Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2002, 05:01
miep
Avatar van miep
miep is offline
daag computer nerds, (grapje )
vraag 1:
ik wil dus een cd kopieeren.... dan doe ik de cd waar ik van wil kopieeren in d en de CD-R in Cd- writer, ik heb Easy Cd Creator, ik ga daar dan naar audio cd, D, en dan tracks kiezen, hij doet alles goed, maar als ik later m'n cd wil luisteren staat er geen muziek op.... rarara, WAT O WAT doe ik fout? moet k eerst nog omzetten in waf of, WAT?
onwijs bedankt!

vraag 2:
wat is een ip adres, kan je met hotmail zien als iemand vanaf een bepaald ip adres mailt, enne hoe makkelijk is hacken nou eigenlijk? je hort de verhalen vaak genoeg, kunnen echt zo veel mensen dat?

thanks,

miep
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2002, 07:45
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
miep schreef:

vraag 2:
wat is een ip adres, kan je met hotmail zien als iemand vanaf een bepaald ip adres mailt, enne hoe makkelijk is hacken nou eigenlijk? je hort de verhalen vaak genoeg, kunnen echt zo veel mensen dat?
hacken is heel moeilijk

een programmaatje laten lopen om een computer binnen te komen bij onoplettende mensen is easy
maar dat is cracken en erg stompzinnig

ip's zijn via hotmail te zien maar zoek dat zelf maar uit in dit verband
je eigen ipadres 8erhaal je met winipcfg
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 08:28
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
je hebt dus Easy cd

kies nieuwe cd maken -> audiocd (als de data kiet maakt hij er nl géén audiocd van

je hebt het beel in 2 delen gespltist (boven en onder)
ga bij de verkenner (linksboven) zoeken naar de map waarin de nummers (alleen *.wav en *.mp3 worden ondersteund) staan.
sleep de nummers naar het schermdeel rechtsonder.
als het goed is zie je nu helemaal onderin (bij een soort tijdbalk) in verschillende kleuren de tracks aangeduid staan en zie je hoeveel ze van de cd in gebruik gaan nemen.
sleep de track tot 74, 80 of 90 minuten vol staan (afhankelijk vand e gebruikt lege cd-r) en je kan branden

werkt dit nog steeds niet, neem dan ff contacht met mij op:
MSN: wolterberens@hotmail.com
ICQ: 158950923 (staat niet vaak aan)
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 09:36
pietje63
Avatar van pietje63
pietje63 is offline
coor cd's kopieeren zit er niet gewoon een kopieer functie bij?

anders;
kijk eens hoeveel data op je cd staat (onderkant zie je verschil tussen wel en niet beschreven) als er gewoon veel (2/3 vol ofzo voor meeste albums) dan staat de data er wel op, maar waarschijnlijk is de cd niet goed 'afgerond'
en test eens of je pc hem wel kan lezen
__________________
whatever u want, whatever u do, don't forget me :)
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 18:10
Orion84
Avatar van Orion84
Orion84 is offline
damn, als je een cd wilt copieren gebruik je dus niet:

de copy functie van een brandproggie

niet:

windows media player

maar wel:

CLONECD. zoals de naam al zegt kloont ie cd's, als ie het dan nog niet doet stond er dus op het origineel ook niks, of je apparaat leest geen dr-r's of je hebt gewoon kut cd-r's.

CLONCD dus. 21 dagen gratis te proberen. en daarna moet er een crack overheen
__________________
King of fantasy, master of the tale-like lore
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Orion84 schreef:
damn, als je een cd wilt copieren gebruik je dus niet:

de copy functie van een brandproggie

niet:

windows media player

maar wel:

CLONECD. zoals de naam al zegt kloont ie cd's, als ie het dan nog niet doet stond er dus op het origineel ook niks, of je apparaat leest geen dr-r's of je hebt gewoon kut cd-r's.

CLONCD dus. 21 dagen gratis te proberen. en daarna moet er een crack overheen
Voor data is dat inderdaad een goede optie.

