Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2004, 20:01
EciD
Avatar van EciD
EciD is offline
hi

ik wist niet echt een titel voor dit.
maar een goede vriend (ex-buurjongen) en zijn vriendin zijn uit elkaar. 2 mensen van wie je denkt; die zijn voor elkaar bestemd..
maar blijkbaar dus niet. het leek een sprookje zo vanaf hoe ik er tegen aan keek, maar zei hadden ook 'problemen'
hij zei dat hij meer vriendschap voelde ipv liefde.
ze hadden al 6 weken geen sex gehad.

nu vraag ik me af. als je in een relatie een hele tijd lang geen sex gehad hebt, word je dan meer vrienden dan geliefdes?

ik heb al eerder mensen uit elkaar zien gaan omdat ze een lange tijd geen sex hadden en toen alleen vrienden wouden zijn.
Tuurlijk is sex iets wat je met iemand doet van wie je houd.
en de andere dingen zoals stad in gaan en films kijken kun je ook met vrienden doen.

is sex een 'must' in een relatie? En gaat een relatie anders over in vriendschap?
__________________
*mini EciD* *btje pr0, btje leet, btje van alles en nog wat* ;x J/K
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2004, 20:03
Verwijderd
Ik denk dat het eerder andersom is: als in een relatie het liefdesgevoel overgaat in vriendschapgevoel, dan ga je geen sex meer hebben, of minder.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 20:04
EciD
Avatar van EciD
EciD is offline
maar stel; dat meisje was wel verliefd, maar die had 'geen zin in sex' en die jongen wel.
maar die jongen kreeg op het laatst "het goeden vrienden" gevoel.
__________________
*mini EciD* *btje pr0, btje leet, btje van alles en nog wat* ;x J/K
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 20:05
Verwijderd
Het lijkt mij dat er hoe dan ook al iets mis is met je relatie of met jezelf, als je 6 weken lang geen zin in sex hebt... en ja, als het toch al niet zo diep zat, dan zou het misschien kunnen
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 20:07
EciD
Avatar van EciD
EciD is offline
mmmmm k snap eigenlijk ook nie hoe je geen zin in sex kan hebben als je verliefd bent, en vooral 6 weken lang.
maar ze was dan toch echt verliefd,
en ze deden leuke dingen etc. etc.
dus k had zoiets van.. als t 6 weken zonder sex het enigste is.
verandert je relatie dan gwn in vriendschap
mmmm
__________________
*mini EciD* *btje pr0, btje leet, btje van alles en nog wat* ;x J/K
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 20:14
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
voor sommige mensen is sex heus geen must. Er kunnen natuurlijk redenen voor zijn maar soms ben je gewoon even niet in de stemming voor sex. Ik denk niet dat daardoor je liefdesgevoel voor een persoon verandert.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 20:22
EciD
Avatar van EciD
EciD is offline
mm voor sommige mensen is sex wel een 'must'
tussen ' ' want ik weet niet hoe ik t anders moet zeggen.
't is iets wat je doet met iemand van wie je houd
iets intiems. mja t geeft niet als iemand niet wil, of er geen zin in heeft ofzo. maar in 6 weken kunnen er dingen veranderen.
iig bij hem
kzeg ni dat het zo bij mij is.
maar k vroeg me gwn af hoe anderen er over dachten..
__________________
*mini EciD* *btje pr0, btje leet, btje van alles en nog wat* ;x J/K
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 20:47
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Meestal is vriendschap juist een oorzaak van 'geen sex'.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 20:54
Verwijderd
Als je geen seks kunt krijgen bij een bepaald iemand kun je er altijd nog goeie vrienden mee worden en hopen dat ze later nog een keer aangeschoten raakt en over de schreef gaat.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 20:54
Verwijderd
Sex is overrated. Je kunt heus nog wel genoeg van elkaar houden of verliefd zijn en een hele tijd geen sex hebben. Daar kunnen ontelbare redenen voor zijn. Als iemand zijn relatie waardeert aan de hoeveelheid sex die men heeft, vraag ik me toch af in hoeverre een relatie iets voor die persoon kan betekenen.

