Oud 03-01-2004, 15:24
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Vraag ik me af. Ik heb geen flauw idee wat eten voor één persoon nou per maand kost. Wat is jouw vreetbudget?
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2004, 17:01
Saeed al-Sahaf
Avatar van Saeed al-Sahaf
Saeed al-Sahaf is offline
ik geef ongeveer 200 euro in de maand uit denk ik, maar ik eet ook wel erg weinig en krijg 2 keer per week gratis een warme maaltijd en eet voor de rest bijna geen vlees.
__________________
Forumbaas+
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 17:07
MrOizo
Avatar van MrOizo
MrOizo is offline
ik reken toch wel iets van 5 euro per dag, maar dat red ik toch niet, want ik eet niet altijd thuis
__________________
"Joh, dan gade ge toch met den jonge heer spelen"
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 17:27
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
ik bedoel overigens wel echt maaltijden, en geen snoep, chips en bier. (misschien handig om even te melden )

*is zich heel voorzichtig aan het oriënteren betreft op jezelf gaan wonen*
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 22:16
Verwijderd
3,50 per dag (voor alle boodschappen dus niet alleen eten)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 22:19
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 03-01-2004 @ 22:16:
3,50 per dag (voor alle boodschappen dus niet alleen eten)
heb jij een ziekte ofzo ?

ik verbruikt minimaal 10 euro per dag als ik zuinig doe
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 22:25
Verwijderd
Mijn vriend en ik wonen samen. Per week geven we per persoon 15 euro uit, dus per week 30 euro en daarvan houden we vaak nog 5 a 10 euro uit.

Per maand zijn we dus per persoon 60 euro kwijt.

Het is vooral een kwestie van goed uitkijken wat je waar koopt. De Aldi, Lidl C1000 en Edah zijn dan ook voornamelijk de supermakrten waar we inkopen.

Die 15 euro per persoon zijn elke avond een goede warme maaltijd (vlees/vis+aardappelen+groente/fruit), middageten en ontbijt. Wat ik er echter wel bij moet zetten, wij snoepen zo goed als niet en frisdrank is niet zo aan ons besteed.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 12:40
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
tja... Ik denk dat ik ook wat goedkoper uitbenn aangezien ik nooit frisdrank drink. Ik drink alleen maar melk, water en (heel erg veel) thee. Hooguit een keertje iets van vruchtensap maar dat is bijna nooit. (maar daarintegen snoep ik wel vrij veel )
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 12:48
Verwijderd
Citaat:
BBEM schreef op 03-01-2004 @ 22:19:
heb jij een ziekte ofzo ?

ik verbruikt minimaal 10 euro per dag als ik zuinig doe
Doe je toch echt wat fout. Zeker alleen maar magnetronmaaltijden eten
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 12:49
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ik zou het eigenlijk niet weten Ik denk zo'n 50 euro per maand.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 12:59
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Ik eet voor zo'n 15 a 20 euro per week.
Ik doe het grootste deel van mijn boodschappen bij de Aldi en daarna haal ik bij de Albert Heijn de rest van de boodschappen die niet bij de Aldi zijn. Deze winkels zijn namelijk de dichtstbijzijnde bij mijn kamer.
Als ik uit college mijn boodschappen doen combineer ik zo de Lidl en de C1000.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 13:07
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
miewbeessie schreef op 03-01-2004 @ 22:25:
Mijn vriend en ik wonen samen. Per week geven we per persoon 15 euro uit, dus per week 30 euro en daarvan houden we vaak nog 5 a 10 euro uit.

Per maand zijn we dus per persoon 60 euro kwijt.

Het is vooral een kwestie van goed uitkijken wat je waar koopt. De Aldi, Lidl C1000 en Edah zijn dan ook voornamelijk de supermakrten waar we inkopen.
Edah is duur, hoor!! Daar kun je beter niet kopen, ga maar 'ns vergelijken met Aldi en Lidl, dan val je steil achterover. Je moet de reclames van die gasten niet geloven .

