Oud 08-03-2009, 17:38
Laaal
Laaal is offline
Hallo,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben een meisje van 14 en zit in 2vwo. Wel in een combiklas, want om financiele redenen heeft mijn school gekozen voor h/v combiklassen met toetsen op niveau,

Mijn school vind ik totaal niet leuk. Tijdens de lessen zeikt iedereen elkaar continue af. Er wordt gescholden, gevochten, gedreigt, met van alles gegooid en wat je zelf maar kan bedenken. Leraren hebben ook last van zulke dingen. Tijdens onze les aardrijkskunde bijvoorbeeld, als de leraar zich omdraait, wordt er met van alles gegooid. Boterhammen, kauwgum onder speeksel, propjes enzovoorts. Dit gebeurt niet alleen tijdens deze les! Ook, bij een hoop lessen, zijn de leerlingen hondsbrutaal tegen leraren. 2 jongetjes in mijn klas hebben zelfs genoeg lef, om seksuele vragen aan leraren te stellen...

De leraren zijn ook niet geweldig! Onze leraar wiskunde vond het nodig om uit te leggen wat swaffelen is, en een penis op het bord te tekenen waarvan wij met behulp van PI alles mochten berekenen. Sommige leraren zeggen hele rare dingen tegen ons, zoals 'jullie zijn facking irritant.' Stiekem geef ik haar wel gelijk, maar ik het echt nodig dat ze dat op zo'n manier duidelijk aan ons maakt?

Dit alles heeft veel gevolgen voor de kwaliteit van de lessen. Er worden bijvoorbeeld dingen niet goed uitgelegd, leraren schreeuwen veel tegen ons en dan lopen mensen uit de klas te klagen over onvoldoendes. Alhoewel dit natuurlijk ook te maken heeft met het combisysteem, want voor sommige havo-leerlingen is de stof te moeilijk en sommige vwo-leerlingen te makkelijk.

Nu denk je misschien, waarom wordt daar dan niks aan gedaan? Klachten worden genegeerd! Of we krijgen rare antwoorden.. Een tijdje geleden was een leraar agressief, hij sleepte bijvoorbeeld iemand bij zijn kraag over de vloer, we gingen bij onze mentrix klagen over agressieve leraren en kregen als antwoord dat bij een aanleiding het mag. Oké?

Nu zou ik dus graag van school willen wisselen om voornamelijk deze redenen, en omdat de examencijfers elk jaar lager worden...

Dus ik zou graag willen weten, wat zouden mijn ouders dan moeten doen? Moet je een gesprek met je huidige school hebben en/of je nieuwe school? En naja, je begrijpt wel wat ik bedoel... Het liefst zou ik nu rond deze tijd willen wisselen, want zo rond de zomervakantie heb je problemen met scholen die vol zitten. Hoe moeten mijn ouders dat aanpakken?

Ik kijk uit naar antwoord!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2009, 18:17
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Vraag je ouders gewoon te gaan informeren bij een school. Natuurlijk nemen scholen nieuwe leerlingen aan, want er zijn altijd kinderen die een eind weg verhuizen of om een andere reden van school moeten wisselen. Als jij redelijke cijfers hebt en niet met problemen weg bent gegaan van deze school (bijvoorbeeld vaak geschorst) hoeft dat geen probleem te zijn.
Denk er wel aan dat de mogelijkheid bestaat dat je een klas over moet doen. Als het onderwijs op jouw school onder de maat is zul je sommige dingen misschien nog niet weten of kunnen, en wellicht is de volgorde van het volgen van vakken anders op een andere school (bijvoorbeeld, wij kregen in de eerste klas Duits en geen Frans, op een school in de buurt was dat precies andersom).

Ik vind het trouwens heel positief dat je van school wilt wisselen om beter les te krijgen in plaats van gewoon mee te doen met het geklier.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 08-03-2009, 18:39
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Precies, het er met je ouders over hebben. Als je om een goede reden wil wisselen van school zal dat wel lukken. Je moet je ook prettig voelen op school, want het is een lange en toch wel belangrijke periode. Je huidige school klinkt trouwens echt ontzettend slecht. Combiklassen zijn sowieso als niet zo'n succes.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2009, 20:00
Laaal
Laaal is offline
Oké! Ik heb nu 2 scholen op het oog, waarvan mijn voorkeur gaat naar een Christelijke school, maar dan zeurt mijn moeder met dat die school dat is en omdat ik er in gr. 8 totaal niet heen wilde... Iemand tips?

Ik heb zeker redelijke cijfers, sta een 7.8 gemiddeld en heb alleen een 6 voor Engels. Dus dat probleem zal ik niet hebben. Wel heb ik last van jongetjes die regelmatig verhalen verzinnen om mij op mijn donder te laten krijgen.. Hopelijk, als ik dat uitleg, zal er verder niet al te veel op gelet worden. Verder ben ik ook nooit geschorst enzo, puur omdat het niet nodig is!

