat mensen die net zo zijn als jij! Je kan eens googlen op termen zoals 'genderqueer', 'genderfluid' of 'agender'. Onder andere op Tumblr zitten veel mensen die zichzelf zo zien: niet man, niet vrouw, maar een mengeling van allebei. Of zelfs helemaal iets anders.

Daarnaast kun je kijken naar wat 'man' of 'vrouw' precies betekent voor jou. Is dat hoe je eruitziet? Hoe je je gedraagt? Hoe je je voelt?

Tot slot: als je je fijn voelt in je mannenlichaam (zelfs met borsthaar en een baard) dan zou ik me geen zorgen maken. Maar als je twijfelt kun je naar de huisarts en om puberteitremmers vragen. Dan kun je dat borsthaar nog eventjes uitstellen, tot je beter weet wie je bent.

Succes!


Ik krijg bij tumblr al wel snel het gevoel van de "er zijn 23 genders" persoon en idk of ik me daar helemaal aan vast wil kleven aangezien ik dat echt niet geloof. Though zal ik wel even kijken en je advies alsnog opvolgen.

Als ik trouwens om die puberteitsremmers vraag bij de huisarts, komen mijn ouders dat dan ook te weten ?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2017, 07:46
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
1 ja maar ik ken niemand waarvan ik denk dat ik echt zo kan zijn. In mijn omgeving komt het namelijk helemaal niet voor en vinden ze het soms nogal raar.

2 maar als ik naar de huisarts ga voor advies, dan kost dat toch geld ? of kan ik daar naartoe gaan zonder dat mn ouders dat verder doorhebben
Misschien komt het in je omgeving best voor, maar durven anderen dat ook nog niet uit te spreken. Ik gok dat je nu nog op de middelbare school zit? Daar kan je soms het gevoel krijgen dat je vooral niet te anders mag zijn. Probeer gerust jouw omgeving uit te bereiden met mensen die open minded zijn en jou waarderen om wie je bent.

Naar de huisarts gaan wordt volledig vergoed door de zorgverzekering. Je kunt zelf een afspraak maken, daar heb je je ouders niet bij nodig.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-05-2017, 16:53
JRN_epiclord
Avatar van JRN_epiclord
JRN_epiclord is offline
Citaat:

Naar de huisarts gaan wordt volledig vergoed door de zorgverzekering. Je kunt zelf een afspraak maken, daar heb je je ouders niet bij nodig.
Maar dan hebben me ouders toch door dat ik naar de huisarts ga ? en dus zal ik dan toch moeten vertellen waarom ik ga(en geloof mijn moeder weet wanneer ik lieg )
__________________
You can discover more about a person in a hour of play, then in a year of conversation ~Plato
Met citaat reageren
Oud 30-05-2017, 17:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je ouders kunnen waarschijnlijk wel zien dat er een consult bij de huisarts voor jou gedeclareerd is. Je kan iets anders verzinnen waarvoor je geweest bent maar waarom vertel je niet gewoon aan je ouders waar je mee zit?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2017, 18:29
JRN_epiclord
Avatar van JRN_epiclord
JRN_epiclord is offline
Citaat:
Je ouders kunnen waarschijnlijk wel zien dat er een consult bij de huisarts voor jou gedeclareerd is. Je kan iets anders verzinnen waarvoor je geweest bent maar waarom vertel je niet gewoon aan je ouders waar je mee zit?
dat zijn een aantal redenen

1 ik ben er best wel onzeker over en vind het sws moeilijk iemand in me directe omgeving te vertellen
2 ik heb wel eens vaker bepaalde(kleinere) dingen uitgesproken bij hun en vervolgens hadden ze zoiets van je overdrijft en namen ze me niet heel serieus. ook wouden ze dan dat ik er over op hield en dat snap ik serieus niet, maar zo is het wel. ik denk dat(ook omdat mijn broer nogal anti meer gender is in zowel fysieke als mentale zin) dat mijn ouders en mijn broer mij nogal raar zullen vinden. ze zijn op emotioneel niveau gewoon niet op mijn level. Dit heeft ook te maken met dat zij vinden dat ik te veel van de mainstream norm wil afwijken, wat opzich reuze meevalt maar in hun ogen er voor zorgt dat ik geen vrienden heb en het genderprobleem waar ik mee zit zal die gedachte alleen nog maar meer bevestigen
__________________
You can discover more about a person in a hour of play, then in a year of conversation ~Plato
Met citaat reageren
Oud 30-05-2017, 18:43
JRN_epiclord
Avatar van JRN_epiclord
JRN_epiclord is offline
en wat zou dan echt een geloofwaardig excuus zijn, dat ik naar de huisarts ga ? en ik kan moeilijk ook zonder hun te laten weten dat doen en als ik het hun wel moet laten weten moet ik ook echt een heel goed excuus hebben(Me ma was verpleegkundige dus 9 van de 10 keer is een huisarts niet echt nodig)
__________________
You can discover more about a person in a hour of play, then in a year of conversation ~Plato
Met citaat reageren
Oud 31-05-2017, 22:19
Chocoladekoek
Chocoladekoek is offline
Misschien is het handig jezelf nog niet te labelen op deze leeftijd en gewoon jezelf te zijn. Als jij make up op wilt doen, ga je gang. Ik ken jongens die dat ook doen hihi. En dat je met vrouwen omgaat is totaal geen probleem! Ik ben een meisje ban 16 en ik ga al sinds me 12e met alleen jongens om 😂. Wees gewoon je zelf! Dat is het beste wat je kunt doen
Met citaat reageren
Oud 01-06-2017, 16:44
JRN_epiclord
Avatar van JRN_epiclord
JRN_epiclord is offline
Citaat:
Misschien is het handig jezelf nog niet te labelen op deze leeftijd en gewoon jezelf te zijn. Als jij make up op wilt doen, ga je gang. Ik ken jongens die dat ook doen hihi. En dat je met vrouwen omgaat is totaal geen probleem! Ik ben een meisje ban 16 en ik ga al sinds me 12e met alleen jongens om ��. Wees gewoon je zelf! Dat is het beste wat je kunt doen
maar dan moet ik dat toch beetje bekend maken en omdat het niet altijd bij mij lijkt te passen is dat best moeilijk ?
hoe zou jij dat het beste opbouwen ?
__________________
You can discover more about a person in a hour of play, then in a year of conversation ~Plato
Met citaat reageren
Oud 01-06-2017, 19:06
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Citaat:
maar dan moet ik dat toch beetje bekend maken en omdat het niet altijd bij mij lijkt te passen is dat best moeilijk ?
hoe zou jij dat het beste opbouwen ?
Make-up is niet alleen voor meisjes. Als je als jongen make-up wil dragen dan kan dat gewoon hoor! Kijk maar naar James Charles (En Jessie Maya, maar zij is transgender van man naar vrouw)
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 02-06-2017, 17:16
JRN_epiclord
Avatar van JRN_epiclord
JRN_epiclord is offline
Jawel maar op een middelbare school waar iedereen vooral mensen die afwijken compleet aan de kant schuiven, mn "vrienden" zullen het ook best raar vinden, hoe normaal het ook is voor mij
__________________
You can discover more about a person in a hour of play, then in a year of conversation ~Plato
Met citaat reageren
Oud 02-06-2017, 17:23
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Jawel maar op een middelbare school waar iedereen vooral mensen die afwijken compleet aan de kant schuiven, mn "vrienden" zullen het ook best raar vinden, hoe normaal het ook is voor mij
Begin dan eens voorzichtig thuis, of gewoon als je nergens heen hoeft. Eerst uitvinden wat jij fijn vindt, voor dat je je tegenover anderen hoeft te verantwoorden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-06-2017, 17:58
JRN_epiclord
Avatar van JRN_epiclord
JRN_epiclord is offline
Citaat:
Begin dan eens voorzichtig thuis, of gewoon als je nergens heen hoeft. Eerst uitvinden wat jij fijn vindt, voor dat je je tegenover anderen hoeft te verantwoorden.
Dat heb ik wel al meerdere keren gedaan though. Gewoon als iedereen beetje weg is, gewoon beetje klooien met stuff van me ma. Dat is wel leuk

Maar het beste zou zijn als ik
1 het al thuis zou kunnen doen(met mijn eigen famillie)

2 en het later beetje opbouw om op school te kunnen doen enzo

Wat ook zo is dat ik beetje als punk/metalhead wil kleden enzo. Daar zou ik het mooi bij kunnen combineren, maar ook dat is moeilijk op te bouwen :/
Mn ouders zouden gwn moeten zeggen, kleed je lekker zoals je wil maar dat doen ze niet
__________________
You can discover more about a person in a hour of play, then in a year of conversation ~Plato

Laatst gewijzigd op 03-06-2017 om 18:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af).
Noor-91
3 26-01-2006 09:55
Liefde & Relatie Big Problem (mensen help me :S)
blueeyes_jochie
20 26-09-2003 15:05
Verhalen & Gedichten verdwaalde meisjes
framboosje
7 19-04-2003 16:47
Liefde & Relatie help waarom liegen jongens nou zo vaak:(
me-myself&anne
9 20-07-2002 14:44
Verhalen & Gedichten Zin en onzin. Het merendeel is serieus en eenpaar zijn er dat dus niet.
Juliah
5 03-12-2001 20:33
ARTistiek Een poëtisch en vaag verhaal
metzondernix
35 12-08-2001 14:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.