Citaat:
Die 15 euro per persoon zijn elke avond een goede warme maaltijd (vlees/vis+aardappelen+groente/fruit), middageten en ontbijt. Wat ik er echter wel bij moet zetten, wij snoepen zo goed als niet en frisdrank is niet zo aan ons besteed.
Het hangt er maar vanaf hoe gezond je eet. Wij krijgen het vlees zelf, maar eten altijd heel veel soorten groente in ons eten en wij zijn met twee man wel heel wat meer kwijt. Als je macaroni met gehakt en tomatensaus eet is het niet zo duur, nee, maar als je er ook nog tomaten, prei, broccoli, ui, kaas, paprika, champignons, etc doorheen doet wordt het wel duurder.

Het hangt er dus maar vanaf hoe gezond je wilt eten. Bovendien eten we dan nog elke dag yoghurt met cruesli en rozijnen, hoort er ook weer bij. We kopen niet het goedkoopste brood, maar het gezondste, dus het meest bruine. Tsja, dat is dan ook meteen het duurst. Verder letten we wel heel erg op dat we de goedkoopste dingen kopen als het verder hetzelfde is, zoals bijvoorbeeld goedkoopste broodbeleg, blikjes ananas, enzovoorts.

Maar goed, als je heel gezond wilt eten, dan red je dit echt niet. Dan ben je echt wel duurder uit enzo. @topicstarter: je zal dus zelf moeten kijken hoeveel je uitgeeft, maar met 60 euro per maand zit je zelf wel aan de lage kant denk ik. Het kan makkelijk zijn dat je dat best redt, maar misschien ook wel niet. Ik zou er iets meer voor rekenen eerlijk gezegd (dan kan het altijd nog meevallen).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 13:09
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Oh wacht, ik rekende verkeerd. 120 euro voor 2 personen lijkt me inderdaad best normaal, ja. Daar zou ik inderdaad wel op rekenen. Maar dan zou ik wel op iets meer dan 60 euro in je eentje rekenen, omdat het altijd duurder is in je eentje dan met meer mensen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 13:57
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
ik denk dan dat op op zo'n 80 euro ga rekenen. Ik kan natuurlijk ook wel eens wat menemen van m'n huis, zoals ingevroren kippensoep. Valt me nog mee eigenlijk
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 13:59
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Ik besteed ca. 150 euro per maand aan boodschappen. Hier zit dan alles bij, ook wasmiddelen en zo.

Ik kijk wel naar aanbiedingen en sla dan, vooral de houdbare dingen, groot in (nou ja ik koop er iets meer van). Bijv. frisdrank koop ik zo in dat ik net genoeg heb tot het weer in reclame is.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 14:15
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 03-01-2004 @ 17:27:


*is zich heel voorzichtig aan het oriënteren betreft op jezelf gaan wonen*
Bestaan er trouwens geen budgetwijzers meer?
Daar kun je mee uitrekenen hoeveel je kwijt zou zijn aan vaste lasten als je op jezelf wilt gaan wonen.


Misschien kun je op www.nibud.nl nuttige tips vinden.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...

Laatst gewijzigd op 04-01-2004 om 14:19.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 14:30
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 04-01-2004 @ 14:15:
Bestaan er trouwens geen budgetwijzers meer?
Daar kun je mee uitrekenen hoeveel je kwijt zou zijn aan vaste lasten als je op jezelf wilt gaan wonen.


Misschien kun je op www.nibud.nl nuttige tips vinden.
heb ik wel gezocht, maar erg nutig was het niet. Zeker nu er zoveel veranderd is mede dankzij de prijzenoorlog en het feit dat ik toch andere eetgewoontes heb. Heb effe ob de nibud site gekeken, maar interesant was die nou niet bepaald. Maar ga toch eens wat meer info zoeken op internet, heb al wat nuttige sites gevonden
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 17:44
Verwijderd
Mijn vriend, ik en de katten besteden alles bij elkaar aan de boodschappen (waar ook dingen als tandpasta, afwasmiddel, kattenbakvulling, enz. bij zit) ongeveer €50,- tot €60,- per week, €200,-/€240,- per maand dus ongeveer. We eten vrij veel (duur) fruit en ook wel van aardig wat dingen A-merk (of bv. van Zonnatura ipv het huismerk, omdat ik dan alleen Zonnatura mag). En we doen boodschappen bji een goedkope winkel.

