Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2016, 21:33
Hagenees!
Hagenees! is offline
Hallo ik zit in de 3e klas en wegens verhuizingen nu op mijn 4e school ik zit op het Wellant College in Amsterdam Oost hiervoor deed ik op andere scholen VMBO Basis maar hier doe ik nu Praktijkonderwijs en ik dacht omdat je bij praktijk wat ik tenminste hoorde niet echt een diploma krijgt maar meer iets dat je geweest bent of het mogelijk is dat ik ook kan stoppen. Ik ben wel 15 jaar maar zou het kunnen of dat ik ga werken ergens en 1 dag in de week school of iets
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2016, 22:16
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Welk diploma heb je nu? Juist ja, geen diploma. Zolang je geen diploma hebt ben je nog leerplichtig op jouw leeftijd. Je zal dus hoe dan ook nog naar school moeten.
Je zou eens kunnen kijken of je in aanmerking komt voor een BBL (werken-leren) opleiding, maar vijftien is nog wel erg jong!

Je zit nu in de derde klas, waarom zou je niet nog anderhalf jaar doorzetten en in elk geval dat diploma halen? Dan kan je je vervolgopleiding op een hoger niveau starten dan wanneer je nu van school zou gaan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 22:45
Hagenees!
Hagenees! is offline
Citaat:
Welk diploma heb je nu? Juist ja, geen diploma. Zolang je geen diploma hebt ben je nog leerplichtig op jouw leeftijd. Je zal dus hoe dan ook nog naar school moeten.
Je zou eens kunnen kijken of je in aanmerking komt voor een BBL (werken-leren) opleiding, maar vijftien is nog wel erg jong!

Je zit nu in de derde klas, waarom zou je niet nog anderhalf jaar doorzetten en in elk geval dat diploma halen? Dan kan je je vervolgopleiding op een hoger niveau starten dan wanneer je nu van school zou gaan.


Wat is een BBL dan precies? En hoelang ik dit doe maakt niet uit ik wil stoppen want ik wil geen vervolgopleiding.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 22:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Waarom wil je geen vervolgopleiding? Wat wil je dan de rest van je leven voor werk doen?

Hier meer informatie! http://www.bblopleidingen.org/
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 22:56
Hagenees!
Hagenees! is offline
Citaat:
Waarom wil je geen vervolgopleiding? Wat wil je dan de rest van je leven voor werk doen?

Hier meer informatie! http://www.bblopleidingen.org/

Ik wil fietsenmaker worden.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 23:06
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik wil fietsenmaker worden.
Wist je dat zelfs daar een opleiding voor is? http://www.roc.nl/default.php?fr=sector&sectorid=34
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 23:06
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
1. Je bent leerplichtig tot het einde van het schooljaar waarin je 16 wordt. Je moet dus naar school.
2. Je kunt in principe alleen tot het mbo/bbl worden toegelaten als je aan het begin van het schooljaar 16 bent. Als je voor 1 augustus a.s. 16 wordt, zou het een mogelijkheid kunnen zijn.
3. Zonder getuigschrift of schooldiploma van het praktijkonderwijs moet je zeer waarschijnlijk op mbo-niveau 1 beginnen. Met getuigschrift of schooldiploma heb je wellicht meer kansen/keuzes: soms kun je dan naar mbo-niveau 2.

Conclusie: Je moet het hier echt over hebben met je mentor/decaan/begeleider op het praktijkonderwijs.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2016, 23:08
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Daarnaast is het zonde om, nu jij alle kansen hebt, te stoppen met school. Wanneer je later spijt krijgt en op hogere leeftijd nog wil gaan leren zal dat je veel zwaarder vallen. En zo enorm veel leuk ongeschoold werk is er ook weer niet, dus de kans dat je spijt krijgt van "stoppen met school" is zeker aanwezig.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren 17 jaar stoppen met school tot nieuwe schooljaar
Repsajman
2 04-04-2016 13:42
Algemene schoolzaken Stoppen met school? :(
sharpay098
16 06-01-2009 14:57
Algemene schoolzaken vroegtijdig stoppen met school
Mr.Ed.
8 26-08-2005 06:01
Algemene schoolzaken stoppen met school
Verwijderd
23 22-12-2004 14:42
Algemene schoolzaken (tijdelijk) stoppen met school?
SilentFairy
22 08-12-2003 13:34
Algemene schoolzaken stoppen met school
Liselotje
4 12-12-2001 19:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.