Oud 06-12-2004, 08:49
4895
4895 is offline
Hoi,

aangezien de komende tijd er weer een hoop feestdagen zijn, ben ik een beetje op zoek naar alcoholische dranken die niet zo dodelijk zijn als je probeert af te vallen.

Ik weet dat het het beste is om geen alcohol te drinken tijdens diëten en dergelijke, maar als je toch wat wilt drinken, wat zijn dan de aanraders?

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2004, 09:25
Mara
Mara is offline
Tsja, je zegt 't zelf, het beste is om géén alcohol te drinken.

Verder zou ik 't niet weten, maar als je een mixje neemt met bijv. cola zorg dat ze er cola light in doen. Het lijkt me dat in zoete drankjes meer suiker zit, dus dat is ook geen goed idee.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 09:53
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Eigenlijk hetzelfde al MeelFriek al zegt: het beste is om geen alcohol te drinken.
Probeer inderdaad bij mixdranken de gewone frisdranken door lightversies te wisselen.
__________________
Boogie, ik zal je nooit vergeten...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 09:55
Verwijderd
stukje tekst van een site;

maken de lege calorieën van alcoholische dranken dik?
jammer, maar waar: een calorie is een calorie, en elke gram alcohol bevat 7 calorieën. voor een glas wijn kom je dan al snel op 80 tot 100 calorieën. als je er te veel van nuttigt, kom je dus aan, net zoals dat voor alle andere voedingsmiddelen geldt. wel zouden studies hebben uitgewezen dat het nuttigen van een matige hoeveelheid alcohol het metabolisme versnelt. het drinken van een glaasje wijn zou dus helpen bij de vetverbranding. dit zou vooral gelden voor vrouwen. of het waar is weten we niet, maar wat we wel weten is dat het verstandig is dat je alcohol met mate drinkt (en dan niet alleen met het oog op de lijn!) .........

link naar de site *klik*
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 09:56
Verwijderd
Het aantal calorieën in een drankje wordt bepaald door het alcoholpercentage maar ook door de suikers die het drankje bevat. Sterke dranken als whisky, rum, grappa en wodka bevatten ongeveer tussen de 90 en 115 calorieën. Hetzelfde geldt voor een glas rode of witte wijn. Bier bevat minder alcohol dan wijn maar meer suikers (koolhydraten) en komt daarom qua calorieën hoger uit dan wijn. Bier is bovendien 'gevaarlijker' voor de lijn dan wijn omdat het gemakkelijker wegdrinkt en het aantal geconsumeerde glazen per persoon vaak hoger ligt. Champagne bevat relatief weinig calorieën (champagne maakt zelfs deel uit van sommige diëten). Een meevallertje voor oudjaar dus! Ook sherry is een mager drankje.

Gemixte drankjes bevatten vaak meer calorieën dan 'pure drankjes' omdat deze in de regel veel suikers bevatten (denk aan mixen met coca cola en gesuikerde vruchtensappen). Vooral drankjes als daquiri en margarita's scoren hoog. Ook drankjes als baileys, koffiekaatjes en andere romige drinks zetten zoden aan de dijk vanwege het hoge vetgehalte.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 15:43
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
gewoon niet teveel drinken.. of niet
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 17:21
away
Avatar van away
away is offline
Light bier?
__________________
*zoef, jij bent niet pluizig en blauw* I grab for stars, and I can reach them all...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 18:17
Maartenpaarten
Avatar van Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
Citaat:
away schreef op 06-12-2004 @ 17:21 :
Light bier?
oja, dat bestaat tegenwoordig ook he? heeft er iemand ervaring mee, hoe smaakt het?
__________________
Bier & Tieten
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 18:36
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Sterk en niet te zoet. Whisky, jenever, ouzo.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 20:31
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
away schreef op 06-12-2004 @ 17:21 :
Light bier?
Yep, dat kan.

Of gewoon geen alcohol drinken en het alleen maar houden met de traditionele champagne met Oud&Nieuw.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 22:10
Mujahideen
Mujahideen is offline
Passoa.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 22:20
linnepinkraay
linnepinkraay is offline
Citaat:
4895 schreef op 06-12-2004 @ 08:49 :
Hoi,

aangezien de komende tijd er weer een hoop feestdagen zijn, ben ik een beetje op zoek naar alcoholische dranken die niet zo dodelijk zijn als je probeert af te vallen.

Ik weet dat het het beste is om geen alcohol te drinken tijdens diëten en dergelijke, maar als je toch wat wilt drinken, wat zijn dan de aanraders?

alvast bedankt
zoals iedereen al zegt kan je beter geen alcohol drinken, maar als je dat wel wilt kan je beter zoals ookal gezegd bijvoorbeeld cola light gebruiken. ook heb je tegenwoordig van veel van die mixdrankjes in een flesje in light uitvoering en natuurlijk gewoon niet te veel drinken, dat helpt ook.... veel succes
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 22:44
4895
4895 is offline
Hoop reacties al

Waar het dus op neerkomt: niet/niet veel alcoholische versnaperingen, en als het dan toch echt moet light.
Eigenlijk dus wat ik al wist.
Op zich is mixdrankjes bereiden met cola light simpel wanneer je thuis bent, helaas doen ze niet aan light in uitgaansgelegenheden hier in de buurt

Light bier had ik nog nooit van gehoord, eens kijken of dat wat is. Het is natuurlijk nog niet goed, maar allicht beter dan normaal bier
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 16:40
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
4895 schreef op 06-12-2004 @ 08:49 :
Hoi,

aangezien de komende tijd er weer een hoop feestdagen zijn, ben ik een beetje op zoek naar alcoholische dranken die niet zo dodelijk zijn als je probeert af te vallen.

Ik weet dat het het beste is om geen alcohol te drinken tijdens diëten en dergelijke, maar als je toch wat wilt drinken, wat zijn dan de aanraders?

alvast bedankt
Gemeentepils

Water dus.

Alcohol zijn lege calorien, drink gewoon geen alcohol zou ik zeggen .

Je hebt heel misschien minder lol (al moet ik zeggen dat ik andere uitlach aangezien ik de enige nuchtere ben en het niet schroom om ze morgen te vertellen wat ze niet willen horen ). Maar je lacht je straks rot in januari in het zwembad
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 19:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.