Ik denk idd dat het erg per persoon verschilt en dat je het dus zelf uit moet vinden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-01-2004, 21:05
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 04-01-2004 @ 13:07:
Het hangt er maar vanaf hoe gezond je eet.
Ik zal een overzichtje geven van 1 dag wat wij dan samen opmaken:

ontbijt:
ik: 1 boterham+stuk fruit+ beker melk
hij: 2 boterhammen of schaaltje cerials in melk

tussendoor:
hij fruit of bisquites

middag:
ik: 2 boterhammen+stuk fruit+beker melk
hij: 4 a 6 boterhammen

tussendoor:
hij: 2 a drie stuks fruit

's avonds:
samen maken we een maaltijd klaar wat bestaat uit vlees of vis (ene keer diepvries, andere keer vers), groente (ene keer diepvries, andere keer vers of blik) en aardappelen (die kunnen varieen van gekookt, gebakken, rösti, klös enz enz). en soms na nog iets van rijstepap.

dus ik denk dat wij redelijk gezond en gevarieerd eten voor een lage prijs. En dat de Edah duur is dat is me duidelijk, maar daar worden allen brood en melk gehaald aangezien ik niet van houdbare melk houd en de verde melk bij de aldi en lidl niet lekker vind.

Wat ik er ook nog even bij moet zetten, is dat wij graag aparte dingen uit proberen (bijvoorbeeld cassave, onbekende producten uit het buitenland enz). We maken soms ook verse vispizza, die uiteraard een stuk duurder is dan een kant en klare pizza, maar toch blijven we met zn tweeen dan onder de 30 euro per week.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 21:11
Verwijderd
Citaat:
miewbeessie schreef op 04-01-2004 @ 21:05:
Wat ik er ook nog even bij moet zetten, is dat wij graag aparte dingen uit proberen (bijvoorbeeld cassave, onbekende producten uit het buitenland enz). We maken soms ook verse vispizza, die uiteraard een stuk duurder is dan een kant en klare pizza, maar toch blijven we met zn tweeen dan onder de 30 euro per week.
Dat doen mijn vriend en ik ook...maar onder die 30 euro redden wij toch echt niet...of zouden onze katten zoveel kosten...? (Ze kosten wel aardig wat, maar geen 20 euro, denk ik.) Maar misschien eten wij gewoon meer dan jullie oid (of waarschijnlijk meer: ik eet meer dan jij ).
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:46
Verwijderd
Citaat:
BBEM schreef op 03-01-2004 @ 22:19:
heb jij een ziekte ofzo ?

ik verbruikt minimaal 10 euro per dag als ik zuinig doe
Jij bent echt gek 10 euro!
Of je zuipt heel veel of je krijgt vaak veel vrienden over de vloer die veel zuipen
Ik ben niet eens heel zuinig, ik let alleen een beetje op wat ik koop maar sommige dingen moeten ook gewoon goede kwaliteit zijn dus dan neem ik een duurder merk
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:57
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 05-01-2004 @ 18:46:
Jij bent echt gek 10 euro!
Of je zuipt heel veel of je krijgt vaak veel vrienden over de vloer die veel zuipen
Ik ben niet eens heel zuinig, ik let alleen een beetje op wat ik koop maar sommige dingen moeten ook gewoon goede kwaliteit zijn dus dan neem ik een duurder merk
misschien veel naar de snackbar ofzo? *heeft geen benul hoed duur eten is, maar weet nog net dat 10 euro een "klein beetje" aan de hoge kant is *
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 09:27
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Ik ben ongeveer zeker 150 euro per maand kwijt. Ik werk dan wel full time en eet s'middags nog op het werk. Ik doe dan wel boodschappen bij Bas v.d. Heijden omdat dit mij zeker 50 a 70 per maand scheelt!
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 09:35
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 06-01-2004 @ 09:27:
Ik ben ongeveer zeker 150 euro per maand kwijt. Ik werk dan wel full time en eet s'middags nog op het werk. Ik doe dan wel boodschappen bij Bas v.d. Heijden omdat dit mij zeker 50 a 70 per maand scheelt!
hhmmmm je doet op die manier je nick geen eer aan
Gefeliciteerd BTW

