Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2005, 11:29
aap777
aap777 is offline
Ik ga over een tijdje naar Amerika en ik heb een creditcard nodig omdat ze bij veel dingen in de VS alleen credit card accepteren.

Nu wil ik er dus een gaan aanschaffen, maar eigenlijk weet ik niet welke ik het beste kan nemen.

Enkele bekenden zijn VISA, Mastercard en American Express. Maar welke is nou het beste? Welke wordt overal geaccepteerd? Maakt het iets uit welke van deze 3 ik neem?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2005, 11:34
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Visa heeft vaak de interessantste aanbiedingen en wordt overal ter wereld geaccepteerd.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 17:02
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Zelf ben ik blij met Visa, maar ik meen dat in America de Mastercard breder geaccepteerd wordt.

Hou er overigens wel rekening mee dat niet iedere pauper een credit card krijgt. Je mag geen negatieve aantekeningen bij BKR hebben en een vast maandinkomen met een bepaald minimum.
Uitzondering hierop zijn de studenten credit cards, maar deze hebben een laag limiet.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 17:19
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 01-05-2005 @ 18:02 :
Zelf ben ik blij met Visa, maar ik meen dat in America de Mastercard breder geaccepteerd wordt.

Hou er overigens wel rekening mee dat niet iedere pauper een credit card krijgt. Je mag geen negatieve aantekeningen bij BKR hebben en een vast maandinkomen met een bepaald minimum.
Uitzondering hierop zijn de studenten credit cards, maar deze hebben een laag limiet.
Studentenkaarten van de postbank bijvoorbeeld.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 17:53
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-05-2005 @ 18:19 :
Studentenkaarten van de postbank bijvoorbeeld.
Dat is een MasterCard en ik ben daar uitermate tevreden over.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 19:35
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 01-05-2005 @ 18:53 :
Dat is een MasterCard en ik ben daar uitermate tevreden over.
Jep
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:03
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Nadeel is dus het maximumbedrag van 1000 Euro...

Op een beetje vakantie draai je dat er zo doorheen, zeker als je ook een auto gaat huren bijvoorbeeld (en borg moet betalen).
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:06
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 02-05-2005 @ 11:03 :
Nadeel is dus het maximumbedrag van 1000 Euro...
Voor een student lijkt me dat meer dan voldoende (zeker als je dat ding eigenlijk alleen maar gebruikt voor "ongelukjes" en online-aankopen).
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 13:14
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 02-05-2005 @ 11:06 :
Voor een student lijkt me dat meer dan voldoende (zeker als je dat ding eigenlijk alleen maar gebruikt voor "ongelukjes" en online-aankopen).
De topic starter gaat naar Amerika toe... Ander verhaal dus.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 16:54
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 01-05-2005 @ 18:02 :
Zelf ben ik blij met Visa, maar ik meen dat in America de Mastercard breder geaccepteerd wordt.