Al ben ik ook van mening dat veranderde gevoelens eerder voor geen sex zorgen dan geen sex voor veranderde gevoelens.

Maar als je niet 6 weken zonder sex zou kunnen en dat je gevoelens tov iemand zou veranderen, vind ik dat wel ernstig oppervlakkig. Hoe lang waren ze trouwens samen?
En heeft ie er wel eens bij stil gestaan dat er op een bepaald moment dingen bij mensen kunnen gebeuren/bovenkomen waardoor de zin in sex onbewust kan afnemen?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 20:58
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-04-2004 @ 21:54 :
Als je geen seks kunt krijgen bij een bepaald iemand kun je er altijd nog goeie vrienden mee worden en hopen dat ze later nog een keer aangeschoten raakt en over de schreef gaat.
Ze willen maar zelden aan de alcohol. En dan zijn er nog altijd de non-alcoholics bij die de anderen willen beschermen tegen zichzelf. Damn!

Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 21:02
EciD
Avatar van EciD
EciD is offline
Citaat:
Mutant schreef op 18-04-2004 @ 21:54 :
Sex is overrated. Je kunt heus nog wel genoeg van elkaar houden of verliefd zijn en een hele tijd geen sex hebben. Daar kunnen ontelbare redenen voor zijn. Als iemand zijn relatie waardeert aan de hoeveelheid sex die men heeft, vraag ik me toch af in hoeverre een relatie iets voor die persoon kan betekenen.

Al ben ik ook van mening dat veranderde gevoelens eerder voor geen sex zorgen dan geen sex voor veranderde gevoelens.

Maar als je niet 6 weken zonder sex zou kunnen en dat je gevoelens tov iemand zou veranderen, vind ik dat wel ernstig oppervlakkig. Hoe lang waren ze trouwens samen?
En heeft ie er wel eens bij stil gestaan dat er op een bepaald moment dingen bij mensen kunnen gebeuren/bovenkomen waardoor de zin in sex onbewust kan afnemen?
ze hadden anderhalf jaar.
en hij heeft er wel over nagedacht, wrom ze geen sex wou enzo
maar ze zei dat ze geen zin had
er zouden wel andere redenen kunnen zijn, maar ze hadden al een jaar gwn sex. en er was verder nix ernstig gebeurd dus kweet het niet.
__________________
*mini EciD* *btje pr0, btje leet, btje van alles en nog wat* ;x J/K
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 21:08
Verwijderd
Citaat:
EciD schreef op 18-04-2004 @ 22:02 :
ze hadden anderhalf jaar.
en hij heeft er wel over nagedacht, wrom ze geen sex wou enzo
maar ze zei dat ze geen zin had
er zouden wel andere redenen kunnen zijn, maar ze hadden al een jaar gwn sex. en er was verder nix ernstig gebeurd dus kweet het niet.
Nu zal ik iets persoonlijks gaan lullen, maar eiglijk maakt het geen ene fuck meer uit dus: Ik was 4 jaar samen met mijn ex en wij hebben het laatste JAAR geen sex meer gehad. Zelfs het jaar ervoor is het beperkt gebleven tot sporadisch een keertje sex en alleen omdat ik het vreselijk vond om hem te teleurstellen. Ik had geen zin. Meer wist ik niet. Een half jaar nadat het uit was ben ik er pas achter gekomen waarom ik geen zin meer had en waarom ik moeilijkheden had met sex. De details doen er niet toe, maar feit is wel, dat ik op het moment dat we nog samen waren, ik geen idee had over het waarom dat ik geen zin had in sex, het was gewoon zo. En dat tekort aan sex heeft onze gevoelens niet eens veranderd, we waren nog steeds verliefd enzo, andere dingen hebben onze relatie laten doodbloeden.