De school waar ik nu heen wil heeft voornamelijk dezelfde lesmethode's, wel een paar andere zoals bij Duits. Maargoed, als ik een klas over zou moeten doen (lijkt me eigenlijk best onwaarschijnlijk) heb ik liever dat dan op een slechte school zitten. De uitleg bij mij is slecht, dus ik red mezelf voornamelijk met informatie van het boek zelf en internet. Bijvoorbeeld, ik zoek oefeningen op over naamwoordelijke gezegdes.

Ik doe zeker niet mee met het geklier, daardoor krijg ik ook haast nooit op mijn donder. Maar hierdoor proberen mensen wraak te nemen. Laatst nog tijdens een les, ging iemand op de vloer liggen en zei hij dat iedereen moest zeggen dat dat zo was omdat hij zogenaamd pijn zou moeten hebben door een mep van mij. Hier vloog de leraar gelukkig niet in, maar er zijn ook gevallen dat het wel geloofd werd...

Dus als reden moet ik gewoon opgeven 'Ik vind dat er slecht les wordt gegeven en het is voordurend maar gerel tussen leerlingen en/of leraren. Ik hoop en verwacht dat het op deze school niet zo is?' (Ja ik heb geen idee hoe dat moet xD)

Ik heb het er al meerdere malen met mijn ouders over gehad, maar die denken dat het niets uitmaakt en dat het overal hetzelfde is. Nu zouden mijn ouders begin volgend jaar willen kijken hoe het gaat, omdat dan de 2 niveau's van de combiklassen samengevoegd worden en of wisselen dan een optie is. Het probleem is, in de andere combiklas is alles nog erger (wat dacht je van een vuurpijl die in een klaslokaal was afgestoken?) en de mensen zijn daar nog erger enzo. Mogelijk komen ook mensen uit de gewone vwo klas erbij, en dat zijn ook geen aardige mensen, dus de klassenindeling maakt bij mij op school niets uit, het is allemaal gerotzooi met de 2de klassers...

Mijn huidige school mag naar mijn mening slecht worden genoemd. Bijzonder veel mensen uit mijn leerlaag verlaten mijn school. Een zeer groot deel gaat naar de vrije school wegens een trauma aan de overhoringen (rusitg maar, deze week hebben we er maar 9, en gemiddeld 6...) maar ook naar andere scholen gaan er veel mensen! Combiklassen zijn zeker geen succes. In Amerika zijn daar ook klachten over, want daar zijn alle niveau's gemengd, en bij mij in de klas wordt er door de combitoestand niet goed uitgelegd...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2009, 19:44
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
veel overoringen zal je op alle scholen meemaken. ok niet zoveel als daar maar het zijn er altijd veel. (heb er deze week 3. maar er zijn ook weken waarin het er een stuk of 6 zijn. maar niet 6 gemiddeld )

voor de rest kan ik je vertellen dat ik ook in zo n klas heb gezeten maar dat dat over ging toen ik naar de 3e ging (en nu nog steeds in zit) maar bij ons was het niet zo extreem als bij jullie. wel propjes gooien niet naar de leraar luisteren en altijd in discussie gaan enzo maar geen vuurpijlen en dat soort dingen .

een christelijke school moet je niet direct van afschrikken ofzo. als je christelijk bent oke maar als je niet christelijk bent maakt ze dat daar meestal niet veel uit. (ik zit ook op een christelijke school maar driekwart is niet christelijk en daar doen ze niet moeilijk over ofzo) mischien is het juist omdat het een christelijke school is er wel wat rustiger . vraag verder aan kinderen van andere scholen rond of het daar er wel wat anders aan toe gaat dan bij jou op school . dingen van anderen horen is altijd handig. je moet wel lol houden in je schooltijd. dat 'gekloot' hoort daar niet bij vind ik. die leraren staan daar ook niet om je te pesten maar om je te helpen. gelukkig maak jij daar ook geen misbruik van.

je kan erg trots op jezelf zijn met een 7.8 gemiddeld in zo n klas! ik had als gemiddelde een 7 ofzo terwijl het toch veel minder erg was. (ik zat alleen in de 2e al wel op het VWO geen combi. dat had ik alleen in de 1ste)

je moet niet altijd naar je ouders luisteren. als jij 100% overtuigd bent om naar die school te willen moet je dat doen. jij moet er heen je ouders niet

ik hoop dat je wat aan mijn lange verhaal hebt
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 19:07
Verwijderd
Ik zou je ouders gewoon vertellen wat je hier vertelt: welke ouder wil er nu geen kind die goed zijn best wil doen op school?

En op je nieuwe school hoef je, voor zo ver ik weet, geen heel gedetailleerde reden te geven waarom je van school wisselt? Je kunt gewoon aangeven dat je je niet thuis voelde op je vorige school?

Volgens mij is trouwens niet bewezen dat combiklassen geen succes zijn? Ik denk dat dit meer school/docent afhankelijk is dan dat het zo is dat combiklassen in zijn algemeenheid niet goed zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 11:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik heb het er al meerdere malen met mijn ouders over gehad, maar die denken dat het niets uitmaakt en dat het overal hetzelfde is.
Mwo, ik denk dat men op mijn voormalige middelbare school een crisisvergadering zou beleggen als ze de helft van de problemen zouden hebben die ik in je posts lees.

Die leraar die iemand te lijf ging zou bijvoorbeeld op staande voet ontslagen zijn. Dat overkwam een andere leraar zelfs al omdat een brugklas zo irritant was dat hij met de woorden dat hij wel terug zou komen als ze normaal konden doen hen opsloot in het lokaal en vertrok naar huis.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 23:27
Laaal
Laaal is offline
Dankjulliewel voor de posts! : D Ik had het er vandaag thuis weer eens over (nadat mensen in mijn klas zo zielig waren om touwen om hun nek te doen voor de grap en zeggen dat ze het leven zat zijn en geld te bieden aan leraren in ruil voor antwoorden van een paar toetsen) en mijn moeder vindt het nu prima als ik naar dat Christelijke geval ga. XD Ze vindt zelfs een Reformatorische school goed, omdat ze daar heel streng zijn met vloeken en alles, maar daar moet je dingen doen zoals de dag beginnen met het zingen van een psalm en rokken dragen wat me wat te ver gaat... Die eerste school lijkt mij het beste, daar begin je de dag alleen met 'de zoutkorrel' en het is er wat strenger maar verder zitten er ook zat niet-christenen op! De school waar ik nu op zit is Katholiek, maar daar merk je niets van en het is een groot gekkenhuis... Alleen mijn vader zeikt over dat op elke school zulke aandachtszoekers zitten, geloof je het zelf?

Mooi zo, dus gewoon zeggen 'ik voel me niet thuis want naar mijn mening is het slecht onderwijs' waarop mijn ouders kunnen aanvullen goed en komt de rest vanzelf? (:

Ik heb een beetje rondgevraagd over andere scholen. De school waar mijn broertje volgend jaar heengaat lijkt me ook wel geschikt, maar die is wat verder fietsen, en die staat bekend als een 'kakkersschool' en nog wel meer dingen waardoor die eerste school me fijner lijkt!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 23:27
Laaal
Laaal is offline
Dankjulliewel voor de posts! : D Ik had het er vandaag thuis weer eens over (nadat mensen in mijn klas zo zielig waren om touwen om hun nek te doen voor de grap en zeggen dat ze het leven zat zijn en geld te bieden aan leraren in ruil voor antwoorden van een paar toetsen) en mijn moeder vindt het nu prima als ik naar dat Christelijke geval ga. XD Ze vindt zelfs een Reformatorische school goed, omdat ze daar heel streng zijn met vloeken en alles, maar daar moet je dingen doen zoals de dag beginnen met het zingen van een psalm en rokken dragen wat me wat te ver gaat... Die eerste school lijkt mij het beste, daar begin je de dag alleen met 'de zoutkorrel' en het is er wat strenger maar verder zitten er ook zat niet-christenen op! De school waar ik nu op zit is Katholiek, maar daar merk je niets van en het is een groot gekkenhuis... Alleen mijn vader zeikt over dat op elke school zulke aandachtszoekers zitten, geloof je het zelf?

Mooi zo, dus gewoon zeggen 'ik voel me niet thuis want naar mijn mening is het slecht onderwijs' waarop mijn ouders kunnen aanvullen goed en komt de rest vanzelf? (:

Ik heb een beetje rondgevraagd over andere scholen. De school waar mijn broertje volgend jaar heengaat lijkt me ook wel geschikt, maar die is wat verder fietsen, en die staat bekend als een 'kakkersschool' en nog wel meer dingen waardoor die eerste school me fijner lijkt!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 07:31
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
wij worden ook elke dag door de docent voorgelezen uit 'de zoutkorrel' ze vertellen een stukje wat in het echte leven zou kunnen gebeuren en daarna wat dat met de bijbel te maken heeft. is in 5 minutjes klaar ongeveer. (maar bij ons vergeten ze dat altijd het eerste uur) de school waar mijn broertje heengaat staat ook bekend als kakkersschool mar is het niet. maar dat beeld hebben mensen nou eenmaal van scholen he
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 08:53
Verwijderd
Om eerijk te zijn geloof ik inderdaad dat er op iedere school zulke aandachtszoekers zitten. Er zit alleen een groot verschil in hoe scholen daar mee om gaan en dus in hoe ver zo iemand kan gaan.