Ontopic: Ik denk voor boodschappen iets van 120-130 euro....maar dat is dan inclusief al die dingen als wijn, bier, schoonmaakspullen enzow...
T kan wel goedkoper (goedkopere winkels enzo) maar dit is mij wel naar de zin zo....
Wel altijd even kijken wat er in de aanbieding is, scheelt nogal met name vlees (leve de diepvries...)
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 09:50
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Als het echt veel scheelt, ga ik zeker een grote diepvries aanschaffen
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2004, 10:02
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 06-01-2004 @ 09:50:
Als het echt veel scheelt, ga ik zeker een grote diepvries aanschaffen
Nou ach t is ook wat je wil....je kan voor n jaar op voorraad leggen in zo'n ding, maar bij mij gaat t dan om bijvoorbeeld kipfilet ofzow...koop ik daar gewoon n kilo van (is meestal wel goedkoper dan een stuk of wat losse) en k heb ook vaak diepvriesgroente....neem k gewoon dehelft ofzo van zo'n pakje....is al aardig goedkoper dan twee eenpersoons porties....
Maar ik kan t met n laatjes in onze koel-vries combi wel af....
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 12:55
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
wonen jullie allemaal de hele week op jezelf of ga je in het weekend naar je ouders? Dat scheelt zo 3 dagen eten namelijk, misschien dat dat oa voor de grote verschillen zorgt.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 13:02
Verwijderd
Mijn vriend en ik wonen de hele week op ons zelf, waarvan we meestal 6 of 7 dagen per week thuis ook avond eten.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 14:25
Sky Jewel
Avatar van Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Als je het slim aanpakt (groente op de markt kopen, op aanbiedingen letten) kun je voor 2 euro een warme maaltijd in elkaar flansen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 21:54
marieke_temp
Avatar van marieke_temp
marieke_temp is offline
wat ook wel scheelt is koken en eten met huisgenoten. ik kook voor nog geen 10 euro voor 4 mensen (en geloof me, het zijn grote eters)
per week heb ik verder ook niet veel nodig. 1 brood, zak appels, zak sinaasappels, wat ander fruit en zo nu en dan wat broodbeleg. en heeel veel theezakjes
__________________
I've got a million dreams stuck in my head, wish I could live a few before I'm dead
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 13:19
silentkid
Avatar van silentkid
silentkid is offline
hmm, ik denk dat ik per week gemiddeld 15 tot 20 euro uitgeef aan eten en drinken. De ene week iets meer omdat ik dan het weekend op m'n kamer blijf en de andere week weer minder want dan ben ik het weekend bij m'n ouders ivm m'n baantje daar.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 14:00
Verwijderd
Volgens het nibud moet je op 3,50 euro per dag rekenen als ik me het goed herriner
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 20:24
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
had trouwens een goede: zodra ik op mezelf woon, wil ik biologisch gaan eten (momenteel lijd ik nog onder het "je eet wat de pot schaft" regime). het is alleen wel duur. Is het mogenlijk om dit te betalen, of kan ik dan toch beter vegetariër worden? (als het niet te etalen is, moet het maar, alleen liever niet want vlees = nou eenmaal lekker . een leven zonder gehakt in de lasagna is geen leven )
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 20:54
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 07-01-2004 @ 20:24:
had trouwens een goede: zodra ik op mezelf woon, wil ik biologisch gaan eten (momenteel lijd ik nog onder het "je eet wat de pot schaft" regime). het is alleen wel duur. Is het mogenlijk om dit te betalen, of kan ik dan toch beter vegetariër worden? (als het niet te etalen is, moet het maar, alleen liever niet want vlees = nou eenmaal lekker . een leven zonder gehakt in de lasagna is geen leven )
Af en toe biologisch vlees eten
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 00:31
Verwijderd
10 euro per dag

ik ben niet zuinig genoeg

ik ben vegetarier
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 15:28
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 06-01-2004 @ 09:35:
hhmmmm je doet op die manier je nick geen eer aan
Gefeliciteerd BTW

