zitten we allemaal in een groot computerprogramma - Scholieren.com forum
Oud 24-05-2017, 19:24
BasBasLol
M - Lid
BasBasLol is offline
mischien is er een andere levensvorm die veel inteligenter is dan wij en hebben ze een groot computerspel gemaakt waarin allemaal kunstmatige mensen leven? ik weet dat het raar klinkt maar het zou toch mogenlijk zijn?
Oud 24-05-2017, 19:25
deadlock
16V - Lid
deadlock is offline
Ja. Maar hoeft niet bijzonder relevant te zijn.
Oud 24-05-2017, 19:26
BasBasLol
M - Lid
BasBasLol is offline
klopt maar het zou mogenlijk zijn want wij zijn ook al in de richting van het maken van een zelfdenkend computerprogramma
Oud 24-05-2017, 20:52
Verwijderd
Citaat:
klopt maar het zou mogenlijk zijn want wij zijn ook al in de richting van het maken van een zelfdenkend computerprogramma
Dat is er al, denk maar aan bijvoorbeeld bots in games, die 'denken' ook zelf
Met citaat reageren
Oud 24-05-2017, 21:02
deadlock
16V - Lid
deadlock is offline
Nee, dat doen ze niet. Ze voeren vooraf ingeprogrammeerde instructies uit. Er zijn wel wat trucs waardoor ze intelligent lijken maar dat is vooral omdat ze uit alle mogelijkheden datgene gaan kiezen wat het beste werkt. Zo werkt menselijke intelligentie niet helemaal, die kunnen een probleem analyseren in veel minder stappen. Ze zien in één keer het totaalplaatje.

Met deep-learning gaan computers trouwens wel die kant meer op, omdat alle data nu aan elkaar gekoppeld wordt. Je moet je voorstellen dat we nu PER DAG net zoveel informatie produceren als de complete mensheid tot 2006 bij elkaar had geproduceerd.
Dat zorgt voor die kennisbasis die je nodig gaat hebben, maar dan nog duurde het begin 2015 ongeveer 40 minuten om 1 seconde aan hersenactiviteit te simuleren. Maar dat gaat puur over rekenkracht. Ik denk dat het menselijk brein nog wel eens instructies zouden kunnen hebben die een computer nooit zal kunnen evenaren, of in ieder geval niet zonder toevoeging van biologische componenten. Maar ook dat, bionica, cyborgs, implantaten, dat zijn fantastische ontwikkelingen.
In ieder geval, het gaat nog wel even duren voordat er echt intelligente tegenstanders zijn in computerspelletjes. Misschien wel echt nooit omdat het het te moeilijk zou maken.

Annieweeey, over 100 jaar, als de grondstoffen niet opraken, dan zijn computers allesoverheersend als dit exponentiële tempo doorgaat.

Groetjes,

Een onzekere tweeling.
Oud 27-05-2017, 14:12
Positive mind
19V - Lid
Positive mind is offline
Ha ik vind het heel leuk dat ik niet de enige ben die daar over nadenkt. Ik heb sinds mijn 11e echt een fascinatie voor het concept van de wereld als een soort habbohotel . Ik geloof er overigens niet in, maar vind het gewoon een hele leuke theorie.
Oud 28-05-2017, 21:13
Megatron
19 - Lid
Megatron is offline
Ligt het nou aan mij of is het eerder regel dan uitzondering, dit soort existentiële overpeinzingen, al dan niet onder invloed van het één of ander
Oud 17-06-2017, 22:55
Dalin
Lid
Dalin is offline
Te veel gegamed ? :b
Met citaat reageren
Oud 18-06-2017, 13:00
99ThatOneGuy66
13M - Lid
99ThatOneGuy66 is offline
Citaat:
mischien is er een andere levensvorm die veel inteligenter is dan wij en hebben ze een groot computerspel gemaakt waarin allemaal kunstmatige mensen leven? ik weet dat het raar klinkt maar het zou toch mogenlijk zijn?
Haha, zou kunnen. DMT psychonouten hebben dat gevoel ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten