Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2016, 20:21
deboymetvragen
deboymetvragen is offline
Hallo,

Ik ben een jongen van 16, zit op de vrijeschool heb vorig jaar mijn mbo diploma gehaald. Daarna was ik overgestapt naar 5 havo omdat ik geen idee had wat ik wou doen. Volgend jaar in 6 havo doe ik opnieuw examen maar dan natuurlijk voor mijn havo diploma. Nou zit het zo.. Ik weet dat ik later ABSOLUUT voor mezelf wil werken. Of dat nou iets te maken heeft met fitness, youtube, social media of zo iets dergelijks wat ik erg interessant en leuk vindt, ik ga voor mezelf werken. Daarom zit ik met het probleem school. Nou weet ik dat je met je havo diploma een opleiding kan doen en daarna een goede baan kan krijgen maar dat wil ik dus niet. Ik weet dat je voor de dingen die ik leuk vindt niet echt school nodig hebt, althans dat denk ik. Ook zit ik met het probleem dat ik school voor het meeste onnuttig vindt en gewoon vreselijk. Ik weet wat ik ongeveer later wil gaan doen en dat heeft niks met wiskunde te maken ofzo en dat moet ik nou net kennen voor mijn examen zodat ik een leuke baan kan nemen later wat ik net zei, dat wil ik niet. Nou vraag ik aan jullie, wie dit ook leest of het jullie verstandig lijkt voor mij om te stoppen met school en of dat überhaupt al kan, maar vooral of het de slimste keus is.

Dat is het ongeveer wel zo een beetje. Alvast bedankt.

Groetjes, deboymetvragen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2016, 08:47
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Volgend jaar in 6 havo doe ik opnieuw examen maar dan natuurlijk voor mijn havo diploma.
6 havo, is dat wat nieuws?

Je komt vaak wel verder met een diploma. Tuurlijk kan je wel een bedrijf beginnen zonder diploma.
Het ligt er ook wel aan wat je wilt: wil je in de fitness personal trainer worden dan is een diploma wel zo handig. Ook veel zzp-ers hebben wel diploma's want dan heb je meer kans dat je wordt ingehuurd.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2016, 11:06
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je bent 16 en hebt nog geen MBO, havo of VWO diploma op zak, je bent dus nog leerplichtig. Als ik jou was zou ik zeker je havo-diploma proberen te halen. Mocht voor jezelf werken toch niets worden, dan heb je altijd nog een opstapje naar een HBO opleiding. Een opleiding doen is sowieso geen slecht plan. Natuurlijk klinkt voor jezelf beginnen heel gaaf, maar bedenk wel dat je ook inkomen nodig hebt. Een eigen bedrijf heeft tijd nodig om winst te gaan maken, en verstand van zaken in de sector waarin je werkt kan ook best handig zijn

Probeer nu naast school vast iets op te zetten waar je blij van wordt. Een youtube kanaal bijvoorbeeld. Dan kan je vast ervaren hoe dat is, en kan je ook zien dat dat niet direct een goudmijntje wordt. Nu woon je (waarschijnlijk) nog bij je ouders en heb je weinig uitgaven, maar over een paar jaar moet je ook je eigen zorgverzekering gaan betalen, wil je misschien wel een rijbewijs halen en een auto kopen, of wil je op jezelf. Dat soort dingen kan je niet zomaar betalen van de inkomsten uit bijv. een youtube-kanaal.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren 17 jaar stoppen met school tot nieuwe schooljaar
Repsajman
2 04-04-2016 13:42
Algemene schoolzaken Stoppen met school? :(
sharpay098
16 06-01-2009 14:57
Algemene schoolzaken stoppen met school
Verwijderd
23 22-12-2004 14:42
Algemene schoolzaken Half jaar stoppen met school
LoeLoe
3 03-01-2004 08:17
Algemene schoolzaken stoppen met school
Liselotje
4 12-12-2001 19:25
Algemene schoolzaken Ik wil stoppen met school!!!
Liselotje
2 12-12-2001 17:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09.