En voor die 2 jaar was de sex in onze relatie wel 'normaal' om het zo maar even te benoemen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 21:10
EciD
Avatar van EciD
EciD is offline
Citaat:
Mutant schreef op 18-04-2004 @ 22:08 :
Nu zal ik iets persoonlijks gaan lullen, maar eiglijk maakt het geen ene fuck meer uit dus: Ik was 4 jaar samen met mijn ex en wij hebben het laatste JAAR geen sex meer gehad. Zelfs het jaar ervoor is het beperkt gebleven tot sporadisch een keertje sex en alleen omdat ik het vreselijk vond om hem te teleurstellen. Ik had geen zin. Meer wist ik niet. Een half jaar nadat het uit was ben ik er pas achter gekomen waarom ik geen zin meer had en waarom ik moeilijkheden had met sex. De details doen er niet toe, maar feit is wel, dat ik op het moment dat we nog samen waren, ik geen idee had over het waarom dat ik geen zin had in sex, het was gewoon zo. En dat tekort aan sex heeft onze gevoelens niet eens veranderd, we waren nog steeds verliefd enzo, andere dingen hebben onze relatie laten doodbloeden.
..mm wrom zie ik het dan zo vaak gebeuren dat relaties kapot gaan als ze lange tijd geen sex hebben gehad.
mayb idd wel om diepere gevoelens en redenen die diegenen zelf mayb nog niet weten. t viel me gewoon op..
__________________
*mini EciD* *btje pr0, btje leet, btje van alles en nog wat* ;x J/K
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 21:15
Verwijderd
Citaat:
EciD schreef op 18-04-2004 @ 22:10 :
..mm wrom zie ik het dan zo vaak gebeuren dat relaties kapot gaan als ze lange tijd geen sex hebben gehad.
mayb idd wel om diepere gevoelens en redenen die diegenen zelf mayb nog niet weten. t viel me gewoon op..
Zoals ik al zei: ik vind sex overrated. Er wordt ons wijsgemaakt dat je niet normaal bent als je niet elke dag zin hebt in sex en als je het al een week niet hebt gedaan, ben je frigide.
Programma's als Temptation Island bewijzen dat maar al te goed. Al op dag 1 hoor je ze kreunen: 10 dagen geen sex, we zijn ook maar mensen he... Wat the fuck maken 10 dagen nu uit? Ik ken mensen met hun vriend in het leger, die zitten nu in Bosnië en Irak en weet ik het waar allemaal, die zien hem minstens 3 maanden niet, maar denk je dat die het in hun hoofd halen van Fuck, 3 maanden geen sex, t enige wat hun scheelt is: fuck ik moet 3 maanden diegene die ik het allerliefste zie missen.
Sommige mensen zouden de waarde van sex eens wat meer moeten relativeren en iets dieper moeten gaan nadenken over wat nu werkelijk belangrijk is.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 21:21
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Mutant heeft helemaal gelijk, sex is het fijnst als het onderdeel is van iets groters dan slechts het fysieke en als je relatie alleen om sex draait en daarvan afhankelijk is om een relatie te blijven dan is er iets mis. Een relatie hoort niet te vervallen in een vriendschap na een tijd geen sex gehad te hebben.

Maar kennelijk hebben veel mensen een ander beeld van een relatie
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 21:25
EciD
Avatar van EciD
EciD is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 18-04-2004 @ 22:21 :
Mutant heeft helemaal gelijk, sex is het fijnst als het onderdeel is van iets groters dan slechts het fysieke en als je relatie alleen om sex draait en daarvan afhankelijk is om een relatie te blijven dan is er iets mis. Een relatie hoort niet te vervallen in een vriendschap na een tijd geen sex gehad te hebben.

Maar kennelijk hebben veel mensen een ander beeld van een relatie
ben ik het 100% mee eens.
maar andere mensen denken er anders over, en maken het daarom uit blijkbaar?
__________________
*mini EciD* *btje pr0, btje leet, btje van alles en nog wat* ;x J/K
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 10:46
Verwijderd
na anderhalfjaar uitmaken omdat er een paar weken geen seks is gewest, ehm ja, dat vind ik dan wél weer raar. Kijk, als ze nou drie maandjes samen waren en het toch alleen een oppervlakkige verliefdheid was, maar na anderhalf jaar verwacht je toch wel dat 't wat dieper zit...

Maar nog altijd: misschien had zij geen zin meer, doordat hun relatie slechter was geworden, en had hij geen liefdesgevoelens meer, doordat hun relatie slechter was geworden, en dan is er dus geen causaal verband tussen. Dat kan natuurlijk altijd.

Met mijn ex-vriend had ik opzich wel de laatste maand geen sex meer, maar het is echt niet daardoor uitgegaan - we hadden juist geen sex meer omdat hij zat te dubben of hij het uit zou maken of niet, en dus vond dat hij het niet kon maken om sex met mij te hebben. Zoiets. Op dat moment wist ik dat natuurlijk niet, maar toch.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-04-2004, 11:53
EciD
Avatar van EciD
EciD is offline
mwah ja true..
t komt hoop ik wel weer goed tussen die 2
kvond t gwn raar..
__________________
*mini EciD* *btje pr0, btje leet, btje van alles en nog wat* ;x J/K
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 12:29
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 18-04-2004 @ 21:03 :
Ik denk dat het eerder andersom is: als in een relatie het liefdesgevoel overgaat in vriendschapgevoel, dan ga je geen sex meer hebben, of minder.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 18-04-2004 @ 22:15 :
Zoals ik al zei: ik vind sex overrated. Er wordt ons wijsgemaakt dat je niet normaal bent als je niet elke dag zin hebt in sex en als je het al een week niet hebt gedaan, ben je frigide.
Programma's als Temptation Island bewijzen dat maar al te goed. Al op dag 1 hoor je ze kreunen: 10 dagen geen sex, we zijn ook maar mensen he... Wat the fuck maken 10 dagen nu uit? Ik ken mensen met hun vriend in het leger, die zitten nu in Bosnië en Irak en weet ik het waar allemaal, die zien hem minstens 3 maanden niet, maar denk je dat die het in hun hoofd halen van Fuck, 3 maanden geen sex, t enige wat hun scheelt is: fuck ik moet 3 maanden diegene die ik het allerliefste zie missen.
Sommige mensen zouden de waarde van sex eens wat meer moeten relativeren en iets dieper moeten gaan nadenken over wat nu werkelijk belangrijk is.


Ja, dat vind ik ook. Ik snap ook niet dat iemands gevoelens kunnen veranderen door een tijd lang geen sex. Bij mij heeft het er iig niets mee te maken. En ik wil ook dat m'n vriendje altijd zwijmelig en verliefd is en niet alleen in bed.

Ik snap wel waarom de topicstarter zich afvraagt of het door die 6 weken geen sex komt. Het lijkt dan idd zo.. en wie weet was het bij die jongen ook zo, maar dat vind ik dan wel erg zwak van hem.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 13:13
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 19-04-2004 @ 13:51 :
Ik snap wel waarom de topicstarter zich afvraagt of het door die 6 weken geen sex komt. Het lijkt dan idd zo.. en wie weet was het bij die jongen ook zo, maar dat vind ik dan wel erg zwak van hem.
Waarom zwak ? Misschien vind iemand seks ook gewoon belangrijk in een relatie; net als vertrouwen en al die andere dingen. De een vind seks fijner en belangrijker dan de ander.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 13:23
EciD
Avatar van EciD
EciD is offline
Citaat:
Marcade schreef op 19-04-2004 @ 14:13 :
Waarom zwak ? Misschien vind iemand seks ook gewoon belangrijk in een relatie; net als vertrouwen en al die andere dingen. De een vind seks fijner en belangrijker dan de ander.
mwah ja ook true
maar als je verder alles goed hebt
en er nix aan de hand is..lijkt het me raar om het daar 'geen sex' uit te maken. toch?
__________________
*mini EciD* *btje pr0, btje leet, btje van alles en nog wat* ;x J/K
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 19-04-2004 @ 14:13 :
Waarom zwak ? Misschien vind iemand seks ook gewoon belangrijk in een relatie; net als vertrouwen en al die andere dingen. De een vind seks fijner en belangrijker dan de ander.
Maar als je nog niet eens de moeite zou willen doen om uit te zoeken wat er is en waarom en na 6 weken al vindt dat je een tekort aan sex hebt zonder dat je enige poging hebt willen doen om uit te vissen wat er is en hoe het te verbeteren zou zijn, ben je wel zwak. Begin dan in godsnaam geen relatie, maar ga op zoek naar contacten waarbij het alleen om de sex draait. Als je een relatie wilt hebben, mag daar toch echt wel meer achter zitten dan sex.

