Oud 05-03-2003, 13:32
Lytheon
Lytheon is offline
Ik ben het echt helemaal zat.
De school waar ik op zit (Maascollege/Accent College in maassluis) daar ben ik nu al 3x vals beschuldigd van iets, ik scheld teveel, ik mag niet zeggen wat ik wil (onder elkaar met vrienden) en ik ben er om de domste redenen uitgestuurd.
Nu ben ik er dus voor de 4e keer uitgestuurd (waarvan er 1 terecht was in mijn ogen) en dus word ik geschorst.

De 1e dat ik vals beschuldigt werd, was dat ik zogenaamd iemand in elakar had geslagen.
Dit was helemaal niet waar, mijn ouders naar school etc. etc., toen was de zaak onderzocht en bleek dus ook dat ik het niet gedaan had, en dat diegene gewoon had zitten liegen.
Excuses zouden woren aangeboden ; nooit meer wat van gehoord.

2x vals beschuldigd was dat ik zogenaamd een repetitie had gestolen.
Ik natuurlijk weer glashard ontkennen, omdat ik er gewoon ingeluisd werd door diegene die het wel had gedaan en waarvan ik ook wist dat diegene het gedaan had.
Dus ik dat natuurlijk zeggen, maar alles werd toch nog van de hand gewezen (waarschijnlijk omdat die ander z'n vader leraar is)
Daarna zijn er gesprekjes geweest met alle kinderenyuit de klas, en toen heeft hij uiteindelijk toch nog straf gekregen metiemand anders.

3e keer vals beshuldigd : is dat ik zogenaamd de jongen die de repetitie heeft gestolen zit te pesten.
Dit is natuurlijk weer absoluur het geval niet, ik negeer hem alleen.
Op de basisschool werd mij altijd gezegd dat ik iemand moest negeren, als ik iemand niet aardig vond of geen contact met 'em wilde, maar nu is dit ook al niet goed.
Deze zaak is nog in gang en er is al iemand geschorst die een briefje had geschreven, met woorden als '**** is een kankerlijer, en is gewoon een sukkel'
***** had deze brief dus gestolen en is vervolgens naar de coordinator gegaan en vervolgens is de jongen 3 dagen geschorst.

En dan nu het uitstuur gedeelte, ik wil wel even mededelen dat 1x eruit gestuurd niks is. 2x is vierkant rooster voor 3 dagen (dus van 1e tot 9e uur op school zitten 8.15 t/m 16.00), 3x is een vierkant rooster voor een week,4x is een schorsing van 3 dagen, en 5x is verwijdering van school.

Wat ik nu vertel is gewoon eerlijk, ik ga hier niet zitten liegen en wil gewoon weten wat jullie ervan vinden, want als ik hier zou zitten liegen heb ik er ook helemaal niks aan.

De 1e x ben ik er in mijn ogen terecht uitgestuurd, dus die laat ik achterwege.

De 2e keer, ben ik eruit gestuurd omdat ik niet op zat te letten en aangezien uitsturen nogal zwaar is omdat je na 2 x al een vierkant rooster te pakken hebt, lijkt dit mij een veel te zware straf. Hiervoor kreeg ik dus een vierkant rooster EN 10 bladzijdes (waarvan de letters heel klein waren ) overschrijven.
Dit moest voor op de dag dat we een proefwerk hadden.
Beetje onredelijk, dus ik ga naar de leraar en zeg dat ik het onredelijk vind , zegt hij 'Jammer dan'.
Sjah .. wat moet je nou met zo'n reactie.. ?

Ik dus schrijven, vantevoren enzo .. tewijl ik diezelfde week ook al 5 proefwerken had, dus ik had het niet af.
Kom ik daar en ik zeg , ik heb het niet af .. word ik er weer uitgestuurd
Krijg ik het dubbele op van de leraar en ook nog eens een vierkant rooster voor een week !!

