Oud 05-05-2002, 17:34
Verwijderd
hoi lieve mensen,
ik las net het bericht van dark girl "ik zak terug..." en daarin hadden ze het over de rede waarom je automutileert.
ikzelf heb het ook gedaan maar ik weet eigenlijk nog steeds niet waarom.
kunnen mensen mij vertellen waarom ze het doen?
dikke knuf
mir
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2002, 18:31
Verwijderd
De meest gangbare psychiatrische verklaring is de volgende.

Mensen die zichzelf snijden, hebben een zwak zelfbesef. Door het toebrengen van verwondingen aan zichzelf komen ze overnieuw met zichzelf in aanraking. Ze zijn bang zichzelf, hun eigen identiteit te verliezen. De meeste mensen die zichzelf snijden zijn dan ook in (zeer) lichte mate schizofreen. Het is eigenlijk gewoon een schreeuw om aandacht, zowel naar zichzelf als naar de buitenwereld.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 19:07
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Uhmz...keb vanaf januari niej meer gesneden, maar gister aaf weer voor de eerste keer. I dunno wrom ik t doe, kben er vier jaar gelee mee begonnen en doe t nu weer.
Ik kan me alleen nog herinneren dak t gister nodig had om te snijden. Daarna hebik een black out gehad ofsow...tis beetje helemaal weg uit mn gedachte...keb wel een vriend om hulp geroepen, omdak langzaam wegzakte, maar die had zn tel niej bij zich
Mahjah, ik leef nog...
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 19:08
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het is eigenlijk gewoon een schreeuw om aandacht, zowel naar zichzelf als naar de buitenwereld.
Neuh. Dat kan idd, dat kan. Maar realiseer je wel dat een ieder wel weet dat wanneer je littekens creert je die niet zomaar kwijt raakt. Dus dat je daar je hele leven mee rond loopt. Dus ik denk dat het veelal serieus is en zelfmoordgedachtes zeer waarschijnlijk veelal een rol spelen.

Zie ook hier:
http://www.scholieren.com/extra/inde...problemen&id=8
http://www.pesten.net/scholieren/zelfverwonding.html
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 20:03
Faery
Faery is offline
Ik ben gestopt. Geen idee voor hoelang, ik kan me namelijk niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst heb gesneden, maar kgeloof dat deze week was (en mijn geheugen is echt brak :/).

Weet niet waarom ik ineens gewoon niet meer wíl snijden, maargoed. Weet ook niet waarom ik me klote voel, so Ik wil gewoon niet meer en ben ook niet meer van plan het te doen. Ik zit hier met een enigzins gekneusde hand omdat ik uit frustratie m'n knokkels kapot heb geslagen tegen nen muur, .. ik wil dit niet meer.

Mja, zie wel hoe lang ik dit vol houd, maar goed. Ik stop. Zo.

[edit] *denkt na.* jesus hoe offtopic :] Naja..ik moest dit ff neerpoten.. ben eik best .. mm.. trots op dit gevoel ofzo, dat ik echt niet meer wil. Dit is niet krampachtig proberen te stoppen, maar anders..

Waarom ik sneed, om toch maar ff de redenen hier neer te zetten:
- 'ontdekken' dat ik er nog ben, mezelf voelen, terug komen in deze wereld, uit mijn eigen afgezonderde iets komen,
- agressie kwijt raken, naar mezelf danwel naar anderen (beter mezelf snijden dan anderen uitschelden, )
- uit verveling .. naja, meer uit gewoonte..
- omdat het verslavend werkt.
- mezelf straffen voor iets wat ik heb gedaan
[/edit]
__________________
Genocidealisme.

Laatst gewijzigd op 05-05-2002 om 20:07.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 00:47
Nighttime Bird
Avatar van Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Ik heb het nooit gedaan...scheelde niet veel, maar iets heeft me tegengehouden.
De reden waarom ik het wou doen...? Zelfhaat. Gewoon uit pure zelfhaat.
__________________
groovie ghoulies are go!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 14:14
::saraswati::
Avatar van ::saraswati::
::saraswati:: is offline
Minderwaardigheidsgevoel.. Eenzaamheid en vooral een grote hoeveelheid fantasie bij mij En aandacht ook wel. Niet van 'echte' mensen, maar van mensen in mijn hoofd. Die waren natuurlijk altijd liev
Ik doet 't niet meer, maar ik was naar mijn idee ook niet 'verslaafd'. Ik ben gestopt omdat ik mijn moeder zo nog meer verdriet deed en 't alleen maar negatief effect heeft: het bracht me alleen maar extra, overbodige zorgen. (In de zomer afdekken, met gym armen over elkaar enz.)
Mensen gaan ook nog 's denken dat je gek bent

Ik ken iemand die zich nu snijdt, maar dat is puur om aandacht.. Ze laat 't graag zien. Het zijn simpele, kleine krassen op de hand en pols. Er zijn mensen die er luchtig over doen, ik ook soms, maar toch is 't ook 'n probleem als iemand zo aandachtsgeil is..
Majah, dat werd niet gevraagd

Kus naar jullie
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 14:25
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Normaal gesproken voor de pijn.. geeft n goed gevoel.. en hierom:
Citaat:
- 'ontdekken' dat ik er nog ben, mezelf voelen, terug komen in deze wereld, uit mijn eigen afgezonderde iets komen,
- agressie kwijt raken, naar mezelf danwel naar anderen (beter mezelf snijden dan anderen uitschelden, )
- uit verveling .. naja, meer uit gewoonte..
- omdat het verslavend werkt.
- mezelf straffen voor iets wat ik heb gedaan


Gister was de eerste keer dat k echt heb geprobeerd tè ver te gaan.....

Maar keej.. k ben er nog...
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 16:56
kleine wicca
kleine wicca is offline
hmm..goeje vraag....
.ik denk dat ik et meestal doe om mezelf te sraffen voor bepaalde gedachten die ik had en dingen die ik deed (egt heeele kleine dingetjes) maar als je daar heel lang over na gaat denken wodrt je helemaal gek joh. Ik vind mezelf heel stom op zon moment. Ik zit dan zo lang op mezelf in te praten dat ik het gevoel heb gen houvast meer te hebben, er zijn geen feiten die je op een rijtje kunt zetten zovan van dit is het! Ik praat mezelf "los"van de rest van de wereld, daarom kan ik op zon moment ook niemand bellen om te zeggen JoO ik voel me K*T!! want dat mag ik niet van mezelf!
Maar ook om agressie kwijt te raken. En om te bewijzen dat ik wel die keiharde bikkel ben, dat ik wat kan hebben en het is in plaats van huilen geworden, als ik bijna ga huilen doe ik et nu altijd, uit gewoonte.
Het is ook een amnier om je aand8 ff ergens anders op te concentreren denk...
Dat kan je ook aan de streepjes zien. Als ik bijvorbeeld ruzie heb en heel agressief ben, zijn het lange halen, maar ze zijn niet diep. Maar als ik heel lang zit na te denken dan zijn het korte, rechte en diepe streepjes. In het begin dee ik et op plekken die mensen konden zien (me polsen) omdat ik er zelf ook van schrok en ik wou toen hulp, maar als mensen ernaar vroegen zei ik tog dat het een rozenstruik was, ik durfde niet! Dus nou hou ik et voor mezelf. Ik wil dr wel over praten met mensen om wie ik geef, maar volgens mij denken ze dat ik et niet meer doe
trouwens: www.angelfire.com/rpg/automutilatie is een heel goede site!!
En pas zei een jongen in ene keer tegen mij: JIJ wordt ook nooit es boos he?!?! en toen ik daar over na begon te denken...ik ben HEEL VAAK boos, alleen uit ik dat nEt ff andesr dan anderen waardoor zij nu denken dak nooit boos kan zijn.
dus.....tis weer veel te lang geworden!!
DOEIDOEJ
kleine wicca
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 16:56
kleine wicca
kleine wicca is offline
ow en trouwens: KEP ET AL NEGEN DAGEN NIET GEDAAN!!
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 17:16
Verwijderd
super!!!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:49
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
kleine wicca schreef:
ow en trouwens: KEP ET AL NEGEN DAGEN NIET GEDAAN!!
*is jaloers*
Zuchiej........
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:05
kleine wicca
kleine wicca is offline
Heej maar dat kan jij ook hoor!!!
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:57
miep
Avatar van miep
miep is offline
ik zou niet weten waarom ik eht wel eens doe.
eerder dacht ik altijd van mesnen die het deden van sjit die moeten echt diep in de problemen zijn, en écht met zich elf in de war zijn..
en nu doe ik het zelf ook.
en ja, het lucht op, ik heb al vaker de drang om 't te doen, het lcuht gewoon zo op. alleen mensen die het doen of willen doen weten denk ik waar ik het over heb, voorheen snapte ik er zelf ook geen snars van.. (nu ook niet, maar nu kan ik me wel voorstellen waarom mensen zich snijden)
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 21:00
::saraswati::
Avatar van ::saraswati::
::saraswati:: is offline
Als je iets echt wilt, lukt 't je ook wel. Bij bepaalde dingen jah, dat een arm er niet opeens aangroeit oid
Echt.. zoveel psychische dingen.. (vb > Bijgeloof: 't laat je ergens in geloven.)
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 22:42
dclover
dclover is offline
uhm ik haat mezelf.. mn lichaam en dat wil ik pijn doen
verder omdat ik van mn geestelijke pijn afwil en die omzet in lichamelijke pijn
__________________
Love Klootzak & Jeff
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 19:11
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
dclover schreef:
uhm ik haat mezelf.. mn lichaam en dat wil ik pijn doen
verder omdat ik van mn geestelijke pijn afwil en die omzet in lichamelijke pijn

Kweenie waarom, maar t doet me errug pijn dit te lese

*knuf*
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 16:39
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
zelfhaat, het gevoel van minderwaardigheid, adrenaline, omzetting van de pijn, fysieke ontevredenheid
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-05-2002, 17:37
CodeName Egg
Avatar van CodeName Egg
CodeName Egg is offline
  • om een kutgevoel kwijt te raken
  • om mezelf te straffen
  • omdat ik even een lichamelijke pijn wil voelen zodat ik weet dat ik nog besta
__________________
"ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun"
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 18:43
janneke16
Avatar van janneke16
janneke16 is offline
* agressie kwijt raken
* tja...

deze vraag stel ik mezelf namelijk ook zo vaak...
__________________
ik heb mezelf beloofd geen smilies meer te gebruiken... Je kan er alleen maar verkeerde indrukken van krijgen
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 18:57
miep
Avatar van miep
miep is offline
lekker snijden.. lekker krassen..
mezelf pijnigen..
ik haat mezelf..
afleiding zoeken ipv mezelf volvreten..
jaah, daarom
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 19:46
kleine wicca
kleine wicca is offline
Heej Miep, kun je egt geen andere manier vinden om je ergens anders op et concentreren?!
tis egt zonde..en geloof me nou.....je wordt er sterker van als je jezelf ervan weerhoudt, en je hebt iets om trots op te zijn he!!!

Ik doe et nu precies 16 dagen al niet meer en ik voel me goed..EN DAT KAN JIJ OOK !!!
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.