En dan krijg je ook nog van die toestanden dat het te lang zou duren: na 5 maanden in een relatie pas sex hebben, vindt men te lang, wat the fuck is daar nu lang aan, je leert elkaar toch ook kennen zonder de sex? Moet je dan meteen met elkaar in bed gaan duiken om een relatie van niveau te hebben?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 13:48
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Mutant schreef op 19-04-2004 @ 14:40 :
Maar als je nog niet eens de moeite zou willen doen om uit te zoeken wat er is en waarom en na 6 weken al vindt dat je een tekort aan sex hebt zonder dat je enige poging hebt willen doen om uit te vissen wat er is en hoe het te verbeteren zou zijn, ben je wel zwak. Begin dan in godsnaam geen relatie, maar ga op zoek naar contacten waarbij het alleen om de sex draait. Als je een relatie wilt hebben, mag daar toch echt wel meer achter zitten dan sex.

En dan krijg je ook nog van die toestanden dat het te lang zou duren: na 5 maanden in een relatie pas sex hebben, vindt men te lang, wat the fuck is daar nu lang aan, je leert elkaar toch ook kennen zonder de sex? Moet je dan meteen met elkaar in bed gaan duiken om een relatie van niveau te hebben?
Waar heb je het over?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2004, 14:04
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
EciD schreef op 19-04-2004 @ 14:23 :
mwah ja ook true
maar als je verder alles goed hebt
en er nix aan de hand is..lijkt het me raar om het daar 'geen sex' uit te maken. toch?
Je zei dat ze ook andere problemen hadden. Ik kan me, als die jongen voorstellen, dat ik 't toch enorm raar zou vinden als 'zij' ineens zonder echte aanleiding, geen seks meer wilt. Dan zou 't bij mij gaan kriebelen, .. (En ik zou seksueel gefrustreerd raken en daardoor sjacho doen naar haar toe)
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 19-04-2004 @ 14:48 :
Waar heb je het over?!
Over de zwakte van mensen en sex.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 19-04-2004 @ 15:04 :
Je zei dat ze ook andere problemen hadden. Ik kan me, als die jongen voorstellen, dat ik 't toch enorm raar zou vinden als 'zij' ineens zonder echte aanleiding, geen seks meer wilt. Dan zou 't bij mij gaan kriebelen, .. (En ik zou seksueel gefrustreerd raken en daardoor sjacho doen naar haar toe)
En je zou niet eens een poging doen om uit te zoeken wat er is. Zou je relatie je zo weinig waard zijn dat je het maar uitmaakt omdat je niet meer aan je sexquotum komt?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 14:43
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
ALICIA SILVERSTONE

Citaat:
Mutant schreef op 19-04-2004 @ 14:40 :
*knip*
Ja, vind ik dus ook..

Maargoed, als antwoord op Marcade: het idee is dat je relatie meer inhoud heeft dan wat lichamelijke behoeften. Je hebt toch op een gegeven moment een hele sterke bad met elkaar (als het goed is), die bestaat uit liefde. Dan ben je toch wel een ontzettende lul als je minder liefde voor iemand gaat voelen als je een tijdje geen sex met diegene hebt. Of nou ja.. dan was er eigenlijk gewoon geen sprake van echte liefde.
Dat is wat er bedoeld wordt.
Of je intimiteit nou belangrijk vindt of niet, het heeft toch geen invloed op gevoelens van liefde. je kunt altijd nog knuffelen enzo, dan ben je net zo goed intiem.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 14:48
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Mutant schreef op 19-04-2004 @ 15:32 :
En je zou niet eens een poging doen om uit te zoeken wat er is. Zou je relatie je zo weinig waard zijn dat je het maar uitmaakt omdat je niet meer aan je sexquotum komt?
Citaat:
Mutant schreef op 19-04-2004 @ 15:30 :
Over de zwakte van mensen en sex.
Seks is geen zwakte, misschien alleen dus voor jou persoonlijk.

Je zit hier *veel te veel* je eigen ervaringen en enorm subjectieve meningen in 't topic te smeren en te forceren.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 19-04-2004 @ 15:48 :
Seks is geen zwakte, misschien alleen dus voor jou persoonlijk.

Je zit hier *veel te veel* je eigen ervaringen en enorm subjectieve meningen in 't topic te smeren en te forceren.
Ik heb het niet over alle mensen over de hele wereld. Lees eerst fatsoenlijk. Ik heb het over dat ik VIND (duidelijk erbij gezegd) dat sex overrated is en dat ik het jammer vind dat relaties daarop zouden moeten uitgaan en dat sex zo belangrijk wordt gemaakt.

Mijn mening over sex is zeker niet subjectief, dat weet ik heel goed, maar zelfs toen ik daar nog geen problemen mee had, vond ik sex niet zo belangrijk dat een hele relatie daarrond moest draaien.

En wat is er mis met eigen ervaringen en meningen (waarbij ik even wil wijzen op het pleonasme subjectieve meningen, een mening geldt altijd voor die persoon en is dus vanzelf nooit objectief)? De enige opmerkingen die ik kan bieden zijn dingen die ik uit eigen ervaring heb meegemaakt, gezien of die ik weet. Moet ik dan mijn mond gaan houden als ik denk dat ik iets kan toevoegen omdat mijn mening niet de jouwe is of omdat ze misschien te persoonlijk is gekleurd? Topics zijn er nog altijd om te discussiëren, niet om de ander te doen zwijgen als het ons niet aanstaat wat er wordt gezegd, dan kun je daarover praten en misschien kan de een de ander wat meegeven.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 14:57
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 19-04-2004 @ 15:43 :
ALICIA SILVERSTONE


Ja, vind ik dus ook..

Maargoed, als antwoord op Marcade: het idee is dat je relatie meer inhoud heeft dan wat lichamelijke behoeften. Je hebt toch op een gegeven moment een hele sterke bad met elkaar (als het goed is), die bestaat uit liefde. Dan ben je toch wel een ontzettende lul als je minder liefde voor iemand gaat voelen als je een tijdje geen sex met diegene hebt. Of nou ja.. dan was er eigenlijk gewoon geen sprake van echte liefde.
Dat is wat er bedoeld wordt.
Of je intimiteit nou belangrijk vindt of niet, het heeft toch geen invloed op gevoelens van liefde. je kunt altijd nog knuffelen enzo, dan ben je net zo goed intiem.
Nou ja dan ben ik een ontzettende lul, maar ik vind seks een belangrijk onderdeel in een relatie, en als dat element zonder enig goede reden eruit word gehaald, zal mijn liefde minder worden voor een persoon.

Ik ga voor 't totaal beeld .. als in, ik word verliefd op hoe iemand is .. ook in bed. Ik wil een relatie met seks. Zonder seks is een relatie voor mij eenmaal minder waard dan een relatie met seks.

Ik moet er niet aan denken dat ik opgeschept zit met een vriendin die geen seks wilt zonder goede reden.

Echt wel dat het bij mij gaat eten en dat ik de drang krijg om vreemd te gaan of het uit te maken en m'n vrijheid terug wil om ergens anders te kijken.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 14:58
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Mutant schreef op 19-04-2004 @ 15:56 :
Ik heb het niet over alle mensen over de hele wereld. Lees eerst fatsoenlijk. Ik heb het over dat ik VIND (duidelijk erbij gezegd) dat sex overrated is en dat ik het jammer vind dat relaties daarop zouden moeten uitgaan en dat sex zo belangrijk wordt gemaakt.

Mijn mening over sex is zeker niet subjectief, dat weet ik heel goed, maar zelfs toen ik daar nog geen problemen mee had, vond ik sex niet zo belangrijk dat een hele relatie daarrond moest draaien.

