Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2002, 12:07
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Leefbaar Nederland in peiling naar 18 zetels

DEN HAAG (ANP) - Als er nu verkiezingen zouden worden gehouden, zou Leefbaar Nederland achttien zetels in de Tweede Kamer behalen en in grootte de vierde partij worden. Dat blijkt uit de eerste peiling dit jaar door Onderzoeksbureau Interview, meldt RTL4 Nieuws dinsdag.

Grote verliezers zijn de coalitiepartijen PvdA, VVD en D66. De PvdA blijft in de peiling weliswaar de grootste partij in de Tweede Kamer maar zakt van 45 naar 40 zetels. Dan volgt de VVD, die zakt van 38 naar 33 zetels en het CDA met een daling van 29 naar 27 zetels.

GroenLinks verliest een zetel en wordt met tien zetels de vijfde partij. De grootste verliezer is D66 met een teruggang van veertien naar zeven zetels. De SP en ChristenUnie winnen elk een zetel en komen op zes. De SGP behoudt er drie.

Directeur R. Heutink van Bureau Interview-NSS stelt dinsdagavond dat deze zetelverdeling niet van zijn bureau afkomstig is. ,,Er is hier gegoocheld met cijfers en een eigen doorberekening gemaakt. Deze zetelaantallen hebben wij niet gepubliceerd en dat zullen wij ook niet doen.''

Volgens Heutink komt Interview vrijdag met de resultaten van de nieuwe peiling. De redactie van RTL4 baseert zich op de percentages in de jongste peiling van het onderzoeksbureau en zegt een berekening te hebben gemaakt volgens de systematiek zoals Interview die zelf ook steeds hanteert.

Geactualiseerd om 22.01 uur


Bron: nieuwslink.nl
Advertentie
Oud 09-01-2002, 12:15
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
heb het gehoord ja. we zullen zien of Pim zijn ideeen kan waarmaken of de zoveelste figuur is met loze beloften. gelukkig zijn veel zetels 'gestolen' van partijen zoals de VVD.

[Dit bericht is aangepast door Kenny McCormick (09-01-2002).]
Oud 09-01-2002, 12:18
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
schandalig....
het is best veel voor een nieuwe partij overigens.
maar ik hoop niet dat het er nog meer worden anders gaat LN meeregeren....
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Oud 09-01-2002, 12:26
PrackaH
PrackaH is offline
Ja...LN mag nooit in het nieuwe kabinet komen...knakepartij vinnik ut...
__________________
Wees jezelf...er zijn al genoeg anderen...
Oud 09-01-2002, 12:29
Verwijderd
'K heb het gehoord ja. Ik hoop maar dat de ondervraagden inzien dat Nederland gezellig druk is.
[edit]Ga eens naar de Veluwe of naar een van de Waddeneilanden, kun je zien hoe druk Nl. wel niet is![/edit]
Oud 09-01-2002, 13:03
PV
PV is offline
dit kan betekenen dat mensen niet meer op LN gaan stemmen, omdat ze zoiets krijgen van 'die partij krijgt toch al veel zetels, laat ik maar bij m'n oude partij blijven'. en anderen gaan juist weer wel op LN stemmen, omdat er blijkbaar zoveel op gaan stemmen...

heft elkaar wel op denk ik. maar het moet dus nog blijken of deze peiling klopt ja/nee.
Oud 09-01-2002, 13:07
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
'K heb het gehoord ja. Ik hoop maar dat de ondervraagden inzien dat Nederland gezellig druk is.
[edit]Ga eens naar de Veluwe of naar een van de Waddeneilanden, kun je zien hoe druk Nl. wel niet is![/edit]
Ga eens naar Rotterdam en zie eens hoe druk het wél in Nederland is. Het ziet er zwart van de mensen.

(mijn argument is overigens net zo'n poepargument als die van jou)
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Oud 09-01-2002, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:

Ga eens naar Rotterdam en zie eens hoe druk het wél in Nederland is. Het ziet er zwart van de mensen.

(mijn argument is overigens net zo'n poepargument als die van jou)
Klopt!
Nederland is idd wel druk, maar ik vind het niet te druk.
Oud 09-01-2002, 14:02
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
Pim naar 18 zetels...
Sinds wanneer is hij zo dik??


Flauw... Nu serieus: Ik zou het walgelijk vinden als LN mee zou gaan regeren; die Pim is een walgelijk ventje met walgelijke ideeën, dus... Maar 18 zetels?? De partij was toch nu al opgesplitst ofzo, hebben ze dan samen 18 zetels of is het nieuwe kleintje zo onbekend dat er niemand op stemt? Of zíjn ze helemaal niet opgesplitst??

(ik weet het allemaal niet meer hoor )
Oud 09-01-2002, 14:03
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Citaat:
DutchECK schreef:
'K heb het gehoord ja. Ik hoop maar dat de ondervraagden inzien dat Nederland gezellig druk is.
[edit]Ga eens naar de Veluwe of naar een van de Waddeneilanden, kun je zien hoe druk Nl. wel niet is![/edit]
Ga eens naar Rotterdam en zie eens hoe druk het wél in Nederland is. Het ziet er zwart van de mensen.

(mijn argument is overigens net zo'n poepargument als die van jou)

ga eens naar een dorp en zie hoe niet druk het wel in nederland is. het ziet er groen van de vele bomen.
Oud 09-01-2002, 15:34
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
je moet ff weer naar tv kijken ofzo, ze zeiden dat het niet klopt dat hij 18 zetels heeft volgens Interview.(zoiets)
Oud 09-01-2002, 16:36
waaromniet?
waaromniet? is offline
Een Pim topic is genoeg, tenzij je er 1 over Unex wil maken dan.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist?
Verwijderd
217 25-12-2008 02:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wat ga jij stemmen ?
HoloDoc
500 08-03-2006 10:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Uitkeringen alleen voor Nederlanders'
Plusmarktboy
150 02-04-2004 16:48
De Kantine Condoleance register!
Suerte Donna
32 08-05-2002 21:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.