Ik heb ook op een school gezeten die bekend stond als 'kakkersschool', was trouwens ook een katholieke school, heb nergens last van gehad. Voordeel hiervan was namelijk juist dat bepaalde kinderen minder snel naar deze school gingen omdat hij bekend stond als kakkersschool. En de docenten ed waren behoorlijk streng, wat ook goed kan werken.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2009, 17:21
Laaal
Laaal is offline
Ik denk dat ik nu toch maar naar die 'kakkersschool' ga, want die is een stuk verder weg en staat niet achter mijn huidige school, je hebt daar een 75 minuten rooster ipv een 45 minutenrooster dus minder boeken en er zijn vakken die je maar een periode volgt dus ook minder overhoringen! Bovendien, mijn huidige school is 3 minuten fietsen en zo dicht bij school wonen verveelt een beetje. =P Nog een leuke vergelijking: Op beide van die scholen waar ik misschien heen wil, slaagt vwo met gemiddeld een 6,3, maar op die 'kakkersschool' gaat 73% onvertraagd naar zijn diploma, en op die andere 59%, dus ik weet vrijwel zeker dat ik hierheen wil. (:

Om eerijk te zijn geloof ik inderdaad dat er op iedere school zulke aandachtszoekers zitten. Er zit alleen een groot verschil in hoe scholen daar mee om gaan en dus in hoe ver zo iemand kan gaan.

Hier ben ik het zeker mee eens! Bij mij op school wordt er of niks aan gedaan, of leraren worden aggressief... En meestal is het keuze één, terwijl zo'n beetje iedereen zich doodergert... Ik denk dat er wel betere methode's zijn!

Weet iemand trouwens hoe het met schoolboeken zit? Ik wil heel graag nog voor de vakantie wisselen, maar mijn ouders willen dat niet omdat ze denken dat ze voor schoolboeken moeten betalen. Op de vandijksite zag ik dat als ik alle boeken weglaat die op mijn huidige school gebruikt worden ik uitkom op zo'n 300 euro, en als ik de boeken waarvan ik vermoed dat ze alleen voor het eerste deel van het jaar gebruikt worden (dingen zoals bio wb A, en als ze er nog in bezig zijn kunnen kopieën ook) ik op 230 euro uitkom. Dit kan natuurlijk nog minder zijn, als boeken voor vakken die al geweest zijn ook niet hoeven. Maargoed, weet iemand of je bij het halverwege het jaar wisselen van school de schoolboeken opnieuw aangeschaft moeten worden?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2009, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat ik nu toch maar naar die 'kakkersschool' ga, want die is een stuk verder weg en staat niet achter mijn huidige school, je hebt daar een 75 minuten rooster ipv een 45 minutenrooster dus minder boeken en er zijn vakken die je maar een periode volgt dus ook minder overhoringen! Bovendien, mijn huidige school is 3 minuten fietsen en zo dicht bij school wonen verveelt een beetje. =P Nog een leuke vergelijking: Op beide van die scholen waar ik misschien heen wil, slaagt vwo met gemiddeld een 6,3, maar op die 'kakkersschool' gaat 73% onvertraagd naar zijn diploma, en op die andere 59%, dus ik weet vrijwel zeker dat ik hierheen wil. (:

Om eerijk te zijn geloof ik inderdaad dat er op iedere school zulke aandachtszoekers zitten. Er zit alleen een groot verschil in hoe scholen daar mee om gaan en dus in hoe ver zo iemand kan gaan.

Hier ben ik het zeker mee eens! Bij mij op school wordt er of niks aan gedaan, of leraren worden aggressief... En meestal is het keuze één, terwijl zo'n beetje iedereen zich doodergert... Ik denk dat er wel betere methode's zijn!

Weet iemand trouwens hoe het met schoolboeken zit? Ik wil heel graag nog voor de vakantie wisselen, maar mijn ouders willen dat niet omdat ze denken dat ze voor schoolboeken moeten betalen. Op de vandijksite zag ik dat als ik alle boeken weglaat die op mijn huidige school gebruikt worden ik uitkom op zo'n 300 euro, en als ik de boeken waarvan ik vermoed dat ze alleen voor het eerste deel van het jaar gebruikt worden (dingen zoals bio wb A, en als ze er nog in bezig zijn kunnen kopieën ook) ik op 230 euro uitkom. Dit kan natuurlijk nog minder zijn, als boeken voor vakken die al geweest zijn ook niet hoeven. Maargoed, weet iemand of je bij het halverwege het jaar wisselen van school de schoolboeken opnieuw aangeschaft moeten worden?
Het schooljaar duurt nog maar 12 weken. Ik zou gewoon dit afmaken en dan in de derde klas instromen. Veel scholen hebben dan nieuwe klassen en er komen vaak meer mensen met het nieuwe jaar. Je kan dan gewoon met boeken en al beginnen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 19:45
Laaal
Laaal is offline
Vandaag zijn mijn ouders langs die nieuwe school geweest! Nu ben ik op een soort wachtlijst voor volgend jaar gezet, maar waarschijnlijk kan ik er wel op. De enige voorwaarde is dat ik over moet gaan naar 3vwo, maar dat zal wel lukken! (: De komende 4 maanden (ik weet niet precies wanneer regio Leiden eindigt) probeer ik maar gewoon af te maken... In ieder geval, ook al kan ik er niet gelijk op, ben ik hartstikke blij met dat ik in ieder geval hier weg kan en heb ik dus iets om naar uit te kijken!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 19:57
lottjyy
lottjyy is offline
haai ,