En vandaag dus de 4e keer.
De lerares geeft de opdrachten op, dus ik die opdrachten gewoon maken en daarna zat ik een beetje te tekenen.
Dus ze ziet mij tekenen, pakt ze volop pissig mijn merkstift af en ze gaat helemaal flippen 'Je moet gewoon je bek houden en nakijken'
Ik dus nakijken en een jongen die voor me zat zegt tegen mij 'Moet je gewoon met die pen tekenen' dus ik schoot licht in de lag, maar was niet te horen alleen te zien en zij zag dat.
Word ze helemaal boos enzo en stuurt ze me eruit.. en je begrijpt dat ik aardig pissig was.
Nu hangt me dus een schorsing boven het hoofd van 3 dagen.

Dan gaan we naar het volgende onderwerp.
Ik word weer eens bij de coordinator geroepen omdat ik zogenaamd teveel scheld met 3 andere gasten waarmee ik omga.
Dus wij helemaal verbaasd en wij gewoon zeggen van 'Ja is goed , we zullen ermee stoppen'.
Dit vind ik dan nog redelijk, want in de klas schelden kan overlast veroorzaken.
Vervolgens verminderen we echt het schelden er word nauwelijks meer gescholden in de klas, maar alleen daarbuiten blijft het gewoon aanhouden.
En dan wor der gezegd je mag niet schelden butien de les, maar dan denk ik 'What de fuck hebben jullie daarmee te maken ?!'
Maar je mag dus blijkbaar van onze schoolleiding niet schelden in je eigen tijd waar anderen bijzijn, maar dan denk ik weer dan flikkeren ze toch lekker op als ik sta te schelden, hebben ze er ook geen last van, dus weer zoiets wat totale onzin is in mijn ogen.

Nou, nu wil ik jullie mening wel eens horen en of jullie vinden dat ik naar een andere school moet ?