Hou er overigens wel rekening mee dat niet iedere pauper een credit card krijgt. Je mag geen negatieve aantekeningen bij BKR hebben en een vast maandinkomen met een bepaald minimum.
Uitzondering hierop zijn de studenten credit cards, maar deze hebben een laag limiet.
Wat is laag?
Kun je ook aan de creditcard ZONDER inkomen. Ik bedoel, mijn 'inkomen' bestaat uit het zakgeld wat ik maandelijks van mijn ouders krijg.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 17:23
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Lijkt me onmogelijk dan.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 17:25
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 02-05-2005 @ 18:23 :
Lijkt me onmogelijk dan.
Nee, een postbank studentencard is nog steeds goed mogelijk.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 17:49
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-05-2005 @ 18:25 :
Nee, een postbank studentencard is nog steeds goed mogelijk.
Ze zit nog op het gymnasium.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 20:55
Verwijderd
Ik geloof dat VISA wereldwijd het meest geaccepteerd wordt, in tegenstelling tot Mastercard. American Express schijnt heel erg duur te zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 09:29
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 02-05-2005 @ 21:55 :
Ik geloof dat VISA wereldwijd het meest geaccepteerd wordt, in tegenstelling tot Mastercard. American Express schijnt heel erg duur te zijn.
American Express kost een paar tientjes per jaar, net als de overige credit cards. Ze willen alleen een minimum inkomen van 25.000 Euro per jaar, misschien dat je daarop doelt.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 02-05-2005 @ 17:54 :
Wat is laag?
Kun je ook aan de creditcard ZONDER inkomen. Ik bedoel, mijn 'inkomen' bestaat uit het zakgeld wat ik maandelijks van mijn ouders krijg.
Leg mij eens uit wat het nut van een creditcard is als je zelf geen enkele credibility hebt? Ik bedoel, het idee van zo'n kaart strookt nu niet bepaald met de situatie dat je alleen maar zakgeld van je ouders krijgt.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 16:26
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-05-2005 @ 10:31 :
Leg mij eens uit wat het nut van een creditcard is als je zelf geen enkele credibility hebt? Ik bedoel, het idee van zo'n kaart strookt nu niet bepaald met de situatie dat je alleen maar zakgeld van je ouders krijgt.
Internet aankopen
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 16:29
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-05-2005 @ 10:31 :
Leg mij eens uit wat het nut van een creditcard is als je zelf geen enkele credibility hebt? Ik bedoel, het idee van zo'n kaart strookt nu niet bepaald met de situatie dat je alleen maar zakgeld van je ouders krijgt.
Het nut is is dat ik niet telkens die van mijn moeder hoef te 'lenen' maar op mijn eigen kaartje dingen kan bestellen die je niet via de gewone rekening kan doen. Ma is het namelijk zat.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-05-2005, 16:39
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 03-05-2005 @ 17:29 :
Het nut is is dat ik niet telkens die van mijn moeder hoef te 'lenen' maar op mijn eigen kaartje dingen kan bestellen die je niet via de gewone rekening kan doen. Ma is het namelijk zat.
Vergeet het maar, je hebt geen vast eigen inkomen en je bent geen student.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 03-05-2005 @ 17:26 :
Internet aankopen
In dat geval zou ik liever de kaart van een van je ouders 'lenen'; gewoon regelen dat jij op hun kaart iets mag aanschaffen en dat je direct geld op hun rekening zet ofzo.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 03-05-2005 @ 17:26 :
Internet aankopen
Geen geld -> geen aankopen

Citaat:
Het nut is is dat ik niet telkens die van mijn moeder hoef te 'lenen' maar op mijn eigen kaartje dingen kan bestellen die je niet via de gewone rekening kan doen. Ma is het namelijk zat.
Geld lenen =/= geld hebben. Een creditcard heeft maandelijks geld nodig.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 16:06
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Bloem schreef op 03-05-2005 @ 17:26 :
Internet aankopen
Lijkt me erg slim jah, als je geen geld hebt. Overigens doe ik m'n internetaankopen vrijwel altijd met een banktransactie.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 17:17
Verwijderd
Ik ben onlangs via de states naar een aantal caribische eilanden geweest, VISA kom je echt overal tegen, Mastercard en American Express iets minder...

VISA heeft trouwens goede aanbiedingen, ik heb bv de VISA moneyback, zolang ik het op tijd betaal, betaal ik geen interest en al mn inkopen worden aan het eind van het jaar opgeteld en ik krijg dan een klein percentage terug, handig I like....
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 15:43
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 03-05-2005 @ 17:39 :
Vergeet het maar, je hebt geen vast eigen inkomen en je bent geen student.
Ik zal het doorgeven.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 19:00
Fietsertje
Fietsertje is offline
Ik ben student, heb geen vast inkomen maar heb voor mijn stage in Australie wel mooi een creditcard gehaald bij de Rabobank. Gewoon een mastercard en hij werd daar trouwens overal geaccepteerd.

Maarre als je slim bent, neem je gewoon je europas mee, klinkt vreemd maar mijn "europas" deed het gewoon in alle geldautomaten die australie rijk was. Gewoon zoeken naar een ATM
__________________
Have fun, ride bikes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.