ja ik heb er ervaring mee .
ik zat op een tl school en vond het daar wel super leuk maar mocht havo gaan doen
toen ben ik naar een hele anderen school gegaan
ik het beging dacht ik ik krijg spijt
maar voor dat de school was begonnen ben ik al met 3 meiden naar de stad geweest
die ik totaal niet kon , alleen van het lijstje dat z=e bij my in de klas kwamen
het was me goed bevallen
en nu veel leuker dan die anderen school

xlottjyy
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 20:24
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
haai ,

ja ik heb er ervaring mee .
ik zat op een tl school en vond het daar wel super leuk maar mocht havo gaan doen
toen ben ik naar een hele anderen school gegaan
ik het beging dacht ik ik krijg spijt
maar voor dat de school was begonnen ben ik al met 3 meiden naar de stad geweest
die ik totaal niet kon , alleen van het lijstje dat z=e bij my in de klas kwamen
het was me goed bevallen
en nu veel leuker dan die anderen school

xlottjyy
lijkt me eigenlijk wel een soort van eng naar de stad gaan met 3 meiden die je alleen kent van naam ik zou denk ik eerst op school met iedereen kennisgemaakt hebben en dan een paar mensen die me aardig leken een beetje mee naar de stad gaan enzo. respect dat je het op deze manier hebt/durfte te doen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 16:54
Laaal
Laaal is offline
Afgelopen vrijdag ben ik op gesprek geweest bij die school. Ik ben wel ingeschreven, maar mijn ouders hebben 3havo/vwo ingevuld omdat ze steeds vergeten dat ik nu 2vwo in een combinatieklas doe... Waarschijnlijk is mijn inschrijfformulier nu bij de havoafdeling beland. Wegens datgene was dat gesprek eigenlijk meer kennismaken en de redenen om te wisselen bespreken. Verder zou ik niet moeten weten of we nog gesprekken e.d hebben, maar ik sta dus op een wachtlijst en als er plek is in 3vwo volgend jaar ga ik er dus heen! Het heeft dus te maken met aantal zittenblijvers, hoeveel mensen van de nu 2hv klas vwo gaan doen en dat soort zaken. Nu is het dus afwachten, pas aan het eind van het jaar krijgen we meer duidelijkheid met of het wel of niet kan.

Als er geen plaats blijkt te zijn weet ik nog niet wat we doen, of ik blijf op een wachtlijst staan voor die school, of ik ga kijken of er nog plek is op die Christelijke school. Maar laten we ervan uit gaan dat er volgend jaar plek is en ik niet meer met enorm veel tegenzin naar een school moet gaan die me niet bevalt.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2009, 20:41
Laaal
Laaal is offline
Hallo,

Het is weer een tijdje geleden. Met mijn huidige school gaat het momenteel steeds slechter. Alleen al uit mijn klas zijn er al iets van 7 mensen die waarschijnlijk weggaan en nog meer die dat willen, wat vergeleken met andere 2de klassen nog weinig is. Ook is de directeur ontslagen en gaat hij eind dit jaar weg, waarschijnlijk was hij geen goede directeur?

Echter heb ik nu de vraag of het mogelijk is om klachten in te dienen over scholen bij bijv. de onderwijsinspectie. Weet iemand hoe dit moet?

Het meest rare vind ik dat volgens onderwijsinspectie.nl er maar 2 andere scholen in de omgeving ook onvoldoende op vwo scoren. Maar de ene is een vrije school, op de andere zitten veel leerlingen van allochtone afkomst en op mijn school zitten er haast geen allochtonen.

