Oud 02-11-2015, 20:32
tim.s
tim.s is offline
Hallo,

om mezelf kort voor te stellen heb ik e&m vorig jaar gedaan op de havo met natuurkunde en ak en wi a.

Ik heb wiskunde vorig jaar afgesloten met een 7,0. Echter had ik veel moeite met het kansreken gedeelte, in tegenstelling tot het wiskunde b, waarin ik zelf 2 x een ruime 9 haalde.
Dit was echter natuurlijk de basis kennis van het algebra en lineaire/exponentionele groei gedeelte van wis b. Heeft iemand ervaring met econometrie en wat is het advies met ivm econometrie indien havo is gedaan op de middelbare school, met wis a? is dit haalbaar of is dit erg moeilijk?

Alvast bedankt,

mvgr.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2015, 21:07
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Even voor de duidelijkheid: je hebt alleen wiskunde A op havo-niveau gedaan. Dit bekent dus dat je nog een vwo-diploma gaat halen? Of ben je nu bezig met het halen van een hbo-propedeuse die toegang geeft tot Econometrie aan de universiteit? Want ik snap niet direct helemaal het nut van je vraag, aangezien je niet toelaatbaar bent met een havo-diploma.

Ik kan wel zeggen dat het met alleen havo met wiskunde A, als je daarmee direct naar Econometrie aan de universiteit zou kunnen doorstromen, erg lastig wordt. Niet voor niks is voor Econometrie wiskunde B op vwo-niveau verplicht gesteld. Vergeet ook niet dat kansrekening en statistiek wel degelijk onderdeel uitmaken van wiskunde B en ook van Econometrie!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 14:15
tim.s
tim.s is offline
Ik ben momenteel bezig met een hbo opleiding, waarbij ik dus probeer om mijn P te halen. Ik vroeg me af of er op de econometrie opleiding ook mensen zitten die lager voortgezet onderwijs hebben gevolg dan VWO, of dat er alleen maar genieën op die opleiding zitten. Ik heb overigens rekenen afgesloten met een 8,0, zou dit nog eventueel in mijn voordeel kunnen werken, ivm ''gevoel voor cijfers'', of heb je bij econometrie vrijwel niks aan rekenen? Ik zou trouwens in de zomervakantie een cursus wi b moeten volgen, om mijn niveau van wiskunde eventueel bij te werken.

mvgr.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 14:29
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Om met een hbo-propedeuse te worden toegelaten tot Econometrie zul je inderdaad minimaal een certificaat wiskunde B op vwo-niveau (gewoon het eindexamenniveau dus) moeten halen. Als je daar niet al te veel moeite mee hebt, zou ik me verder geen zorgen maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.