En wat is er mis met eigen ervaringen en meningen (waarbij ik even wil wijzen op het pleonasme subjectieve meningen, een mening geldt altijd voor die persoon en is dus vanzelf nooit objectief)? De enige opmerkingen die ik kan bieden zijn dingen die ik uit eigen ervaring heb meegemaakt, gezien of die ik weet. Moet ik dan mijn mond gaan houden als ik denk dat ik iets kan toevoegen omdat mijn mening niet de jouwe is of omdat ze misschien te persoonlijk is gekleurd? Topics zijn er nog altijd om te discussiëren, niet om de ander te doen zwijgen als het ons niet aanstaat wat er wordt gezegd, dan kun je daarover praten en misschien kan de een de ander wat meegeven.
Ja, je moet je mond houden als iemand iets aan iemand anders vraagt. En dan zeker geen ellenlang verhaal op gaan hangen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 19-04-2004 @ 15:58 :
Ja, je moet je mond houden als iemand iets aan iemand anders vraagt. En dan zeker geen ellenlang verhaal op gaan hangen.
Nou zeg... er wordt toch iets algemeens gevraagd, waar iedereen z'n mening over mag geven...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 19-04-2004 @ 15:58 :
Ja, je moet je mond houden als iemand iets aan iemand anders vraagt. En dan zeker geen ellenlang verhaal op gaan hangen.
Pardon? Jij reageert op iemand die mij gelijk geeft en dan zou ik mijn mond moeten houden. Het forum zou hier nogal snel doodbloeden als we niet meer op iemand anders mogen reageren...

Je voelt je precies wel aangevallen ofzo he? We hebben allebei onze mening en jij zou die mogen verkondigen en ik niet? Jammer hoor...

En ellenlange verhalen... dan lees je ze toch niet als ze je niet interesseren, of nog een betere: zet me op je ignorelist, hoef je nooit meer ellenlange verhalen van mij tegen te komen.

Citaat:
Nou ja dan ben ik een ontzettende lul, maar ik vind seks een belangrijk onderdeel in een relatie, en als dat element zonder enig goede reden eruit word gehaald, zal mijn liefde minder worden voor een persoon.
Mij hoor je niet zeggen dat sex niet belangrijk is, alleen dat het voor mij niet zo belangrijk is als men ons wil opdringen.
En nogmaals: wat als die reden pas na een half jaar of langer naar boven komt, simpelweg omdat het meisje het zelf niet weet? Er bestaan nog dingen als verdrongen herinneringen enzo...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 15:09
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 19-04-2004 @ 16:04 :
Nou zeg... er wordt toch iets algemeens gevraagd, waar iedereen z'n mening over mag geven...
Mijn vraag was geen algemene vraag, anders had ik jou niet gequote. Ik vroeg waarom jij 't zwak vond.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-04-2004, 15:10
Verwijderd
(internet doet t alweer enigszins)
Citaat:
Marcade schreef op 19-04-2004 @ 15:57 :
Nou ja dan ben ik een ontzettende lul, maar ik vind seks een belangrijk onderdeel in een relatie, en als dat element zonder enig goede reden eruit word gehaald, zal mijn liefde minder worden voor een persoon.

Ik ga voor 't totaal beeld .. als in, ik word verliefd op hoe iemand is .. ook in bed. Ik wil een relatie met seks. Zonder seks is een relatie voor mij eenmaal minder waard dan een relatie met seks.

Ik moet er niet aan denken dat ik opgeschept zit met een vriendin die geen seks wilt zonder goede reden.