Verder heb ik wel ondertussen al bericht gekregen met dat ik ingeschreven ben voor 3vwo volgend jaar maar het afhangt van die plaatsen e.d of ik erop kan. Eerst ging ik wel uit van wel, maar nu begin ik me toch zorgen te maken over dingen zoals een speciale regeling voor mensen die afkomstig zijn van mijn school omdat er bijzonder veel mensen weg gaan...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-06-2009, 13:09
LW
Avatar van LW
LW is offline
Sowieso eerst eens heel goed met je ouders gaan praten over het geval, laat ze desnoods dit topic lezen.
Persoonlijk vind ik niet dat jij langer op deze school moet blijven, je voelt je er niet fijn bij en je cijfers worden daar vast ook niet beter van.
Je zit nog maar in het tweede jaar dus als het goed is kan je zonder problemen overstappen naar een andere school.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2009, 15:24
Laaal
Laaal is offline
Hallo allemaal,

het is een tijdje geleden dat ik hier voor het laatst langs ben geweest. Ondertussen ben ik wel aangenomen op de andere school, en daar zit ik nu op! Ik ben er pas 1 week geweest maar kan vertellen dat het echt een groot verschil is! Hier weten de leraren duidelijk veel beter om te gaan met bijvoorbeeld lastige kinderen!

We hebben hier 3x in de week mentoruur. Gisteren ook. Iemand had tijdens de les Frans op de tafel getekend, en tijdens mentoruur werd degene gelijk naar de teamleider gestuurd om uit te leggen waarom hij dat gedaan heeft en om zijn excuses aan te bieden aan de lerares Frans. Als er mensen lastig doen kan je altijd naar iemand toe gaan, en als leerlingen storend zijn weten de leraren precies wat ze moeten doen zonder gelijk heel de klas te dupe te laten zijn bijvoorbeeld! Ik vind het trouwens heel goed dat kinderen met een beperking hier welkom zijn en niet gepest worden, er zitten zeker 2 mensen in een rolstoel op deze school, en ze kunnen overal naartoe dmv de lift, en elk lokaal heeft een speciale tafel voor mensen in een rolstoel! Op mijn vorige school kon dat niet, en als dat wel zou kunnen zouden deze kinderen gegarandeerd doodgepest worden aangezien sommige doodnormale mensen gepest worden en daar werd ook niets aan gedaan.

Ook valt het me op dat het niveau van het onderwijs veel hoger is. Jammer dat dat op mijn vorige school zo laag was, want ik loop wel mooi gigantisch achter met een aantal vakken, waaronder Nederlands, Frans, Engels en aardrijkskunde. Maar ik denk dat dat allemaal wel goed komt.Met talen ben ik sowieso denk ik niet zo goed, maar met vakken zoals geschiedenis, aardrijkskunde en bio wel, dus hoezo zou ik daar dan een achterstand moeten hebben?

Tuurlijk is niet alles perfect. Ook hier heb je bijvoorbeeld 'kutkindjes' alhoewel het er zeker minder zijn, ook minder erge dan op mijn vorige school. Aan zulke kindjes valt ook niet te ontkomen, maar op sommige scholen zijn er blijkbaar wel meer dan op andere.

Ik heb zeker geen spijt van dat ik van school ben gewisseld. Er zijn nog 7 andere mensen van mijn vorige school naar deze gekomen, waaronder helaas 4 irritante waarvan eentje bij mij in de klas zit, maar die krijgt vanaf dag 1 al extra harde aanpak omdat hij een grote mond had. En een andere wordt hier nu al gehaat omdat hij mensen lastig valt of zo. Naar andere scholen zijn ook een hoop mensen gegaan, maar ik heb er pas 1tje gesproken en die was heel blij dat ze weg was. Het valt trouwens wel op dat van die 1ste school al heel veel bruggers weg gingen omdat ze het na 1 jaar al zat waren en dat er dit jaar maar 3 ipv 6 brugklassen zijn... Ik heb wat oudklasgenoten gesproken die er nog op zitten, en volgens hun zitten er merkbaar veel minder mensen op dan vorig jaar. Maar verder is er volgens hun niet veel veranderd, bijvoorbeeld de projecturen over kauwgum oa zijn gebleven, en sommige vakken gaan niet door omdat er geen leraar voor is.

Jullie mogen van mij trouwens wel weten om welke scholen het hier gaat. De eerste school waar ik op zat is het *knip* . Een hoop mensen die nu in de 3de zitten gaan proberen dit jaar alsnog te wisselen van school en in de 2de klassen zitten veel mensen die vorig jaar al weg wilden maar niet mochten of het nog een jaartje gaan proberen. De school waar ik nu op zit is het *knip*. Er gaan wel verhalen rond over dat daar veel geblowd wordt maar het wordt er nu streng aangepakt door alleen op een bepaalt gebied op het schoolplein te mogen blowen/roken en dat onderbouwleerlingen in de pauze niet het plein af mogen.

Aan alle mensen die van school willen wisselen: Kijk eerst hoe je medeleerling over de school denkt. Als het negatief is, en zelfs leraren zeggen dat de school slecht is wat bij mij het geval was, informeer dan bij andere scholen. Geen enkele school is perfect, maar soms is het er gewoon echt niet uit te houden. Het beste is ook om wat mensen die op de school zitten waar je naartoe wilt te spreken, het liefst een paar die er al een aantal jaar opzitten, dus geen bruggers of zo.