Ontopic: Ik denk voor boodschappen iets van 120-130 euro....maar dat is dan inclusief al die dingen als wijn, bier, schoonmaakspullen enzow...
T kan wel goedkoper (goedkopere winkels enzo) maar dit is mij wel naar de zin zo....
Wel altijd even kijken wat er in de aanbieding is, scheelt nogal met name vlees (leve de diepvries...)
haha inderdaad niet, maar dat is sinds 2 jaar al verleden tijd (de plusmarkt dan). In ieder geval.. schoonmaakspullen, waspoeder (al was ik bij mijn moeder) zijn de duurste aankopen in een supermarkt en drank uiteraard.
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-01-2004, 15:29
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
de ijsprinses schreef op 06-01-2004 @ 12:55:
wonen jullie allemaal de hele week op jezelf of ga je in het weekend naar je ouders? Dat scheelt zo 3 dagen eten namelijk, misschien dat dat oa voor de grote verschillen zorgt.
Nee dat niet hoor.. meestal 2 dagen per week.. dus dat scheelt weer!
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 16:02
Verwijderd
Citaat:
cut_off schreef op 08-01-2004 @ 00:31:
10 euro per dag

ik ben niet zuinig genoeg

ik ben vegetarier
Ga jij ons echt vertellen dat jij elke maand voor 280 euro aan eten koopt
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 11:16
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 09-01-2004 @ 16:02:
Ga jij ons echt vertellen dat jij elke maand voor 280 euro aan eten koopt
vegatatische burgers o.i.d. zijn duurder dan vlees.

Als vegetariër moet je toch meer er op letten dat je genoeg vitaminen binnenkrijgt , dus vele noten ( duur ) bonen , soja etc.
Ik weet niet precies hoeveel het scheelt, maar ik ben altijd behoorlijk veel geld kwijt aan die vervangende dingen.
Maar nu moet ik zeggen, ik heb een glutenvrij diëet en dan kost een brood al snel 5 euro voor 10 sneetjes
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 11:31
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 15-01-2004 @ 11:16:
vegatatische burgers o.i.d. zijn duurder dan vlees.

Als vegetariër moet je toch meer er op letten dat je genoeg vitaminen binnenkrijgt , dus vele noten ( duur ) bonen , soja etc.
Ik weet niet precies hoeveel het scheelt, maar ik ben altijd behoorlijk veel geld kwijt aan die vervangende dingen.
Maar nu moet ik zeggen, ik heb een glutenvrij diëet en dan kost een brood al snel 5 euro voor 10 sneetjes
en het is nog niet eens lekker ook, glutenvrij
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 13:26
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Multilot schreef op 15-01-2004 @ 11:31:
en het is nog niet eens lekker ook, glutenvrij
nope
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 14:08
Verwijderd
Citaat:
the exploding boy schreef op 15-01-2004 @ 11:16:
vegatatische burgers o.i.d. zijn duurder dan vlees.

Als vegetariër moet je toch meer er op letten dat je genoeg vitaminen binnenkrijgt , dus vele noten ( duur ) bonen , soja etc.
Ik weet niet precies hoeveel het scheelt, maar ik ben altijd behoorlijk veel geld kwijt aan die vervangende dingen.
Maar nu moet ik zeggen, ik heb een glutenvrij diëet en dan kost een brood al snel 5 euro voor 10 sneetjes
Desondanks is 280 euro voor 1 persoon zeer veel
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 18:16
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Multilot schreef op 15-01-2004 @ 11:31:
en het is nog niet eens lekker ook, glutenvrij
M'n vriendin is ook allergisch voor gluten, en haar moeder bakt altijd zelf glutenvrijbrood. heb het toen ik daar was wel eens geprobeerd en was Heel Erg Lekker (kwijlt).
Maar ik heb daar ook wel es een sneetje glutenvrij-winkel-brood gegeten en dat was idd heel erg smerig.
Misschien ergens een (tweedehands) broodbakmachine aanschaffen?
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 20:56
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 15-01-2004 @ 18:16:
M'n vriendin is ook allergisch voor gluten, en haar moeder bakt altijd zelf glutenvrijbrood. heb het toen ik daar was wel eens geprobeerd en was Heel Erg Lekker (kwijlt).
Maar ik heb daar ook wel es een sneetje glutenvrij-winkel-brood gegeten en dat was idd heel erg smerig.
Misschien ergens een (tweedehands) broodbakmachine aanschaffen?
tweedehands moet zowieso niet, aangezien gluten zo hardnekkig als ik weet niet wat zijn en niet uit de broodmachine gaan. Dus gewoon een nieuwe.
Ik heb ook een broodmachine en een pastamachine geweldig dus en scheelt veeeeeeeeel geld en is veel lekkerder ook.

Maar dit even terzijde.

Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:31
Verwijderd
Citaat:
the exploding boy schreef op 15-01-2004 @ 20:56:
tweedehands moet zowieso niet, aangezien gluten zo hardnekkig als ik weet niet wat zijn en niet uit de broodmachine gaan. Dus gewoon een nieuwe.
Ik heb ook een broodmachine en een pastamachine geweldig dus en scheelt veeeeeeeeel geld en is veel lekkerder ook.

Maar dit even terzijde.

Zelf maken is geen 5 euro voor 10 sneetjes iig - ik heb ook een tijdje een glutenvrij dieet gevolgd - volg nu nog steeds een dieet en ben ook vegetariër, dat maakt het wel duurder, maar geen 280 euro per maand (en we zijn nog met z'n tweeën + twee katten ook)
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 00:14
kerone
kerone is offline
zeg, Sanne de Greef, je bent toch niks van plan wat je mij niet vertelt hebt hè?

nou weet ik wat je denk... wie is dit nou weer, en waar kent ze mij van... als je naar mijn naam kijkt zou je het moeten weten.

voor als je het niet weet... ik zal je nog een hint geven... de naam die onderaan staat hoort bij mij.


dat ik jou hier tegen moest komen.


spreek je snel weer.

xxx- Ilse.

p.s. Hoe zijn je tentames gegaan? ik bel je snel weer.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 10:54
Verwijderd
Citaat:
kerone schreef op 18-01-2004 @ 00:14:
*tekst*
Doe dat volgende keer ff via een privé-bericht, via mail of privé ofzo...dat is hier totaal offtopic en dat is niet de bedoeling.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 11:23
kerone
kerone is offline
okey, ontopic dan:

ik heb een week voor me eigen eten en drinken moeten zorgen. ik was voor twee personen 30 euro kwijt.

geld besparen zit vaak in inplaats van kleine hoeveelheden, grotere hoeveelheden kopen. vaak is de prijs voor een kilo vlees goedkoper dan een kleinere portie, al lijkt dat niet zo. als je 5 euro kwijt bent voor een kilo en 2,5 voor 400 gram is de kilo goedkoper. je kan altijd zorgen dat je een deel in de vriezer gooit.

en groente: je kan beter geen voorgesneden groente kopen, en de prijs van groente kan per week verschillend zijn (dat kan ik weten omdat ik in een supermarkt werk). je kan het beste, als je op jezelf woont pas in de winkel, als je de prijzen ziet, besluiten wat je gaat eten. je koopt geen bloemkool van 2 euro per kilo als de boontjes 99 cent per kilo is.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 16:35
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
kerone schreef op 18-01-2004 @ 11:23:
okey, ontopic dan:

ik heb een week voor me eigen eten en drinken moeten zorgen. ik was voor twee personen 30 euro kwijt.

geld besparen zit vaak in inplaats van kleine hoeveelheden, grotere hoeveelheden kopen. vaak is de prijs voor een kilo vlees goedkoper dan een kleinere portie, al lijkt dat niet zo. als je 5 euro kwijt bent voor een kilo en 2,5 voor 400 gram is de kilo goedkoper. je kan altijd zorgen dat je een deel in de vriezer gooit.

en groente: je kan beter geen voorgesneden groente kopen, en de prijs van groente kan per week verschillend zijn (dat kan ik weten omdat ik in een supermarkt werk). je kan het beste, als je op jezelf woont pas in de winkel, als je de prijzen ziet, besluiten wat je gaat eten. je koopt geen bloemkool van 2 euro per kilo als de boontjes 99 cent per kilo is.
dat valt mee

offtopic: yep, ik ben het! Jij nu ook hier?
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 23:19
Verwijderd
Ik doe ik één keer in de twee weken boodschappen, bij de aldi en de albert heijn.. meestal geef ik dan rond de 20 euro uit.. dus dat is dan ongeveer 40 euro per maand
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 18:09
De Kantine Weerwolfspel # 65
Tink*
500 13-01-2010 22:00
Verhalen & Gedichten niet zelf geschreven, maar
Verwijderd
13 25-03-2004 23:08
Verhalen & Gedichten verhaaltje..zal die goed genoeg zijn voor verhalenwedstrijd...
Carlie
5 30-12-2003 13:56
Games vragenlijst gamers
SuperSanne
14 01-10-2003 22:29
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 19:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.