PS het is volgens mij aangetoond dat het Maascollege al 5 jaar lang de slechtste school van Nederland is (heeft volgens mij in het AD gestaan, maar dat weet ik niet zeker)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2003, 14:03
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Ik vind het wel heel erg vreemd dat je na vijf keer eruit te zijn gestuurd van school wordt verwijderd. Worden die aantal keren ook om de zoveel tijd gewist ofzo? Ik neem niet aan dat als je er in het begin van het jaar een keer uitgestuurd wordt en dat een keer in de twee maanden, zo in totaal 5 keer dat je dan van school wordt verwijderd.
Ik vraag me eigenlijk wel af waarom je naar deze school bent gegaan, aangezien het zo'n slechte school is, ik neem aan dat dat vast al eerder bekend was, toen jij nog een school moest kiezen. Als die school al 5 jaar de slechste school van Nederland is en jij pas in hoguit in de derde zit neem ik aan aangezien je 14 jaar bent.
Ik vind het sowieso ook behoorlijk belachelijk dat de school dagen bij jullie van 8:15 tot 16:00 uur duren. Bij ons op school van half negen tot half vier, wat ik al best lang vind.
Maar worden die mensen die er vijf keer uitgestuurd zijn echt van school verwijderd of wordt daar alleen mee gedrijgd. Bij ons zitten er namelijk van die vervelde jongetjes in de tweede klas die er volgens mij al veel vaker uitgestuurd zijn dan vijk keer, volgens mij is het de normaalste zaak van de wereld dat iemand er in de onderbouw 5 keer uitgestuurd wordt.
Volgens mij is dat zo ongeveer het moment waarop de ouders van die persoon eens opgebeld zullen worden.
Als die regel bij ons op school zou gelden, van 5 keer eruitgestuurd en dan van school verwijderds, dan zouden er volgens mij elke week een paar leerlingen de school moeten verlaten.
Ik weet niet of je het ondanks dat je de school stom vindt leuk vindt op die school, of je er veel vrienden hebt ofzo
Als dat niet zo is zou ik zeker weg gaan van die school, volgens mij is die school echt té streng, volgens mij als je die school zit kan je je niet voorstellen hoe leuk het op een school zou kunnen zijn.
Ik zit nu in de zesde klas en ik denk dat ik er in al die jaren een keer of tien à vijftien uitgestuurd ben, maar daar werd echt nooit een probleem van gemaakt.
Ik vraag me ook af of die leraren bij jou op school het ook allemaal met die regeling eens zijn. Het lijkt mij dat als je leraar bent en je weet dan je leerlingen bij vijf keer uitsturen van school worden gestuurd de leerlingen er alleen in heel extreme situaties uitsturen en niet om van die lullige dingentjes, of wat bij ons ook wel eens gebeurt als iemand heel irritant is en de klas heel erg stoort dat diegene er gewoon uit wordt gestuurd maar zich niet hoeft te melden.
Ik weet niet in welke klas jij zit, ik neem aan de tweede of de derde maar mijn ervaring is wel dat de tweede en de derde klas de stomste jaren zijn. Als je eenmaal in de bovenbouw zit, is het volgens mij een stuk leuker en met minder regels, je wordt volgens mij meer vrijgelaten, ik weet niet of dat op jouw school ook zo is,
Maar in ieder geval, als je een andere school weet waar je ook mensen kent waar je bij in de klas zou kunnen zitten, zou ik maar naar een andere school gaan. Of wachten tot je er nog een keer uit wordt gestuurd, dan moet je geloof ik sowieso naar een andere school toch?
Maar ik denk wel dat dit varhaal van jou niet helemaal objectief is, ik neem in ieder geval niet aan dat je zomaar van allerlei dingen wordt beschuldigd, er zal vast wel een aanleiding zijn geweest. En ik vind het trouwens ook best wel stom om in de school te gaan staan schelden, oke, het is je eigen tijd, maar ik zou het als leraar ook niet scht prettig vinden waarschijnlijk.
Misschien dat je je houding tegenover leraren een beetje moet veranderen, ze niet als vijanden zien, dan zullen ze jou ook aardiger vinden en je er veel minder snel uitzturen, misschien dat ze je gewoon niet goed genoeg kennen
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:15
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ik zou als ik jou was naar een andere schooll gaan.. het is geen goede school..
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:36
L!nk
L!nk is offline
Idd, regels zijn echt veel te streng. Na 5 keer eruit van school gekickt worden is gewoon ziek.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 15:38
punkrock-bastard
Avatar van punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
Dan had ik allang geen school meer gehad!
__________________
"Preaching revolution, anarchy and change Sucked from the system that had given him his name"
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 23:21
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
Haha, ik ben er al 20x uitgestuurd dit jaar nog
__________________
Live Life.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 11:03
Lytheon
Lytheon is offline
Ik heb nu dus gepraat met de coordinatoren van me school en ik heb gezegd dat ik naar een andere school wil.
Nu heb ik dus de keuze voor mezelf uit 2 scholen:

- Schravelant (of hoe je het ook schrijft het zit in Schiedam)
- VOS (in Vlaardingen)

Heeft iemand van jullie ervaringen met 1 van deze scholen ?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 13:20
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Suqeunse schreef:
Haha, ik ben er al 20x uitgestuurd dit jaar nog
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 18:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
wow

hoeveel kinderen redden op jullie school dan het examenjaar?
Bij ons werd je d'r zovaak uitgestuurd. Soms kreeg je daarom strafwerk maar ook heel vaak gebeurde er niets. Kgeloof wel dat ze inmiddels een stuk strenger zijn geworden, maar op de locatie waar ik nu zit word je er bijna nooit meer uitgestuurd.

maar hoe dan ook; na 2x een vierkant rooster is echt achterlijk! Dat krijg je bij ons na 10 nog lang niet. Laat staan na 5 keer verwijdering van de school.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Andere school..
karimnl024
1 13-02-2015 16:06
Psychologie Bang voor de andere school
Verwijderd
7 12-11-2012 17:28
Studeren Zelfde opleiding aan andere school met BAS
dubbeltje92
1 11-06-2011 19:13
Algemene schoolzaken overstappen andere school
Verwijderd
13 19-08-2010 18:50
Algemene schoolzaken Andere school
Anonymousss
11 22-08-2008 17:22
Algemene schoolzaken Van 4 HAVO op de ene school, naar 5 HAVO op een andere school?
Baracuda
8 08-06-2003 11:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.