Groeten, Laaal.

Laatst gewijzigd op 06-10-2018 om 07:03.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2009, 19:48
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Leuk dat het zo bevalt!

Kun je misschien wat meer vertellen over de verschillen in aanpak van probleemleerlingen tussen je vorige en huidige school? Ik ben wel benieuwd!
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 06-09-2009, 15:15
Verwijderd
Ja dat vraag ik me ook af. Je oude school klonk echt alsof ie bagger was (en volgens mij was ie dat ook). Die nieuwe school klinkt al een stuk beter. Goed dat je bent gewisseld, anders had je nog zoveel jaar in de shit moeten doorbrengen. En zo red je het natuurlijk niet bij een vervolgopleiding.

Hoewel ik echt niet snap dat ze je oude school niet sluiten ofzo.. Het is toch vreselijk dat ze die scholen niet keihard aanpakken?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2009, 20:24
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
leuk om nu te lezen dat je het op de nieuwe school veel beter en leuker hebt.

was het uiteindelijk de christelijke of openbare school geworden waar je tussen twijfelde?

tip: voor de talen waar je mee achter loopt moet je echt extra hard blokken om in te halen. voor aardrijkskunde valt de achterstand waarschijnlijk wel mee. dat gaat toch altijd over een ander onderwerp en dan heb je er minder (tot geen) last van dat je iets hebt gemist.


Veel plezier op je nieuwe school!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2018, 21:26
miauws
miauws is offline
Hoihoi,

Hier weer een reactie van mijn kant, na 9 jaar.
Het account Laaal is aangemaakt in de msn-tijd. Ik heb al jaren een nieuw e-mailadres en ik ben het wachtwoord kwijt van Laaal.

Dat ik op deze pagina ben gekomen is eigenlijk per toeval. Door een incident op de school waar ik in de openingspost van wegwilde, heb ik waarschijnlijk blijvend letsel overgehouden. Dit is ook een soort letsel dat "geleidelijk" ontstaat door botmateriaal dat oplost, en de enige oplossing is wachten totdat het stopt en dan de schade chirurgisch corrigeren. Hierdoor weet ik helaas pas sinds december vorig jaar dat ik letsel heb dat wellicht door een bepaald incident op die school is ontstaan, omdat ik toen pas de naam en informatie hoorde over de aandoening die ik heb.

Omdat ik nu bezig ben met het indienen van een aanvraag voor een schadevergoeding, herinnerde ik mij dat ik ooit dit topic heb aangemaakt op Scholieren.com. Gelukkig heb ik toentertijd ook bepaalde details genoemd over wat daar op school gebeurde, want die kan ik nu verwerken in mijn schadevergoedingsaanvraag. Ik wil namelijk een goed beeld schetsen van wat er gebeurde op die school en dat wat er gebeurde geen incidenten waren, maar echt structurele gebeurtenissen.
Ik wil momenteel niet teveel noemen over welke schade ik precies heb opgelopen en wat er precies is gebeurd, omdat je niet kan weten wie deze pagina leest en of bijvoorbeeld de dader het herkent.

De personen die ik indirect benoem in mijn openingspost, zijn allen sneue personen die, hoe voorspelbaar wil je het hebben, niet erg ver zijn gekomen in het leven. In schooljaar 2008/2009 hadden zij plezier in wat zij doen, hoe ze mij behandelen en dat dat allemaal maar gewoon kon op die school, nu hebben ze een sneu leven omdat zij door hun gedrag niet in staat zijn om meer te behalen dan een middelbareschooldiploma.

De school waar ik op zat (waarvan ik de naam ook heb genoemd in dit topic, helaas kan ik dat niet weghalen) is in het najaar van 2009 onder inspectietoezicht gezet, wat hier in de omgeving ook bekend is. Helaas begreep ik op mijn nieuwe school van een medeleerlinge dat het op die eerste school al in 2006 een bende was, de inspectie heeft waarschijnlijk niet de bevoegdheid gehad om deze school "eerder aan te pakken" zoals iemand dat hier noemt.
Ik heb wel enkele jaren nadat ik van die eerste school af ben gegaan op de schoolsite gezien dat de meeste leraren van de tweede klas inmiddels daar niet meer werkzaam zijn. Behalve dat veel leraren met pensioen gingen, zijn er ook leraren weg omdat ze simpelweg niet geschikt zijn of waren om voor de klas te staan.

Overigens heb ik zelf wel een masterdiploma behaald aan de universiteit en hoop ik de komende maanden mijn tweede master af te ronden, wie het laatst lacht, lacht het best.