Echt wel dat het bij mij gaat eten en dat ik de drang krijg om vreemd te gaan of het uit te maken en m'n vrijheid terug wil om ergens anders te kijken.
Mja dat is ook waar de TS het over heeft, dan kun je daar dus over meepraten. Toch ben ik van mening dat echt "houden van" wil zeggen dat je alles doet uit liefde. Knuffelen uit liefde, sex uit liefde.. en dat het daarbij echt niet uitmaakt als je een tijdje geen sex hebt. Naar mijn mening maakt de reden ook niet uit. Ja okee, je kunt er onzeker door worden en juist bang worden dat haar gevoelens minder zijn geworden. Maar je kiest toch voor iemand, voor hoe ze is, de persoon, haar karakter..
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 15:11
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Mutant schreef op 19-04-2004 @ 16:07 :
Mij hoor je niet zeggen dat sex niet belangrijk is
Daarom was dat antwoord ook aan teddybeer1983 gericht, en niet naar jou.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 19-04-2004 @ 16:11 :
Daarom was dat antwoord ook aan teddybeer1983 gericht, en niet naar jou.
Maar dat houdt dus in dat ik daar geen mening over mag hebben en ohja, klopt, ik mag niet reageren als je het tegen iemand anders hebt. Mijn excuses.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 15:20
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 19-04-2004 @ 16:10 :
Mja dat is ook waar de TS het over heeft, dan kun je daar dus over meepraten. Toch ben ik van mening dat echt "houden van" wil zeggen dat je alles doet uit liefde. Knuffelen uit liefde, sex uit liefde.. en dat het daarbij echt niet uitmaakt als je een tijdje geen sex hebt. Naar mijn mening maakt de reden ook niet uit. Ja okee, je kunt er onzeker door worden en juist bang worden dat haar gevoelens minder zijn geworden. Maar je kiest toch voor iemand, voor hoe ze is, de persoon, haar karakter..
Hoe iemand is, hoort ook seks bij, lijkt mij. "Houden van" is leuk en aardig, maar als iemand verandert, hetzij op seksgebied, of op een ander gebied, mag het best voorkomen dat de 'liefde' weggaat. Dat degene met wie je een relatie hebt anders is dan degene opwie je verliefd bent geworden. Als een meisje geen seks meer wilt, vind ik dat een aardig grote verandering. Dan zou in mijn ogen een relatie niet meer 'ideaal' zijn en zou ik inderdaad verder willen als vrienden zodat ik toch rond kan kijken. En okee, geen enkele relatie is ideaal, maar een gebrek aan seks zou ik persoonlijk een te grote factor vinden. Maar dat verschilt per mens.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 17:57
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Ik heb ook niet altijd zin in sex, vooral de laatste tijd maar dat betekend niet dat onze relatie er niks meer toe doet. Ik hou nog steeds hetzelfde van hem als in het begin...dat is niet veranderd.

Ik denk dat een relatie zonder sex heel goed mogelijk is!
Kan het niet zo zijn dat er een andere reden was voor het uitgaan van de relatie tussen die vriend en zijn vriendin...
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 19:05
Verwijderd
In mijn relatie is seks wel belangrijk, maar niet waar het om draait. Zonder seks zijn we nog altijd meer dan goede vrienden, in mijn ogen. En ik weet zeker dat mijn vriend er ook zo over denkt.
Je kan op heel veel manieren intiem zijn, daar heb je niet per se seks voor nodig.

Maar ja, zo denkt niet iedereen over seks. Voor sommige mensen zal het best een belangrijk iets zijn... een soort bevestiging dat alles nog goed is. En er zullen ook zeker mensen zijn die door gebrek aan seks uit elkaar gaan. Maar ik denk niet dat dat de enige reden zal zijn. Als je echt van elkaar houdt, dan kan alles je gestolen worden... ook seks dus.

Als mijn vriend mij niet meer zou willen wanneer ik geen seks meer zou willen hebben, zou ik me echt beledigd voelen. Blijkbaar houdt hij dan alleen van me wanneer ik seks wil hebben, en telt de rest niet zoveel mee... Mja, gelukkig is dat niet zo

(Ik ben niet zo'n seks-wonder, moet het nog goed leren )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Wat hebben we toch een klote samenleving
trophus
64 04-09-2008 12:36
Liefde & Relatie Sex met beste vriendin; slim of niet slim ?
koelekikker
61 08-11-2005 18:11
Liefde & Relatie Help, wat moet k doen :S
Freaked Reality
49 11-04-2002 18:07
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 16:14
Liefde & Relatie What should I do
mysteryyy
22 15-02-2002 16:10
ARTistiek deel 4&5 van vervolg verhaal!
fruitmand
3 31-12-2001 17:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.