Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2013, 11:01
lauraa_aaa
lauraa_aaa is offline
Ik heb het afgelopen half jaar de Pabo aan de HAN in Arnhem gestudeerd. Hier ben ik ook op kamers gegaan, ik kom namelijk uit een klein stadje in de achterhoek. nou kwam ik er tijdens mijn stage achter dat de Pabo toch niet is wat ik wil, en ben ik per 1 februari gestopt.
Nu ben ik een half jaar aan het werken om mijn kamer te kunnen blijven betalen, en ondertussen ben ik me aan het oriënteren op welke studie ik volgende schooljaar wel wil doen, en waar. Want ik wil deze kans grijpen om naar een echt grote stad te gaan. Arnhem is het toch net niet voor mij.

Nu ben ik al zo goed als zeker van de studie: namelijk of SPH, of MWD. Maar nu de stad nog! Ik wil dus graag naar een echte grote stad, en neig erg naar het westen. Ik ben niet iemand van het typische studentenleven met de studentenverenigingen. Groningen trekt me dan bijvoorbeeld ook niet bepaald. Wel ben ik opzoek naar een stad waar ik een super studententijd kan beleven, met en zonder studentenverenigingen! Nu heb ik de open dag van de HHS en de HU ook bekeken, en ga ik aankomend weekend naar de opendag van de HvA.

Ik vond de HHS een super leuke school, de stad spreekt me aan, de mensen, en vond de opleidingen daar ook erg leuk! Bij de HU vond ik de opleidingen ook heel goed klinken, alleen vond ik de school niet heel bijzonder. Utrecht zelf ken ik niet erg goed. Amsterdam moet ik dus nog even afwachten.

Mijn vraag aan jullie is nu dus of jullie ervaringen hebben met de HHS, HU en/of HvA. Als het ook betrekking heeft ook de opleidingen SPH of MWD is dat natuurlijk mooi meegenomen, maar zo niet, ben ik al blij met de ervaringen wat de scholen zelf! Ook ben ik heel benieuwd naar ervaringen wat betreft de steden. Ik ga er dus in m'n eentje heen, dus zie dit wel als een grote en belangrijke keuze!

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2013, 17:50
Verwijderd
Ik heb niet aan een HBO-instelling gestudeerd, maar wel zowel in Utrecht als Amsterdam gestudeerd. Den Haag heeft geen universiteit, dat kan een werking hebben op de hele stad. Utrecht vond ik leuk, Amsterdam is als stad zo groot dat het ook weer echt uit elkaar valt, je kunt daar gewoon studeren zonder ook maar iets van de echte stad mee te krijgen.

Je kunt ook denken aan de kwaliteit an de opleidingen (wat vastgesteld is via onderzoek bedoel ik dan), hoe makkelijk je een kamer krijgt, hoe duur deze is, je reistijd terug naar je ouders, de kansen om door te stromen naar andere opleidingen hbo of WO, enzovoorts.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.