Hopelijk komt er ook voor mijn aandoening een definitieve oplossing en kan ik wat er in schooljaar 2008/2009 is gebeurd en had kunnen worden voorkomen achter mij laten.

Laatst gewijzigd op 03-10-2018 om 21:35.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2018, 21:46
Arrow
Avatar van Arrow
Arrow is offline
Citaat:
Hoihoi,

Hier weer een reactie van mijn kant, na 9 jaar.
Het account Laaal is aangemaakt in de msn-tijd. Ik heb al jaren een nieuw e-mailadres en ik ben het wachtwoord kwijt van Laaal.

Dat ik op deze pagina ben gekomen is eigenlijk per toeval. Door een incident op de school waar ik in de openingspost van wegwilde, heb ik waarschijnlijk blijvend letsel overgehouden. Dit is ook een soort letsel dat "geleidelijk" ontstaat door botmateriaal dat oplost, en de enige oplossing is wachten totdat het stopt en dan de schade chirurgisch corrigeren. Hierdoor weet ik helaas pas sinds december vorig jaar dat ik letsel heb dat wellicht door een bepaald incident op die school is ontstaan, omdat ik toen pas de naam en informatie hoorde over de aandoening die ik heb.

Omdat ik nu bezig ben met het indienen van een aanvraag voor een schadevergoeding, herinnerde ik mij dat ik ooit dit topic heb aangemaakt op Scholieren.com. Gelukkig heb ik toentertijd ook bepaalde details genoemd over wat daar op school gebeurde, want die kan ik nu verwerken in mijn schadevergoedingsaanvraag. Ik wil namelijk een goed beeld schetsen van wat er gebeurde op die school en dat wat er gebeurde geen incidenten waren, maar echt structurele gebeurtenissen.
Ik wil momenteel niet teveel noemen over welke schade ik precies heb opgelopen en wat er precies is gebeurd, omdat je niet kan weten wie deze pagina leest en of bijvoorbeeld de dader het herkent.

De personen die ik indirect benoem in mijn openingspost, zijn allen sneue personen die, hoe voorspelbaar wil je het hebben, niet erg ver zijn gekomen in het leven. In schooljaar 2008/2009 hadden zij plezier in wat zij doen, hoe ze mij behandelen en dat dat allemaal maar gewoon kon op die school, nu hebben ze een sneu leven omdat zij door hun gedrag niet in staat zijn om meer te behalen dan een middelbareschooldiploma.

De school waar ik op zat (waarvan ik de naam ook heb genoemd in dit topic, helaas kan ik dat niet weghalen) is in het najaar van 2009 onder inspectietoezicht gezet, wat hier in de omgeving ook bekend is. Helaas begreep ik op mijn nieuwe school van een medeleerlinge dat het op die eerste school al in 2006 een bende was, de inspectie heeft waarschijnlijk niet de bevoegdheid gehad om deze school "eerder aan te pakken" zoals iemand dat hier noemt.
Ik heb wel enkele jaren nadat ik van die eerste school af ben gegaan op de schoolsite gezien dat de meeste leraren van de tweede klas inmiddels daar niet meer werkzaam zijn. Behalve dat veel leraren met pensioen gingen, zijn er ook leraren weg omdat ze simpelweg niet geschikt zijn of waren om voor de klas te staan.

Overigens heb ik zelf wel een masterdiploma behaald aan de universiteit en hoop ik de komende maanden mijn tweede master af te ronden, wie het laatst lacht, lacht het best.

Hopelijk komt er ook voor mijn aandoening een definitieve oplossing en kan ik wat er in schooljaar 2008/2009 is gebeurd en had kunnen worden voorkomen achter mij laten.
Een fb kan de naam verwijderen,
__________________
HANDTEKENING
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2018, 16:01
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Is weg inderdaad
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 05-10-2018, 14:52
miauws
miauws is offline
Hoi

Ik weet niet wie de naam weg heeft gehaald, maar zou diegene daar graag voor willen bedanken!

De naam van de nieuwe school staat er nog wel in. Zou deze ook weg kunnen worden gehaald inc. de plaatsnaam? (Ook de plaatsnaam van de regio die ik heb genoemd) Via Google-zoekresultaten kan namelijk ongewild de indruk worden gewekt dat dit topic over die school gaat, terwijl dat natuurlijk niet zo is!

Bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Wisselen van school tijdens je examen jaar
Appelsap09
1 12-09-2016 20:20
Studeren econometrie op uni haalbaar, havo op middelbare school
tim.s
3 03-11-2015 14:29
Liefde & Relatie Zeker de moeite waard om dit te lezen!
Je89
12 26-10-2014 15:10
Studeren wisselen van school
netty_dushi
6 01-02-2009 15:46
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 07:11
Algemene schoolzaken Andere school ?
Lytheon
8 06-03-2003 18:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.