Voor audio doe je natuurlijk je CD'tje eerst netjes en correct rippen met Exact Audio Copy naar een .CUE en .BIN, en vervolgens brand je deze naar CD met FireBurner oid.

www.exactaudiocopy.de
www.ping.be/satcp
www.fireburner.com
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 20:00
Orion84
Avatar van Orion84
Orion84 is offline
Citaat:
Dobermann schreef:


Voor data is dat inderdaad een goede optie.

Voor audio doe je natuurlijk je CD'tje eerst netjes en correct rippen met Exact Audio Copy naar een .CUE en .BIN, en vervolgens brand je deze naar CD met FireBurner oid.

www.exactaudiocopy.de
www.ping.be/satcp
www.fireburner.com

waarom clonecd alleen voor data?????????????????????

werkt ook perfect met audio hoor. en is een stuk sneller dan eerst rippen
__________________
King of fantasy, master of the tale-like lore
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 21:52
The Iceman
The Iceman is offline
/Compleet off topic
me ligt op de grond van het lachen, kan nog geen cdtje fikken maar wil wel hacken.
(no offense)
/Compleet off topic

Voor de rest zoals doberman zei, eerst rippen met EAC dan burnen.
In nero: (om bin+cue te burnen) File -> Burn Image -> cue file selecteren
In nero om audio cd te fikken als je de wavjes op je harde schijf hebt staan: Doe die wizard gewoon ff.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 01:04
miep
Avatar van miep
miep is offline
Citaat:
The Iceman schreef:
/Compleet off topic
me ligt op de grond van het lachen, kan nog geen cdtje fikken maar wil wel hacken.
(no offense)
/Compleet off topic
ik wilde helemaal niet hacken drol (zo triest ben ik niet), ik vroeg me alleen of hoeveel mensen dat nou eigenlijk kunnen.

Voor de rest zoals doberman zei, eerst rippen met EAC dan burnen.
In nero: (om bin+cue te burnen) File -> Burn Image -> cue file selecteren
In nero om audio cd te fikken als je de wavjes op je harde schijf hebt staan: Doe die wizard gewoon ff.
maar bedankt voor de info.
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 04:34
Verwijderd
Citaat:
Orion84 schreef:



waarom clonecd alleen voor data?????????????????????

werkt ook perfect met audio hoor. en is een stuk sneller dan eerst rippen
Hier word ik nou zo droevig van. Lees die site van EAC eens door, en hobbel daarna eens door naar www.r3mix.net -- en lees waarom EAC het énige programma is wat je (onder Windows) dient te gebruiken voor DAE.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 10:18
The Iceman
The Iceman is offline
Citaat:
miep schreef:


maar bedankt voor de info.
Ah sorry, dan had ik je ff verkeerd begrepen. Anyway, als je dit forum een beetje volgt dan zul je mijn reactie wel begrijpen
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 15:00
Tiger_Wolf
Avatar van Tiger_Wolf
Tiger_Wolf is offline
Citaat:
miep schreef:

vraag 2:
wat is een ip adres, kan je met hotmail zien als iemand vanaf een bepaald ip adres mailt, enne hoe makkelijk is hacken nou eigenlijk? je hort de verhalen vaak genoeg, kunnen echt zo veel mensen dat?

