Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2016, 15:19
waterwild
waterwild is offline
Mijn ouders zijn heel vervelend in school. Ze zitten me constant op de hielen. Echt niet fijn. Ik vertel ze vaak mijn cijfers, en maak mijn huiswerk gewoon. Niet altijd alles af, maar grotendeels altijd gemaakt. Mijn ouders zijn daar in zekere zin altijd al bezorgt om geweest, maar dit jaar is het echt extreem. Ze worden heel boos als ik een onvoldoende haal en zeggen steeds maar dat ik naar het vmbo moet ofzo. (ik doe nu vwo) Echt vervelend. Daar word ik ook onzeker van. Ik heb het gevoel alsof ik mijn school doe voor mijn ouders en niet meer voor mijzelf. Het spookt constant maar door mijn hoofd. Ik krijg ook vaak het idee dat ze niet meer in mij geinteresseert zijn want ze vragen alleen maar naar mijn cijfers. Verder niet hoe het met me gaat of wat ik heb gedaan. Ik word daar echt verdrietig van. Herkent iemand dit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2016, 15:53
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Omdat je gereageerd had op een topic uit 2003 heb ik je even een nieuw eigen topic gegeven.

Heb je het al eens met je ouders er over gehad dat dit jou zoveel pijn doet? Ik herken jouw verhaal wel een beetje. Mijn moeder vond mijn schoolprestaties ook altijd enorm belangrijk. Op het VWO wist ze dat op den duur wel los te laten, maar toen ik naar de universiteit ging begon het hele verhaal weer opnieuw. Als ik in haar ogen niet hard genoeg mijn best deed, dan had dat consequenties voor mijn sociale activiteiten en mocht ik bijvoorbeeld ergens niet heen. Het was heel lastig om aan haar duidelijk te maken dat ik haar aanpak van "mij stimuleren" heel vervelend vond. Uiteindelijk ben ik uit huis gegaan om wat meer afstand af te dwingen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-01-2016, 08:00
doggie3
doggie3 is offline
Praat er inderdaad over en zeg dat je het vevelend vind.

Ik denk dat je er met je ouders best wel uit kunt komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Marokkaanse vriendin en haar ouders..
Searchingstuff
14 10-01-2014 22:49
Psychologie Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer.
SpaRood
28 19-08-2004 02:11
Algemene schoolzaken Ouders en school
Verwijderd
42 11-11-2003 16:28
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20
Psychologie Mijn ouders en hun drang naar perfectie.
Verwijderd
44 27-07-2002 18:00
ARTistiek JOHN!!!!!!(deel 1,2,3 en 4!!!!!)
An
5 02-09-2001 16:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.