thanks,

miep
Om even je 2de vraag lekker simpel te beantwoorden: Een IP adres is als een soort huisnummer voor je pc. Iedere pc heeft zo'n 'huisnummer'. Met dit 'huisnummer' zou het mogelijk zijn om berichtjes naar iemand te sturen, hetzelfde als je met de post doet.
Je IP adres is ook als een soort naam. Deze kan op verschillende websites worden vastgelogd als de webmaster dit zou willen. De webmaster zou dus kunnen zien dat Jantje en Pietje op hun website zijn geweest, maar dan in cijfertjes bijvoorbeeld 213.619.245.2 om maar als voorbeeld te noemen. Vaak wordt dit gebruikt om creditcard fraude tegen te gaan. Zo blijft het ip adres achter om de site van de winkel en als het creditcard nummer etc. fout is kan men degene die dat creditcard nummer heeft ingetikt traceren.
Om iemands IP adres te zien via hotmail (is niks illigaals aan, Hotmail promoot hetzelfs) ga je naar je inbox, klik je op opties, Weergave-instellingen voor e-mail en klik je het bolletje geavanceerd bij berichtkoppen aan. Als het goed is krijg je nu bij elk mailtje een lijst waar je niks van zult snappen, maar waar wel ergens het IP adres staat.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 17:27
Orion84
Avatar van Orion84
Orion84 is offline
Citaat:
Dobermann schreef:


Hier word ik nou zo droevig van. Lees die site van EAC eens door, en hobbel daarna eens door naar www.r3mix.net -- en lees waarom EAC het énige programma is wat je (onder Windows) dient te gebruiken voor DAE.
geen zin die site door te lezen, maar ik denk ook niet dat dat veel aan mijn standpunt veranderd.

wat is het nut van eerst rippen, als je gewoon met clonecd een 1 op 1 copy kunt maken???????????????

leg dat mij maar eens uit

ps als dat op die sites staat zeg het dan effe dan lees ik ze toch effe door.
__________________
King of fantasy, master of the tale-like lore
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Orion84 schreef:


geen zin die site door te lezen, maar ik denk ook niet dat dat veel aan mijn standpunt veranderd.

ps als dat op die sites staat zeg het dan effe dan lees ik ze toch effe door.
Ja, ik geef die URL's zodat je fijn plaatjes kunt kijken

Overigens zal het me een rotzorg zijn of jij bij je standpunt blijft of niet, iedereen die verstand van zaken heeft weet dat je (nog) clueless bent.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 18:18
Orion84
Avatar van Orion84
Orion84 is offline
ok, true fouten op originele cd kun je niet weghalen met clonecd, maar das volges mij ook het enige minpunt van clonecd tov rippen
__________________
King of fantasy, master of the tale-like lore
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Orion84 schreef:
ok, true fouten op originele cd kun je niet weghalen met clonecd, maar das volges mij ook het enige minpunt van clonecd tov rippen
CloneCD != DAE.

Simpel.

Je moet software gebruiken voor hetgeen het bedoeld is.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 18:24
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Orion84 schreef:
ok, true fouten op originele cd kun je niet weghalen met clonecd, maar das volges mij ook het enige minpunt van clonecd tov rippen
EAC is het enige windows programma dat foutloos direct digitale kopieen maakt. Audio CDs gekopieerd met andere programma's zijn dus gewoon inferieur.

Zal mij dan ook een worst wezen welke programma's jij gebruikt, als je je MP3s maar neit shared.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:


EAC is het enige windows programma dat foutloos direct digitale kopieen maakt. Audio CDs gekopieerd met andere programma's zijn dus gewoon inferieur.

Zal mij dan ook een worst wezen welke programma's jij gebruikt, als je je MP3s maar neit shared.
Helemaal correct.

Of je moet een stinkend-goede CD-ROM speler hebben die over waanzinnige DAE-kwaliteiten beschikt. Dan kun je met 'normale' software wel goed wegkomen (totdat het een paar keer fout gaat).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Windows installeren op een pc zonder cd-rom drive
BSDusr
22 30-11-2006 07:45
Werk, Geld & Recht Invoer namaakmerkartikelen; cd's?
Nate
22 09-08-2004 01:49
Software & Hardware 2e cd drive verwijdert.
yuck fou
3 26-07-2004 19:11
Muziek gekopieërde cd's
Tha Joker
33 04-01-2004 22:43
Software & Hardware Gekopieerde Muziek CD's - Zelf samengestelde Muziek CD's - Virus?
Tofke_H
11 23-03-2003 18:38
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen auteursrecht: illegaal kopieren/branden cd's
Verwijderd
2 04-04-2002 17:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23.